Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
    Onko tuotu Suomen maalle tummansinisenä vfr:ää sitä uudempaa mallia (02->)?
    Hondan sivuilla näkyy olevan mainostettuna vain punainen ja harmaa eikä ole tullut missään vastaankaan tuota sinistä.
    Saksassahan noita olis...
    Se olis niin nätti..!!
    Suzuki SV1000S
    Honda CBR600F
    Motofocuksella näyttää olevan yksi sininen myynnissä hintaan '
    15890,- (uusi 2003 malli).
    bon voyage...
    Joo katoppa vaan. On se tosiaan sininen. Kyllä kelpais.
    Aika vähän noita vaan on suomessa myynnissä.

No täytyy varmaan tässä nyt tunnustaa että lopetin "nakuilun" ja vaihdoin Vexin (Suzuki VX) Vifferiin eli VFR 800 vetc 03vm. Mutta väri on musta kun on noi abs:t.
    Kyllä musta on cool!!!!

Life is hard, then you die...
    Kyllä noita sinisiä on ainakin pari Suomeenkin tuotu. Tälläkin foorumilla pyörivällä Nedillä on jo toinen sininen uudenmallin ViFfeRi.
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.

"Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
    Joo, noi Nedin pyörät on tuotu ihan erikoistilauksena, eli sininen ei kuulu maahantuojan valikoimiin
    Tuo sininen onkin todella tyylikäs, jos haluaisin vähääkään enemmän "touring" tyylisen pyörän, niin harkitsisin vakavasti ostamista !

Onko kuvassa olevalle tehty muuta, kuin vaihdettu pleksi ja satula ?
    Pakoputket on näköjään vaihdettu.

Ei näytä ihan orkkisputkilta!
    Niin, tuossapa
    sinisestä kuva.
    Noi mun siniset on tuotu Brandtin toimesta, mutta omasta pyynnöstäni juuri sinisinä.
    Nedi VFR
    Upeita pyöriä!!! Tuleeko ylimääräisiä kuluja jos tilaa
    erikoistilauksena maahantuojan kautta?
    Suzuki SV1000S
    Honda CBR600F
    Eipä tule - ainakaan mulla tullut.
    Nedi VFR
    Lainaa (MCBlondi @ Elo. 20 2004,08:12) kirjoitti
    Tuleeko ylimääräisiä kuluja jos tilaa erikoistilauksena maahantuojan kautta?
    Toinen kokemus Suzuki-rintamalta: sain tilattua mustan V-Stromin erikoistilauksena (Suomen viralliset tuontivärit sininen ja hopea) eikä siitäkään tullut ylimääräisiä kulunkeja. Tässä tapauksena asiaa helpotti, että "pääfirma" eli Saksan Suzuki myy Saksassa myös mustaa mallia. Kuukauden pidempi toimitusaika kuin varastoväreillä, mutta jaksoipa tuon odotella.
    Sigh, on se vaan nätti, mutta taidampa kuitenkin pysyä toistaiseksi vielä suzukissa
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    Nii-i, et olekaan koklannu vfr:ää... * * * *
    No jok tap tällänen on ilmeisesti minun saatava, maksupuolta täytyy vielä vähän hioa...
    No ens kesän keskiviikkona sitten Saksan reissua suunnittelemaan!

Suzuki SV1000S
    Honda CBR600F
    Sitten kun olen iso ja minulla on rahaa, ostan vtekin!!!!

Vanhan kuitenkin jätän viilattavaksi!!!!
    Kyllä tämä todellakin on parasta mitä housut jalassa voi tehda!

Honda vfr vtec
    Järvenpäässä mun yhdellä tutulla on sellanen... Aika makee vehje..
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
    Hieno pyärähän tuo V-TEC VFR on, mutta mä en pitänyt sen 7000 kohalla tulevasta "venttiilipotkusta". Onko muuten kauheesti eroa käytännön tehossa verrattuna tavalliseen(vanhaan) 800i VFR:ään? Jollakulla kokemuksia? Oon vaan lukenut, ettei tuo Hondan venttiilikikkailu tehon puolesta varsinaisesti hyötyä tuonut...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Jeps, tässäpä kuva tuosta ensimmäisestä Nedin pyörästä, joka nykyään oleskelee allekirjoittaneen "hellässä hoidossa". Kuvassa on kylläkin likaisena ajon jäljiltä...

[Kuva poistettu]

Pyörä on toiminut moitteettomasti ja olen siihen tyytyväinen. Tuo VTEC:in mukanaan tuoma ominaisuus (6800rpm päälle 16-venttiiliä ja 6600rpm pois takaisin 8-venttiiliä) on kyllä toisinaan huono ja toisaalta hauska. Kuten kokeilleet tietävät nykäisee se aika reippaasti tuolla kohdin... se nykäisy + kiihdytys jyrkässä moottoritien rampissa kylmällä ja märällä asfaltilla saa aikaiseksi mielenkiintoisia korjausliikkeitä kylmän hien kera.... *

Muutenhan tuo on kiva kun alemmilla kierroksilla murisee ja vasta ylhäällä muuttuu luonne ja ääni koneessa. Kovaa tehoeroa tuossa ei ole edes 750VFR:n. Tosin en pyörää tehon vuoksi ottanutkaan! (Edellisessä oli ~160hp.)

Tämä pyörä on vain niin hyvä kaikessa:
    * siisti ulkonäkö
    * mukava matka-ajossa
    * hauska mutkateillä
    * hyvä 2-päällä
    * hyvät äänet (kun saisi vielä ne putket laitettua.. V-4! )
    * jne jne...

Pyörätön
    Hieno on pyörä, on todella! Mulla oli -92 mallinen viimesen päälle laitettuna ja harmittaa vieläkin, että menin sen vaihtamaan isoon Zetoriin. V-4:en soundit avaralla putkella ovat todella kauniit! (Paremmat kuin V-2:sen??) Olis pitäny pitää VFR avovaimolle, se kun myös siitä kovasti piti... Vaikka pitäähän se tietysti REXistäkin!
    -Hannibal-

Jeps. Ittelläni seisoo tuolla pihan puolella vm.90 vifferi kieltämättä nuo äänet ovat aika hurjat jossai tilanteissa, suurempaa moottorijarrutusta ei naapuri sovun takia viitsi kello 23.oo jälkee kotiin saavuttaessa käyttää.
    pyörää vailla.
    Lainaa (SenioRR @ Syys. 06 2004,19:55) kirjoitti
    Hieno pyärähän tuo V-TEC VFR on, mutta mä en pitänyt sen 7000 kohalla tulevasta "venttiilipotkusta". Onko muuten kauheesti eroa käytännön tehossa verrattuna tavalliseen(vanhaan) 800i VFR:ään? Jollakulla kokemuksia? Oon vaan lukenut, ettei tuo Hondan venttiilikikkailu tehon puolesta varsinaisesti hyötyä tuonut...
    Hankin neljä viikkoa sitten 800Fi:n. Kävin koeajamassa kahta vteciä ja kahta "tavallista" ja pakko se oli vanha pyörä ostaa. Ekasta vtecistä luulin, että se on rikki, kun alle 6800 rpm ei tapahdu mitään ja pyörä vain tärisee, kun tuppea kiertää. Kyllä se valitettavasti osoittautui ominaisuudeksi. Yhdessä liikkeessä käytiin ottamassa näytölle kaksi dynokäyrää päällekkäin ja siinä se asia sitten selkisi. Kyseessä olivat vtec Micronilla, K&N:llä ja PC:llä ja 800Fi Leo Vincellä. Käyrät kulkevat melko tarkkaan päällekkäin vähän yli 5000rpm asti, jossa vtec alkaa jäädä. pahimmillaan juuri ennen 6800rpm vtec on 10hp ja 10nm jäljessä, jolloin käyrä kääntyy pystyyn ja ottaa 800Fi:n käyrän kiinni. Loppumatka mennään taas tasatahtiin.
    Kuljemme vaimokkeen kanssa paljon kahden hengen kuormalla ja laukuilla varustetun pyörän kanssa ja ei ollut epäilystäkään kumman valitsen tuohon käyttöön. Vääntöä tarvitaan, varsinkin kun edellisessä pyörässä oli 120nm.
    -Timppa-

Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Syys. 08 2004,10:43) kirjoitti
    Hankin neljä viikkoa sitten 800Fi:n. Kävin koeajamassa kahta vteciä ja kahta "tavallista" ja pakko se oli vanha pyörä ostaa. Ekasta vtecistä luulin, että se on rikki, kun alle 6800 rpm ei tapahdu mitään ja pyörä vain tärisee, kun tuppea kiertää. Kyllä se valitettavasti osoittautui ominaisuudeksi. Yhdessä liikkeessä käytiin ottamassa näytölle kaksi dynokäyrää päällekkäin ja siinä se asia sitten selkisi. Kyseessä olivat vtec Micronilla, K&N:llä ja PC:llä ja 800Fi Leo Vincellä. Käyrät kulkevat melko tarkkaan päällekkäin vähän yli 5000rpm asti, jossa vtec alkaa jäädä. pahimmillaan juuri ennen 6800rpm vtec on 10hp ja 10nm jäljessä, jolloin käyrä kääntyy pystyyn ja ottaa 800Fi:n käyrän kiinni. Loppumatka mennään taas tasatahtiin.
    Kuljemme vaimokkeen kanssa paljon kahden hengen kuormalla ja laukuilla varustetun pyörän kanssa ja ei ollut epäilystäkään kumman valitsen tuohon käyttöön. Vääntöä tarvitaan, varsinkin kun edellisessä pyörässä oli 120nm.
    Vähän tuollaista mä uskalsin veikatakin. Löysin "kirjastostani" Performance Bikes:in huhtikuun 2002 numeron jossa oli vertailussa Ducce ST4s, Cagiva Navigator(!?) ja Honda VFR800 VTEC. Pyöristä oli myös käyrät otettu ja vertailun vuoksi rinnalle oli pistetty myös "vanhan" VFR:n käyrä. Vasta yli 8000 kierroksen VTEC tekee vajaan kaks hv enemmän kuin vanha malli... Väännössä lähes sama juttu. Kuitenkin: Hienoja pyöriä ovat varmasti molemmat! Tosin ulkonäön puolesta pidän eniten -93-97 VFR750 malleista...
    -Hannibal-

Joo en itsekään pitänyt tuosta venttiilikikkailun aiheuttamasta nykäyksestä kun kävin vtekkiä kokeileen. No eipähän tarvi vaihtaa vanhaa kasisatasta uudempaan. Kumpa olisivat jättäneet vtekit tekemättä ja laittaneet 1000cc V-4 koneen pyörään niin olisivat saaneet yhden ostajan lisää. Muuten hyvä mopo mutta sitä vääntöä tarttis lisää...
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Eipä näistä jutuista oikein omaa pyöräänsä tunnistaisi. Mulla on nyt 20 000 km VFR VTECillä takana, ja se on kyllä joka ikinen päivä vetänyt ihan iloisesti "jopa" alle 7000 kierroksen. Märällä asfaltilla ei aina pito riitä, saati sitten tuon rajan jälkeen. Alle 3000 kierroksen ei kummoistakaan vetoa voi ottaa ulos ilman V2-tyylistä tutinaa. Eikä mun pyörässä tunnu olevan mitään suurempaa "nykäisyä" 7000 kierroksen kohdalla. Kyllä siinä veto pompsahtaa sen verran, että mielessä käy ajatus rajan siirtämisestä esim. 1000 kierrosta alemmaksi.

Näyttää noin yleisesti hieman sille, että porukalla on turhan kovat odotukset VFR:n suorituskyvyn suhteen. Kannattaisi palautella mieliin, että 782 cc on todellakin 782 cc, oli ne pytyt sitten missä asennossa tahansa.

Ja on siinä VFR:ssä jotain hyvääkin, niitä puolia vaan ei koeajolla tule ehkä laittaneeksi merkille, jos keskittyy ihmettelmään kun power wheelie ei oikein lähde.
    1000
    Veit Hannula "sanat suusta". Juuri samaa mieltä vaikka onkin vain noin 4tkm takana tuolla pyörällä.
    Pyörätön
    Eipä tässä kukaan tainnut kiistää VTECin suorituskykyä laisinkaan. Varmasti se riittää "tavalliselle rivimotoristille", jollaisena itseänikin pidän. Ja kyllä tuo VTECin ajettavuus, jarrut ja vakaus sai minut vakuuttuneeksi pyörän hyvyydestä. En vain pitänyt em. potkusta NOIN 7000 kiekan kohdalla.

Ja niitä "power wheelieitä" hakeva tuskin katselee VFR:iä vakavassa ostomielessä.... Vääntöä minäkin pyörääni kaipasin lisää kun VFR:stä siirryin Zetoriin.

Pirun Naapurin kanssa olen ehottomasti samaa mieltä siitä, että VFR:n olisi pitänyt saada parikolsataaa lisäkuutiota mieluummin kuin VTEC:in...Olisi nyt moinen alla mieluummin kuin ZReX, joka sekin on kyllä aivan loistava pyörä!
    -Hannibal-

Lainaa kirjoitti
    ...jos keskittyy ihmettelmään kun power wheelie ei oikein lähde
    Tuohon pitää korjata että kyllä tuollakin powerwheelien saa aikaiseksi (ei kytkintä) kun käyttää hyväkseen tuota vtec:n mukanaan tuomaa nykäystä. Eli kunnolla kaasua ykkösellä noin 6krpm ja nätisti nousee keula 7krpm kohdalla *

Vaikka tosin eihän tuollainen pelleily oikein "herrasmies-sporttiin" sovi

Pyörätön
    Sitä olen miettinyt että eikö tommosille VFR:n kaltaisille mutta tonnisella koneella varustetuille mopoille ole tarpeeksi markkinoita kun yksikään japanilainen valmistaja ei sellaista tee. Eli nyt tarkoitan sellaista mopoa joka soveltuu kahden hengen matkailuun ja on samalla tarpeeksi ketterä mutkissa ja sillä kehtaa käydä vielä radallakin. Siis VTR ja XX ei kuulu joukkoon. Ainoastaan Triumph Sprint ST ja Ducati ST3/4 ovat sellaisia joista ainakin speksien mukaan irtoaa noin 100nm vääntö. Tommosen vääntörajan olen seuraavalle pyörälleni asettanut, kun ei aina jaksa vaihtaa pienemmälle kun on täydessä lastissa kakspäällä liikkeellä ja haluaa ohittaa jonkun.

Jonkin aikaa tuli etsittyä uutta mopoa (siis mulla on -98 VFR 800 nyt) mutta kun sopivaa ei löytynyt niin päätin virittää ton nykyisen. Laitoin siihen Laser:in sliparin ja Power Commander:in ja vein säädettäväksi. Kyllähän siitä parempi tuli, mutta ei taida tarpeeksi vääntöä saada muutako isomman koneen kautta. 5nm nousi max vääntö ja 10hp teho. Lisäksi 4-5000 kierroksen kohdalla oleva vääntö monttu tasoittui hieman. Yli 7000 kierroksen kun mennään niin tehoa on kyllä sopivasti, oli jo ennen viritystä, mutta 4-6 tonnin kohdalle sitä kaivattaisiin yhä lisää. Tämä sama pätee myös uuden VFR:n kohdalla. Mun mielestä kierroksilla joilla yleensä maantiellä ajetaan ei vaan löydy tarpeeksi vääntöä. Muuten VFR on aika täydellinen ja uskoisin että ei se ole mihinkään muuttunut tossa uusimmassakaan versiossa.
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Olisin itsekin mielummin nähnyt VFR:ssä litraisen koneen kuin tuon nykyisen. Syy nykyiseen koneeseen saattaa löytyä tuotantotalouden puolelta: edellinen 750 pystyttiin poraamaan halvalla ja luotettavasti 782:een ja tässä on pysytty, koska kokonaan uuden myllyn kehittäminen olisi ollut liian kallista ja nostanut pyörän hintaa vielä nykyisestäänkin (VFR myy kohtuu vähän, esim. jenkeissä n. 1000 kpl vuonna -03). Esim. 1000 e korkeammalla hinnalla XX olisi vienyt VFR:n myynnin nykyistäkin selvemmin.

Tältä pohjalta voisi uskoakin viime aikojen VFR 1200 V5 -spekulointeja. VFR tarvitsee uusia ostajia, jotta jatkokehittely olisi taloudellisesti mielekästä. Siinä vaiheessa isomman koneen suunnittelu on melko pakollinen kuvio jo kilpailutilanteesta johtuen, esim. Triumph ST kasvaa 1055 cc:ksi tulevaksi kaudeksi. Ihmettelisin, jos Honda tyytyisi vain ottamaan kilpailijoiden tehoedun kiinni.
    1000
  30.  
    Lainaa (Hannula @ Syys. 08 2004,14:45) kirjoitti
    Eipä näistä jutuista oikein omaa pyöräänsä tunnistaisi. Mulla on nyt 20 000 km VFR VTECillä takana, ja se on kyllä joka ikinen päivä vetänyt ihan iloisesti "jopa" alle 7000 kierroksen. Märällä asfaltilla ei aina pito riitä, saati sitten tuon rajan jälkeen. Alle 3000 kierroksen ei kummoistakaan vetoa voi ottaa ulos ilman V2-tyylistä tutinaa. Eikä mun pyörässä tunnu olevan mitään suurempaa "nykäisyä" 7000 kierroksen kohdalla. Kyllä siinä veto pompsahtaa sen verran, että mielessä käy ajatus rajan siirtämisestä esim. 1000 kierrosta alemmaksi.

Näyttää noin yleisesti hieman sille, että porukalla on turhan kovat odotukset VFR:n suorituskyvyn suhteen. Kannattaisi palautella mieliin, että 782 cc on todellakin 782 cc, oli ne pytyt sitten missä asennossa tahansa.

Ja on siinä VFR:ssä jotain hyvääkin, niitä puolia vaan ei koeajolla tule ehkä laittaneeksi merkille, jos keskittyy ihmettelmään kun power wheelie ei oikein lähde.
    Tästä vastauksesta taas ei minun kokeilemia vtecejä tunnista. Ajeletko vain soolona? Oma Fi:kin tuntuu jopa pirteältä ja hyvin vääntävältä, kun ajaa yksin. Kahden hengen kuormalla meno rauhoittuu niin paljon, että ero ei edellisten pyörieni kanssa ole tuntunut niin isolta. 800cc on vain 800cc.
    Paljon pitkiä reissuja ajavana ei jaksa joka ohituksessa polkea puolta askia mennen tullen läpi. Kahden hengen ja neljän laukun kuormalla vtec ei kahdeksalla venttiilillä kiihdy. Ei Fi:kään raketti ole, mutta siedettävä. 10nm on jumalattoman paljon 50nm:stä.
    En pidä vteciä missään nimessä huonona pyöränä, mutta korostan, että minun käyttööni sen moottorin ominaisuudet eivät sovellu. Kevyellä kuormalla sen kanssa tulee toimeen, mutta päämääränä suunnittelussa ei ole, vastoin kaikkien muiden moottoreiden suunnittelua, ollutkaan muhkea alavääntö sekä tasaiset ja kuopattomat teho ja vääntökäyrät. VFR on hitec tuote ja tuossa venttiilitekniikassa se näkyy. Mitään käytännön lisäarvoa se ei tuo. Päinvastoin.
    -Timppa-

Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen