Onko kellään kyseistä pärrää? Lähinnä tuo SP-1:n kiinnostaa koska sopii paremmin kukkarolle *
Loppu peleissä aikas hyvännäköinen kiituri *![]()
Nyt on kokemusta vähän toista tuhatta kilsaa, ja voin sanoa että on huippupeli.. jos tykkää twinistä, eikä välitä siitä että se painaa 30kg enemmän kuin vastaavat uudet nelikot.. Omassa on Acran racing kokoputkisto ja äänet on jotain aivan uskomatontaAjoasento on tosi rento, vaikka kisapyörän geometria onkin.
RC51 foorumeilla kyllä suosittelevat PCIII asennusta ja välitysten lyhentämistä, mutta olen itse tullut toimeen kaasun "herkkyyden" kanssa pienillä kieroksilla ja pitkän 1. vaihteen vaatiman tarkan liikkeellelähdön..
ZXR400 mopon jälkeen tuon kierrosalue vaatii hieman totuttelua *..mutta mukava on posottaa motarinopeuksia kun kierrokset on noin 3500rpm..
Samalla rahalla saa minkä vaan tuota nopeamman uuden 1000cc superpyörän, mutta tuossa laitteessa on munaa *Seuraava pyörä onkin sit varmaan aikanaan SP-2
PS. Sellainen kuva on tullut että noita ei ainakaan montaa tällä foorumilla ole.. korjatkaa jos olen väärässä.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Tässä mun koeajokokemus SP2:sta viime syksyltä:
Kävin testaamassa SP2:n. Helvetin hyvä oli ajaa, mutta kulkupuoli ei oikeen oo sitä mitä pitäs. Ei oo vääntöä eikä tehoja tarpeeks. Keuliminen kaasulla hyvin vaisua tehokkaimpiin rivinelkkuihin verrattuna. Motin tärinä ei myöskään oikeen tuntunu hauskalle, 6. vaihteella 100km/h tai alle ei oo herkkua. Mutta eihän se mikään matkapyörä olekaan..
Alusta oli kuitenkin upea, yks parhaita mitä oon testannu...
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
VTR tarvii kyl putken tai sliparin ja muutaman pikku modauksen millä se herää henkiin. Tärinää en oo kyllä ite noteerannu millään tavalla.. vanha mopo ainakin täristi tietyllä kierrosalueella häiritsevästi. Välitykset on tosi pitkät.. 6. vaihteella 100km/h tarkottaa n. 3000rpm tai alle, eikä veto ole kovin tasaista noin alhaalla. 1. vaihteella taajamissa on aika kikkailua.. Perusratassetti veturiin, millä tuokin keulii 3. vaihteella, on 1 piikki edestä pois ja taakse 1 lisää, eli 15/41.(Tylyttäjä @ Huhti. 22 2004,11:01) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Välitykset tuntu munkin mielestä AIVAN liian pitkiltä tehoon nähden. Aika rajusti täristi niillä vauhdeilla ja niillä vaihteilla millä voi rivinelkulla ajella ihan kevyesti, tolla joutu heittämään pari pykälää pienempää. Voimaa on kyllä kilosissa rivinelkuissa selkeesti enemmän, siitä ei pääse mihinkään. Muutenhan pyörä oli aivan mahtava, huokoo sellasta "racing" fiilistä.. Penkkikin on kuin vanerinpala *(Earthend @ Huhti. 22 2004,12:44) kirjoitti
Alusta tuntui siltä, että kestää vetää rajua vauhtia missä tahansa. Todella vakaa ja helppo ajaa kaikin puolin.
Meinasin jopa toissakesänä haksahtaa vaihtamaan Rykkösen SP1:een, johon oli Akrat ja Commanderit laiteltu.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kiitti vaan mielipiteistä! *
Ite oon kyllä kallistumassa noiden uudempien kilosten sporttien suuntaan. Sillä olis vaan tuo VeTuRi kiinnostanu kun niitä ei oo ihan joka nurkalla.
Ehkä syksyllä tai viimeistään ens keväänä ajellaan tuoremmalla pärrällä.![]()
Petturi.. sinne vaan massan mukana
Kannattaa koeajaa kuitenkin tuo SP1/2 jos siihen on mahdollisuus.. saatat jopa muuttaa mielesi
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
En oo vielä mitään päättäny. Kyllä tottakai ensin ajellaan tyyppejä ja sitten vasta tehdään lopulliset tuomiot.(Earthend @ Huhti. 24 2004,09:34) kirjoitti
Kyllä tuo VTR saattaa tuntua räväkämmältä kun mun nykyinen. Koska on kevyempi ja paremmin ajettava, vielä kun vähän piristäis niin mikä ettei. Nykyinen juna 1100 gixxer on turhan raskas ja huono ajaa verrattuna uudempiin sportteihin.
Antaa ajatuksen muhia...![]()
..ja vielä tähän.. eli onko kellään kokemusta paljonko sp-1:stä irtoaa ruutia esim. putkella ja pc III:lla?
rupes hiukka tää aihe rönsyilemään....mutta kun tuntuu olevan käyttäjiä paikalla niin kysytään.Oon soittanu viidestä SP-1:stä ja käynyt ajamassa kahta ja yhdessäkään ei ole ollut huoltokirjaa (kadonnut muutossa). Eli yleinen tapa ja käytäntö vai painaako Honda ne semmoiselle paperille joka haihtuu 2-3 vuodessa?![]()
Itellä on täydellinen huoltokirja. Mopo on alunperin Bikeworldistä, siellä huollettu pääasiallisesti, ja sieltä myös itse sen ostin. Siellä se on just nytkin huollossa.. Tiiä sit miten hyvin yleensä mopojen paperit säilyy. Mun kawassa ei oo mitään ainakaan mukana, mut se onkin 13v vanha
Vois kuvitella että porukka takuuaikana huollattais merkkihuollossa, ja ainakin siltä ajalta olis paperit tallessa.. Ainakin ite niin tekisin..
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
ja vielä..pyörät on ollu 6-20 tuhatta ajettuja ja ihan ok kuntosia,mutta se on sitten aikanaan itsellä edessä myydessä,kun ei oo huoltokirjaa niin ei oo huoltokirjaa niin ei oo huoltokirjaa
pitäs ostaa uus
![]()
Ja löytyhän se SP-1:nen,vähän ajettu ja paprut ok... ja hymy täytyy varmaan käydä poistattamassa lääkärissä![]()
ASIAA!! Tänne kaivataan lisää SP-sarjan kikottimia.. taitaa olla jo peräti toinen(esme @ Heinä. 09 2004,20:46) kirjoitti
..ja se hymy ei muuten lähde kulumallakaan![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
(esme @ Heinä. 09 2004,20:46) kirjoitti
![]()
Onneksi olkoon!!
Pakko kysyä, mistä löysit, mitkä specsit ja mitä suunnilleen köyhdyit??
Vaivasin nimittäin SP-1:llä päätäni koko kevään mutta sopivaa ei verkkooni vain sattunut uimaan edes Belgian suunnasta. Mutta en näkisi mahdottomana että sitten joskus aikanaan seuraava mopotin voisi olla esim. harmaatuonti SP-2..?
p.s. syy miks en sit SPhen päätynyt, oli olevinaan liian raju hinta muihin kiloisiin verrattuna, mutta lopunperin sekin "argumentti" kaatui kun sekosin ´03 Bleidiin joka meni kirkkaasti yli SPhen varaamani budjetin...![]()
![]()
![]()
![]()
---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
SP:n hankintahan onkin enemmän asennekysymys kuin tehopainosuhteen optimointia.. tuohan painaa kuin kristityllä synti ja tehoa alle 130hp takakumilla..
Ajo-ominaisuudet on kuitenkin huippuluokkaa, V-koneen ajettavuus ja hieno superbike historia tekevät tuosta todellisen klassikon. Noista tulee vielä joskus kova kysyntä kun valmistus nyt loppuu.. Toivotaan vaan että Honda tajuaa edes käyttää tuota konetta jossain uudessa mallissa. Pian ei taida olla kuin italialaisia sporttitwinejä
Niin.. ja tuon koneen laadusta kertoo ehkä jotain, että omalla koneella on ajettu 46000, eikä venoja ole tarvinnut toistaiseksi säätää.. puhumattakaan että nokkaketjua tarvitsisi uusia, kun tuossa on hammasrattaat.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
(Earthend @ Heinä. 10 2004,14:54) kirjoitti
![]()
AUTS!! Loppuuko se milloin?
---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
Loppu jo.. ei tule enää 05 mallia(Kisu @ Heinä. 10 2004,15:26) kirjoitti
![]()
Kirotut SBK säännöt.. niiden takia Hondakin siirtyi 4-pyttyiseen malliin..
Get'em while you can!
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Ei kai muita ole ikinä ollutkaan?(Earthend @ Heinä. 10 2004,14:54) kirjoitti
...ja takaisin Ducatifoorumille.
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Totta.. VTR onkin SUPERBIKE(jjm @ Heinä. 12 2004,08:21) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Tiedä mikä nuhainen vtr malli oli kyseessä mutta alastarolla jäi varttimaililla mun kusisataselle ceebbarille... (ei se ihan uusin ainakaan ollut). Toki voi olla kuskissakin vikaa, mutta pitäshän sillä silti kusisatku pätkiä[meinaan ainakaa 954 bladen kanssa ei paljo sanomista ollu kusisatkulla...heh]
MC Kulkumulkut foreva! ;) www.kulkumulkut.tk
kiihdytyspyörät on asia erikseen.. eipä ole kukaan väittänyt että vakiovälityksillä SP lähtisi paikaltaan mihinkään.. koitapas ottaa rullaava lähtö vaikka 80km/h vauhdista(Kulkumulkku @ Heinä. 12 2004,16:12) kirjoitti
Toisaalta.. löytyy noita kustomejakin jotka pesee useimmat kyykyt paikaltaan lähdössä..
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Mikä siinä VTR:ssä oikein maksaa niin paljon?!?
Tehoja ei kumminkaan ole rivinelkkuihin verraten yhtä paljon yms. (esim. blade).
Mitä eroa on SP-1 *ja SP-2 :lla?
Tosi upean näköinen pyörähän tuo on ja äänet on kuin oppikirjasta kunhan putket on vaihdettu.
Mihinkä tarkoitukseen tuo on alunperin rakennettu?
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Superbiken vanhojen sääntöjen mukaiseen homologaatioon.(GSuiza @ Heinä. 13 2004,12:07) kirjoitti
Ei pyörän arvoa lasketa tehojen perusteella vrt. esim. Ducati. Tuohon peliin on aikanaan käytetty paljon tutkimus- ja kehitysaikaa ja se on teknisesti huippuluokkaa. Sehän on aikanaan tehty nimenomaan lyömään Ducatit superbike-luokissa. Kone on HRC:n käsialaa, toisin kuin muut siviilimallit. (Honda Racing Corporation, joka vastaa myös RCV211 mopon kehityksestä(GSuiza @ Heinä. 13 2004,12:07) kirjoitti
)
SP-2 on paranneltu versio SP-1:stä.. Takahaarukka on hiukan eri, ruiskunohjausta on paranneltu yms. pieniä muutoksia.
edit: typot
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Ja Earthend lataa pelkkää faktaa! Hyvä keino on käydä ajamassa kyseistä kikotinta ja miettiä sitä hintaa sitten.![]()
Itsellä ollut tuollainen tämän kesän ajossa. Viime vuonna jo vähän testailin. Vaatii kuskille "vähän" sisäänajoa. Joillakin kierroksilla hieman täristelee, "kyykkää" helposti liikkeellelähtiessä, kierroksia täytyy sovitella nopeuden ja vedätyksen mukaan. Voimaa minun makuuni riittävästi, (onhan nuo uudet kiloset tykimpiä ja helpompia ajaa.)
Olis muuten aloittelijan pyöräksi aika helvetti, varsinkin kaupungissa.
Yhdistelmä; herkkä kaasu, helposti kyykkäävä, käännettäessä ranteet tankissa jolloin kahvojen käsittely melkein mahdotonta, jalat tapeilla, U-käännöstä tehdessä.; vaatii todellakin harjoittelua, ettei ole naamallaan kadussa.
Mutta maantiellä älyttömän makee peli.
Paikallaan ollessa katselijoita riittää.
Pyörässä siis selvästi munaa. Eikä huku massaan.
Ihastunut tuohon kokolailla täydellisesti, ajanut sillä nyt n.4000km.
Onko muilla SP:n omistajilla kulutusta tullut tarkkailtua, omani kulutus ollut välillä 6,2-8,6 l/100km. Enimmäkseen tuossa 6.7 paikkeilla. Olis kiva tietää mitä syö esim. "lastutettuna".
Mitä hintaan tulee , kaikkea ei voi mitata rahassa.
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Kulutus oli huipussaan kun ajoin ekan tankillisen.. n.8l/100kmSen jälkeen tasaisessa ajossa melkeen aina 6.2l/100km, vaikka vauhtia oliskin vähän reippaasti.. Radalla en oo koko tankillista vielä saanu ajettua.. siellä ne kulutushuiput sit katotaan.
Tosiaan.. tuo ei ole mikään aloittelijan pyörä, ja vaatii totuttelua melkoisesti. SP on selvästi elementissään kun sillä mennään kovaa.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012