Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 110:sta
    Lainaa (Make80 @ Huhti. 21 2004,01:43) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Huhti. 20 2004,23:17) kirjoitti
    Eski ja Marjo palvelevat asiakkaita iästä riippumatta.
    Jep, PK-seudun parasta mopoasiakaspalvelua olen saanut juurikin näiltä henkilöiltä. Vantaan BW:n varustepuoli on putiikki johon on mukava mennä vaikka vaan hengaamaan ja heittämään läppää myyjien kanssa. No olen mä tosin ostanutkin sieltä vaikka mitä
    Yhdyn täysin tohon äskeiseen. Palvelu liikkeessä oli mahtavaa. Juuri tämä kyseinen Marjo palveli minua. Tilasivat mulle raisiosta kokeiltavaksi oikeen kokoset housut jne. Tosi hienoa palvelua. Heille menevät mun rahani, tästä edespäinkin.

Edit: typot.

"peli on menetetty"
    Viime kesänä stadin stormilla kävi about samalla tavalla:
    -klik-

on se kumma jos raha ei liikkeitä tunnu kiinnostavan...
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
    Ehkä stadin Stormilla pitää toimia palvelua halutessaan kuten minä. * Eli kävin ensin tiskillä ostamassa reilun 10 euron osan ja sain siinä kuittia sovitellessa taskuuni idean mennä katsomaan nahkatakkeja. Ja enhän ehtinyt kuin kypärien kautta pikkuisen pyörähtäen nahkojen luokse niin oli myyjä kyselemässä tarvinko apua. Johon vastasin etten tarvitse. *
    Palkka juoksee....minä en
    Sijoitin viime viikolla tonne Helsingin Stormiin yli tuhat euroa dainesen nahkoihin ym. Kävelin myös suoraan nahkapukujen luokse ja valitsin rauhassa sopivan koon ja sovitin sen. Jonkin aikaa peilattuani kulmassa, tiskiltä, jossa seisoskeli n.4 myyjää käveli yksi luokseni ja tarjosi apua. Ilmeisesti ymmärsi heti, että olin oikeasti ostamassa, koska palvelu oli asianmukaista.
    Hintakin väännettiin kohdalleen joten ei mitään valittamista ainakaan minulla. Pari viikkoa sitten edellisellä sovituskerralla, oli aika lailla sama juttu, paitsi jouduin käymään itse kysymässä myyjän apua . Myyjät taas juttelivat keskenään, mutta heti kun pyysin niin erittäin ystävällistä palvelua sain.
    Stormissa siis tulen asioimaan toistekkin, jos vielä rahat kelpaa.
    Kaipa se on vähän päivästäkin kiinni että millaista palvelua saa.
    Juha taisi olla myyyjän nimi jonka kanssa kaupat tein ja edellinen Roope? Pisteet ainakin näistä kahdesta kerrasta kyseisille myyjille. (Jos nimet edes oikein)
    " I like my sugar with coffee and cream"
    Lainaa (Johu @ Huhti. 21 2004,13:13) kirjoitti
    Lainaa (duracl @ Huhti. 21 2004,09:23) kirjoitti
    Lainaa (duracl @ Huhti. 21 2004,08:53) kirjoitti
    Pointtini on siinä, että asiakkaan on mielestäni turha valittaa huonosta palvelusta jos ei itse ole millään tasolla valmis tekemään MITÄÄN muuta asian eteen kuin valittamaan jossain netissä. Eikä tämä mielipiteeni poissulje sitä faktaa että itse kehittyminen on yritysten tehtävä, ja että yrityksen tulisi huolehtia myyjiensä koulutuksesta myös asiakaspalvelun osalta.
    Olen mä valmis tekemään jotain muutakin eli menemään muualle. Tämä siis pätee nyt vaikka tällaisessa esimerkkitapauksessa. Eli on mopnta palveluntarjoajaa joista valita. Vähän sama kuin vaikka ravintoloiden kanssa. Jos jostain saan huonoa ruokaa, en kylläkään jaksa ruveta seuraavallla kerralla tinkaamaan jonkun hovimestarin tjsp. kanssa, vaan menen muualle.

Ja hei, tällaisessa kaupassa, tyylin mopovarusteiden kauppa, se on PELKÄSTÄÄN firman asia hoitaa palvelualttiit työntekijät sinne tiskin taakse. Ei maksavien asiakkaiden tarvitse siellä pokkkuroida ja anoa sitä palvelua, tai vastapainoksi opastaa liikkeenjohtoa... ;)
    Niin,mitäpä sen asiakkaan pitäisi sitten tehdä?Jos on kaupassa norkoillut ja siihen hermostunut,niin eipä ensimmäiseksi tule mieleen,että nytpä lähden antamaan liikkeenjohdolle tms. asiallista ja rakentavaa palutetta,jotta yritys voi parantaa toimintaansa ja kouluttaa henkilökuntaansa.
    Netissä kitiseminen on ihan hyvä tapaa purkaa vitutusta,vaikkei se mihinkään johtaisikaan.Kokemuksesta voin sanoa ettei asiallinenkaan palaute usein johda mihinkään.
    Kohta sitä muuten taas lähtee...

Mopokaupoissa en ikäsyrjintää ole huomannut,vaan ihan yleistä piittaamattomuutta.Autohuolloissa olen havainnut iän ja autojen paranemisen johtaneen mainioon palveluun.Vuosiin ei kukaan ole huollon jälkeen enää sanonut esim:´kuule poika,sen pitääkin kolista.

Olkoon noi lainaukset tossa yllä vaikken niihin ihan suoraan vittaakaan.
    Minulla oli viime vuonna samanlaiset kokemukset kuin monella muulla täällä. Palvelua ei meinannut saada sitten millään. Kaks myyjää roikkui tiskillä ja jutteli yhden heidän tutun, tai asiakkaan kanssa kahvikupin ääressä...Ei näin.

No, nyt tänä vuonna kävin uudestaan, kerkesin nipin napin ovesta sisään, ja bongata dainesen pukuja, ennen kun iloinen myyjä tuli auttamaan. Valitettavasti sopivaa pukua ei löytynyt sieltä, 3 tunnin sovittelusta huolimatta. Varmasti olisin sieltä ostanut, jos olisi löytynyt sopivaa haarniskaa.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    GriZzly:n kanssa samanlaisia kokemuksia... Sinne hesan uuteen myymälään on palkattu lisää porukkaa ja näyttäisi siltä että palvelu alttiuskin on noussut.. Ennen olisin antanut palvelusta (0-10 asteikolla) 4, nyt se on mielestäni noussut ja antaisin 8...

Iltapäivisin kun käy siellä paikalla on vähintään kolme myyjä, ja vaikka jos on pieni jono, niin kun kolme henkilöä palvelee, jono saadaan selvitettyä nopeasti...
    <br />
    Lainaa (wanna-be @ Huhti. 22 2004,11:50) kirjoitti
    Jos on kaupassa norkoillut ja siihen hermostunut,niin eipä ensimmäiseksi tule mieleen,että nytpä lähden antamaan liikkeenjohdolle tms. asiallista ja rakentavaa palutetta,jotta yritys voi parantaa toimintaansa ja kouluttaa henkilökuntaansa.
    Niin, tuo norkoilun ja hermostumisenkin raja on niin suhteellista, aina yksilöstä riippuen. Joku hermostuu jos ei saa huomiota _välittömästi_ ovesta sisään astuttuaan, toinen taas kokee apua tarjoavan myyjän kyselyn niskaan hengittmisenä ja hermostuu puolestaan siitä. Palvele siinä sitten kunnolla.

Netissä avautuminen on toki helppoa kun käpy kärähtää, mutta annan silti palautteen mieluummin suoraan liikkeeseen sillä oman kokemukseni mukaan sillä on paras vaikutus. Joskus saattaa bonuksena tulla jotain hyvitystäkin. Minusta tämä suomalaiskansallinen tapa kiukutella selän takana turvallisesti on aika tylsä ja tyhjänpäiväinen.

Edit: mielestäni Grangon ketjunaloitus oli kuitenkin hyvin ja asiallisesti kirjoitettu, hatunnosto nuorelle motoristille siitä

No lavennetaan sitten tätä sivujuonnetta.Kun itse on (meitähän riittää täällä) myös asiakaspalvelutyössä ja tekee siinä kaikkensa,että kauppa käy ja perustaa sen tyytyväiseen asiakaaseen niin sitä jotenkin odottaa samanmoista käyttämiltään palveluilta.Niinkuin tässä jossain aikaisemmin sanottiin esim.edes päännyökkäys henkilökunnalta voi monesti riittää,että tulee noteeratuksi tulemisen tunne.

Nuorempana,aikana paljon ennen nettiä annoin palautetta paljonkin.Olen tosiaan liiankin kärsimätön luonne,mutta ilkeä en tippaakaan.Erilaiset sotkut ovat poikineet palautetta väliltä oikeusjuttu(voitin,mutta oli takuulla viimeinen kerta)- ystävällinen selitys ja jopa aineellinen kompensaatio.Itsekin olen kyllä joutunut anteeksipyytämään sanomisiani,tosin tietysti harvemmin.

Tästä olen pikkuhiljaa oppinut sen,että aina helpompi,kun malttaa jättää sen palautteen antamatta ja siirtyy nöyrästi etsimään itselleen paremmin sopivaa palvelua.

Palautetta annan jos tarpeen on, mutta suoraan myyjälle se harvemmin kannattaa. Jos hän on jo (tietoisesti) kohdellut sinua huonosti, mitäpä hyödyttää alkaa 'kinaamaan' hänen kanssaan?
    Reiluinta ja selvintä on antaa palaute kyseisen liikkeen vastaavalle, olkoon omistaja, johtaja tai myymäläpäällikkö.
    Muutenhan he eivät saa lainkaan tietoa henkilökunnan virheistä tai palvelun puutteista eivätkä myöskään pysty korjaamaan niitä.
    Ja ainakin useimpia toiminnasta vastaavia palvelun toimivuus onneksi vielä kiinnostaa.
    * Arctic Ranger *
    Muistakaa nyt kuitenkin, että ÄÄRITAPAUKSET täällä näitä aiheita aloittaa. Sinänsä Grangon viimeinen lausahdus, että nuoret ymmärtäisivät pysyä poissa kyseisestä putiikista on turhan äkkipikainen. Varmasti yli 95% kaupasta lähteneet ovat tyytyväisiä siihen, että saivat tavaransa (tai laitettua edes tilaukseen) asioidessaan siellä. Kovin moni heistä ei todellakaan ole kertomassa täällä, minkälaista palvelu oli ja tulevatko käymään uudelleen rahojen kanssa. Harmi, että näistä aiheista moni voi saada liian suuria ennakkoluuloja...

Joskus myyjällä on oikeus edes pieneen taukoon, esim. juttelemalla toisen myyjän kanssa. Ehkä tämä on sittenkin tapa antaa asiakkaalle mahdollisuus katsoa hetken mitä haluaisi. Tämän jälkeen myyjä voi singahtaa iloisena paikalle (huom. rentoutuneena ja halukkaana myymään) jolloin kaikki ovat tyytyväisiä. Asiakas sai olla hetken rauhassa ja sai kuitenkin asiallista palvelua.
    - "No! It's not a Harley" -
    Ittelläni on ainoastaan stormista ja allrightista hesassa kokemusta, ja täytyy sanoa että allraitti on kun vaatekauppa jossa myyjillä on yhtenäiset asut ja hymy naamalla, välillä löpistään keskenään kun asiakas sovittelee kamppeita, mutta heti kun tarttee vaikka isommankoon ni heti kiidetään hakemaan hyllystä...tämä paikka on ehkä helpompi alottelevalle mopoilijalle...jotenkin ystävällisempi tunnelma kun myyjät häärii ja pyörii hyllyjen välissä...

Stormista jäi samanlainen kuva kun esim. autojen varaosa liikkeistä, palvelu pelas kun sitä oli pyytäny, asiallista ja tehokasta, ei turhia lätinöitä saati kuulumisten kyselyjä, vinkkejä kyllä annettiin kun vähän kyseli...ei valittamista jos ei kaipaa jutustelua tai huulenheittoa kaupanteon lomaan...täällä taas on helpompi asioida jos tietää mitä haluu, eikä pelkää viiden myyjän tiskin takaa tuijottavia katseita...
    Itselläni aika paljon samanlaisia kokemuksia kuin bobby-digitalilla.. allraitilla tullaan välittömästi kysymään ja palvelu on huomattavasti "markkinointihenkisempää" , todennäköisesti myös liikkeen myynnin kannalta tuottoisampaa.

Storm kuuluu liikkeisiin josta saa ostaa jos tietää mitä haluaa, jos pyörit liikkeessä ainoana asiakkaana ei kannata hengitystä pidätellä ja odottaa että myyjä tulee kyselemään.. myyjät tuntuvat tuntevan tuotteet hyvin ja myynti on paljon teknisempää.. tuo tyyli taas sopii joillekkin asiakkaille.

Omasta mielestäni on fiksua (ja palvelualtista sekä tuottavaa) käydä myyjän edes kysymässä voiko auttaa asiakasta. Kaikki eivät halua mennä häiritsemään myyjien mukavaa rupatteluhetkeä keskenään..

Stricly VN:än mainitsema "pieni tauko" voi kiireen keskellä olla ok (varsinkin jos se tehdään takahuoneessa ei apua tarvitsevien asiakkaiden katseiden alla) mutta itse kävin stormilla tammikuun alussa, vuoden hiljaisimpana aikana eikä kukaan myyjistä edes noteeranut oloani liikkeessä ainoana asiakkaana.. vartin aikana ei tullut muita asiakkaita eikä myyjillä tuntunut mitään kiinnostusta asiakaspalveluun olevan..

ps. kuulun siihen asiakasryhmään joka olettaa että erikoisliikkeessä jossa ostosten arvo nousee helposti satoihin euroihin asiakas noteerataan, en tykkää tuputtamisesta, mutta jos myyjillä on aikaa luulisi edes hiukan kiinnostavan myös asiakaspalvelu.

Koskakohan mp-puolelle rantautuu suomeen joku gigantin tapainen jossa myyjiltä vaaditaan palkan ja bonuksien eteen myös tulosta...
    btw, laitoin Helsingin liikkeen myymäläpäällikölle meiliä tästä keskustelusta, mikäli haluavat kommentoida asiaa johonkin suuntaan.
    Muistakaa myös että se mitä toinen on kokenut ja siitä kirjoittaa EI ole sellainen asia minkä joku toinen lyttää sanomalla 'ei pidä paikkaansa,kun minä olen ollut monta....'-tokaisulla tai vastaavalla....
    Tottakai palvelun taso vaihtelee,vaikkei pitäisi...jokaisella on kuitenkin se huono päivä(tiedän,sen ei pitäisi vaikuttaa).
    Antakaa kuitenkin jokaiselle se vapaus ilmaista omat kokemuksensa,koska hän on sen aivan varmasti niin tuntenut.....oli se sit ylilyöntiä toisen mielestä tai ei.....siis meillä ON mielipidevapaus olemassa..
    Lainaa (Puuhis @ Huhti. 22 2004,21:01) kirjoitti
    btw, laitoin Helsingin liikkeen myymäläpäällikölle meiliä tästä keskustelusta, mikäli haluavat kommentoida asiaa johonkin suuntaan.
    Myymäläpäällikkö on sairaslomalla ainakin 2.6. asti joten voi olla ettei heti vastaa...
    - vesku -

"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
    Lainaa (rico @ Huhti. 22 2004,15:31) kirjoitti
    Palautetta annan jos tarpeen on, mutta suoraan myyjälle se harvemmin kannattaa. Jos hän on jo (tietoisesti) kohdellut sinua huonosti, mitäpä hyödyttää alkaa 'kinaamaan' hänen kanssaan?
    Reiluinta ja selvintä on antaa palaute kyseisen liikkeen vastaavalle, olkoon omistaja, johtaja tai myymäläpäällikkö.
    Muutenhan he eivät saa lainkaan tietoa henkilökunnan virheistä tai palvelun puutteista eivätkä myöskään pysty korjaamaan niitä.
    Ja ainakin useimpia toiminnasta vastaavia palvelun toimivuus onneksi vielä kiinnostaa. *
    Juuri näin. Jos palautetta alkaa antaa suoraan myyjälle, siitä voi helposti, ärsytyskynnyksen jo rikkouduttua, tulla turhan jyrkkää (lue: suoraa rähjäämistä). Palaute nimenomaan liikkeen vastaavalle, näin hän tietää kiinnittää huomiota asiaan myös jatkossa.
    Pari vuotta sitten aloittelevana naismotoristina olin ostamassa ajokamppeita jo ennenkuin A-kirjain oli saatu korttiin lisättyä, ja luonnollisesti aloitin kypärästä. Olin pari kertaa ollut kaverin kanssa Stormilla käymässä, joten aloitin ostoskierrokseni sieltä.

Kävelin sisään liikkeeseen ja tervehdin tiskin takana olleita myyjiä (4kpl) ja jäin kypärähyllyjen luo pällistelemään. Sain aikani katsella ja vilkuilla tiskille päin että haluisikohan joku tulla myymään jotain. Kävin sitten kysymässä myyjiltä että ehtisiköhän joku tulla auttamaan, kypärä tarttisi saada. Kun viimein sain myyjän tulemaan palvelemaan minua oli ensimmäinen toteamus että "tos nyt olis tollanen halpa joka kelpaa kyllä hyvin kyydissä istujalle"!!
    Tähän sitten korjaamaan että ihan itse kyllä pitäis ajella, ja haluan laadukkaan ja turvallisen kypärän. Siihen sitten myyjä kysymään että minkäköhän värinen sen sitten pitäis olla?!? * Yritin tähän taas selventää että väri ei ole se tärkein kriteeri, että saisinkohan tietoa avattavan ja ympikypärän eroista ja pari malliakin olin ehtinyt valmiiksi katsoa jotka olisivat kiinnostaneet.

Koska jo tässä vaiheessa tuntui etten saa myyjästä juurikaan mitään irti aloin luovuttamaan. Muutaman kysymyksen vielä esitin ja kun niihin en saanut minkäänlaista asiallista vastausta päätin siityä asioimaan muualle.

Elikkäs minun kohdallani taisi sitten sukupuoli olla se tekijä ettei minua pidetty oikeana asiakkaana. Sinänsä typerästi toimittu koska olin maininnut että kaikki ajovarusteet päästä varpaisiin tarvitsisi hommata lähitulevaisuudessa, eli jos palvelu olisi pelannut olisivat varmaan saaneet myytyä minulle koko satsin. Sen koomin en ole liikkeessä käynyt, sen lähemmäs parituhatta euroa jonka varusteisiin sitten investoin vein muualle.

Pitäisiköhän uskaltautua testaamaan uusi myymälä, joskos palvelutaso olisi tosiaan parantunut...

-nomen est omen-
    Pari vuotta vanhaa myymälää ei kannata verrata nykypäivään. Vanhassa paikassa tilat olivat nyt mitä olivat ja myyjien myyntihalukkuudet nykypäivää vähemmät. En tosin jaksa uskoa, että juuri sukupuolesi vaikutti myyntihalukkuuteen. Ehkä oletuksena vain on, että naiset istuvat paljon useammin kyydissä kuin ajavat itse. Ja muuten värillä on uskomattoman paljon väliä joillakin (vaikkei sitä myönnetä). Tutulleni ei jostain syystä kelvannut mikään muu kuin hopea kypärä vaikka ajoasu ja pyörä oli musta... Niin, mikähän se ero on umpikypärällä ja avattavalla?? Ikään kuin vertaisi sedania ja farmaria... Jos kerran oli mallit valmiina katottuna, olisit kertonut myyjälle minkälaista haet ja ehkä juttu olisi ollut valmiina luistamaan.

Myyjän kommentti "halpa kypärä kyydissä olevalle" ei tosin minun kaaliin mene. Eiköhän se ajaja ole samassa vaarassa kuin kyyditettävä missä tahansa tilanteessa....
    - "No! It's not a Harley" -
    Mihkä niitä myyjiä sitten tarvii jos ne ei osaa muuta sanoa kun että löytyykö jotain väriä vai ei...ja on se hyvä jos myyjä ekana kyselee väriä ja sitten vasta katotaan löytyykö mallia joka edes menisi kuuppaan...sitten jotkut vielä itkee kun toiset ostavat saksasta kypäränsä, että ei tueta kotimaista liikettä ja makseta palvelusta...
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Touko. 04 2004,08:53) kirjoitti
    Pari vuotta vanhaa myymälää ei kannata verrata nykypäivään. Vanhassa paikassa tilat olivat nyt mitä olivat ja myyjien myyntihalukkuudet nykypäivää vähemmät. En tosin jaksa uskoa, että juuri sukupuolesi vaikutti myyntihalukkuuteen. Ehkä oletuksena vain on, että naiset istuvat paljon useammin kyydissä kuin ajavat itse. Ja muuten värillä on uskomattoman paljon väliä joillakin (vaikkei sitä myönnetä). Tutulleni ei jostain syystä kelvannut mikään muu kuin hopea kypärä vaikka ajoasu ja pyörä oli musta... Niin, mikähän se ero on umpikypärällä ja avattavalla?? Ikään kuin vertaisi sedania ja farmaria... Jos kerran oli mallit valmiina katottuna, olisit kertonut myyjälle minkälaista haet ja ehkä juttu olisi ollut valmiina luistamaan.

Myyjän kommentti "halpa kypärä kyydissä olevalle" ei tosin minun kaaliin mene. Eiköhän se ajaja ole samassa vaarassa kuin kyyditettävä missä tahansa tilanteessa....
    Niin, kun tässä on nyt kyse siitä palvelualttiudesta... Ja se korostuu kun on asiakkaana kokematon ihminen, ja tuotteiden ominaisuudet eivät ole niin selvillä.

Kun minua ainakin vaivaa anella sitä palvelua liikkeessä. Eli vaikka tietäisin suunnilleen mitä haen, eli nyt vaikka sitten kypärää, niin ei todellakaan ole haitaksi että myyjä osaisi ottaa homman "hallintaansa". Eli vaikka nyt tässä tapauksessa olisi ruvennut vähän tota tarvettakartoittamaan ja näyttämään muutaman mallin, että voisiko se vaikka olla joku noista? Kertoa samalla ominaisuuksista yms. josta heidän tulisi tietää.

Ja kun se hyvä kypärä on löytynyt, niin eiköhän vielä jokin takki siihen seuraksi sitten katota? ;)

Itse kävin viime viikolla pyörähtää ko. yrityksessä selkäsuojaa etsimässä. Ja kokemukset valitettavan samansuuntaisia kuin edellä on jo mainittu. Itse en jaksanut kollata liikettä läpi vaan menin heti tiskille kyselemään. Mutta silti, ihan toivotonta. Myyjä kävi hakemassa kasan paketteja ja irrallisia suojia takaa varastosta, läjäytti ne sinne tiskin päähän ja istahti takaisin tuolilleen. No ei siinä mitään, raastoin niitä paketteja auki ja kokeilin. Välillä jotain yritin kysellä, mutta yleensä siitä tuloksena oli vain vaivautunut hymy.

En mä nyt mitään pe**ennuolemista miltään myyjältä odotakaan, mutta edes sen verran että jaksaisi esittää jotenkin kiinnostunutta. Tai jos niistä ei sinänsä mitään tiedä, niin senkin voi todeta ihan reilusti, eikä vain tyytyä siihen kataloogin selaamiseen.

Joku taisi jotain kommentoida Allrightistä. Annan kanssa pisteeni siihen suuntaan. Jaksaa selitellä nahkakuteiden eroista myös "hölmölle nöösille"
    Heh, jos minä olisin myyjä, ja kauppaan kävelisi nainen, eikä hielle haiseva bensalla impregnoitu karvanen motoristi, niin kyllä ainakin meikäläinen syöksyisi heti palvelemaan
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    Yleinen toimintaohje Helsingin Stormilla:

Mene tiskille ja ilmoita mitä olet vailla.

Ite olen tämän huomannut toimivaksi. Eli jos on esim. kypärää tarvis ni ei mene ekaksi kypärähyllylle odottelemaan vaan suoraan tiskille jossa ilmottaa että tahron kypärän.

Se että onko tämä toimintamalli asiakaspalvelua/ystävällistä niin on sitten eri asia. Tai sitten ei.

Itse yritän mahdollisimman vähän ostaa ko. liikkeestä tai Allrightilta, koska eivät tinkaa. Varsinkin jos on vähänkin kalliimpii tuote kyseessä jota ei ole pakko saada heti., niin tilaan tuotteen johonkin muuhun kauppaan, jossa on em. liikkeiden edustus. 99% tapauksista saa tuoteen halvemmalla kuin jos ostaisi suoraan Stormilta tai Allrightista. Ja mitä kalliimpi tuote niin sen isompi säästö.

Lainaa (Strictly VN 1600 @ Touko. 04 2004,08:53) kirjoitti
    Ehkä oletuksena vain on, että naiset istuvat paljon useammin kyydissä kuin ajavat itse. Ja muuten värillä on uskomattoman paljon väliä joillakin (vaikkei sitä myönnetä). Tutulleni ei jostain syystä kelvannut mikään muu kuin hopea kypärä vaikka ajoasu ja pyörä oli musta... Niin, mikähän se ero on umpikypärällä ja avattavalla?? Ikään kuin vertaisi sedania ja farmaria... Jos kerran oli mallit valmiina katottuna, olisit kertonut myyjälle minkälaista haet ja ehkä juttu olisi ollut valmiina luistamaan.
    Mielestäni sillä ei pitäisi olla merkitystä palvelun kannalta ajanko vai istunko kyydissä, saatikka sitten kypärän turvallisuuden kannalta. Ehkä oletuksena vain myöskin on, että nuorilla asiakkailla ei ole rahaa?

Kun koskaan en eläessäni ollut kypärää ostanut yritin kysyä onko avattavalla ja umpikypärällä jotain eroa esim. suojaavuudessa ja melutasossa, mutta en saanut vastaukseksi muuta kun tuhahtelua ja mutinaa. Koko jutun pointtihan oli etten todellakaan tiennyt tarkalleen mitä olin hakemassa, jos olisin tiennyt en olisi myyjää tarvinnutkaan auttamaan ja kertomaan eri kypärien eroista. *

Asiansa osaava myyjä olisi onnistunut myymään mulle vaikka koko ajoasun samaan syssyyn, kuten sitten toisessa liikkeessä kävikin. On se ihanaa että jossain sentään autetaan poloista pääsemään eroon rahoistaan *
    -nomen est omen-
    Lainaa (Kriisi @ Touko. 04 2004,19:06) kirjoitti
    Asiansa osaava myyjä olisi onnistunut myymään mulle vaikka koko ajoasun samaan syssyyn, kuten sitten toisessa liikkeessä kävikin. On se ihanaa että jossain sentään autetaan poloista pääsemään eroon rahoistaan *
    Tämä asia on herättänyt mussa ihmetystä sekä Stormillla että Allrightissa. Eli se, että myyjillä ei tunnu olevan minkäänlaista tietoa tuotteista mitä he ovat myymässä. Esim. ostaessani ekaa ajopukuani halusin texmex-housut ilman toppavuorta. Allrightissa myyjä sanoi että ei sellasia taida olla. No, satuin huomaamaan siinä vieressä oli henkarilla sinisalon housut, joissa ei ollut vuorta. Myyjä sanoi että kappas vaan.

En nyt sitä tarkoita että jokaista kaupassa olevaa pienintä nippelinappelia tarttis muistaa. Mutta housut nyt ei oikeen oo nippelinappeli.

Takkia ja kypärää katselin samalla reissulla. Olin etukäteen lukenut kuvastoista vähän ennakkotietoa minkälaisia eri takit ja kypärät on. Kaupassa kun kyselin lisätietoja, myyjällä ei tiennyt tuotteista edes sitä mitä heidän esiteessään luki.

Tuli vain mieleen että mitä näissä liikkeissä vaaditaan myyjiltä. Sitä että näyttää coolilta? (Varsinkin allrightilla)
    Lainaa (Grango @ Huhti. 21 2004,13:16) kirjoitti
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Huhti. 21 2004,11:45) kirjoitti
    Kokeileppa miettiä nyt, kuinka paljon porukkaa siellä muuten oli. Oliko täyttä jne.? Stormin pukukopit ovat todellakin piilossa joten voi hyvinkin olla, ettei myyjä sinua yksinkertaisesti huomannut. Oletko varma, että huomasiko myyjät sinua sieltä takkien ja housujen seasta? Sen verran tiedän Stormin porukkaa, että kyllä siellä palvellaan jos asiakkaan nähdään. Ei siellä jätetä palvelematta juuri ketään... Kesäjannut ovat ainakin innokkaita näin alkukesästä.
    Kaupassa oli. Minä, sit se "kypärä-mies", YKSI joku muu + yks poliisi. Mutta kyllä se joka kypärä-hemmoa meni palvelemaan kumminkin taisi olla vapaana. Ja kyllä niitten on ollu pakko mut huomata. Vilkuilin kokoajan tiskille päin, ja kävelin siinä just sillee et mut näkis sieltä. Ja vaikka tää nyt on mahdotonta, niin jos ne myyjät ei mua nyt sit huomannu, niin miksiköhän tää kypärä-miehehelle kypärää myynnyt hemmo ei sitten tullut apua kyselemään multa, vaikka poistuikin sieltä k-miehen luota.
    Valitettavasti näitä yksittäistapauksia, jolloin palvelu ei pelaa mallikkaasti, on varmaan lähes kaikissa liikkeissä. Tosi ikävää, jos sinulle ei haluttu sillä kertaa myydä Stormilla tavaraa...

Voi olla, että tulospalkkausta ei mahdollisesti ko. liikkeessä ole käytössä, jolloin palvelu olisi rennompaa, mutta toisaalta jos nopeasti haluaa myyjän luokseen niin se ei tapahdu niin nopeasti kuin jos palkka olisi täysin kiinni henk. koht myynnistä. Tämä siis vain veikkaus?

Noh... prätkäliikkeistä on muutenkin vaikea saada asiantuntevaa palvelua, teknisesti valveutuneita myyjiä ei ole montaa. Itse juuri taistelin BW:n varaosatiskillä Hondan pakokäyrästön kiinnitysmutterien kanssa, BW ei käsittänyt, että joku saattaa tarvita sellaisen varaosaksi vaihdettaessa pakoputkisto... olihan siinä tosin muutakin sekoilua.

Sitä monesti hiiltyy tosi pienestä, kun ajatelee olevansa iso asiakas ja ei heti palvella.

Liikkeiden tulee kuitenkin huomioida tasa-arvoisesti kaikki asiakkaat tarpeesta ja ostomäärästä huomioimatta, silloin kaikki toimii...
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Huhti. 21 2004,11:45) kirjoitti
    Kokeileppa miettiä nyt, kuinka paljon porukkaa siellä muuten oli. Oliko täyttä jne.? Stormin pukukopit ovat todellakin piilossa joten voi hyvinkin olla, ettei myyjä sinua yksinkertaisesti huomannut. Oletko varma, että huomasiko myyjät sinua sieltä takkien ja housujen seasta? Sen verran tiedän Stormin porukkaa, että kyllä siellä palvellaan jos asiakkaan nähdään. Ei siellä jätetä palvelematta juuri ketään... Kesäjannut ovat ainakin innokkaita näin alkukesästä.
    Joo, joskus näyttää siltä, että kesäjannut ovat ainakin innokkaita juoksemaan karkuun! No, itse olen saanut todella hyvää palvelua Stormilta - kiitti vaan, Mika ja kumppanit!
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
    Kyllä allekirjoittanutta on ainakin palveltu kiitettävästi Helsingin Stormilla. Kerran kamoja hakiessani jäivät puoleksi tunniksi sulkemisajan jälkeenkin huolehtimaan siitä, että sain sovitella rauhassa yms. No. Kaupat syntyivät.
    Nyt olen sitten minäkin käynyt Konalan Stormissa kaksi kertaa: ensimmäisen ja viimeisen kerran. *

Kypärää olin vailla, mutta eipä kukaan halunnut myydä sellaista. Myyjiä oli kyllä tiskin takana pilvin pimein juoruamassa keskenään, mutta asiakaspalvelu ei olisi voinut vähempää kiinnostaa.

Vaikka pyörin liikkeessä kypärien luona n. 20 minuuttia ihmettelevän näköisenä, ja sain parikin kertaa jopa suoran katsekontaktin myyjään tiskin takana, niin eipä kukaan tullut kyselemään mitä olin vailla.

Mun lisäkseni kaupasta lähti laskelmieni mukaan 4 henkilöä ihan vaan sen takia, että kyllästyivät odottamaan myyjää ja seisomaan tyhmänä hyllyjen luona. Näiden lisäksi oli vielä pari muuta, jotka saattoivat kävellä ulos senkin takia, että eivät löytäneet mitä etsivät kun niin nopeasti häipyivät.

Mun puolestani pitäkööt kauppansa. Jos meikäläisen raha ei kelpaa niin olkoon kelpaamatta. Onneksi täältäpäin löytyy runsaasti vaihtoehtoja, ettei tarvitse mennä tuollaisiin kauppoihin, joissa asiakkaalle näytetään .
  30.  
    Lainaa (Wasserschwein @ Touko. 29 2004,01:57) kirjoitti
    Myyjiä oli kyllä tiskin takana pilvin pimein juoruamassa keskenään, mutta asiakaspalvelu ei olisi voinut vähempää kiinnostaa.
    Juu kävin myös tänään metsästämässä nahoille sadeasua Stormilla.

Aikani siinä tutkin pukuja ja menin sitten kysymään myyjältä minkä hintasia ovat. Joo siinä on 100 euron hintasia ja ne dainesen mallit on kympin kalliimpia ja jatkoi juttua toisten myyjien kanssa kiinnostumatta ollenkaan palvelemaan.

Että semmosta, jäi sadeasu kyllä sieltä ostamatta, tosin kyllä huomattavasti edullisempiakin löytyy muualta.
    ex mopot --> Honda CBR 1000F -92, Suzuki GSX1300R Turbo -03, Suzuki GSX1300R -06, Suzuki GSX600R -06, KTM Super Duke -07, Kawasaki Z750 -07, Ducati 1098 -08.
    Nyt alla KTM Super Duke
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen