Kotiloille ja miksei mopoillekin toimii se tavallinen vasemman käden moikkaus ihan kivasti, sitten ohituksen jälkeen, ei tule epäselvyyksiä eleen luonteesta. Tosin tuo jalkamoikkaus on ihan kiva kans...
Aijaa.... mistäs sitten olet saanut varmuuden siitä että vain sinun nopeusmittarisi näyttää oikein ja 90%:lla mittari näyttää väärin?kirjoitti
![]()
Niinpä tietenkin, mitäpä suomalainen olisi ymmärtänyt, mitä muualla kuitenkin ymmärretään?(FXD @ Huhti. 20 2004,11:32) kirjoitti
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Jos on ohi päässy, ni takapuoli ylös penkistä ja muutaman kerran heiluttaa puolelta toiselle![]()
(voi myös läppästä kädellä omaa kankkua, jos pystyy pitää pyörän pystyssä)
![]()
....
Ei vaiskaa....Se jalka on iha toimiva ja turvallinen...Vilkkujaki tulee välillä räplättyä...
Taas piti...Piti taas
Minäkin kannatan tuota oikean jalan nostoa.
Toivottavasti ei yleisty tapa jolla mennekesänä yksi ryykköskuski tervehti ohittaessa. Ajeltiin mamman kanssa laillista motarinopeutta niin eiköhän aika reipasta vauhtia tuleva ohittaja polkaissut vieressä pari pykälää pienemmälle, meinas sydän pysähtyä kun Yoshimura pamautti mökät pellolle.
yleensä se menee niinpäin että muut ohittaa minut, mutta yhdenkään "kyykkypyörä"kuskin en oo koskaan nähnyt moikkaavan ohittaessaan...tai sen jälkeenkään![]()
sillon harvoin kun itse ohitan, huitaisen vasemmalla kädellä reilusti, niinkuin on "isot pojat" opettaneet![]()
"hiekkana kengässä"
Jospa se johtuu siitä jotta ovat morjenstaneet oikealla korvalla eivätkä koivella.(Tahi @ Huhti. 20 2004,17:17) kirjoitti
Se on hieman hankalampi nähdä.
![]()
Näin ovat tehneet myös mun kohdalla jotkut. Eikö noi tupperit pääse itäsaksanseisojasta ohi muuta kun vaihtamalla pienemmälle?(R1100 @ Huhti. 20 2004,13:17) kirjoitti
![]()
![]()
Koirathan nostavat jalkaansa.
Paras tapa on tervehtiä oikealla kädellä, vakionopeussäädin kun tietysti pitää vauhdin yllä![]()
BMW R 1200 GSA
Honda GL 1000 Caferacer
EX
BMW R1200RT
Yamaha GTS
Rocket lll
Honda VFR1200
Honda GL1800
Honda ST1000 Pan European
Honda Transalp
Honda CB750
Honda GL1000
Yamaha V-max
Suzuki GT125
Nopeita Tunturi SuperSportteja 70-luvulla
Minä kiittelen sekä autoilijoita että motoristeja asiallisesta liikennekäyttäytymisestä nostamalla ihan kunnolla kättä ja tervehtimällä. Kyllä se mopo kulkee ja kääntyy yhdelläkin kädellä. Ohitettaessa tervehdys tietysti vasta sitten omalla kaistalla.
Hyvää mieltä kannattaa jakaa toisillekin, huonot asiat pysyköön itsellä![]()
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Oikean käden sormia nostamalla...
YZF-R1 -05
Käspäivää sitä tulee 'sanottua'...ei tosin kiinni asti....![]()
Jalka ei nouse....paitsi...yösellainen ja sekin aivan toinen juttu...![]()
Moottoritiellä ohittaessani, mitä tapahtuu erittäin harvoin, morjestan oikealla kädellä, vakionopeudensäädin kun on yleensä päällä.![]()
Ilman lapsia ei ole huomista.
Yleensä vasenta kättä heilutan alaviistossa.
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
Oma käytäntöni on suoraan ilmailupuolelta:
Aviate, navigate, communicate.
Tärkeysjärjestys on siis tämä, kun montaa asiaa pitäisi tehdä yhdellä kertaa.
- Tero
1000
Olisiko syytä ajaa ohitettavan rinnalle ja käsimerkein näyttää, että ajattelin ohittaa ja toivottaa hyvää päivänjatkoa.Sitten eikun hanaa.... *![]()
Custom-kuskina olen tottunut ohituksiin
Jalalla tai kädellä tai vilkulla, ihan miten vaan, kunhan moikataan![]()
" Very good homma ja asia meininki " http://kummituskauppa.spreadshirt.fi/
Eipä voi kuin nauraa vastauksille onko jokaisella vain yksi juurtunnu tapa moikata tietyissä tilanteissa
![]()
kun tästäkin keskutelua väännetään. Mie näytän tietysti ohitettaessa
joskus jotain muuta, mitä milloinkin.
![]()
Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.
-Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-
JKS
Vasemmalla etutassulla oon tähän mennessä morjestanu.. (harvemmin kuitenkaan mun tarvii ohitella muita prätkiä..) mut toi oikeella takatassulla morjestaminen kuulostaa kanssa ihan fiksulta.. sitä vois koittaa vaikka seuraavaksi..![]()
Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa! Ja joskus se oivaltaminen on niin pienestä kiinni <3
ja kakkonen silmään ja etutassu ylös.(baaribaggio @ Huhti. 19 2004,18:01) kirjoitti
Toinen suosikkini on vilkulla moikkaaminen jota harrastan yli 200km/h vauhdissa....useimmin multa jää huomioimatta vastataanko siihen...??
Elämä alkaa 300:sta!!
Minen ikinä aikuistu, mie vaan kasvan isoks...
Eipä sitä aina tule moikattua, eikä sitä aina jaksa! Silloin kuin moikkaan, niin tyyli on vapaa. Pääasia on, ett mopo pysyy pystyssä ja matka jatkuu.
Ne jotka tuntee pahaa mieltä, ettei heille moikata, niin järjestetään joku ilta Mutterille moikkailu-ilta *. Seisotaan siellä jonossa kun yksi marssii ohi lapanen pystyssä *
![]()
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
Oikeata jalkaa/kättä olen heilauttanut
I used to rock and roll all night and party every day.
Then it was every other day.
Now I'm lucky if I can find half an hour a week in which to get funky.
-- Homer J. Simpson
Vilkautan vasenta vilkkua tai tervehdin vasurilla kun olen palannut kaistalle ohituksesta. Näin teen myös asialliselle selkeästi tietä antavalle kotilokuskille.
"Never play cowboy in a room full of Indians."
Vaihtelee, kaksikumisille yleensä heilun kuin mielipuoli (lue: jalka tai käsi heiluu) ja kotiloille vilkkua.
Taas niille ääliöille jotka tukkii ja kiilaa, tarjoan nähtäväksitai ainakin kansainvälistä yhden sormen elettä.
Kawasaki GPX 750R -89
Kawasaki ZZR 1100 -95
Kyllä tuota oikeaa jalkaa tulee aina heilautettua,joka kerta on morjestus kyllä perille mennykin![]()
Oikea jalka toimii mainiosti.
Hyvä toi jalan heilautus, oonki miettiny tota ku mut ohitetaan niin usein. Vaikeeta toi moikkaaminen jos ei oo käytäntö tiedossa. Oikee käsi yleensä kaasulla, hankalaa, jalka jees.![]()
Ajan rinnalle ja avaan visiirin ja huudan täysiä notta TERVE!!
No eipä kai...yleensä morjestan vasemmalla kädellä tai nyökkään päätä. Joskus jätän morjestamattakin. Nykyään on noita pärriä sen verran, että ei sitä aina jaksa olla kädet pystyssä.
Ai niinku... HIPPA!!!!(Julmuri @ Huhti. 19 2004,18:33) kirjoitti
![]()
"Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"
"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
TÖSÖS !
Noin kerran kesässä mopon ohitus ko tuppaa rekakkii miuta ohitteleen .
Niin siis ihan normaalisti vasurilla vaan![]()
Triumph Tiger 800 XRX
...voishan sitä tietysti ottaa rek.nron ylös ja pistää textiviestin omistajalle jotta "Kiitti Vitusti!
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !