Onko foorumilla madallettua pikkuZetaa kellään? Mamma on sen verran pieni, että varvisteluksi menee ja kertaalleen on jo kaatumatapit kokeiltu. (Onneksi allekirjoittaneen nostopukin kanssa töhöilyä ei lasketa)
Muuttuuko tää ihan fiaskoksi vedellä jos tiputtaa keulan pumppuja sen 10mm ja perää 25mm? -45mm settiä on taakse myös, mutta aika komeesti alkaa keulimaan sillä ja ei se voi kovin hyvää ajettavuudelle tehdä..
Tervehdys kaikille!
-04 Z750 omistaja tässä hei. Moottoripyörä on minulla tämän kesän, tai siis menneen kesän hankinta. 11 000 km tuli Z:lla rullailtua
Ajattelin ensi kesää silmällä pitäen vähän somistaa prätkää. Tarkoitus olisi ainakin pistää tanko uusiksi. En jaksanut selata koko aihetta läpi ja tarkistaa, että joko asiasta on keskusteltu. Mikäli näin on, ohjatkaa minut oikeaan paikkaan![]()
Mutta kysymykseni koskee, että onko kokemuksia orkkiksen voittaneista tangoista? Tarkoitukseni olisi saada hieman leveämpi ajoasento, mutta ajomukavuudesta en mielellään ainakaan tinkisi? Onko näillä reunaehdoilla joitain vaihtoehtoja? Tarkotus on myös laitta peilit tangon päihin..
Jossain tässä ktjussa on juttua, moni noita tankoja vaihteli, niin myös minä. Itse tykkäsin LSL streetbarista, se on suorempi eikä ihan niin leveä kuin "yleis" krossitangot. Käytänössä vakiotankoon verattuna kaikki krossitankotyyppiset tangot leventää ja vie tankoa eteenpäin, eli ajoasento menee hiukan etukenommaksi.
Se miten se vaikuttaa ajomukavuuteen onko sit aika henk.koht. juttu, itse tykkäsin siitä ettei tanko ole "ihan sylissä" niinkuin se vakiotanko on.
Näyttäisi tuosta LSL streetbarista löytyvän normaalin mallin lisäksi tollanen "high" malli. Onkohan tästä high mallista ihmisillä kokemuksia tai suosituksia verrattuna tohon normaaliin streetbariin? Ilmeisesti nostaa käsien asentoa hieman korkeammalle ja ajoasentoa pystymmäksi kuin toi normi..
Kawasaki ZX-10R 2011
Onko kukaan viritellyt Z takaosaa siten ,että alkuperäiset vilkut säilyvät. Valmiisiin vilkku/rekkari telineisiin taitavat minivilkut istua paremmin. (alkuperäisten liitospinta taitaa olla ~45 kulmassa)
to
nyt on talvella hyvää aikaa tilailla Ebay:stä koko setti, omaan tonniseen tilasin ja laitoin paikalle;
-LED minivilkut n.20e (pienet ja laadukkaan oloiset)
-kilpiteline n.40e (laadukas Saksalainen)
-rek.kilven LED valot n.3e (pienet ja himmeät, mutta ehkä nää asiansa ajaa)
Ebayssä on myynnissä myös telineitä joihin sopii alkup. vilkut, mutta samalla vaivalla vaihdat koko setin.
(oli yllättävän työläs homma repiä vanha kilpitelinehässäkkä pois...)
Z1000 -07
Moro. Mul on ajokkina tuo maailman rumin kawa z750s -05 ni olis tarkoituksena tehdä siitä naku mallin mukainen, mut mietityttää tuo mittariston vaihto... Eli osaako joku sanoa sopiiko/toimiiko nakun mittaristo tuohon s malliin.?
Tuohan nyt ei oikein selviä kun kokeilemalla 100% varmuudella, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä nuo mittarit toimii ristikkäin. Ite oon kokeillu -06 Z750:seen mittaria ZX10R:stä ja uudemmasta "gen2" Z750 ja perustoiminnot sai plug-in tyylillä toimimaan (esim nopeus, lämpö, kierrokset). Sitten jotain sellasia toimimattomuuksia oli että Z750 tais olla bensamäärän mittari ja tossa 10R:ssä vaan bensan varoitusvalo, eli nuo tuollaiset eroavuudet ei tietenkään toimi. Bomber-foorumilla muistaakseni on istutettu noita mittaristoja myös eri merkkien välillä esim Suzukista Kawaan ja niissäkin perustoiminnot toimii, eli vois vetää johtopäätöksen että melko samantyyppisesti perustoiminnot viestitään mittaristolle näissä kohtuu uusissa vehkeissä.
Eti noiden pyörien sähkökaaviot esim service manuaaleista ja vertaa alkuun mittaristolle menevät liittimet ja johtojen järjestys keskenään.
Kokemusta vain korotuksesta, kun piti saada lisää kalistusvaroja...
En nyt muista paljon siinä on varaa, mutta keulaa ei kai pysty juurikaan 10mm enempää laskemaan ettei keulaputket iske alakolmioon. Jos lasket perää vielä 15mm enemmän, niin kääntyvyys siinä huononee, tiedä sitten miltä se käytänönajossa tuntuu. Oma jäi ennemminkin nenälleen kun keulaa ei paljon pystynyt nostamaan.
25mm madallus on kai noin +10mm koiranluihin, tekisin samalla vaivalla toiset vaikka +6mm pituudelle ja laittaisin ne jos tuo 25mm madallus tuntuu liian pahalta.
http://neu.hepco-becker.de/Montagean...50297.0101.pdf
Onko kellään tällaisesta telineestä kokemusta, tai parempia kuvia kenties? Heittäkää toki ideoita, mikäli markkinoilla on jotain muitakin vastaavanlaisia telineitä. Aika kiven alla tuntuu olevan nämä telineet, varsinkin -04 malliin. Kiinnostaa myös tietää, kuinka helposti tuollainen teline on irroitettavissa?
Kawasaki ZX-10R 2011
Tuli ostettua vm2010 pikku Z maanantaina. Pyörään vaihdettu pikkuvilkut, jotka tikkas niin maan perusteellisen lujaa, että ei silmät mukana pysyneet. Toisaalla jo kyselin aiheesta ja releen vaihdolla vilkut rauhoittui ja toimii, niinkun pitääkin.
Mutta silmiin pisti muutama liitin mitkä olivat kyytiläisen penkin alla irtaallaan ja äkkiä katsottuna en niille paikkaa löytänyt.
Mitähän noi mahtais olla?
Tuommonen pienempi vasemmalla puolella pyörää:
Ja sitten tuollainen isompi neliön muotoinen:
![]()
Melko hyvä arvaus tuon isomman liittimen osalta on että se on lisälaite- ja testeriliitin.
Esim. jossain 6R Kawoissa saadaan hyppylangalla vaikutettua polttoaineen syöttöön tehoja kuristettaessa.
Tuosta pienemmästä arvaan että mopossasi ei ole rekisterikilven valoa?
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Moro!
Nyt kävi tääläkin se kauan odotettu vahinko ja eksyi Z750 pihaan. Pyörä muuten vakio käsittääkseni paitsi peilit, vilkut ja putki vaihdettu. (Devil Magnum)
Tästä tulikin päivän ilon jälkeen heti murhekryyni. Kävin rekisteröimässä pärrän nimiini ja papereissa lukee 23kW kuristettu kaasukahvalta 13 asteeseen vain kääntymään. Näin ei kylläkään ole ja kaasu kyllä kääntyy ihan kivasti pohjaan asti. Eli uudelleen rekisteröinti on tehtävä täysitehoiseksi jolloin pitää mennä katsastuskonttorille. Ongelma tuleekin nyt siinä, että kun putki on vaihdettu. Ilmeisesti putki on kyllä E-hyväksytty mutta db killer ei ole kiinni, ja tuskin ilman sitä menee läpi tarkastuksesta? Osaako kukaan sanoa mistä olisi mahd.hommata vaikka lainaankin db killeri pientä korvausta vastaan
Täytyykö tuota Deviliä muuten edes muutoskatsastaa edes, vai onko niin sanottu hyväksytty vaihtoputki että menisi tähän kategoriaan?
Muutoskatsastusvelvollisuus
Jos moottorin teho ei kasva enempää kuin 10 %, moottorin muutoksia ei tarvitse muutoskatsastaa.
Jos moottoripyörään vaihdetaan siihen tarkoitettu E-merkitty varaosakatalysaattori tai äänenvaimennin, sitä ei yksinään tarvitse muutoskatsastaa. Jos samalla tehdään muita muutoksia, joiden seurauksena teho kasvaa enemmän kuin 10 %, on muutokset katsastettava.
Viimeksi muokannut: Gukkuu; 04.03.2013 klo 17:05.
Väittäisin ettei katsastusinsiisä kiinnosta äänenvaimentaja.
Muuttaessasi sitä takaisin täysitehoiseksi inssi ei varmaan muuta tee kuin kokeilee kaasukahvaa.
Näin ainakin muutama vuosi sitten Espoossa kun pojan 6R:lle homma tehtiin eestaas.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Jep nyt on tullut tehtyä tutkimusta itsekkin enemmän. Kattia ei tuon ikäinen pyörä tarvitse joka oli suurin helpotus. Iphonen desibelimittarilla yritettiin mitata ja saatiin tulokseksi noin 97desibeliä/5500kierrosta joten normaalista 92db ei ole nousua juurikaan ja sallituissa rajoissa vaikka mittaisikin. Olisi mukava kyllä saada rekkariin tuo putki niin helpottaisi mahdollisten pysäytysten kannalta. Eli näiltä osin asia olisi taputeltu ja katotaan kuinka pojan käy kun kärrään katsastukseen pärrän![]()
Vielä tälläisiä kyssäreitä nousi esiin pärrästä. Ajattelin mennä ajokauden alusta käyttämään pärrää huollossa tarkistuttamassa joitain asioita. Mitäs kaikkea pitäisi tarkistuttaa, venttiinlinvälykset ainakin? Pyörällä ajettu jo 40000+ ja 2004 vuosimallia.
Lueskelin myös täältä sivuilta että on jotain jalkatappi vaihtoehtoja? Itsellä tällähetkellä Devil Magnum joka tulee aika ylös penkin viereen ja mietin että kuinka kasassa emäntä joutuu kyydissä istumaan :/
Sellainen tuli nyt vielä mieleen kun kävin käynnistämässä pärrän, että kuului pieni ulina kun kone kävi niin onko varmaankin normaalia bensapumpusta tai vastaavasta? Tai sitten kuulin omiani.
Viimeksi muokannut: Gukkuu; 16.03.2013 klo 12:27.
Nyt tarvis fakta tietoa.
Huhujen mukaan kun z750 vm.2011 laittaa tehoputken niin menis seokset pieleen.
Eli pitääkö paikkansa?
Olen siis tilaamassa tälläistä putkea ja rupes nyt mietityttään vaihdanko putkea:
http://viewitem.eim.ebay.fi/Kawasaki...952310038/item
Toinen asia olis:
Tarkoituksena olis myös laittaa paremmin virtaava ilmansuodatin.
Kenelläkään kokemuksia ja mistä kannattaa tilata?
<p>--------</p>
Voi mennä, ei välttämättä. Jos menee niin ei välttämättä haittaa mitään, vähän esim. paukuttaa moottorijarrussa. Jos haittaa, niin pahimmillaan "voi moottori hajota". <-varmaan pitää mennä aika laihalle. Liian rikas on tietääkseni parempi kuin liian laiha. Ei sillä, että kumpikaan olisi hyvä.
Osta putki, käytä dynossa ja katso seokset. Jos menee aivan päin helvettiä niin sitten powercommanderia tms. Kyllähän se säätö on "aina paras" kun vaihdetaan slipareita.. yleensä se vakiokartta on muutenkin niin kuoppainen, että säätö on aina ihan suotavaa.
suodattimista: varmaan aikasta sama minkä laitat, noin tehon kannalta. OEM on "paras", tarvikeosa on halvin ja esim. K&N on kätevä, (voi pestä, ei tarvitse aina vaihtaa suodatinta kun vanhan voi tosiaan pestä, maksaa vähän enemmän)
Itse ottaisin K&N:n, viimepyörässä (z750 vm.07) käytin tarvikesuodatinta stormilta.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Kai riippuu hiukan suodattimen anatomiasta, mutta en tajua miten ihmeessä pestävä suodatin voi olla millään tavalla kätevä...Lutraat puhdistusaineilla ja lutraat suodatinöljyllä ja lisäksi teet sen saman kun kertakäyttöisellä suodattimella, eli otat pois ja pistät takaisin – niin ja maksat tuosta härdellistä enemmän.
Pestäänkö se saippualla+vedellä viemäriin vai pitääkö olla jotain litkua oikein. Meinaan että se vaiva vaan lisääntyy jos ei ole mahdollisuutta käyttää niitä puhdistusnesteitä vaikka pannunpesän sytyttämiseen vaan pitää kierrättää jonnekin.![]()
Mä tykkään että pari kertakäyttöfiltteriä varastoon ja vippaa vanhan roskikseen/poltettaviin ja uusi tilalle ja paketti kasaan. Keskimäärin kumminkin suodattimenvaihto yhtä pyörää kohti tulee sen verran harvoin että monelle varmaan muutama suodatin riittää, ennenkun mopo vaihtuu johonkin muuhun malliin. Riippuu tietenkin pyörätyypistä ja ajo-olosuhteista…
Totta. Siksi itsekin käytän kertakäyttösuodattimia koska en jaksa säätää. Toin vaan mahdollisuudet esille
Pesuun esim. tämä
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Tilasin itselle nyt LeoVince evo2 hiilikuitusen putken.
Nyt kiinnostais kun vakio putkessa on äänenvaimentimen vieressä joku säädin mihin tulee kaksi vaijeri että mikä se on?
Pitääkö säädin purkaa kokonaan pois ja vaijerit vai saako sen saman palikan myös kiinni tehoputkeen?
Tässä kyseinen putki mikä tulee:
![]()
<p>--------</p>
Vaijerit vaan veks. Irtoaa hyvin sieltä vasemmasta kyljestä. Ne ohjaa siinä orkkisputkessa kahta läppää jotka aukeaa kierroksien mukaan. Äänet on pienillä kierroksilla hiljaisempi.
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/