Mikäs malli toi sun stonga oli?(Alta_laidan @ Helmi. 29 2008,15:26) kirjoitti
Talven projektit valmistuivatkin pikku-zetan osalta hieman odotettua aikaisemmin.
Tässä lopputulos:
Ja vertailukuva
Omaa silmääni miellyttää tuollainen selkeämpi värimaailma (musta/hopea). Alkuperäinen p*skanruskea/"pronssi" sai siis luvan väistyä mattamustan tieltä. Maalin matta-asteeseen olen hieman pettynyt, kiiltoa on liikaa vaikka maalikaupan myyjä vakuutti maalin olevan "tosi mattaa".
Yhteenveto talven aikana suoritetuista toimenpiteistä:
-Öljyn ja suodattimen vaihto
-Venttiilien säätö
-Ruiskurunkojen alipainetahdistus
-EGR-venttiilin poisto
-Etuhaarukan purku, puhdistus ja kasaus uusin tiivistein
-Ohjauslaakereiden vaihto kartiorullalaakereiksi + rasvanipan asennus emäputkeen
-Takahaarukan ja linkuston purku, puhdistus ja voitelu + rasvanippojen asennus laakerointeihin
-Moottorin poskien, venttiilikopan ja rungon suojamuovien maalaus mattamustaksi
-Muita 14tkm/vuosihuoltoon kuuluvia näpertelyjä (mm. pulttien ja muttereiden kiristys momenttiin, jarrusatuloiden puhdistus, jne.)
Kevät...
Jay
Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
Jaa a, leveimän renthalin otin mitä sillä kertaa hyllyssä oli ykkös mp:ssä.(JarmoV @ Maalis. 03 2008,12:29) kirjoitti
Sain tuossa sivuposkiakin maalarilta ja ketjusuojan proton, yms. Koiranluitten asenus enää ja ne ajokelit.
APUA!!
Zetaan on tulossa keulalle tuplalamput, mut sähköt puuttuu!!Sulake on ehjä ja parkille tulee virtaa, mutta ajovaloihin ei tule!?Pystyiskö joku heittämään faktaa mistä kannattaa lähteä seuraavaksi metsästämään vikaa!Tarkistin mittarilla, että virtaa ei tule edes katkaisijalle. Onko olemassa vielä jotain sulakkeita/releitä jemmassa jota en ole tajunnut tarkistaa?!
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
Jay:
Mitä tulivat kustantamaan nuo maalaustyöt? Ihanko jollain tekijämiehellä käytit, vai itsekö maalasit? Meikäläisellä nimittäin olisi hieman samansuuntaista projektia hakusessa.
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
Maalausprojekti lähti itseasiassa käyntiin kun renkaiden täyttöön ostetun kompressorin mukana tuli aika kattava tarvikesarja, sisältäen mm. yläsäiliöllisen maaliruiskun. Tästä innostuneena piti tallille sitten rakentaa pieni vetokaappi asianmukaisine varusteineen (mm. suodatus joka osoittautuikin erityisen vaikeaksi toteutettavaksi).(Oka @ Maalis. 03 2008,21:08) kirjoitti
Maalit kävin ostamassa paikallisesta autoväriliikkeestä. Muoviosat maalattiin suoraan 2k-automaalilla, metalliosille ruiskutettiin ensin happopohjaväri.
Kuten näissä projekteissa on aina tapana, kustannuspuoli karkasi lapasesta aivan täysin. Huomattavasti halvemmaksi olisi tullut jos olisin suosiolla kiikuttanut osat ammattimaalarille. Hyvin suurella todennäköisyydellä myös maalipinnan laatu olisi ollut "tasaisempi". Omalle näpertelyn ilolle on kuitenkin hankala laskea mitään rahallista arvoa.
Maalaushommia tehnyt "tutun tuttu" arvioi osien maalaamisen oikeassa maalaamossa kustantavan noin 70-150e, riippuen tietysti pohjatöistä, purkamisen ja maskeeraamisen määrästä jne. Arvio kuulostaa järkevältä sillä itselläni meni pelkästään maaleihin reilu 30e.
Projektin opetukset:
-osien puhtaus ja tasaisuus erinomaisen tärkeää: rasvaiseen pintaan maali ei tartu ja pienetkin kolot sekä epätasaisuudet näkyvät kauas
-maalaustilan puhtaus ja pölyttömyys miltei yhtä tärkeää: mikään ei harmita niin paljoa kun tuoreelle maalipinnalle hiljalleen laskeutuvat roskat
-halvallakin ruiskulla saa kohtuullista jälkeä aikaan kun tutustuu ruiskun säätöihin, muistaa maalin oikean viskositeetin, eikä maalaa liian paksuja/useita kerroksia (valumat)
Edit:
Olethan tarkistanut lamppujen toimivuuden/toimimattomuuden moottorin käydessä? Pikku-zetassa on ajovaloille oma rele jonka toiminta on kytketty starttinappulaan: kun virrat laittaa päälle, on ajovalot pois päältä kunnes moottori käynnistetään. Tällä yritetään kai helpottaa akun kuormaa starttauksissa. Varsinaista ajovalokatkaisijaa ei zetasta tietääkseni löydy, vain lyhyiden ja pitkien välillä voi vaihdella.(riiviö @ Maalis. 03 2008,21:03) kirjoitti
Jay
Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
Itselläni on sivumuovit tällä hetkellä maalarilla. Siis kaikki 4 kpl: ne alumiinin väriset sekä tumman harmaat kolmiomuovit.(Oka @ Maalis. 03 2008,21:08) kirjoitti
Maalari on tutun tuttu ja hintaa noille tuli 100€.
...Niin ja värihän on kiiltävän musta, siis sama mikä pyörän alkuperäinenkin väri on.
'06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
Laitas kuvia kun saat ne kiinni (mielellään päivänvalossa otettuja).(Tumppu @ Maalis. 04 2008,00:42) kirjoitti
Itse maalautin aikanaan ne mattamustaksi, ajattelin että kiiltävä ei välttämättä oikein toimi niissä paneeleissa...
Omat nuo pienet tummat sivuposket oli töineen maaleineen 30e kiiltävänä mustana. Mietin just et tulisiko liian tumma jos ne pitkät hopeat muovisuojatkin vielä maalauttaisi kiiltäväksi mustaksi?
mattamustat sivupanelit(Alta_laidan @ Maalis. 04 2008,11:01) kirjoitti
Mattamustana ainakin soii ihan hyvin. Itse jätin moottorin posket ja venakopan lopulta ruskeiksi, koska mun mielestä oli tullut liian musta koko pyörästä.
Aivan, mutta mulla nyt jo nuo pienemät kiiltävänä ja pohdin josko nuo pidemätkin kiiltävällä... kai se sitten sopis(zpete @ Maalis. 04 2008,11:18) kirjoitti
Penkki lähtee huomenna päälystykseen punaisella keinonahalla kun tota punaista tullu viljeltyä pyörään muutenkin.
Juuh, pistän kunhan saan ne...(zpete @ Maalis. 04 2008,10:19) kirjoitti
Bikepicsistä löysin jonkun missä oli kans maalattu kiiltävän mustaksi.
Itsekin pohtisin kauan kiiltävän ja matan välillä. Nooh, jos lopputulos ei miellytä, niin sitten vaan mattaa tilalle.
'06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
Tässä talvenmittaan tuli suunniteltua Zetan etupumppujen vaihtoa tai jonkin kolarimopon korjausta. Radalle kun mieli tekee, niin kahden kesän eli 26tkm:n jälkeen sai Zeta -06 väistyä ja tilalle tuli Zx-6r -06. Eli kevättä odotellessa..(jayr_86 @ Maalis. 03 2008,14:00) kirjoitti
Zetasta VAIN hyviä muistoja.![]()
Zet (Z), (lue Zeta), (lukutaidottomille se Zorron merkki), Zetori, pikkuzeta eli Z750 => ZX-6R 2006 + BMW F800GS 2009
Sait kerättyä zetaan ihan hyvät kilsat. Oliko 24 t huollossa venojen säätötarvetta? Omassa se olis kohtapuoliin edessä.
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Tarkistus riitti![]()
Zet (Z), (lue Zeta), (lukutaidottomille se Zorron merkki), Zetori, pikkuzeta eli Z750 => ZX-6R 2006 + BMW F800GS 2009
ehditkö käyttää säädättämässä? oliko säätötarvetta?(Ton @ Maalis. 04 2008,18:33) kirjoitti
ei kehtaa tuota omaa myydä pois ennenkuin saa tarkistettua/säädettyä omasta..
Moro päivää.
Ei kellään sattuis olemaan *14 - 45 ratas pakettia kaupan.
sami.anttila(at)enfo.fi
edit: ja pyörähän on z750 -05
edit2: Onko kukaan kokeillut 15 -47 rattaita? mitenkä kierrokset esim120km/h?
Joskus kun itket, kukaan ei näe kyyneliäsi.
Joskus kun murehdit, kukaan ei näe tuskaasi.
Joskus kun olet onnellinen, kukaan ei näe hymyäsi.
Mutta pieraiseppa kerran...
Saattuisko kenelläkään pk-seudulle olemaan z750 04-06 vakioputkee varastossa? Tartteis katsastusta varten sellaisen ja voisin lainata ja korvausta vastaan vaikka!!
Lisäksi mitä vaikuttaa jos koiranluiden reiän ovat 1cm lähempänä toisiaan verrattuna vakioihin? Minkä verran nousee?
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
Mulla on zetassa edessä -1 ja takana +2. Kierrokset ovat aikast korkeella maantie / motarinopeuksissa: yli 6000rpm.(kala-aapo @ Maalis. 11 2008,12:28) kirjoitti
Jos siis meinaat ajella paljon maanteillä / motareilla, niin en ehkä lähtis vaihtelemaan välityksiä.
'06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
Joskus kun itket, kukaan ei näe kyyneliäsi.
Joskus kun murehdit, kukaan ei näe tuskaasi.
Joskus kun olet onnellinen, kukaan ei näe hymyäsi.
Mutta pieraiseppa kerran...
Muistaako joku paljon on vakio stongan sisä/ulkohalkaisijahalkaisija? Oma pyörä on vielä talviteloilla joten itse en pääse tota mittaamaan.
![]()
R6R räärääpyörä
Ulkohalkaisia 22mm. Sisältä vaikea sanoa kun orkkis tankopainot suoraan ruuvilla kiinni, tangon sisään hitsattu mutteri johon se tulee.(dreamer @ Maalis. 13 2008,09:50) kirjoitti
Jos jollekin kelpaa niin olisi kiiloitetusta alumiinista tuollainen ketjusuoja ylimääräsenä. Halusin sittenkin omaani eloksoidusta. Vois privaan tarjota. istuvuus 95% luokkaa.
Noin. Sain eilen penkin uudella päälystyksellä
Ankan pyrstökin tilattu mukava 3vk. toimitus aikavielä musta-punanen "tuulilasi" Puigilta
LSL punaiseksi eloksoidut jalkatapitkin tuli tilattua eteen. Takaa nuo orkkikset lähteekin pois. Helppo laittaa emänän kyyditystä varten sitten kiinni kun tarvii...
^Piru että näyttää komialta! *Punanen ja musta sopii yhteen kun nyrkki silmään.
Ihan harmittaa kun oma prätkä ei ole musta
Mistä muuten olet hommannut noita värillisiä kuusiokolomuttereita??
Joskus kun itket, kukaan ei näe kyyneliäsi.
Joskus kun murehdit, kukaan ei näe tuskaasi.
Joskus kun olet onnellinen, kukaan ei näe hymyäsi.
Mutta pieraiseppa kerran...
Hitto kun olisivat punaiset(zpete @ Maalis. 13 2008,21:50) kirjoitti
![]()
(kala-aapo @ Maalis. 13 2008,21:09) kirjoitti
Tuolta niitä pultteja.
M5 vai M6? En just nyt pääse tarkistamaan...(Alta_laidan @ Maalis. 14 2008,12:23) kirjoitti
'06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
M6(Tumppu @ Maalis. 14 2008,16:37) kirjoitti