Sori.. ajattelin jo että kirjoitin kaiken tarpeellisen kun tuli pitkä teksti. Liian laihalla ajaminen on koneelle vaarallista, kone voi palaa pilalle (tulpat, venttiilit, tjps. en niin hyvin tunne että osaisin tarkemmin sanoa). Se kone voi siis leipoa vaikka kiinni...(Marshal @ Touko. 22 2006,08:46) kirjoitti
Ja ennenkuin menet "säädättämään" niin sun pitää hommata se säätöboksi (PC, Techlu tms.). Sinuna käyttäisin eka vain nopeasti penkissä mitattavana, alle 30min homma ja maksaa ehkä joku 50-60 euroa. Sitten kun saat tulokset, niin tiedät että pitääkö hommata säätöboksi ja viedä säädettäväksi.
Nimittäin sun pyörässä voi olla ihan jotain muutakin vialla mikä ei (säätöboksista) säätämällä korjaannu... niin oudolta tuo toiminta kuulostaa.
Kysyin tuota samaa juuri tänään Viaberista kun oma mopo on menossa sinne säädettäväksi ensiviikolla (sliparit + pcIII) ja kuulemma ei mitään hyötyä ole heidän penkissä huomattu stock -filttereiden ja esim. k&n -filttereiden välillä. Eli taitaa olla rahan haaskausta, kylläkään ei filsua pidä uusia niin tiheästi jos tuollaisen esim. k&n:n hommaa...kirjoitti
-o-
- Kun en ota niin ajan -
Vaihdevuodet?Nojoo... Puhutaan kuitenkin miehen tärkeimmästä kumppanista (*tarkistaa selustansa*) ja armastaan tulee tarkkailtua suurennuslasilla, jokainen erikoinen kolahdus ja rohina saa pahimmatkin painajaiset pintaan (miksi omistan sitten Kawan?). Onneksi on nämä foorumit, pystyy jakamaan epäilyksensä...
-o-
- Kun en ota niin ajan -
Laitappa tiedot mitä viaberin penkki näytti pelille. Kalibrointi on tiukka. Joku ~5-6% tiukentunu vielä viimevuodesta ja oli jo silloin sellainen että sieltä saatuja lukuja ei ainakaan alitettu toisissa dynoissa. Mielenkiintoista sinänsä, missä mahtaa olla jarrutettu esim. uuden biken testipyörät. Pikku zeta antoi kytkimeltä 104 hv eli takaselta abaut 92-93 hv. Onko penkit tiukempia vai valmistusjutuissa tapahtunut muutoksia, en tiedä mutta uutena ko. malli testattiin pari vuotta sitten (mikähän dyno?) jonkun lehden toimesta ja kytkinteho oli 117 hv. *(OdzordZ1K @ Touko. 22 2006,20:18) kirjoitti
Todennäköisesti penkit heittävät tosi rajusti keskenään. Lisäksi kalibroinneissa on tapahtunut ilmeisimminkin tiukennusta a`la viaber.
Kävin eilen viaberin jarrussa techlussionin boxin säädättämässä. Peli potki tasan 100 takapyörältä eli kykältä n. 112hv. Pyörässä on techlu ja acran slipari lyhennettynä.
Vääntökäyrä aivan loistava ja tehokäppyrä siloinen kuin vauvan peppu.
Laittakaan lukuja ja paikkoja missä testattu ja milloin testattu/ pyörän vuosimalli. Tänks.![]()
Be kind to Animals...Kiss a hockey player!
Z750 -04, Leon slipari ja penkitetty Kouvolassa (liikkeen nimeä en nyt muista). 105hp takapyörältä, jonka pitäisi olla aika lähellä tosi lukemaa. (Koska lukema oli enemmän kuin mitä parista kusiaisesta lähti samana päivänä mm. -99 R6).
Uusia renkaita täytys alkaa hommailemaan. Mitä renkaita käytätte ja mitkä on todettu hyväksi zetassa? Michelinin Pilot Roadit kiinnostaisi ja jos joku tietäisi mistä saisi halvan satsin tilattua, vaikkapa sitten ulkomailta. Tosin Org. shopissa näytti takanen olevan jonkunlaisella alennuksella mutta mutta...?![]()
jos tommoseen 260€ saat setin niin osta ihmeessä... reifenversand:ilta tilasin toissakesänä ihan ok nakit Zetaankin... kestää ja kyllä noilla rataakin kiertää...(tanttu @ Touko. 23 2006,19:49) kirjoitti
näkyy olewan 240e setti My Webpage
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Alkuperäisiin verrattuna ainakin Pirellin Diablot toimi todella hyvin. Tosin kulutuskestävyys ei taida ihan kärkiluokkaa olla, mutta radalla meni kuin liimattuna ;)(tanttu @ Touko. 23 2006,19:49) kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Mistä Zeta kuskit on hommanneet minikilpitelineitä. Istuuko joku yleismallinen minikilpiteline siihen hyvin? Mallikohtaiset telineet on ihan törkeen hintaisia.
Jos joku on tehnyt pellistä sellaisen itse, ja omistaisi valmiin mallin tai muotin koneella, voisi tarjota sitä foorumilla muillekin...
auttakaa miestä mäessä ja kertokaa miten noi huollot menee zetassa? miten usein pitäs käyttää ja mitä niissä tehdään? annetaanko valohoitoa vai tehdäänkö oikeesti jotain?
ja toinen juttu. onko kellään muulla havaintoa oudosta äänestä sadekelillä ajettaessa? vaikee määrittää tarkemmin, mutta joku sellanen julputus/pumputus sieltä kuuluu.
Eka huolto on 1000km kohdalla. Itsellä maksoi 143 euroa JV-Motorsportissa. Sitten siitä eteenpäin 6000,12000,18000,24000...jne. Venttiilien säätö manuskan mukaan 24 000 kohdalla. Tämä muutenkin isoin ja kallein huolto. Tuo huollon määrä suhteutettuna valohoitoon vaihtelee tietysti aika paljon huoltamoittain. Kannattaa varmaan tutustua TM:n testeihin mp-huolloista. Niistä saa ainakin jotain osviittaa.(masienda @ Touko. 24 2006,11:57) kirjoitti
Itte en oo huomannu mitään omituista ääntä varsinaisesti sadekelillä ajettaessa. Pikkusen tietysti voisit tarkentaa mistä tuo kyseinen julputus/pumputus kuuluu...
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Tilasin omani ameriiikasta, hinta n. 270 egee kuluineen kun sukulaisia asustelee siellä. Ainakin Viaberin Harri noita myy säädön kera...
-o-
- Kun en ota niin ajan -
eikös tuolla stormin nettikataloogissa ainaki oo powercommanderi mainittuna siellä ilmansuodatinpuolella tai jossain.
Mutta sitten asiaan, paikallisesta liikkeestä saisi tosiaan sen Scorpion merkkisen sliparin hintaan 290e, sisältäen väliputken ja e-hyväksytyn pöntön irroitettavalla db-killerillä. Onko kellään kokemuksia että millaista mökää tällä paketilla saa aikaan?
Muistakaa sitten että z750 2006 malleihin pitää tilata z750s mallin power commander.ovat muuttaneet johtosarjoja.näin ainakin minulla huomasin viimetingassa kun jenkeistä sen tilasin 260 euroa maksoi.
Mites on, onko kukaan -04 Zetan omistaja tänä keväänä/ajokautena käynyt Sumekon kanssa keskusteluja ruostuneesta takaiskarista?? Näitähän viime kesänä vaihdettiin takuukorjauksena, nyt huomasin sitten että omani on aika nihkeässä kunnossa. Jonkin verran kuoriutuu ruosteen tieltä. Soittelen Sumekolle huomenna, joten olisi kiva saada hieman vihjeitä onko mahdollisuuksia saada tämä takuun piikkiin... Mites on?
Sorry heikkolaatuinen kuva.
![]()
//Kosmonautti
itsellä on vaihdettu iskari takuusen, eikä se ollut lähellekään noin ryöttäsen näköinen!
Sama juttu askarruttanut mua. Viikko sitten pyörä ostettu käytettynä ja takuu mennyt nyt kevään aikana jossain vaiheessa. Ei taida onnistua vaikka Sumekolle kuinka vänkää että kyllä pyörän täytyy virheetön olla uutena?
Miten pitkät takuuajat Kawalla on erilaisissa jutuissa, esim. miten pitkää takuuaikaa noudatetaan tämän takaiskarin osalta??(tanttu @ Touko. 30 2006,00:15) kirjoitti
//Kosmonautti
Mistä Z:ssa löytyy vilkkurele? Olen asentelemassa ledivilkkuja, ja nyt pitäisi löytää vilkkurele että voi käydä ostamassa tilalle elektroonisen.
T: Nyybbä foorumilainen
Live fast, die young, leave a beatiful corpse...
Mulla on 160km nyt mittarissa 06 mallin kawassa ja takaiskarin saumassa on pintaruostetta juuri tuossa kohdassa, kerran ajoin sateessa 5km matkan ja muuten on säilytetty tallissa kuivassa ja ajettu kuivalla kelillä) ei oo ainakaa laatu parantunu.
2 vuottahan tuo on... Mutta ei se takuu mikään "Korkeemman sana" ole.. mikäli tuotteessa on virhe on myyjä velvollinen myös takuuajan päätyttyä korjaamaan sen...(tietyin edellytyksin)(Kosmonautti @ Touko. 30 2006,08:32) kirjoitti
Asiakkaan on myös huomautettava virheestä myyjälle kohtuullisen ajan kuluessa virheen toteamisesta... jne plaa plaa...
Ihan pikku vinkkinä tuon Zetan takaiskarin kunnossapitoon esim WD-40:tä ruikki sinne ja hieman kihuttaa rätillä niin pysyy sievänä samoin käyrästö jne... kunnolla em.ainetta ja rievutusta..
![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
penkit pois ja takayläkate.. oikealla puolella on 3x sellaasta mötikkää se on niistä se 1. keulastalukien...(Z_Illu @ Touko. 30 2006,18:15) kirjoitti
LINKKI KUVAANselvyyden vuoksi.
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Jeesh, siellähän se. Oon huomannu että ainakin mulla kun ne kolme mötikkää on kiinni vaan sellasessa muovilärpäkkeessä, niin tuppaavat irtoomaan niistä pidikkeistä melko helposti (ainaki jos paljon joutuu mukuloilla ajamaan). Ainakin joka kerta ku oon takakatteen ottannu pois, on ainaki yks noista kolmesta ollu irti pidikkeestään. Laitoin skidit palat jeesusteippiä niitten päälle ja jo pysyypi.(samu69 @ Touko. 30 2006,20:32) kirjoitti
Itte sain tänää myös etuminivilkut kiinni. Piti laittaa pikkusen vastuksia kiinni, että loppu se turbotikitys, ku uudet vilkut oli vaan 6W. Vastuksille löyty kivat lokerot takakatteen alta, niistä metalli tyhjiöistä, jossa penkin kiinnikkeet on kiinni. On vissiin tarkotettu jotain satulalaukkuteline kiinnitystä varten.
![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
No niin... Tuli tossa Z750 hommattua pari viikkoa sitten ja iskin taakse itse väsätyn kilpitelineen ja Kellermanin (halogen) minivilkut.
Ongelmana on siis se tuttu ylinopea vilkkuminen. Eteen olis tarkoitus pistää ledivilkut samalta valmistajalta, heti kun vaan ehtii.
Voinko korjata tuon turbovilkkuongelman laittamalla vastukset eteen ja taakse vai täytyykö vaihtaa vilkkurele? Onko jotain vinkkiä, miten/ minne nuo vastukset kannattaisi sijoittaa edessä?
T:nyyppä
'06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
Kiitos.(samu69 @ Touko. 30 2006,20:32) kirjoitti
Takakate minulla olikin jo irti, mutta se hämäsi kun rele ei naksu toimiessaan. Hieman arvelutti kokeilla johtoja irroittelemalla, kun viereiset releet napsuvat ruiskun mukaan...
Live fast, die young, leave a beatiful corpse...
Woit korjata...(Tumppu @ Touko. 31 2006,06:14) kirjoitti
Öh.. kellermanien eteen 10KOhmin tahi sitten se vilkkurele vaihtoon... muistaakseni nuo kellermanin wastukset n8€ kpl....
Tuohon sijoitteluun hankala sanoa,,, maku asia sanoisin.. laita vaikka sinne minne ei päivä paista ei wesi satele...![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Onkos kenelläkään kokemuksia tälläisestä vilkku/kilpiteline virityksestä?
Miten onkohan ihan laillinen Suomen liikenteeseen?![]()
It´s better do die on your feet, than to live on your knees
Eipä tuosta taida sitä pakollista E-hyväksyntää löytyä...(Zzz @ Touko. 31 2006,19:25) kirjoitti
Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
Sitä vähän ajattelinkin ja kun ei ermaxin sivuiltakaan löydy mitään mainintaa asiasta.. Mutta jos jollain olisi tollainen kyseinen härpäke niin vois kertoa että löytyykö e-hyväksyntää?(jhayrin1 @ Touko. 31 2006,19:41) kirjoitti
It´s better do die on your feet, than to live on your knees
Asiasta ihan off-topicckiin taas, ni onkohan kukaan ikinä kertonu red-racingin pojille, että niillä olis sanajärjestyksessä vähän hiomista...(samu69 @ Touko. 31 2006,20:43) kirjoitti
Tie ei hyväksytty, paha ajella...![]()
Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.