Mites ois vaikkapa toukokuussa joku viikonloppu, esim lauantai? Paikkana oikeastaan ihan sama, kyllähän sitä ajelee. Suurin osa taitaa tosin olla Uudeltamaalta/lähistöltä ?
Vois olla joku kahvittelu/ruokailu + parkkis ihmettelyä ja jubailua. Lopuks vaikka viel joku mutkapätkävääntely?
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Uusi pikkuzetaaja ilmoittautuu! Talvella iski aivopieru vaihtaa matkalehmä (XX) johonkin hauskempaan vekottimeen ja sellainen kyllä tosiaan löytyi. On tuo z750 kyllä todella kiva pyörä ajaaSopii ainakin omaan makuun paremmin kuin tuo xx. Pyörässä oli valmiiksi leveämpi tanko, joku sliparinpätkä, pc ja k&n ilmansuodatin. Ratastuksesta en tiedä, ei tullut katsottua, mutta nopeusmittari näyttää satasen vauhdeissa noin 120km/h ja kierrokset huitelee reilussa 5000. Osaakohan joku sanoa tämän perusteella onko tuo vakioratastus?
Pyörä on -06, musta ja rek. alkaa FO, joten jos olet ko. pyörän omistanut, niin olisi mukava kuulla pyörästä lisää, vaikkakin mukana tuli kyllä kattavat tiedot huolloista ym. lippuja ja lappuja. Niin ja eipä löytynyt takaiskarista ruostettaMyös kulkupuoli tuntuisi olevan kunnossa enkä oikein kuullut koneesta mitään ylimääräisiä äänitehosteitakaan. Huomenna taas. Aijai
Edit: Tuonne miitingeille olisi kanssa mukava tulla, mutta eipä taida ehtiä. Ajelenpa täällä sitten keskenäni![]()
Viimeksi muokannut: JYRii; 22.04.2013 klo 00:14.
"Tie onneen ja hyvyyteen on pitkä ja mutkitteleva" -Raappana
"Keskellä liikenteen en tiedä minne mä meen." -Pistepiste
Kawasaki Z750 -06
Onko muuten porukka täällä vaihtanu tohon z ohjaustankoa? Tuntuu vähän että kaipais leveempää otetta. Onko vaikea vaihtaa,joutuuko porailee yms vai meneekö ns. Heittämällä paikalleen? Mistä sais hinta/laatu tangon?
Myöskin peränkorotuksesta olis kiva kuulla kokemuksia? Suunitellu nostavan hitusen tota perää mutta on niin perhanan suolanen hinta parilla palikalla![]()
Trying is the first step towards total failure.
Aprilia Tuono Factory '17
Olisi aikeissa vaihtaa -08 zetaan ohjaustankoa. Olen katsellut LSL street baria P820, K55, T90, halk22mm. Onko kellään kokemuksia tuosta, sopiikohan zetaan hyvin, ettei osu käännettäessä tankkiin tms. Mietityttää myös tuo korkeus, ettei mene liian matalaksi asento, vaikka kyykkypyöriin enemmän tottunutkin
Toinen vaihtoehto olisi joku krossitanko esim Timeless enduro, näissä tahtoo olla kaikissa nuo välituet, pystyykö/uskaltaako tuota välitukea ottaa pois ilman ettei tangon "tukevuus" kärsi?
Fatbarithan olisi hyvä vaihtoehto, mutta ei huvittaisi uusia kiinnikkeita ostella..
![]()
moro, mulla on LSL Superbike Low, muutaman sentin alkuperäistä leveämpi ja matalampi, muutos oli silti huomattava (positiivinen), joten jos meinaat laittaa tuon Street Bar:in niin kokeile ensin jossain sillä tuo eroaa niin paljon alkuperäisestä, olisko melkein kämmenen verran leveämpi päistä kuin alkuperäinen.
Z1000 -07
Moro,
Tuli -04 Z750 hommattua ja melkoisesta koiranilmasta huolimatta n. 150km taitettua taivalta (ei tullut kuin kaksi mp:tä vastaan koko matkalla).
Ja ei voi kyllä muuta sanoa kun on tämä pyöräily pitkästä aikaa uskomattoman mahtavaa ja hieno peli tuo zetori!
Tuosta takaiskarin yläpään hitsisauman ruostumisesta on tässäkin topikissa tainnut olla puhetta ja harmillisesti tuota ongelmaa on tuossa omassakin havaittavissa. Takuut ym. menneet tietenkin jo aikoja sitten umpeen ja tuskin tuosta voi enää mitään reklamaatioita tehdä?
Ilmeisesti on tyydyttävä etsimään uutta takaiskaria. Kävikö tuohon jonkun muun kawan takaiskari suoraan ja käykö uudemman -07-> takaiskari? Vaihto itsessään on ilmeisen helppo ainakin service manualin mukaan? Onko tietoa onko noita ihan hajonnut ajossa tms. (että kuinka huolissaan tässä saa olla)?
(Pahoittelen, että toistan kysymyksen, kun on tässä topikissa käsitelty, mutta en saanut hakutoiminnolla oikein järkevästi mitään irti ja topikki on melkein kilometrin mittainen...)
Ite lukassu tämän topikin läpi tässä viimesen muutaman päivän aikana. ZX-6R -03 takaiskari käy ainakin ihan suoriltaan Zetaan, tämän topikin mukaan siis. Tais käydä itseasiassa 03-06(?) iskari, joku korjatkoon, jos nyt muistan väärin. Tässä topikissa tuo iskari ei ole tainnut kenelläkään hajota, mutta vaihtoon se on aika monella mennyt.
Itellä -05 Z alustavasti varattuna, siinä en ensimmäisellä vilkaisulla huomannut ruostumista onneksi tuolla iskarissa. Siinä on huggeri ollut ilmeisesti ihan uudesta lähtien paikallaan, joka ilmeisesti on osaltaan ehkäissyt asiaa.
Laitetaas tännekkin vaikka myyntipalstalle meni jo, eli jos joku tarvii 04-06 zetaan alakatetta niin oli vastaava kun ermax nurkissa lojumassa ilman kiinnikkeitä ja vaatii kyllä maalauksenkin. Myyntipalstalta lisätietoa..
Ostin stormilta Gipro Ds-Series Kawasaki 4 vaihdenäytön vm.2010 pikku Zetaani, mutta voiko olla mahdollista, että en osaa noinkin yksinkertaistä vehjettä asentaa.
Eli liitin ei käy ainakaan takapenkin alla olevaan pistokkeeseen? onko muita vaihtoehtoja mihin liitin pitää laittaa?
Onko kenelläkään kuvaa Gipro Ds-Series Kawasaki 2:sen liittimestä? josko sitten kuitenkin ois väärällä liittimellä tuo tilattu näyttö.
Kawasaki Z750 -10
Laitetaas tännekkin, eli olisi tarvetta 04-06 takapenkille. Jos jollain sattuisi olemaan tarpeeton yksilö.
Kawasaki Z750 -05
ArPi, kato gipron kotisivuilta pyöräs merkki, malli ja vuosi perusteella mikä tuotekoodi on oikea ja vertaa sitä ostamaasi giproon. Itse en pysty nyt kattomaan, kun kirjottelen kännykällä ja ne gipron sivut on melko kettumaiset käyttää.
Edit.
Tässä tämä tuotekoodi punaiselle giprolle: GPDS-K04-RD
Siinä pyörän puoleisessa liittimessä on vissiin joku suojahattu päällä, eli ei välttämättä osu heti silmään.
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Tuli viikko sitten hommattua tänne myös punainen Z750 -04 ja tyytyväinen olen hankintaan
Pyörässä on slipari ja PCIII johon on ajettu uudet kartat dynossa, myyjä sanoi että olisivat penkittäneet 125hp (ilmeisesti moottoritehoa kuitenkin). 37tkm ajettu, edellinen huolto oli teetetty 24tkm kohdalla, muuten oli kaveri itse huolehtinut huolloista. Kilventeline pitäisi rakennella uusiksi kun vanha päässyt hieman hajoamaan, sekä kerran on pyörä kaatunut paikoiltaan josta muistutuksena etumaskissa ja lohkossa pienet naarmut... Ajokokemukseen olen tyytyväinen, ainakaan tähän mennessä ei jousituskaan ole pahemmin häirinnyt, ainoa joka hieman tökkii on ajoviima (tuli 600ninjalla ajettua rautaperseajo mutta jotenkin tuntuu että tällä en kehtaa vastaavaa lähteä tekemään)
Aloittelevalla motoristilla olisi pari kysymystä Zetasta. Olen siis ostamassa -07 tai uudempaa Z750. Kuinka suuri ero on tuolla pykälää vanhemmalla mallilla ja tällä -07 eteenpäin olevalla, muuta kuin ulkoisesti? Kannattaako siis sijoittaa tuohon vanhempaan vai vähän uudempaan?
Luin tämän langan, mutta en nyt aivan täyttä varmuutta saanut asiaan, eli jos on slipari vaihdettu niin meneekö tuon -07 malli liian laihalle vai toimiiko hyvin ja huoletta ilman uudelleen ohjelmointia? Aika paljon tuntuu olevan ainakin myynnissä pelkkiä slipari vaihdettuja, ilman power commanderia.
Millainen tuo uudemman huolto-ohjelma on? Paljonko mahtaa kustantaa esim. 24tkm huolto ja mitä siihen kuuluu?
Pyörä sopii kaiketi aloittelijallekkin? Itselle siis tulossa ensipyöräksi.
24tkm huolto maksoi minulla 440e, ihan suorilta nyt en muista mitä kaikkea siihen tulee mutta ainakin:
venttiilivälykset, ruiskun synkka,moottorin alipainetahdistus,
joutukäynti, pa-letkujen/pa-järjestelmä kunto/tarkastus,
jäähdytysneste tsysteemin tarkastus + nestemäärän tarkastus,
kytkimen toiminta, vaijeri + tartunta/irrotus/tarkastus,
ketjun kuluneisuus, kireys, voitelu, renkaat+vanteet (kunto)/tarkastus
+ pyöränlaakerit /tarkastus, jarrujärjestelmän kunto/tarkastus, letkut, putket, liittimet, vivut, yms yms, nestemäärän tarkastus, ohjauslaakerin tarkastus, sähköjärjestelmän tarkastus.
Aika paljon ns. valohoitoa tähän kuuluu, mutta kannattaa silti..
Laajimpia huoltoja on tämä.
Osat yms jotka vaihdetaan:
moottoriöljy, öljynsuodatin, tulpat, jarrunesteet etu/taka
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Itsellä on iso huolto tuossa 5000km päästä, 48000km kun pamahtaa täyteen. Uusillekkin Z omistajille niin kannattaa selata tätä ketjua taakseppäin niin oli ainakin johonkin vuosimalleihin sopiva huoltokirjanen PDF linkkinä. Itsellä ipadissa se ja mukava selailla kun miettii mitä sitä pyörässä seuraavaksi touhuaisi![]()
Harley Davidson Sportster 883/1200 - 2006 - Nykyinen
Kawasaki Z750 - 2004 - EX
Yamaha XJ Diversion S 600 - 1992 - EX
Jaahas, tulipa tänään ajeltua ensimmäiset 50 kilsaa ihan uudella -12 vuoden seiskapätkällä.Oli jännä lähteä kaupan pihasta pyörällä, jonka matkamittarissa 0km. Mukava laite
![]()
Yamaha r1-09
Heips! Tuli ostettettua tarvike kaatumatapit ( yamaha) Tarkoitus olisi viritellä nuo Kawan kylkeen. ( 2005 S-malli)
Äkkiseltään en keksinyt muuta kiinnitys kohtaa kuin pakosarjan yläpuolella moottorin kiinnike ruuvi; tämän tilalle ilmeisesti näissä vanhemmissa voisi tapin ruuvin viritellä? aika pitkä vartinesen ruuvi kyllä pitää hommata ,että saa tapit riittävän ulos.
to
Älä sit mitään peruspulttia siihen laita. Oisko 10.9 tai jopa 12.9 see vakio? Saattoi olla myös tiheäkierteinenn...
Hei!
Onko jollakin tietoa, mistä voisi esimerkiksi tilata alkuperäisiä osia kawasaki z750 07- vuosimalliin?
Esimerkiksi pulttisarjoja/moottorin osia ym.
Testaa tää mesta:
http://www.cornwallkawasaki.co.uk
ja suoraan osahaku: http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...istmodels&id=2
Kovasti tuota tuntuvat kehuvan.
Trying is the first step towards total failure.
Aprilia Tuono Factory '17
Katteitten tukiraudoissa näytti ainakin olevan normi M-kierre...
Tuo tee-itse-kiinnitys vähän 2-piippuinen juttu:
- Toisaalta parempi mitä lujempi itse ruuvi on mutta tuollainen 15cm varsi vääntää runkoa aika paljon mahdollisessa kaatumistilanteessa; jotenkin tuntuisi paremmalta ,että ruuvi vääntyy & antaa periksi kuin rungon kiinnike. (esim. 8.8 sitkeämpi/venyvämpi, sama ruuvihan kyllä kiinnittää myös moottorin runkoon)
Pitää vähän tutkailla olisiko alkuperäisessä ruuvissa / Afva merissa jotakin merkintöjä![]()
to
Osaakos kukaan sanoa miten toimii lyhyemmät jarru ja kytkinvivut kawassa? Jarrukahva itsellä vääntynyt niin mietin vaihtavani. Itse en ole pyörän luona nyt joten en pääse mittailemaankaan kuinka suuri ero on alkuperäisiin, tai osaako joku sanoa jotain seuraavan linkin kahvoista?
http://www.ebay.co.uk/itm/1-Set-CNC-...-/321109457545
Oma on vuosimallia 2004
Harley Davidson Sportster 883/1200 - 2006 - Nykyinen
Kawasaki Z750 - 2004 - EX
Yamaha XJ Diversion S 600 - 1992 - EX
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)