750z -04 sähköt katos.. sulakkeet ehjiä.. akussa virtaa.. olisko moottorin ohjausyksikkö kaput? missä moinen sijaitsee?
EN SE MINÄ OLLUT JA SE OLI SITÄPAITSI VAHINKO!!!
Terse, kysymys zetan kytkimestä.
Mammalla on tuommoinen 750:n zeta vuosimallia 2005 ajettu n.40tkm
Kytkin vinkaisee/narskahtaa ikävästi kylmällä koneella liikkeellelähdössä, lämpimällä koneella täysin äänetön.
Ei siis luista pelkkä ääni...
Öljyinä olen käyttänyt Motulin 5000(10w40) ja 5100(15w50)
Jälkimmäisellä ääni ehkä hivenen voimistui.
Onko arvauksia mistä saattaa narskahdus johtua?
V-Strom 1000
Itellä on 2009vm Z750. Mulla kuulu ennen sellanen vingahdus ääni kans aina kylmänä lähtiessä. Lämpimänä ei ääntä kuulu ollenkaan. Takuuhuoltona vaihdettiin viime kesänä uudet kytkinlevyt, ja ääni hävisi. Nyt talven jälkeen kun otin pyörän ajoon, nii hieman on alkanut taas ääntä kuulumaan. Joten jos haluat päästä äänestä eroon, on ratkaisu ilmeisesti kytkinlevyjen vaihto.
Niin ja öljyinä olne käytttänyt Bel-Ray EXP 10W-40, ja Motulin 5000 10W-40. Molemmilla ääni oli aikalailla samanlainen.
Suzuki PV -99-->Yamaha TZR-RR 125 -95-->Kawasaki Z750 -09-->Honda VFR800 VTEC -02
Kytkinlevyt vuoden välein, kuulostaa kummalliselta
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
V-Strom 1000
Ensimmäisellä huoltokerralla levyt ainoastaan tarkastettiin ja käytiin muuten kytkin läpi, mutta ääni säilyi. Kytkinlevyt näytti tarkastuksessa aivan uusilta, eikä niissä ollut mitään vikaa päällepäin. Toisella kerralla sitten ne levyt vaihdettiin, niin samalla hävis äänet.
Kytkimen ominaisuuksissa ei ole ollut mitään toiminnallista vikaa, vaikka ääni on kuulunutkin.
Suzuki PV -99-->Yamaha TZR-RR 125 -95-->Kawasaki Z750 -09-->Honda VFR800 VTEC -02
ite vaihdoin 2 vuotta sitten tarvike levyt (duell:n silverparts) kytkyttimeen niin ääntelyt hävis eikä ole tullu takas..
Honda CB 1300 -08
SUZUKI BANDIT 1216 T -97
^juu täällä kans vinkaisee kytkin kun lähtee liikkeelle. mutta kertokaapa mistä johtuu sellainen ns. ujeltava/vihellysmäinen/vaimea ääni joka kuuluu vain liikkeellä ollessa. eli ei jos kierrättää paikallaan. olisiko sekin kytkinestä? joku renkaan laakeri? kaikki toimii normaalisti, kytkin ei luista ja renkaat pyörii.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Oliskos tietoa zetan etupäästä, vaihdoin tai olen vaihtamassa öljyjä pumppuihin niin purettuani ne ja painettua sisälle, ilman jousta tottakai, putket eivät enää tule ulos. Tuntuu että niissä on joku lukko päällä, molemmissa sama homma.
Z 750 -04
Morjens!
Onko teillä ollut zetoissanne paljon säätämistä venttiileissä 24 tkm kohdilla? Itse käytin omani säädätyksillä ja lähes kaikkien pakoventtiilien välykset olivat pielessä. Imuventtiilit olivat ok välyksillä.
Tässä ois tarkoitus pikkuhiljaa alkaa uutta pyörää katselemaan kun tuo vanha meni kaupan. Yhtenä mielenkiintoisena vaihtoehtona Kawasaki Z750.
Mitä uudistukisia tässä -07vm eteenpäin mallissa on vanhempaan verrattuna ?
Minkälaisia tyyppivikoja näistä on löytynyt, entä onko jotain erityistä huomioitavaa kun lähtee tämmöistä katselemaan ?
-09 750 zetaa tuli tossa ajettua mutta jäi hieman ihmetyttään kun ajon jälkeen jäi välillä kierrokset hieman korkealle ja laski vasta kaasua vääntämällä, tähän oli slipari vaihdettu.
Itte laitoin abban superbiken ketjujen rasvailuun ja olen ollu tyytyväinen. Toki se ei reissussa ole näppärä.
Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
Itse laitoin huhtikuun alussa vuoden 2009 Z750 (rekisteröity 5/-10). Ostin pyörän Yamahan liikkeestä ja siihen tehtiin siellä 6000 huolto. Moni oli aiemmin valittanut kytkimen äänistä (kylmänä ulisee/lämpimänä ihan normaali). Minulla on sama "vika". Kävin pyörää näyttämässä paikallisessa Kawa liikkeessä ja sanoivat vaan, ettei yhteenkään ole vaihdettu kytkintä, että ei siinä ole mitään. Johtuu varmaan öljyistä ja häviää ajan mittaan. Öljyksi olivat laittaneet Yamahan huollossa Yamalube 10W40. Kilahdin asiasta kawan liikkeessä, koska pyörä oli takuuikäinen pyörä ja ne alkanut tekemään sille mitään. Myyntiliike lupasi vaihtaa kytkinlevyt mikäli ääni ei häviä, mutta en ole asioikseen viitsinyt lähteä parin sadan kilometrin päähän sitä asioikseen vaihdattamaan. Vaihdan seuraavassa huollossa eri öljyn ja katson mitä se saa aikaiseksi ja alan sitten tekemään seuraavia liikkeitä asian suhteen.
Seuraavaksi kysyisinkin asiaa liittyen takarenkaisiin. Mitä gumeja ootte käyttänyt ja mistä on ollut hyvät kokemukset. Pitäisi laittaa uusi takanakki matka-ajoon, kun entinen alkaa olla kulmilla ja mutkissa huono ajaa...?
Jos jollakin tarvista takatelineelle...
http://www.moottoripyora.org/keskust...alaukku-teline
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Missä vuosimallissa on täysin digitaalinen mittari?
-Kawasaki z750 -04
-Kawasaki Er-6n -08
-Kawasaki GPZ600r -85
- Aprilia RS 125 -02
Kuka on vaihtanut Z750 S malliin sen pikku katteen joka on "normizetassa" käykö heittämällä? Onko hyvi' vinkkejä mistä voisi tilata maskin, mielestäni se kawan oma on siisti mutta joku muukin voisi mennä kunhan ei ole se perus fightermaski.
Päivitystä, usean tunnin googlaus ei ole tuonuy yhtään mielestäni hyvännäköistä maski-valosettiä, heittäkää vinkkejä![]()
Jos joku haluaa Zetaansa tuon varttikatteen niin vaihdan mielelläni siihen pienempään päittään.
Viimeksi muokannut: whizzz; 02.07.2012 klo 18:03.
Moro!
Nyt täytyy muutaman banditfoorumilla vietetyn vuoden jälkeen palailla takaisin tänne Org:n puolelle. Viikonloppuna tein kaupat -05 , Z750S :stä. Tukevan tuntuinen peli muutaman päivän ajojen perusteella. Pyörä on täysin vakio eikä itselläkään ole siihen aikomusta suuria muutoksia tehdä.... Ehkäpä alakate ja se pikkulokari ( hugger/bellyban?). Syksyllä olisi venttiilivälysten tarkastus ja säätö edessä. Vielä harkinnassa uskaltaisiko itse avata/ antaisiko korjaamon tehtäväksi. Ilmeisesti kustantaisi ~250;-.
Lyhyet valot olivat jonkun aikaa pois toiminnasta; eivät syttyneet normaalisti. Ajelin pitkillä sateessa kotiin. Kotosalla kun käynnistin uudestaan niin valot toimivat taas normaalisti. Olisiko CRC:n puutetta katkaisijassa.
to
http://www.moottoripyora.org/keskust...33#post6078533
Tuosta takalaukkua ja telinettä zetaan, löytyy myös tuplakupla pleksi.
Z750
Kävin katsomassa helsinkiläisessä mp liikkeessä z750 vm 2006 mallia, kun olen nimenomaan tykästynyt digitaaliseen mittariin. Pienestä se on kiinni. No anyways. Pyörä jäi kauppaan kahdesta syystä. Ensimmäinen ihmetys oli, että pyörässä oli tangossa kytkinpuolella ryyppy?!? Eikö zetat ole kaikki ruiskulla? Toinen syy oli, että pyörä oli kipattu ja kytkin levinnyt. Eikä ollut edes sitä digitaalista mittaria. Olikohan tämä joku toisesta pyörästä rakennettu malli tms.
-Kawasaki z750 -04
-Kawasaki Er-6n -08
-Kawasaki GPZ600r -85
- Aprilia RS 125 -02
Exät: BMW F650GS -01, Suzuki DR-Z400SM -06, Suzuki DR650RSE -93, Suzuki Bandit 1200S -06, Kawasaki Z750R -12, Kawasaki KLX250S -09, Suzuki GSX-R 1100 -90, Triumph Scrambler -06, KTM EXC-F250 -13
Nyxät: 3x polokupyörä
Mistä löytyy Z750S -05 valorele; lyhyt valo ei syty käynnistäessä & ei tule virtaa polttimoon. Luultavasti releessä vika mutta en saanut Haynes:n oppaasta selvitettyä missä ko. osa sijaitsee. Valon sulake on ehjä. => Soittelin varaosa myyntiin; valolle ei ilmeisesti ole relettä ollenkaan, ihmekkös ettei löytynyt korjausoppaasta. Pitää perehtyä vielä vähän lisää mitä kautta virta tulee lähivalolle. Valohan syttyy vasta kun moottori käy.
Viimeksi muokannut: t_o; 09.08.2012 klo 15:49.
to
Osaakos joku sanoa, käykö uudemman Tsetan putki tähän vanhempaan? Nettiosassa pari kivaa sliparitarjokasta.
Kävin eilen ajamassa pienen lenkin pitkästäaikaa.
Pienemmälle vaihtaessa oli ongelmia, koska välillä pienempi vaihde ei meinannut mennä millään päälle.
Isompaan vaihtaessa ei ollut mitään ongelmaa. Vaihde ei siis rutissut tai pitänyt mitään muutakaan ääntä, mutta se ei vaan mennyt päälle.
Olisiko kenelläkään arvausta mistä voisi johtua?