Tuli tuossa ehtoolla pimpattua setoria. Hain stromilta punasta vanneteippiä ja asennustyökalun. Puunasin urakalla vanteet ja eikun asentamaan. Teipin veto kuulostaa yksinkertaiselta, mutta osottautui olevan kaikkea muuta kuin helppoa. Vituiksihan se käytännössä sitten menikin. Teippi katkeilee, menee rypylle ja kulkee missä sattuu. Näyttää varmaan liikkeessä todella hassulta, kun teippaus ei ole nähnytkään pyörää vaan jotain runnotun ellipsin mutaatiota. Ja pahinta on, että teippiä ei niin vain otetakkaan pois, tarttuu todella tiukkaan. Onko joku onnistunut samaan teippaamalla hyvää jälkeä? Punainen teippi kyllä näyttäisi varmasti mustassa pyörässä hyvältä, jos teippaus onnistuisi
Todennäköisesti edessä onkin reunojen kiillotus..
Kaverin kanssa laitettiin teipit mun Zetaan ja onnistui ekalla kerralla mainiosti. Meillä ei ollut mitään tuohon tarkoitettua työkalua, mutta mulla on lankarullat takana, joten pyörän sai ilmaan ja toinen pyöritti rauhallisesti renkasta ja toinen ohjasi teipin vanteeseen. Meillä oli myös etupukki, joten eturengas meni samalla kaavalla. Ja Kawaanhan pistetään luonnnollisesti vihreät teipit(holger @ Huhti. 29 2008,07:44) kirjoitti
![]()
Sama juttu, ei mitään ongelmia. Ihan peukaolla vetelin ne paikalleen ja onnistui tosi hyvin. Teippi oli sellaissa 30-40cm pätkissä ja oli tehty 17" vanteelle, eli kaartoi juuri sopivasti.(JarmoV @ Huhti. 29 2008,10:40) kirjoitti
Allekirjoituksen linkeistä löytyy jotain kuviakin, mutta kuvien pakkauksesta tms. johtuen ne teipit näyttää huonolta.
Itsellä on myös teippi hankittu ja kohta pyöräkin ajossa, mutta hiukan kyllä epätoivoiselta vaikuttaa se teipin laittaminen kerralla vanteelle kun ei saa renkaita ilmaan eikä jaksaa ottaa niitä irti pyörästäkään. En sitten tiedä saako pätkissä laittamalla minkä näköiset teippaukset.
Mielestäni jostain luin, että voisi laimeaa saippuavetta laittaa siihen vanteelle ja sitten vasta teippi päälle niin tällä saisi hieman pelivaraa siihen, kun teippi kuivuu. En sitten tiedä toimiiko oikeasti.
"pyörätön"
Mulla ois tänään vanneteippin laitto. Saapa nähdä mitä siitä tulee. Ostin sen laitteenkin millä se pitäs onnistu helposti, mutta teippi on 7mm ja se laitteen ura missä se teippi kulkee on about 10mm. Eli aika lailla se teippi "seilaili" siinä urassa, kun laitoin sitä pätkän pöydän reunaan.(zpete @ Huhti. 29 2008,13:54) kirjoitti
Kawasaki Z 750 -04
Vanneteipeistä vielä... se stromin myymä kama tosiaan kannataa asennella ekalla kerralla oikein on meinaan v*ttumainen saada irti ja katkeilee & röpeltää helposti vaikka on asennupulikka kourassa. Eurobikersin versio on asennusystävällisempää ja tulee se asennuspulikkakin mukana ( sen saa irti jos ei miellytä ) pyörätelineet helpottaa hommaa kummasti ja oikeella puolella kandee mennä vastapäivään sen teipin kanssa tai se katkeilee sinne asennustyökalun väliin.
nimimerkillä 3 kerta toden sanoo![]()
Mjoo....
Heh, tiedän tunteen(JAR @ Huhti. 30 2008,09:16) kirjoitti
Mutta oletko saanut Stormin teipin irti jollain konstilla? Partahöylän terällä ehkä + kemikaaleja...
Teippien irrotukseen varmaan paras ratkasu antaa ensin kumaa ja sitten käyttää jotain maalin ohenninta/liuotinta ja joku muovinen lasta olis kova ettei mee vanteen reunat ihan atomeiks. Toki hiomalla ne ainakin saa irti![]()
Mjoo....
Ostin tuossa itsekin sitten tuollaisen zx6r:n iskarin - tai ainakin luulin ostaneeni. Tilasin kyseisen iskarin ebayn kautta. Ilmoituksessa ei ollut kuvaa, mutta ajattelin moottoripyörpurkaamon osaavan asiansa, ja tilasin "04 Kawasaki zx636 zx 636 rear shock"-nimikkeellä olleen osan ja hain sen tänään tullipostista (vaativat muuten nähdä tilausvahvistuksen/kuitin, ilman sitä eivät olisi antaneet). Tässä pari kuvaa iskarista:
![]()
Nyt minulla olisi muutama kysymys, joihin toivoisin jonkun fiksumman osaavan vastata:
1) minkä pyörän iskarin olen nyt saanut? Tuo ei nimittäin vastaa niitä kuvia, mitä löysin oikeanlaisista iskareista.
2) näyttääkö tuo siltä, että menisi kuitenkin ihan "heittämällä" paikoilleen?
3) jos tuon saa nyt kiinni, niin onko parempi käyttää tuota mukana tullutta linkustoa ( minen tiiä onko tuo nyt linkusto, mutta toi missä on noi kolme reikää kuitenki), vai zetan omaa? Tuota yläpäässä olevaa pulttisysteemiä ei kai tarvitse kiinnilaitettaessa? (ainakin näin olin katsovinani) Linkuston ja iskarin kiinnityskohdassa näyttäisi olevan aika iso välys; haittaako se vai kuuluuko asiaan?
Sitten ihan yleisesti, olisiko jollain laittaa linkkiä tai lähettää/uploadata koneelta jotain manuaalia tuon iskarin säätöön? Jayr_86 oli ainakin sivulla 48 laittanut linkin johonkin sellaiseen, mutta linkki ei enää toimi.
Paljon kiitoksia, jos osaatte auttaa minua.![]()
Vanamo750:
Linkki jälleen rajoitetun ajan toiminnassa. Ei tuossa kuitenkaan mitään "ihmeellistä" tietoa ole, kokosin takajousitusta käsitteleviä tietoja kyseisen pyörän tehdasmanuaalista...
Kuvissasi oleva takaiskunvaimennin näyttää niinkuin se olisi vieläkin aikaisemman vuosimallin Kawasakista. Kiinnityskorvakkeiden ja iskarin kokonaispituuden täsmätessä edes tarpeeksi lähelle alkuperäistä voi tuosta vielä yrittää saada peliä itselleen. Yläpään haarukkakiinnityspalalla et tee mitään.
Linkuston kanssa suosittelen edes silmämääräisesti arvioimaan linkuston suhdetta ja muita kriittisiä mittoja. Iskarin ollessa esim. sopivasti pidempi ja linkusto taas vastaavasti jyrkempi voi ajogeometriat muuttua vähintäänkin mielenkiintoisiksi.
Tietävämmät kertokoot enemmän.
-Jay
Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
Jees, kiitoksia, en minä oikeastaan mitään sen ihmeellisempää kaivannutkaan.
Tuo saamani iskari näyttäisi olevan jonkun vuosimallin 750 GSX-R:stä. Tässä näyttäisi olevan samanlainen, saman liikkeen sivuilta vielä. Lähetin sinne päin meiliä, saa nähdä mitä vastaavat. Heidän mokahan tuo oli, joten postikulujen pitäisi mennä heidän piikkiin. Tiedä vaikka lähettäisivät korvauksetta uuden, postikulut olivat meinaan 52 dollaria ja itse iskarista maksoin 60 dollaria. Tulee heillekin melkeinpä halvemmaksi. Olen sen verta poropeukalo, etten viitsi lähteä edes sovittamaan tuota, kuitenkin selviäisi lopuksi, ettei se mene edes lekalla.
Asiasta kolmanteen, onko joku mitannut miten paljon ääntä lähtee LeoVincen SBK Evo high-mallin sliparista ( tai edes normaali "low"-mallista) ? Entäs dB-killerin kanssa? Olisin menossa nimittäin Motoparkiin, ja 300 km on hieman liikaa pelkkää melumittausta varten![]()
Nopee kyssäri....
Onko tämän vanhemman Zetan ajovalot H4 -kannalla? Ei millään jaksais mennä repimään polttimoita irti ja tarkistaa.
Kiitoksia etukäteen![]()
Ei ole, muistaakseni 2xH7 siellä on mutta en ole varma toimiiko mun muisti...(JarmoV @ Touko. 06 2008,12:46) kirjoitti
Väittäisin että zpeten muisti toimii ihan hyvin.
2 x H7, 55W, 12V
-Jay
Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
Tervehdys kaikki Z750:n omistajat, ilolla saan liittyä joukkoonne.
Mistäs olette hommanneet noita alakatteita ja onko pikku zetaan saatavilla noita isomman pieniä sivukatteita ja jos on niin mistä saa huokeasti. Ittellä on tuo oma zetori -05 ja hopean värinen.
Mielikuvana on että saan siitä suunnilleen tämän näköisen:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...asaki_z750.JPG
Pleksi löytyy jo ja on itseasiassa nostettavaa mallia, siinä on semmonen pikkunen lippa jonka voi nostaa muutaman sentin korkeammalle jos haluaa.
Suzuki Hayabusa K8
Honda CBR 1100XX Blackbird
Kawasaki Z 750
No voi halavatun halavattu! Nyt tuo zeta alko kettuileeTänään kun kävin ajelee niin kone alkoi pätkimään. Tuntui tekevän sitä kun matalilla (3000-5000) kierroksilla isolla vaihteella vedättää. Isommilla kierroksilla ja "reippaassa" ajossa toimii ihan normaalisti. Mopoon vaihdettu slipari että luulisin johtuvan siittä. Ei kyllä aiemmin ole tehnyt tuota, johtuneeko siitä kun ilmat lämpesi. Sillai tasakaasulla pienillä kierroksilla on hieman röpöttänyt. Mistä apu? Power commanderilla lienee sais säädöt kohdilleen?
Z 750
Ostin Allrightin alekorista Drop ledivilkut 4kpl ja tilasin oikein Kawan alkuperäisen vilkkureleen ledivilkkuja varten. Ei olisi kannattanut sillä ledireleellä vilkku vain palaa, mutta ei vilku. Alkuperäisellä releellä vilkkuu taas liian tiuhaan. Millään en jaksaisi vastusten kanssa pelleillä niin onkos jollain hyviä ideoita mistä saisin toimivan releen noille vilkuille? Motonet tai Kikotin?
Laitan huomenna tarkemmat speksit vilkuista.
Kawan ledireleessä on nämä speksit:
Wehrle
53 201 101
max. 170W-12V
PA6.6-30%GF
E24 10R-020060
39/06
Jos ei lähde tuolla releellä toimimaan niin myyn sen 15 eurolla jos ostajia löytyy.
Vilkkujen mukana tuli kyllä vastukset, mutta en niitä ole vielä testannut ja ne ilmeisesti pitäisi saada johonkin suojatusti kiinni että ei sulata johtoja jne?
Edit:
Vilkkujen tiedot ovat:
12V 1W
11 12
E11
50R-000295
ST-134LED
Led-vilkkujen mukana näytti tulleen 27 Ohmin vastukset per vilkku. Alkuperäiset vilkut ovat 21W eli vastuksilla saisi varmaan toimimaan, mutta piuhat on jo niin hyvin paketoitu, että ei jaksaisi purkaa.
"pyörätön"
Minä ostin Stormista elektronisen releen ja toimii, maksoi muistaakseni 21e!
Onko sinulla kaikki vilkut ledejä? Ilmeisesti tuo Kawan elektroninen rele vatii kuitenkin pienen vastuksen ennen kuin toimii, mutta jos tuo Stormin toimisi ilman.(Ivl @ Touko. 11 2008,11:49) kirjoitti
"pyörätön"
Kaikki on led-vilkkuja ja rele on kolmenapainen ja releelle tulee kaks johtoa joten siihen jää yksi napa kytkemättä!(aapinen @ Touko. 11 2008,14:23) kirjoitti
Sain lopulta tuon Kawan elektronisen releen toimimaan, mutta se vaati taakse ne vilkkujen mukana tulleet vastukset, että nopeus rauhottui. Ilmeisesti tuo Kawan rele tarvitsee kuitenkin jonkinlaisen kuorman toimiakseen eli ei ole 0W - jotain.
No pääasia, että vilkut toimii ja rele ei mennyt hukkaan. Sinänsä kumma, että myyvät relettä alkuperäisenä tarvikkeena ja sitten joudut näpertelemään johtojen kanssa vaikka olisivat voineet siitä tehdä ihan plug and play tyyppisen releen suoraan vanhaan liittimeen.
"pyörätön"
Jos joku tarttee -07 zetan orkkisputkea, pistä YV:tä.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
ei keltään löytyis käytettyy powercommanderii tai Techlusion kawasaki 750 04 seen on omassa säädöt vähän vituillaan niin täytyy kyseinen boksi hommata
Olis ylimääräinen teclusion boksi 100euroa, myös löytyy alkup. katteita maski etulokari niistä lisää inventaarion jälkeen.
käy myös muihin pyöriin:
Honda: 1998-2006 VFR800/ 2002-07 919/ 2000-2001CBR929RR/ 2002-03 CBR954RR
2004-06 CBR1000RR/ 1999-05 CBR1100XX/ 2002-07 ST1300
Kawasaki: 2004-07 Z1000/ 2004-07 ZX10R/ 2000-05 ZX12R/ 2006-07 ZX14R/ Z750 2004-07
Suzuki: 2001-06 GSXR1000/ 1999-2006 Hayabusa/ 2002-04 GSX1400
Yamaha: 2002-07 R1/ 2006-07 FZ1/ 2003-06 FJR1300
käyttö ja asennusohjeet
en kyl mielelläni osta sitä kun ne ei suisittele kawaan sitä vaanpowercommanderii suosittelee ja sain muutenkin noi säädöt kohalleen vkun uus ilman putsari oli joku vapaammin henkittävä niin ruiskun säädöt meni sekasin mutta kyl viel kesällä tulee joku boksi sinne kiinni(jjake @ Touko. 22 2008,12:13) kirjoitti
Onkos sinulla zetan jäähdyttimen sivuilla olevia pikkukatteita?(jjake @ Touko. 22 2008,12:13) kirjoitti
Suzuki Hayabusa K8
Honda CBR 1100XX Blackbird
Kawasaki Z 750
Vieläkö siinä on se avarrettu/jyrsitty ilmaboksin kansi? Mulla oli siinä Techlusion ja sillä se säätö ihan kohtuulisesti onnistui, jopa itse säädettynä.(allright @ Touko. 23 2008,00:49) kirjoitti
Pitää vaan olla lambda+mittari käytössä ja säätää ajossa osakaasujen ensijaisesti mukaan.
Eipä ole ne meni naarmuille, hyvin tuo teclusion toimii ihan sormituntumalla säädettynäkin.(masba @ Touko. 23 2008,07:29) kirjoitti
Eihän sulla ole niitä naarmuille menneitä tallessa?(jjake @ Touko. 23 2008,08:28) kirjoitti
Kyllähän ne voisi aina hioa ja maalata...
Suzuki Hayabusa K8
Honda CBR 1100XX Blackbird
Kawasaki Z 750
en tiiä onko se viel täytyy kurkkaa ja nyt se toimii hyvin kun ostin uuden ilman putsarin allrightissä ja luulin et se on ihan vakio mutta ei ollukkaan vaan se on vapaammin henkittävä mutta sitä ei huomennu 25kw että ekäy laihalla mut nytkun laitto täys tehoksi niin nyt sen huomas laitoin vakio suodattimen takas kesällä sit pitää laitaa commander tai techlusion vai miten se kirjotetaan(zpete @ Touko. 23 2008,08:16) kirjoitti