Sivu: 45 / 108:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3543444546475595 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1321:stä 1350:een 3229:sta
  1. #1321
    Mitä öljyä käytätte/suosittelette? Pitäisi tehdä vuotuinen öljyjen vaihto näinkin ajoissa...

    Tarkoitus olis vaihtaa talven aikana myös etupään öljyt jäykempään, joten mitäs sinne olis syytä tunkea?
    '06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
  2. #1322
    Täältä löytyy huoltomanuaali ja osadiagrammeja:

    manuska



    '06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
  3. #1323
    Lainaa (Tumppu @ Joulu. 04 2006,06:39) kirjoitti
    Mitä öljyä käytätte/suosittelette? Pitäisi tehdä vuotuinen öljyjen vaihto näinkin ajoissa...

    Tarkoitus olis vaihtaa talven aikana myös etupään öljyt jäykempään, joten mitäs sinne olis syytä tunkea?
    Kannattaa lukea vähän tätä ketjua.
    Nämä öljyasiat on käsitelty varmaan noin kymmenen kertaa.
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
  4. #1324
    KYLLÄ, olen kahlannut tämän ketjun läpi parikin kertaa. Mutta juuri nyt tarvitsisin infoa tästä asiasta, eikä olisi aikaa ruveta selailemaan kaikkia sivuja. KIITOS!
    '06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
  5. #1325
    ^ Shellin VSX - puolisynteettinen 10W40-ölppä (maahantuojan suosituskin taitaa olla) on ainakin mulla toiminut hyvin, esim. SataShell myy Turussa. Ja osta samalla tupakkia kans.



  6. #1326
    Lainaa (-dq- @ Joulu. 04 2006,18:02) kirjoitti
    ^ Shellin VSX - puolisynteettinen 10W40-ölppä (maahantuojan suosituskin taitaa olla) on ainakin mulla toiminut hyvin, esim. SataShell myy Turussa. Ja osta samalla tupakkia kans.
    Kiitos sinulle. Entä mitäs tuonne etutolppiin? astetta jäykempää öljyä siis olis tarkoitus koittaa.
    Ja kyllä, kirjoitin viestin ennen päivän ekaa sauhua...

    EDIT:
    Ehtisin kuin ehtisinkin kahlaaman ketjua läpi ja löysin tarvitsemaani infoa.
    Ilmeisesti tuo zpeten modaus etupäähän on toimiva?! Eli 1cm-1,5cm holkit ja 15w öljyt. Täytyykin ottaa projektiksi ennen vuodenvaihdetta.
    Onko öljyn merkillä jotain väliä, vai tungenko sinnekin Shelliä?



    '06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
  7. #1327
    Lainaa (Tumppu @ Joulu. 04 2006,20:20) kirjoitti
    1cm-1,5cm holkit ja 15w öljyt. Täytyykin ottaa projektiksi ennen vuodenvaihdetta.
    Onko öljyn merkillä jotain väliä, vai tungenko sinnekin Shelliä?
    Mulla on lisäks Öhlinsin etujouset. "Holkkeina" toimii esim. sopivasti rikat, jotka on pari milliä paksuja. Niiden määrällä voi säätää tota esijännitystä. Hirveesti ei kannata lisätä, koska ei sitä vaimennusta paranna... Ja öljyn paksuuden lisäksi se öljymäärä vaikuttaa: kannattaa aloitaa vakiomäärästä.
    Minusta se mun nykyinen setti pelaa ok radalla, toisaalta mutkateillä ehkä se pikkaisen terävästi hakkaa töyssyissä käsille. Mutta vaikea arvioida oikeasti alustan hyvyyyttä, kun en oikein tiedä miten kovaa Zetalla voisi radalla, esim. Motoparkissa ajaa. 1.40 on vielä alittamatta, jos se ens kesänä menis alle kun vaihdan vähän pitävempiin renkaisiin.
    Niin ja siinä esijännityksessä oleellista on, että ulosjoustovaraa lepoasennosta pitää jäädä vähintään pari senttiä!
  8. #1328
    mistäs löytää alkuperäisosien varaosa numerot...? en löytäny sumekon sivuilta.
    Rahaa on kuin rosvopäälliköllä. -Ei yhtä paljon, mutta samalla tavalla hankittu.
  9. #1329
    Lainaa (zpete @ Joulu. 06 2006,02:34) kirjoitti
    mutkateillä ehkä se pikkaisen terävästi hakkaa töyssyissä käsille. Mutta vaikea arvioida oikeasti alustan hyvyyyttä, kun en oikein tiedä miten kovaa Zetalla voisi radalla, esim. Motoparkissa ajaa. 1.40 on vielä alittamatta, jos se ens kesänä menis alle kun vaihdan vähän pitävempiin renkaisiin.
    KATOS TUOLTA MOPOARKIN AIKOJA!
    DUCET MOPOARKISSA!

    Zetalla olisit jo perillä



    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  10. #1330
    Lainaa (samu69 @ Joulu. 07 2006,20:25) kirjoitti
    Oliskin noin... Nuo kisat on varmaan ajettu sateella...
    Jokkis 2006
  11. #1331
    Lainaa (zpete @ Joulu. 07 2006,22:12) kirjoitti
    Lainaa (samu69 @ Joulu. 07 2006,20:25) kirjoitti
    Oliskin noin... Nuo kisat on varmaan ajettu sateella...
    Jokkis 2006
    Ownasit aika hyvin...
  12. #1332
    kellään tietoa mistä löytyis fikun näköisiä kaatumatappeja?
  13. #1333
    Lainaa (center69 @ Joulu. 09 2006,18:42) kirjoitti
    kellään tietoa mistä löytyis fikun näköisiä kaatumatappeja?
    Makuasia millaisista tykkää... Itse ostin perinteiset mustat pyöreet:
    <a href="http://www.carpimoto.com/content/prod/l_EN/s_12_Frame/br_6_Kawasaki/bi_741_Z_750_04_06/fi_34_Valter_Moto/pr_21057_Valter_Moto_Valter_Moto_Nylon_Frame_Slide rs_Kit_Kawasaki_Z_750_black_fits_OEM_fai


    rings_without_drilling.htm" target="_blank">Valter Moto</a>
    edit: ei taida linkki toimia. Kirjoita etusivulle hakukenttään "nylon z-750" niin ne on ekana siinä haussa.



  14. #1334
    Lainaa (zpete @ Joulu. 09 2006,19:11) kirjoitti
    Lainaa (center69 @ Joulu. 09 2006,18:42) kirjoitti
    kellään tietoa mistä löytyis fikun näköisiä kaatumatappeja?
    Makuasia millaisista tykkää... Itse ostin perinteiset mustat pyöreet:
    <a href="http://www.carpimoto.com/content/prod/l_EN/s_12_Frame/br_6_Kawasaki/bi_741_Z_750_04_06/fi_34_Valter_Moto/pr_21057_Valter_Moto_Valter_Moto_Nylon_Frame_Slide rs_Kit_Kawasaki_Z_750_black_fits_OEM_fai



    rings_without_drilling.htm" target="_blank">Valter Moto</a>
    edit: ei taida linkki toimia. Kirjoita etusivulle hakukenttään "nylon z-750" niin ne on ekana siinä haussa.
    Kiinnostaisiko ketään tehdä kimppatilaus noista? Itselläni kun ei ole luottokorttia, niin en saa tilattua tuolta.
    Säästyisi rahaa toimituskuluissakin.

    Jalkatappien siirtosarjatkin vaikuttivat mielenkiintoisilta, tosin hintaakin tuntui niissä olevan _tarpeeksi_.

    Tuolla tuntuis olevan kohtuu paljon kamaa zetaan muutenkin. Haku vaan merkin ja mallin mukaan.
    '06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
  15. #1335
    Lainaa (juie @ Joulu. 07 2006,20:14) kirjoitti
    mistäs löytää alkuperäisosien varaosa numerot...? en löytäny sumekon sivuilta.
    Kawan jenkkilän sivuilta löytyy ainakin S-mallin räjäytyskuvat ja numerot, tässäkin threadissa muistaakseni ollut suoraa linkkiä.
  16. #1336
    Lainaa (Tumppu @ Joulu. 04 2006,07:02) kirjoitti
    Täältä löytyy huoltomanuaali ja osadiagrammeja:

    manuska
    Tuolta löytyy tarvittavat dokumentit: huoltomanuaali ja räjäytyskuvat.
    '06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
  17. #1337
    Lainaa (-dq- @ Joulu. 09 2006,23:32) kirjoitti
    Lainaa (juie @ Joulu. 07 2006,20:14) kirjoitti
    mistäs löytää alkuperäisosien varaosa numerot...? en löytäny sumekon sivuilta.
    Kawan jenkkilän sivuilta löytyy ainakin S-mallin räjäytyskuvat ja numerot, tässäkin threadissa muistaakseni ollut suoraa linkkiä.
    buykawasaki.com
    Varmaankin tämä mesta.. Tuolta löytyy muihinkin Kawasakeihin palikoita.



  18. #1338
    Lainaa kirjoitti
    Kiinnostaisiko ketään tehdä kimppatilaus noista? Itselläni kun ei ole luottokorttia, niin en saa tilattua tuolta.
    Säästyisi rahaa toimituskuluissakin.
    mulla vois olla kiinnostusta tilata samalla mutta multa ei myöskään löydy luottokorttia..
  19. #1339
    Lainaa (jayr_86 @ Marras. 30 2006,13:16) kirjoitti
    Olenkin tässä aikani kuluksi tutkinut noita keulavaihtoehtoja. Sanotaanko nyt vaikka niin, että kuukauden päästä olemme paljon viisaampia, helppoja vaihtoehtoja voi olla yhtäkkiä ihan mukavasti.
    Noniin, nyt on jotain tuloksia saatu aikaan.

    Asensin viikonloppuna 2003 ZX6R takaiskunvaimentimen Zetaan, täysin bolt-on homma. Tilaa kaasusäiliölle ei jää paljoa, mutta se kuitenkin mahtuu.

    Etujousitus onkin sitten oma projektinsa. Tässä alkupaloja:

    ER6F etujousitus
    Z750S (!) etujousitus
    ER6F tarvikekauppa, valikoimassa Cartridge Emulator
    ER6F etupää
    Z750 etupää

    Yhteneväisyys on ilmeinen.

    Ovatko ER6F ja Z750S haarukat samat?
    Emulaattorit asennettuna Z750S
    Mielipiteitä ja kokemuksia emulaattoriasennuksesta


    Jay


    Edit: Eihän sitä kaikkea kuitenkaan muista laittaa kerralla.

    Eli tuo ER6F-kaupan pitäjä kertoi heidän emulaattoriensa olevan 3801-mallia, kun taas tuo Z750S-modaaja on käyttänyt S4101-mallia.



    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  20. #1340
    Löysin tallista Zetaan teettämäni etujousien shimmit.
    (Z-myyty-oli suomen hienoin...toiv. on edelleenkin eli ei kaaduttu Pate???!!!=)
    6mm kiekot, jos joku tarttee niin voin luopua niistä hintaan 15e. Lisää siis jousen esijännitystä 6mm,
    n.80kg hepulle ok. 040-5131568
    Be kind to Animals...Kiss a hockey player!
  21. #1341
    Lainaa (jayr_86 @ Joulu. 10 2006,23:30) kirjoitti
    Lainaa (jayr_86 @ Marras. 30 2006,13:16) kirjoitti
    Olenkin tässä aikani kuluksi tutkinut noita keulavaihtoehtoja. Sanotaanko nyt vaikka niin, että kuukauden päästä olemme paljon viisaampia, helppoja vaihtoehtoja voi olla yhtäkkiä ihan mukavasti.
    Noniin, nyt on jotain tuloksia saatu aikaan.

    Asensin viikonloppuna 2003 ZX6R takaiskunvaimentimen Zetaan, täysin bolt-on homma. Tilaa kaasusäiliölle ei jää paljoa, mutta se kuitenkin mahtuu.

    Etujousitus onkin sitten oma projektinsa. Tässä alkupaloja:

    ER6F etujousitus
    Z750S (!) etujousitus
    ER6F tarvikekauppa, valikoimassa Cartridge Emulator
    ER6F etupää
    Z750 etupää

    Yhteneväisyys on ilmeinen.

    Ovatko ER6F ja Z750S haarukat samat?
    Emulaattorit asennettuna Z750S
    Mielipiteitä ja kokemuksia emulaattoriasennuksesta


    Jay


    Edit: Eihän sitä kaikkea kuitenkaan muista laittaa kerralla.

    Eli tuo ER6F-kaupan pitäjä kertoi heidän emulaattoriensa olevan 3801-mallia, kun taas tuo Z750S-modaaja on käyttänyt S4101-mallia.
    Laita suosiolla kokonainen USD-keula esim 6r tms. käytettynä..
    Tuskin nuo modit sitä keulaa "ratkaisevasti" parantaa!
  22. #1342
    Lainaa (kepestologi @ Joulu. 10 2006,23:46) kirjoitti
    Laita suosiolla kokonainen USD-keula esim 6r tms. käytettynä..
    Tuskin nuo modit sitä keulaa "ratkaisevasti" parantaa!
    Hmm... Katsotaanpa:

    USD modiin tarvittaisiin esim.
    ZX6R keula käytettynä ~200-???eur (pyyntihinnat yleisesti korkeita ja saatavuus huonoa.)
    Z1000 ylä- ja alakolmiot, saatavuus vieläkin huonompi käytettynä, Sumekon hinta uutena hirvittää.
    N+1 sorvattua ja jyrsittyä sovitinkappaletta akselille, vanteelle ja jarrusatuloille, tai kyseiset osat jostain toisesta pyörästä (jolloin yhteensopivuus muodostuu jälleen kysymysmerkiksi.)

    Ja on tätä USD pulmaa pohdittu aikaisemminkin :

    Lainaa (jayr_86 @ Syys. 02 2006,15:25) kirjoitti
    Temez:

    Vaihtamalla pikkuzetaan Z1000 ylä- ja alakolmiot alkaa haarukkavaihtoehtoja löytyä sopivan reilusti. Rapakon takana tonnisten omistajien keskuudessa on kovinkin suosittua vaihtaa 636:n haarukat alkuperäisten paikalle.

    Haarukkaprojekti ei kuitenkaan ole ihan plug&play-homma. Ohjauslaakerin kanssa voi joutua säätämään kun vaihtaa kolmiopalat. Samoin ne uudet haarukat vaatii todennäköisesti uuden akselin, jonka sopivuus vanhaan pyörään on kysymysmerkki, ainakin ilman jotain (erilaisia) välipuslia. Sitten on vielä jarrujen istuvuus (satulat, levyt), ja viimeisimpänä tietenkin etulokari.

    Helpoimalla pääsisi, kun vaihtaisi pikkuzetaan tonnisen kolmiot, ja sais jostain kokonaisen esim. 636:n etupään, sisältäen pyörän akseleineen, puslineen ja jarrulevyineen, jarrusatulat, ja tietenkin haarukat ja etulokarin.

    Kannattaa käydä tuolta www.riderforums.com kattelemassa, esim. hakusanoilla 636 forks löytyy paljon luettavaa. Onpa siellä muutama Z750 omistajakin esitelly uusia USD-haarukoitaan...


    Jay
    Lainaa (kepestologi @ Syys. 02 2006,22:42) kirjoitti
    taitaa olla 50/60 tilanne että kannattaako alkaa vaihtaan USD keulaa pikkuzetaan. Samaan hintaan vaihtelee jo tonnista zetaa alle... Mutta mikäpä näissä pyörähommissa yleensä kannattaa.. , erilaisuus on rikkautta

    Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  23. #1343
    Lainaa (jayr_86 @ Joulu. 11 2006,00:07) kirjoitti
    Lainaa (kepestologi @ Joulu. 10 2006,23:46) kirjoitti
    Laita suosiolla kokonainen USD-keula esim 6r tms. käytettynä..
    Tuskin nuo modit sitä keulaa "ratkaisevasti" parantaa!
    Hmm... Katsotaanpa:

    USD modiin tarvittaisiin esim.
    ZX6R keula käytettynä ~200-???eur (pyyntihinnat yleisesti korkeita ja saatavuus huonoa.)
    Z1000 ylä- ja alakolmiot, saatavuus vieläkin huonompi käytettynä, Sumekon hinta uutena hirvittää.
    N+1 sorvattua ja jyrsittyä sovitinkappaletta akselille, vanteelle ja jarrusatuloille, tai kyseiset osat jostain toisesta pyörästä (jolloin yhteensopivuus muodostuu jälleen kysymysmerkiksi.)

    Ja on tätä USD pulmaa pohdittu aikaisemminkin :

    Lainaa (jayr_86 @ Syys. 02 2006,15:25) kirjoitti
    Temez:

    Vaihtamalla pikkuzetaan Z1000 ylä- ja alakolmiot alkaa haarukkavaihtoehtoja löytyä sopivan reilusti. Rapakon takana tonnisten omistajien keskuudessa on kovinkin suosittua vaihtaa 636:n haarukat alkuperäisten paikalle.

    Haarukkaprojekti ei kuitenkaan ole ihan plug&play-homma. Ohjauslaakerin kanssa voi joutua säätämään kun vaihtaa kolmiopalat. Samoin ne uudet haarukat vaatii todennäköisesti uuden akselin, jonka sopivuus vanhaan pyörään on kysymysmerkki, ainakin ilman jotain (erilaisia) välipuslia. Sitten on vielä jarrujen istuvuus (satulat, levyt), ja viimeisimpänä tietenkin etulokari.

    Helpoimalla pääsisi, kun vaihtaisi pikkuzetaan tonnisen kolmiot, ja sais jostain kokonaisen esim. 636:n etupään, sisältäen pyörän akseleineen, puslineen ja jarrulevyineen, jarrusatulat, ja tietenkin haarukat ja etulokarin.

    Kannattaa käydä tuolta www.riderforums.com kattelemassa, esim. hakusanoilla 636 forks löytyy paljon luettavaa. Onpa siellä muutama Z750 omistajakin esitelly uusia USD-haarukoitaan...


    Jay
    Lainaa (kepestologi @ Syys. 02 2006,22:42) kirjoitti
    taitaa olla 50/60 tilanne että kannattaako alkaa vaihtaan USD keulaa pikkuzetaan. Samaan hintaan vaihtelee jo tonnista zetaa alle... Mutta mikäpä näissä pyörähommissa yleensä kannattaa.. , erilaisuus on rikkautta

    Jay
    OK

    Mutta parantaako nuo emulaattorijutut oleellisesti tuota keulan käytöstä?? -> Tuskin.

    Itse tyydyn tuohon sinun säädettävään jousen esijännitykseen sekä jäykimpiin litkuihin. Eihän nämä kesää tee, mutta toivottavasti on edes vähän parempi!
  24. #1344
    Lainaa kirjoitti
    Damping rods aren't ideal because the nature of forcing oil though a fixed apature. I wont bore you with the details but this setup results in alot of high speed damping (harsh over bumps) with very little low speed damping (lots of fork dive under braking for example).

    Simply bunging in heavier oil will just make the ride harsher without really addressing the fork dive problem properly. This is why we install emulators, because they provide the low speed damping (emulators are only designed to affect compression damping, I may add) required.
    Lainaa kirjoitti
    From http://www.racetech.com/

    Gold Valve Cartridge Emulators
    (for damping rod forks)
    Damping rod forks are notorious for being both too harsh and too easy to bottom. This is the nature of damping rod fixed orifice forks. Until now, all you could do is change spring rate, oil viscosity and damping hole size. The best available was a serious compromise.

    The Gold Valve Cartridge Emulator is another one of the outstanding inventions from Race Tech’s Paul Thede. Simply put; Emulators make damping rod forks perform like well-tuned cartridge forks. Emulators are tunable valves that sit on top of the damping rods and are held in place with the main springs. This makes them both simple to install and completely tunable for all conditions and rider preferences.
    Lainaa kirjoitti
    For money you spend it is worth it. Very noticable difference.
    Lainaa kirjoitti
    Emulator Experiences

    Do they work?
    Yes
    The ride is much more 'secure'.
    There is no real fork dive under brakes anymore, but the front doesn't feel 'locked up' either.
    The front doesn't chatter or bump steer on small irregularities in corners.
    The CLUNK is GONE
    The ride is a bit firm at the moment but I think that's a spring preload problem...

    Are they worth it?
    Just... $150 USD for a couple of bits of brass, washers, nuts and bolts, and a spring is a bit steep. But you are paying for the design obviously. And as a quick, simple upgrade they are great...
    Lainaa kirjoitti
    Emulators are worth the money spent.
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  25. #1345
    onkos kukaan vaihtamassa techlusionin boxia powercommanderiin... voin ostaa techlusionin pois. tai kertokaas mistä sen saa halvimmalla.
    Rahaa on kuin rosvopäälliköllä. -Ei yhtä paljon, mutta samalla tavalla hankittu.
  26. #1346
    Minulla on ajovalo kärsinyt pienestä kontaktista maahan ja nyt on lasi naarmuilla. Kysyin hintaa pelkälle lasille, mutta sitähän ei tietenkään saa erikseen vaan pitää ostaa koko umpio. Hintaa tulee niin paljon (450 EUR), etten sitä muutaman naarmun takia viitsi ostaa. Onko kellään kokemusta tai suosituksia millä naarmuja voisi yrittää korjata? Onko jotain hyvää väritöntä tahnaa, jota naarmuihin voisi koittaa?
    KTM SD -06
  27. #1347
    Noista välityksistä.
    Onko kellään ollu tasajaollista välitystä kun sais takavälin 45 Stormilta? 15-45 tasajaollinen kolmella. MP Maailmassa sanottiin 1000 Zetan koeajossa että syö ketjut ja rattaat nopeasti pilalle. Ei kehtais ruveta tilailee eturatasta mistään kauempaa.P uolessavälissä kiristykset eli mahtaako ees mennä paikolleen?
    Neuvoja kaipaillaan.
  28. #1348
    Lainaa (Zetanisti @ Joulu. 27 2006,18:34) kirjoitti
    Noista välityksistä.
    Onko kellään ollu tasajaollista välitystä kun sais takavälin 45 Stormilta? 15-45 tasajaollinen kolmella. MP Maailmassa sanottiin 1000 Zetan koeajossa että syö ketjut ja rattaat nopeasti pilalle. Ei kehtais ruveta tilailee eturatasta mistään kauempaa.P uolessavälissä kiristykset eli mahtaako ees mennä paikolleen?
    Neuvoja kaipaillaan.
    Täällähän noita etusia on ollu tasasin väliajoin myynnissä. Ties vaikka nytkin jollain ois ylimääräsiä hallussa. Itekki täältä sellasen sain ostettua.

    Tai sitte yrität liittyä jonkun kimppaan ku tilaa ulkomailta jotain muuta, josko sulle pari ratasta samaan syssyyn ottais...
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  29. #1349
    Paljonko on väellä maksanut 24tkm huolto?
    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
  30.  
  31. #1350
    414 euroo...
    Kahta venttiiliä piti säätää...
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
Sivu: 45 / 108:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3543444546475595 ... ViimeinenViimeinen