Noh, hauskahan sitä oli lukea. Kaksi aikuista miestä kinastelee yläasteen fyssan kirjat kourassa(peltzi82 @ Marras. 15 2006,17:11) kirjoitti
. Mut ei siihen varmaan enää tarvii palata. Niille jotka haluavat lukea, niin löytyy tän topicin alkupäästä...
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
No ei ihan. Siitä puuttui reiät kiinnikkeille, eli ne piti porata itse oikeaan kohtaan. Kiinnikkeet on mustasta lattaraudasta pätkitty ja taiteltu, niissä oli sentään reiät valmiina. Muistaakseni ainakin yhtä niitä piti vielä vähän viilailla reunasta, että sain mahtumaan koneenpultin kannan alle.(center69 @ Marras. 17 2006,17:57) kirjoitti
Hei onkos joku kurkannut Zetan öljypohjan alle, mikäs sieltä ensinnä kurkistaa = Saako öljypohjan tiivisteen vaihdettua ilman että ottaa putken pois?
Nyt oon kattellu netistä, että jospa ostais PC:n veronpalautuksista...Missäs kannattaa Turun seudulla säädättämässä/penkittämässä ja paljonko suunnilleen maksaa pajoilla työ? Ilmeisesti ei itse kannata edes yrittää säätää kun ei parasta saa irti ilman ammattilaisen apua...
![]()
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
"Viralliset" säätöpaikat löytyy _tästä_, kx-center veloitti viimekesänä 300 tai 350e, en muista. Sanovat, että kannattaa säädättää noissa paikoissa, penkissä kunnon ohjelmat. Tosin muutkin tekee säätöjä ja jopa halvemmalla. Valmiitakin karttoja löytyy yleisille putkille, niillä pääsee alkuun.(peltzi82 @ Marras. 19 2006,00:28) kirjoitti
The more I learn about women
The more I love my motorcycle
^ OK! Kiitokset tiedoista!
Ei saatana! 300-350 pelkkä penkki ja säätö(j0el @ Marras. 21 2006,10:56) kirjoitti
. ei mielellään!
Kallista on... Taisi minun hoviseppä puhua tunnin tai parin hommasta, jos hänellä aikaisemmin säädetty vastaavalla kokoonpanolla olevaa pyörää.(Marshal @ Marras. 22 2006,18:43) kirjoitti
Minun Z menee penkkiin pc:n asennusta ja säätöä varten, kunhan telkänpönttö tulee makarooni maasta.
Telkänpönttö = Telco Carbon MotoGP slipari... Alunperin piti tulla Leo Vince, mutta sitten löysin Telcon trumppa keskusteluista. Siis kiitos henkilölle joka firmasta siellä kertoi![]()
Live fast, die young, leave a beatiful corpse...
mun z 1000 perän noston jäljiltä, ei ollu kovin iso projekti toi mut jatkoa seuraa!!![]()
VOITIN ALKOHOLISMIN JA HUUMEONGELMAN!!!
-AIKA HUONOT PALKINNOT-
KAWASAKI Z1000
Saiskos tietoa, että mites tuollainen projekti on tehty? Ei tainnu pelkät koiranluut riittää vai?(stoneface @ Marras. 22 2006,19:32) kirjoitti
Rälläkkää piti takahäkille näyttää, semmoiset lovet vedin ja taitoin perää ja hitsasin takasin kiinni. en oo koiranluita laittanut! nyt saa pyörä taas seistä 2 kk ku ei jouda tekeen, mutta sitten tammikuussa sitäkin suuremmalla innolla.(peltzi82 @ Marras. 23 2006,20:00) kirjoitti
![]()
-AIKA HUONOT PALKINNOT-
KAWASAKI Z1000
onks sul seisontatuki oikealla puolella vai näänkö mä vaan väärin?(stoneface @ Marras. 22 2006,19:32) kirjoitti
![]()
Rahaa on kuin rosvopäälliköllä. -Ei yhtä paljon, mutta samalla tavalla hankittu.
[QUOTE= (juie @ Marras. 26 2006,10:57)]Kattoin tota samaa, mutten uskaltanut kysyä.... Olisitte pitäny hulluna.stoneface,Marras. 22 2006,19:32 kirjoitti
![]()
Kyllä se on ihan samalla lailla kuin muillakin, olishan se nyt jo vaikeeta parkkeeretakkin, vastakarvaan
-AIKA HUONOT PALKINNOT-
KAWASAKI Z1000
Joo kyllä tuntuu kukkarossa. Melkein 3h oli pyörä penkissä ja ~100km tuli mittariin.(Z_Illu @ Marras. 22 2006,19:00) kirjoitti
The more I learn about women
The more I love my motorcycle
Sanokaahan viisaammat. Pitäisi vaihtaa venyneet ketjut uusiin, mutta en osaa sanoa onko merkillä väliä. Toinen mainostaa RK:ta (kalliit Duellilta) ja toinen DIDiä (halvemmat Allrightilta). Onko kokemuksia kumpaankaan suuntaan?
KTM SD -06
Minusta merkillä ei ole väliä, vaan mallilla. Jos ostaa halvemmat, "ei niin vahvat" niin ei ne kauaa kestäkään ennenkuin alkaa venyä. Itse ostin DID:n 520ZVM-ketjut. RK:lta sopivat olisi 520GXV. Molemmat on niitä malliston vahvemman pään X-rengasketjuja.(madagi @ Marras. 29 2006,13:45) kirjoitti
oiskos jollakulla antaa vinkkejä mimmonen tanko kannatais hankkia ja mistä? semmonen suorempi kuin noku ois hakusessa... ja punanenkin vielä.
Rahaa on kuin rosvopäälliköllä. -Ei yhtä paljon, mutta samalla tavalla hankittu.
Uuuh... Tässäkö lopullinen ratkaisu Zetan keulaonglemiin? Matris Fork Cartridge Kit for Kawasaki Z750
Jay
Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
Itsellä on Renthalin n. 85 cm leveä krossitanko, joka hakkaa alkuperäisen 100-0(juie @ Marras. 29 2006,22:48) kirjoitti
Löytyy montaa eri väriä ja Allrightilta saa ainakin Suomesta.
Tuli katseltua tuota jo vuosi sitten:(jayr_86 @ Marras. 29 2006,23:58) kirjoitti
Adjustments: Preload spring; Preset Rebound and Compression, not adjustable
Ei kunnon säätöjä, joten ei se mikään kovin hyvä ratkaisu ole.
Itse tekasin ensi kesää varten tuon Jayn aikaisemmin esittelemän jousen esijännityksen säätösysteemin(zpete @ Marras. 30 2006,13:02) kirjoitti
ja vaihdoin Öhlarin jouset. Sillä on pärjättävä.
Aivan. Tuo setti kuitenkin muuttaa (ainakin käsitykseni mukaan) Zetan keulan damper-rod tyyppisestä täysin cartridge tyyppiseksi. Ja cartridge tyyppinen haarukkahan on tunnetusti kuitenkin huomattavasti parempi kuin Zetan vakiovarustus (painuu jarrutuksissa, mutta lyö käsille kuopissa).kirjoitti
Olenkin tässä aikani kuluksi tutkinut noita keulavaihtoehtoja. Sanotaanko nyt vaikka niin, että kuukauden päästä olemme paljon viisaampia, helppoja vaihtoehtoja voi olla yhtäkkiä ihan mukavasti.
Jay
kellään mitään tietoa miten tuo fyysisesti tapahtuu 12k huollossa tuo moottorin alipaineen tahdistus-tarkastus?
ja imuilmaventtiilin tarkistus?
ja onko jollain olemassa korjausopas/huoltomanuaali sähköisessä muodossa?
www.repairmanualclub.com - ilmainen, vaatii rekisteröitymisen, mutta siellä ainakin näyttäisi olevan Z750 manuaali.
Tuo ilmaventtiilin tarkastus on aika huuhaa-homma. Monihan on varmasti joko tulpannut nuo venttiilille vievät letkut tai sitten heivannut vesilintua koko venttiileillä. Käytännössä tuossa tarkastuksessa vain katsotaan että läppäventtiilin läpät ovat kunnossa, mitään toleranssirajoja tms. ei tehdas tälle proseduurille anna.
Alipainetahdistus näytää manuaalin mukaan olevan vähän monimutkaisempi homma. Muutama letku tulpataan, ja alipainemittari kytketään ruiskurunkoihin kiinni. Ensin säädetään 1&2 ja 3&4 runkojen korkeimmat alipaineet lähelle toisiaan, sitten tasataan 1 ja 2 sekä 3 ja 4. Tarkastetaan että alipaineet ovat 29.7kPa (225mmHg), toleranssilla +/- 1.33kPa (10mmHg). Tuosta manuaalista nuo tulpattavat letkut käy kaikista kätevimmin ilmi.
Jay
Mulla on toi huoltomanuska koneella. On vaan 10 mb filu. paan sen vaik meses tulee...(center69 @ Marras. 30 2006,15:56) kirjoitti
![]()
Just, ei muuta ku säätämään. Ei saatana. Ehkä ihan hyvä että käytän pyörää vielä takuun takia liikkeessä huollossa.(jayr_86 @ Marras. 30 2006,16:11) kirjoitti
![]()
Joo, tuo on aika v*ttumainen homma jos on vain kaksi mittaria. Tankki pitää irroittaa, että saa letkut paikalleen... Ja tankki on laitettava takas että saa bensaletkun kiinni. Sitten kun pitää vaihtaa muutamaan kertaan niiden paikkaa kun ei niitä kertasäädöllä kuitenkaan saa kohdalleen.(Marshal @ Joulu. 01 2006,16:30) kirjoitti
Mulla tuo bensaletkun liitin jää välillä silleen jumiin, että sitä ei meinaa saada irti millään... Seuraavan kerran pitää kyllä olla neljä mittaria ettei tartte leikkiä niiden kanssa.
olikos paljon säätämisen tarvetta kun tuon homman teit, ja paljonko oli koneessa kilometreja tuolloin?(zpete @ Joulu. 01 2006,21:59) kirjoitti