Sivu: 42 / 108:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3240414243445292 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1231:stä 1260:een 3229:sta
  1. #1231
    Lainaa (-dq- @ Loka. 23 2006,22:09) kirjoitti
    ^ Eikös se ole aika liki sitä 30 asteen kulmaa sitten? *
    Tosiaan, onhan se!

    Sitä vaan pitäis kattoo toisesta suunnasta
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  2. #1232
    Lainaa (Marshal @ Loka. 23 2006,21:31) kirjoitti
    Lainaa (juie @ Loka. 23 2006,21:09) kirjoitti
    Mul on tämmönen nollan euron kilpiteline... KLIKS Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa!!
    Ihan räyhän näkönen. Eikö oo tullu sanomista? Kaikkee te keksitteki *
    ei koko kesänä oo kukaan sanonu mitään vaikka on poliisisedät ajellu perässä... se näkyy sieltä kumminkin ihan hyvin.
    Rahaa on kuin rosvopäälliköllä. -Ei yhtä paljon, mutta samalla tavalla hankittu.
  3. #1233
    Lainaa (juie @ Loka. 24 2006,06:13) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Loka. 23 2006,21:31) kirjoitti
    Lainaa (juie @ Loka. 23 2006,21:09) kirjoitti
    Mul on tämmönen nollan euron kilpiteline... KLIKS Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa!!
    Ihan räyhän näkönen. Eikö oo tullu sanomista? Kaikkee te keksitteki *
    ei koko kesänä oo kukaan sanonu mitään vaikka on poliisisedät ajellu perässä... se näkyy sieltä kumminkin ihan hyvin.
    Juu, hyvä niin. Ei tarvii turhista maksella.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  4. #1234
    Lainaa (Marshal @ Loka. 23 2006,18:00) kirjoitti
    Muualta ostettuna saa Kellermanin vilkuilla ja esim Pyramidin telineellä saman modauksen pikkusen reiluun 100 eskon hintaan.
    Aika halvalla tota hilpettä saa jos vaan viitsii etsiä (netistä).
    Mun teline maksoi muistaakseni 15 euroa postikuluineen, etuvilkut 5eur/kpl, taakse 10eur/kpl.
    Peilit on tullu kalliiksi: pari settiä halpoja (10-20euroo pari) tuli kokeiltua mutta ne hajosi tärinästä itsestään. Nyt ostin kalliit peilit, 60 euroo pari.
    Syyläriin uus ritilä, sellainen alumiinilevystä leikattu, maksoi 35 euroa posteineen.



  5. #1235
    Lainaa (zpete @ Loka. 24 2006,13:38) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Loka. 23 2006,18:00) kirjoitti
    Muualta ostettuna saa Kellermanin vilkuilla ja esim Pyramidin telineellä saman modauksen pikkusen reiluun 100 eskon hintaan.
    Aika halvalla tota hilpettä saa jos vaan viitsii etsiä (netistä).
    Mun teline maksoi muistaakseni 15 euroa postikuluineen, etuvilkut 5eur/kpl, taakse 10eur/kpl.
    Peilit on tullu kalliiksi: pari settiä halpoja (10-20euroo pari) tuli kokeiltua mutta ne hajosi tärinästä itsestään. Nyt ostin kalliit peilit, 60 euroo pari.
    Syyläriin uus ritilä, sellainen alumiinilevystä leikattu, maksoi 35 euroa posteineen.
    Niin, että tilatkaa vaan sieltä Sumekolta jos vielä innostaa. Eiköhän tässä oo syitä tullu jo ihan riittämiin. Sumeko on muutenkin palvelun tasoltaan ja asenteeltaan ihan
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  6. #1236
    No niin, meinaakos jotkut zetakuskit päivittää pyöränsä 2007 malliin?? Vai onko kenties suunnitelmissa isompi pyörä?

    Itse pysyn uskollisena tälle vanhemmalle...
  7. #1237
    ^ Riippuu ihan mitä saa ja millä rahalla. Supermotoon vaihtaminen on koko ajan pyörinyt mielessä mutta katsotaan nyt, kyllä tollakin ajelee.
  8. #1238
    Lainaa (kepestologi @ Loka. 27 2006,18:39) kirjoitti
    No niin, meinaakos jotkut zetakuskit päivittää pyöränsä 2007 malliin?? Vai onko kenties suunnitelmissa isompi pyörä?

    Itse pysyn uskollisena tälle vanhemmalle...
    Kyllä sitä itekkin pysyy uskollisena tälle vanhemmalle, jotenki ei oikein iske tuo uus yhtä paljon mitä tää vanhempi vaikka kyllähän siinä varmasti paljon parannuksia onkin...

    Supermoto on alkanut kans kiinnostamaan melko paljon, mut pitää nyt kattoa et onko sitä rahaa ens kesänä enää mihinkään mopoon
  9. #1239
    Lainaa (-dq- @ Loka. 28 2006,18:46) kirjoitti
    ^ Riippuu ihan mitä saa ja millä rahalla. Supermotoon vaihtaminen on koko ajan pyörinyt mielessä mutta katsotaan nyt, kyllä tollakin ajelee.
    Kiinnostaisiko KTM:n LC4 640 2002 -malli?
  10. #1240
    ^ Ei kiitos, juur elokuussa pääsin viimeisestä LC4-koneisesta eroon. Jotain vähän tiukempaa haaveissa.
  11. #1241
    Lainaa (-dq- @ Loka. 30 2006,21:45) kirjoitti
    ^ Ei kiitos, juur elokuussa pääsin viimeisestä LC4-koneisesta eroon. Jotain vähän tiukempaa haaveissa.
    No huh... jos esim 660SMC (70hp, tosin paino aika rajoilla smotoksi) ei riitä niin mitä aiot? uutta 550 Aprillipilaa?
  12. #1242
    ^ Ajattelinkin että joku tarttuisi aiheeseen. No ei. Siis se vanha oli aika lähellä 660:n speksejä, teho olisi ehkä riittänyt mutta tosiaan aika jäätävä vessa tiukempiin paikkoihin ja potkustartti alkaa varmasti kyrsimään pidemmän päälle. Ei mitään hajua vieläkään, 525, 510 Husse, Aprillipila? Vai pitääkö semmoinen rakentaa itse, tässä ois japanilaisille iso kolo täytettäväksi.

    640 ja 660 on muuten aika erilaisia pyöriä. Nyt menee ot:ksi koko homma.
  13. #1243
    Do dii,

    Joulupukki kävi etuajassa ja tiputti postiluukusta tommosen TFI ruiskunohjausyksikön. Mitenkäs tuo laitetaan paikalleen?

    Virrat ja maa ei (luultavasti) tuota päänvaivaa, mutta mites tuo ECUlta lähtevä johtoviidakko, kuinka siellä kytkennät menee? Minne noi harmaat ja se sininen johto laitetaan tarkasti ottaen? Kuvia?

    Entäpä Zpete & Co. mitenkäs teillä on potikat käännettynä? Sais vähän esimakua säädöistä, kun kaikilla kuitenkin on ne melko perinteiset palikat pyörissä kiinni...
  14. #1244
    Värit väriin ja loput maihin

    Ei vaan maa ja virta on helppo. Virta jostain virtalukon takaa, itse otin rekkarikilven valosta. Loput neljä piuhaa menee ruiskusuuttimien johtoihin (kolme harmaata ja se yksi oli erivärinen mutta sillä ei ole merkitystä asentaessa).

    Tässä pari kuvaa ECU:lta, noihin piuhoihin tulee ne neljä piuhaa kiinni. Säädöt voin katsoa huomenna.
    Katso korjausmanuaalista ne piuhojen värit tarkemmin. Ne neljä johtoa menee "fuel injector":eille.



  15. #1245
    Lainaa (zpete @ Marras. 01 2006,22:29) kirjoitti
    Värit väriin ja loput maihin

    Ei vaan maa ja virta on helppo. Virta jostain virtalukon takaa, itse otin rekkarikilven valosta. Loput neljä piuhaa menee ruiskusuuttimien johtoihin (kolme harmaata ja se yksi oli erivärinen mutta sillä ei ole merkitystä asentaessa).

    Tässä pari kuvaa ECU:lta, noihin piuhoihin tulee ne neljä piuhaa kiinni. Säädöt voin katsoa huomenna.
    Katso korjausmanuaalista ne piuhojen värit tarkemmin. Ne neljä johtoa menee "ignition coil":eille.
    Jep, eipä selvinnyt tosta manuskasta ecun johtojen värit TFI:n harmaille ja siniselle johdolle
    Jos joku viitsisi kurkata omastaan johtojen värit niin

    Onhan tässä puolisen vuotta aikaa asentaa tuo kapistus, että eipä tartvitse hätäillä!
  16. #1246
    No ei ihme että et löytänyt jos luit mun edellisen viestin
    Nimittäin ei ne mihinkään sytytykselle (ignition coils) mene ne piuhat vaan tietysti ruiskusuuttimille. Ei pitäis väsyneenä neuvoa mitään... pitää korjata tuo vanhakin viesti vielä.

    Kyllä ne piuhat siitä selviää, siitä kirjasta ne minunkin oli katsottava. Mutta kyllä sitä sähkökuvaa aikas pitkään tavasin...

    Katsotaas:
    Sivu 401 (tai 16-17). Yläreunassa näkyy "fuel injectors", kaksi kpl niistä jää sivulle 400. Värikoodit signaalipiuhoille näyttäis olevan BL/Y, BL/BK, BL/G, BL/R (eli kaikki perusväriltään sinisiä). Sivun 401 alalaidassa on selitykset noille koodeille. Vertaa niitä noihin mun kuviin, ne piuhat on siinä sormen päällä.
    Noihin siis vaan vaikka niillä ryöstäjillä rinnalle ne TFI:n neljä piuhaa. Ei väliä mihin noista se sininen tulee. Teippiä joudut kuorimaan johtonipun ympäriltä jonkun matkaa.
  17. #1247
    Lainaa (zpete @ Marras. 01 2006,22:29) kirjoitti
    Tässä pari kuvaa ECU:lta, noihin piuhoihin tulee ne neljä piuhaa kiinni. Säädöt voin katsoa huomenna.
    Katso korjausmanuaalista ne piuhojen värit tarkemmin. Ne neljä johtoa menee "fuel injector":eille.
    Hehe, ei helevetti!

    Tuossa kuvassa nuo johdot onkin aivan esille otettuna. On sitä ihminen tyhmä vaikka toiset yrittää kädestä pitäen neuvoa..

    No täytyypä yrittää ryhdistäytyä...
  18. #1248
    Siis neljä kokonaan harmaata johtoa?
    Tuleeko TFI:n mukana hyvät asennus ohjeet Meinasin tilata TFI:n mut nyt alkoi epäilyttämään, et saako sen itse asennettua toiminta kuntoon
  19. #1249
    Lainaa (vilvei @ Marras. 03 2006,07:22) kirjoitti
    Siis neljä kokonaan harmaata johtoa?
    Tuleeko TFI:n mukana hyvät asennus ohjeet Meinasin tilata TFI:n mut nyt alkoi epäilyttämään, et saako sen itse asennettua toiminta kuntoon
    3 harmaata ja yksi sininen johto asennetaan ruiskusuuttimien johtoihin. Järjestyksellä minkä johdon laitat mihinkin ei ole väliä. Zpeten viestissä näkyy nuo värit ja vielä kuvakin mihin johtoihin rosvoliittimet laitetaan. Lisäksi täytyy kytkeä virta ja maa.

    Itsellä ei jostain kumman syystä ohjelappusta tullut niin täytyi kysellä vähän vinkkiä.. Ja täältähän sitä sai

    Kyllähän tuon itsekin siis asentaa!



  20. #1250
    Heh, näillä sähkärin taidoilla voi olla että jää asentamatta. Onko toi PC yhtä vaikee asentaa? Prkl, pitää varmaan suunnata viaberille.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  21. #1251
    Jos olen nyt oikein ymmärtänyt TFI:n sisällä on vain kolme potentiometriä (onko edes oikeinkirjoitettu). -> jokaisen asennuksen jälkeen säätimestä muuttuu eri parametri, jos harmaat johdot on laitettu eri järjestykseen kiinni.

    Eli jos mie käytän TFI:n irti pyörästä ja takaisin laitettaessa pistän harmaat johdot eri järjestykseen. Tästä seuraa se ,että esimerkiksi se säädin joka vaikutti ennen yläkieroksilla vaikuttaakin keskikieroksilla uudelleen asennettaessa.

    Korjatkaa jos olen väärässä
  22. #1252
    eiköhän niistä johdoista kaikista tule sama tieto ulos koska kaikki suuttimet toimii kuitenkin samalla tavalla. eli uudelleen kytkettäessä ei järjestyksellä ole merkitystä.

    tänne vaan marshal kyllä se kiinni saadaan.
  23. #1253
    Niitä potikoita on neljä. Joissain vanhoissa versioissa oli kai vain kolme.
    Ensimmäinen säätää pienillä kierroksilla/kevyellä kuormalla ja vaikuttaa vain asetetun rpm-rajan alapuolella. Vaikuttaa helposti kulutukseen jos on liian isolla. Jos laukoo putkessa, niin tätä voi yrittää vähän isontaa. Perussäätö: koneeseen kierroksia joku pari tonnia ja sitten voi kokeilla miten tämä vaikuttaa käyntiin.
    Toinen toimii kiihdytyspumppu, eli vaikuttaa siihen kun väännetään hana auki. Mun kokemuksen mukaan tämä saa olla aika isolla, esim. 6 (todettu lambda-mittauskella ajossa). Tämä säätö pitäis hakea ajossa, toistamalla täsmälleen samanlaisia kiihdytyksiä yhdellä vaihteella.
    Kolmas on kuten kaasarin pääsuutin, eli vaikuttaa täyskaasulla. Tämä on mullakin aika pienellä, täyskaasulla ei Zeta yleensä mene laihalle.
    Neljäs on sitten se RPM-rajan asetus. Rajaa sen mihin kierroksiin asti eka potikka vaikuttaa. Tämä kai vois olla jossain 4-6 (eli 4000-6000rpm).

    Suositetut lähtöarvot oli muistaakseni esim. 2,2,2,5 ( nämä on aina kellotaulun mukaan). Jos on avara slipari ja lyhyemmät välit, niin vois kokeilla tuon lisäksi vaikka 2.5, 5, 2.5, 6.
    Ja laihemmallehan että tällä vehkeellä saa säädettyä, joten sitä ei tartte pelätä.
  24. #1254
    Jos ja kun zetan motti perustuu ZX9R:n mottiin, niin oliskohan nokkien vaihdosta mitään iloa? Lähinnä käykö ne edes päittään ja onko niissä mitään suurempaa eroa? Siis oliskohan 9 R:n nokat yhtään jyrkemmät.... pohtii hän?

    Ja sitä tuumailin onkohan niissä ajotukset, tms sinnepäinkään verrattuna zetaan...
    -muista hanaa-
  25. #1255
    Lainaa (BMC @ Marras. 08 2006,01:01) kirjoitti
    Jos ja kun zetan motti perustuu ZX9R:n mottiin, niin oliskohan nokkien vaihdosta mitään iloa? Lähinnä käykö ne edes päittään ja onko niissä mitään suurempaa eroa? Siis oliskohan 9 R:n nokat yhtään jyrkemmät.... pohtii hän?

    Ja sitä tuumailin onkohan niissä ajotukset, tms sinnepäinkään verrattuna zetaan...
    Tonniseen menee helposti.


    Tässä
    ZXR 750 -92 ->ZXR 750R -92 ->Z1000 -05 ->ZX-6R -05->?
  26. #1256
    Lainaa (Amppari @ Marras. 08 2006,10:54) kirjoitti
    Lainaa (BMC @ Marras. 08 2006,01:01) kirjoitti
    Jos ja kun zetan motti perustuu ZX9R:n mottiin, niin oliskohan nokkien vaihdosta mitään iloa? Lähinnä käykö ne edes päittään ja onko niissä mitään suurempaa eroa? Siis oliskohan 9 R:n nokat yhtään jyrkemmät.... pohtii hän?

    Ja sitä tuumailin onkohan niissä ajotukset, tms sinnepäinkään verrattuna zetaan...
    Tonniseen menee helposti.


    Tässä
    Tuon yhden viestin voisi ymmärtää niin, että joku on swapin tehnyt tonniseen onnistuneesti. Ei kyllä kerro vielä siitä sen enempää.

    Mietin itse samaa pikku-Zetaaan, mutta on aika paljon kysymysmerkkejä:
    asentoanturi (ilmeisesti riippuu 9R:n vuosimallista saako kiinni), nokan nosto&ajoitukset (vrt. Z750 vakio) --> pitääkö vaihtaa myös venttilijouset ja mahd. muutakin? Pitääkö hommata säädettävät nokkapyörät?
  27. #1257
    Lainaa (zpete @ Marras. 08 2006,12:43) kirjoitti
    Lainaa (Amppari @ Marras. 08 2006,10:54) kirjoitti
    Lainaa (BMC @ Marras. 08 2006,01:01) kirjoitti
    Jos ja kun zetan motti perustuu ZX9R:n mottiin, niin oliskohan nokkien vaihdosta mitään iloa? Lähinnä käykö ne edes päittään ja onko niissä mitään suurempaa eroa? Siis oliskohan 9 R:n nokat yhtään jyrkemmät.... pohtii hän?

    Ja sitä tuumailin onkohan niissä ajotukset, tms sinnepäinkään verrattuna zetaan...
    Tonniseen menee helposti.


    Tässä
    Tuon yhden viestin voisi ymmärtää niin, että joku on swapin tehnyt tonniseen onnistuneesti. Ei kyllä kerro vielä siitä sen enempää.

    Mietin itse samaa pikku-Zetaaan, mutta on aika paljon kysymysmerkkejä:
    asentoanturi (ilmeisesti riippuu 9R:n vuosimallista saako kiinni), nokan nosto&ajoitukset (vrt. Z750 vakio) --> pitääkö vaihtaa myös venttilijouset ja mahd. muutakin? Pitääkö hommata säädettävät nokkapyörät?
    Joo, tossahan olis tyly projekti talveksi! Alappa Zpete rakenteleen ja raportoi tännekin sitten miten kävi
  28. #1258
    Lainaa (kepestologi @ Marras. 08 2006,12:55) kirjoitti
    Joo, tossahan olis tyly projekti talveksi! Alappa Zpete rakenteleen ja raportoi tännekin sitten miten kävi *
    Älä yllytä...

    Tarkoitus ois tänä talvena keskittyä ajamiseen enemmän kuin rassaamiseen... Yammu ja Honda odottaa, että vaihtaisin piikkikumit alle. Zetaankin on tulossa talven aikaan korkeintaan jotain pientä ajettavuuteen vaikuttavaa muutosta.

    Onkos kellään 190/55-17 kumia Zetassa? Mahtuuko hyvin? (Tolla sais vähän lisää maa/kalistusvaraa...)
  29. #1259
    Jepjep...

    buykawasaki.com:n perusteella 9R:ssä ja zetassa on samat nokkakepit eli sama varaosanumero....

    Widu... pitiköhän ruveta säätämään!?

    Oikeastaan se asentoanturi vaan mietityttää...



    -muista hanaa-
  30.  
  31. #1260
    Mistä löysit, että osanumerot olisi samat? (49118A ei ole osanumero).
    Esim Z750S -06 pakonokka on 49118-0011.
    9R -99 pakonokka on 49118-1159.
    Jos numero olisi sama, niin silloin koko nokkakin olisi tietysti sama?

    Edit: Pitikin alkaa selvitellä... jos nyt jostain löytyy halvalla 9R nokat, niin ostan ne pois ja puran Zetan nokat vertailua varten. Sittenhän sen näkisi miten ne sopii. Luulen että sen asentoanturinkin saisi kiinni, jos ei muuten niin koneistamon kautta...



Sivu: 42 / 108:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3240414243445292 ... ViimeinenViimeinen