Tanttu, ootko selvitellyt takuuasiaa..?(tanttu @ Touko. 30 2006,00:15) kirjoitti
Sain vihdoin soitettua Sumekon Kawasaki-takuuasioista vastaavalle, joka puolestaan ohjasi välittömästi ottamaan yhteyttä liikeeseen tai huoltoon. Noh, soitin läheiseen Kawa-huoltoon ja huomenna pitäis käydä näyttämässä Zetaa paikanpäällä.
On sen nyt kanssa, jos takaiskarin hitsaussauma kupruilee ruosteesta ja tämä ei menisi takuun piikkiin. Vaikka huomasinkin asian vasta nyt, niin tuskin se on parissa kuukaudessa mennyt, varsinkin kun pyörä on kuivassa tilassa säilössä ja ajettu vasta pari kertaa tällä kaudella.
Läheinen huoltoliike totesi, että jos heiltä ei tule mitään "kantaa" asiaan, niin pitää ajaa Sumekolle. Noh, matka on lyhyt, mutta pelkäänpä että tässä joutuu palloteltavaksi.
Paljonko 6R:n takaiskari maksaisi...![]()
//Kosmonautti
Juu, vastuksilla homma hoituu. Mulla ei riittänny 10kohm vastukset, vaan jouduttiin laittamaan 10+6,8 molemmille puolille. Vastuksilla lisäät kuormaa aina puolelle, oikea tai vasen. Mulla on toi 10+6,8 Kohm molemmilla puolilla.(Tumppu @ Touko. 31 2006,06:14) kirjoitti
Ittelleäni ne on sijoitettu sellasten metalli koteloiden sisään, jotka löytyy takakatteen alta. Ne takapenkin kiinnikekoukut on hitsattu näiden koteloiden päälle. Ne kotelot on ilmeisesti tarkotettu jollekki laukkutelineelle tai jotain. Kertokaa viisaammat jos tiiätte.
Nyt vilkut toimii norminopeudella.
Kandee kokeilla asennusvaiheessa paljonko ne vastukset kuumenee, varsinkin jos niissä ei oo omaa jäähdytysritilää. Saattaa nimittäin kuumeta jonku verran. ettei vaan sulata mitään.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
En ole vielä kysellyt asiasta, josko ensi viikolla soittelis kunhan saa uudet renkaat alle.(Kosmonautti @ Kesä. 01 2006,15:06) kirjoitti
Oliks sulla sama tapaus, että vakuutus mennyt umpeen tänä keväänä? Ilmottele kun saat lisätietoa asiasta, itekki vois samantien käyädä Sumekolla näyttämässä kun asun lähellä. Frank Nymaniltakin voisi mielipiteitä käydä utelemassa![]()
Niin, eikös eteen (ledeille) pistetä noi 8.2 ohmin vastukset ja taakse (halogeneille) taas 10 ohmin vastukset? Noita Kellermann ainakin kauppaa kyseisille vilkuille.(Marshal @ Kesä. 01 2006,18:53) kirjoitti
Kiitos muuten kaikille auttaneille!
Kellermannin sivuilta:
"For LED/LED white indicators 4W/2W(for former 21W indicators). Prevents a too fast blinking frequency. The 8,2 ohmic resistor will be mounted at any position into the electrical main parallel to the 'Micro 1000 LED'. In combination with the 'Micro 1000 LED' the resistor 'simulates' a conventional 21W indicator. 12x12x50 mm."
sekä:
"For micro 1000 6W (for former 21W turn signals). Prevents a too fast blinking frequency. The 10 Ohm ohmic resistor will be mounted at any position into the electrical main parallel to the 'Micro 1000'. In combination with the 'Micro 1000' the resistor 'simulates' a conventional 21W indicator. 10x10x25 mm."
'06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
Sama kuvio mielessä. FN:ltä käyn kyselemässä mielipidettä, sitten Sumekolle. Tuu mukaan, niin saavat ihmetellä kaksin kappalein... Neuvotteluvoimaa.(tanttu @ Kesä. 01 2006,21:03) kirjoitti
Mun pyörä on rekisteröity joskus 02/2004, joten takuu on ilmeisesti ummessa. Mutta jos tämä asia ei hoidu Sumekon kautta, niin sitten harkitsen jos ostaisin 6R:n tms. takaiskarin ulkomailta ja asennuttaisin jossain. En sitten tiedä kuinka paljon tuollainen parantaisi takapään toimimista.
//Kosmonautti
Niin, siis sen verran vielä, että puolet (oikea/vasen) käyttää samaa virtaa, eli asetat vastukset poistamaan ylimääräistä virtaa aina koko puolelta. Se on ihan sama asennatko vastukset eteen vai taakse, sillä aina villkuparille (esim oikea etu- ja takavilkku) saa samasta signaalista virran, jota tulee purkaa vastuksella liian nopean vilkkumisen välttämiseksi. Etuvilkut (tai vastaavasti takavilkut) eivät varsinaisesti ole millään tavalla tekemisissä toistensa kanssa. Muutenhan jos esim. polttimo palaa oikealta edestä, vasen etuvilkku alkaisi vilkkua nopeasti sitä käytettäessä, eli ei niin, vaan...kun oikea etupolttimo palaa, alkaa oikea takavilkku käytettäessä vilkkumaan tuskassa.(Tumppu @ Kesä. 02 2006,06:20) kirjoitti
Osasinkohan nyt selittää ton tarpeeks vaikeesti ja ei ymmärrettävästi. Joku jolla kieli taipuu helpommin ymmärrettävään muotoon ja muutenkin ymmärtää sähköjutuista enemmän suomentakoon tarkoittamani asian.
Niin ja muuten jos ei löydä oikeen kokosta vastusta sopivan vilkunnan saamiseks, voi niitä laittaa tosiaan sinne esim kaks per puoli, niinku mullakin on ( 10kohm+6,8kohm).
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
OK! ...Nyt selkis toi homma! Kuvittelin tosiaan että vastukset pitää erikseen pistää jokaiselle vilkulle.(Marshal @ Kesä. 02 2006,16:15) kirjoitti
Toihan helpottaa asiaa huomattavasti! Suuret kiitokset sulle avusta!
'06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
Eipä mitään. Itteäs saat olkaan taputella jos tosta mun mongelluksesta sait jotain selvää(Tumppu @ Kesä. 03 2006,01:39) kirjoitti
Pääasia että saat vilkut kuntoon![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
No niin...
Broidi tuli aamulla töistä ja kysy et mikä takakumiin on iskenyt?
No olin sit eilen ottanut keskelle takapyörää lasinsirun...
Nyt onkin ongelmana se että miten saadaan takarengas irti oikeaoppisesti?
Polkupyörästä oon ottanut satoja kertoja mutta motarista never.![]()
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
Onko porukka käynyt kiihdyttelemässä Z:lla 1/4 mailia? Minkämoisia aikoja ja nopeuksia? Mistä triidistä löytyy?
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Onks sul Petri jossain kuvaa renkaasta paikoillaan Zetassa? Onko nyt mielipide muuttunut ton leveämmän suhteen vai onko vieläkin ollut ihan OK ajella?(petrif_74 @ Huhti. 26 2006,23:34) kirjoitti
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
pcIII säädetty kx-centerissä. pohjalla oli jo valmiina dynojetin netistä ladattu kartta. Ei ollut odotettavissä huimaa lisäystä eikä sitä tullutkaan. "Tehot" on takarenkaalta. Ajettavuus ja vastaavuus kaasuun parani ihan mukavasti.
sama isompana
varttimaili viimekesänä aikaan 11.85 loppunopeus 188.7 lähtö ontui, parempaankin pystyisi.
edit: piti vielä sanoa et G&G:n slipari
The more I learn about women
The more I love my motorcycle
Näyttää ihan järkevältä, mulla on ehkä tossa 6-8000rpm vähän selkeämpi "patti" tossa käyrässä. Täyskaasukiihdytyksessä Zetan seos näyttää slipari+vakiosäädöilläkin olevan ihan ok, joten kauheata maksimitehon lisäystä ei ole säädöillä odotettavissa. Keskialue ja kaasuun vastaavuus itten parani selvästi mullakin, kun seosta vähän rikastettiin.
No niin, tuli ratkaistua toi turbovilkkuongelmakin.(Tumppu @ Touko. 31 2006,06:14) kirjoitti
Koitin Kellermanin 10 ja 8,2 ohmisia jotka olivat molemmat vastuksiltaan liian suuria. Sitten hommasin Elfasta 6,8 ohmiset, jotka myöskin oli liian suuret (todellinen vastus mitattuna oli 7,4ohm).
Tänään hain Elfasta kahdet 4,7ohmiset (todellinen vastus mitattuna 5,4ohm), pistin ne kiinni takapenkin alle ja nyt vihdoin vilkkuu normaalisti!
Koittelin säätövastuksella noita vastuksen kokorajoja, niin yli 7 ohmilla ei toiminu... alarajaa en muista, oisko ollu jossain kolmen -neljän paikkeilla?!
Eli edessä on Kellermannin ledit ja takana saman valmistajan halogeenit.
'06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
Hieno homma että alko vilkut pelaamaan. Kylhän ne aina kuitenki pikku väkästelyn jälkeen lähtee wörkkii!
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
47 dollaria tuli hintaa, kun eBaystä huutelin. Posteineen, tulleineen ym. hintaa tuli 93 euroa. Kyllä niitä varmaan halvemmallakin saa.(Kosmonautti @ Kesä. 01 2006,15:06) kirjoitti
Kawa myynnissä. http://www.nettimoto.com/495660
Onko muilla Zetat alkanut vuotamaan öljyä? Itse huomasin tuossa, että vaihteiston alta on koppa vähän märkä, ei se maahan asti kuitenkaan tiputa. Ilmeisesti se kopan tiiviste vähän fuskaa. Liekö sitten vaikutusta, mutta olivat huollossa laittaneet liikaa öljyä...
Ettei vaan ois ketjurasvaa?(JS82 @ Kesä. 15 2006,11:01) kirjoitti
Itte säikähdin samaa, mutta tutkittuani asiaa, huomasin, että eturatas heittää ketjurasvaa sellaseen koppaan, josta se sitten muutaman tipan muodossa valuu just lämpösenä ku panee parkkiin. Korostuu tietty, jos on just rasvannu ketjut ja käyttää runsaasti rasvaa... Muistuttaa hämäävästi öljyä, kun se rasva on sekottunu kaikkeen paskaan.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Epäilin itsekin samaa, mutta kun silloin ei oltu ketjujakaan rasvattu pariin viikkoon, ja koppa on aina märkä ajon jälkeen. Ketjuöljy voisi kyllä valua tuohon kohtaan. Pitää seurailla tilannetta.kirjoitti
Pariin wiikkoon !!!! et sitten oo juurikaan ajellu ?(JS82 @ Kesä. 16 2006,11:53) kirjoitti
300Km välein .. kunnon öljyäminen SAE 80-90 vaihteisto öljyllä ja rätillä lika/liika pois.
Kestääkin ne ketjut paremmin.![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Nimenomaan en ole ajellut, kun joidenkin pitää töissäkin käydä. Kyllä muuten ketjut voidellaan 200-300 km välein...
Heh, palkokasvi nenään(JS82 @ Kesä. 16 2006,17:00) kirjoitti
![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Kertokaapas joku nyt, että mikä se on se hyvä valinta helppoon ja siistiin asennukseen tuon vakion kauhean kilpitelineen tilalle ja vilkuiksi. Tuohon tään vuoden mallia olevaan zetaan pitäisi keksiä sinne penkin alle jotain kun tuo sieltä roikkuva kauhea ylimääräinen uloke kaikkine rekisterikilpivaloineen ym. pistää niin pahasti silmään. Mielellään joku paketti jonka saisi suoraan suomesta helposti tilaamalla.
Sumekolta tollanen--> KLIKS!(zemial @ Kesä. 17 2006,13:18) kirjoitti
Tai sitten Pyramidin kilpitellinki ja Kellermanit ja väännä/käännä.... hinnat menee warmaan samoihin kun hieman tinkaa...tuosta "orkkis" lisävarusteesta.
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Mulla on just toi pyramidin teline. Ainakin Storm myy niitä...
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Mulla oli vaihteiston kopan alla kans roiskeita joita luulin ketjurasvaksi joka on valkoista väriltään, mut tarkempi tutkiskelu osoittikin että se oli jäähdytysnestettä jota oli päässy kumiputken vierestä vuotamaan... et silleen.(JS82 @ Kesä. 16 2006,11:53) kirjoitti
![]()
Noita nestevuotoja Zetoissa on ollut ihan uudesta lähtien, eli tarkastelkaa välillä niitä putki/letkuliitoksia. Vuotava neste tosiaan on sellaista vaaleaa... Omassa ei kunnon vuotoa ole ollut, vähän on jälkeä syylärin alaletkussa.
Hyvä tietää, pitääpä mennä heti tarkastamaan.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Nyt alko riittää ton orkkis stongan kaa ja haluan uuden ja leveemmän Stongan. Mitä Stongia teil on kiinni ja kuinka leveeseen riittää noi piuhat ilman muutoksia? Ajattelin jotain tollasta 800-840mm. Tarviiko korottaa? Ja vinkki mistä sais nopeiten hyllystä haettuu pois.
Kiitos taas!![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015