Niin ja sattumoisin huomain tuon ensimmäisen viestisi tältä alueeltä ennenkuin sen poistit ja muokkasit vähän julkaisukelpoisempaan muotoon(duracl @ Huhti. 16 2004,14:05) kirjoitti
Meinasi jo herne suhahtaa
Pitää paikkaansa että en tiedäkään TÄMÄN ry:n eduista tuon taivaallista mutta kuten kirjoitinkin "yleensä noista jäsenalennuksista"
No edelleenkin mukana ja yritetään yhdessä kehittää RY:stä paras tällä maailman kolkalla. Ei jee.![]()
-=Lake=-
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
Eipä voi verrata SPR:n toimintaan, mutta harvapa on SPR:n jäsen, mutta mielellään ottavat vastaan saamansa avun/veren jne jne.(Lake @ Huhti. 16 2004,13:53) kirjoitti
Tuskinpa SPR:n jäsenetkään tuntevat olevansa hyväksikäytettyjä, vaan kyse on auttamisen halusta.
Sitä tämä Orgin touhukin on parhaimmillaan, autetaan motoristeja, niin uusia kuin kokeneempiakin.
©
Kyllähän tämä näin on ollut. Onneksi noin suuria summia ei sentään ole täysin itse täytynyt maksella vaan kyllä näitä kuluja ovat peittäneet yhteistyökumppanit myös esim. .ORG! Web Shop ja Motovelhot sekä muut, joita ei voi kuin taas kerran kiittää. Silti tämä summa on jäänyt ikävästi pakkasen puolelle ja kävijämäärien "räjähdysmäisen" jatkuvan kasvun myötä tuosta "pakkasesta" alkaa pikkuhiljaa näyttävän tulevan Siperia.kirjoitti
Perustamiskokous ym. tarvittavat on pidetty ja muutama muukin kokous asian tiimoilta. Patentti- ja rekisterihallitus ei vain tuppaa olemaan niitä nopeiten toimivimpia tahoja ja papereihin voi vielä tulla muutoksia, joten näitä yhdistyksen sääntöjä ym. emme vielä julkaise ennenkuin ko. taho on ne hyväksynyt virallisesti. Motorg Ry on jo saanut täyden "laillisuuden" ja oikeuden toimia. Paperit ovat tarkistuksessa ja toivottavasti saamme ne mahd. pian.kirjoitti
Itse myös toisessa yhdistyksessä toimin 3 vuotta halituksen puheenjohtajana ja valitettava tosiasia on että kaikkia ei voi tyydyttää varsinkaan niitä, jotka eivät yhdistykseen kuulukirjoitti
Myös edellisessä mainitsemassani yhdistyksessä käytössä oli Ry:llä "henkilökohtainen" tili ja tämäkin pelkästään kustannusten vuoksi. Tästäkin asiasta tulisi varmasti nurinaa jos jäsenmaksut menisivät Ry:n nimissä olevan tilin sekä tilinhoitomaksuihin. Ja tuskinpa tuo Sari uskaltaa ohareita tehdä... ei sen uusi Kawa sentään niin nopea ole että kannattaisi yrittääkirjoitti
Seuraavassa hallituksen kokouksessa varmasti tullaan katsomaan budjettia uudestaan kun on sentään jotain tuntumaa siitä kuinka paljon jäseniä Ry:hyn liittyy vuoden 2004 aikana. Niinkuin aikaisemmin sanoin oli ensimmäinen arvio 100 jäsentä vuoden 2004 aikana, mutta näyttää olevan aika alakanttiin oleva arvio. Ja niinkuin myös sanoin että budjetti tulevista jäsenmaksuista oli siis 2000 € niin tuohan tietysti voi köyhälle olla paljonkin rahaa, mutta oikeasti tuo ei ole paljoakirjoitti
Uskonkin monen aktiivisen Orggilaisen liittyvän Motorg Ry:hyn jo pelkästään "kiitokseksi" sivustosta ja siihen nähdystä vaivasta. Sen verran tärkeäksi sivustoksi on tämä sivusto monelle tullut. Tämän sivuston kautta on perustettu useita yrityksiä, parisuhteita ja jopa aviopareja. Muutama ".ORG!" - vauvakin on saatu jo, joten monelle tämä alkaa olla paljon muutakin kuin vain nettisivusto.
Penniäkään ei siis näistä jäsenmaksuista kerry vieläkään omaan lompakkooni. Ja ehkäpä olisi pitänyt kirjoittaa lyhyempi viesti koska nämäkin bitit taas maksavat...![]()
"Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
Voi Pete... melkein kyyneleet tulee silmiin näistä sanoistasi.. tuo on harvinaisen asiallista tekstiä sun suustaskirjoitti
![]()
"Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
No shit Sherlock! Jostain syystä tää "muut elää mun veromarkoilla" -tyylin ruikutus ja muu mutu-avautuminen on ollut mulle aina, mutta erityisesti viime aikoina melko tehokas punainen vaate. Sulla on skidejä? Arvaas kenen veromarkoista niiden koulutus ja neuvolat ja muu sellainen menee *(Lake @ Huhti. 16 2004,14:16) kirjoitti
ja musta se on ihan helvetin hyvä että menee!
Btw. olisin jättänyt alkuperäisen viestin paikalleen ellei se olisi ollut turhan non-informatiivinen. Minä en häpeä sitä että mulla keittää välillä yli - ei se mikään uutinen ole, että mulla on etelämaalainen luonne.
Ja siis takaisin asiaan. Tän saa poistaa, koska tää on ihan bull***ttiä tää mun viesti
A) Ei se tullu mun suusta vaan sormista näpyttelemällä.(JP-800 @ Huhti. 16 2004,14:31) kirjoitti
B) Sä et näköjään koskaan kuuntele mua...
![]()
![]()
Miksiköhän mun jäsennumeroksi tuli järkyttävä 12 numeroinen numero?
©
Muilla se on 6 numeroinen, mutta kun sä olet meitä kaikkia 2 x pidempi niin täytyyhän sulla olla myös 2 x pidempi jäsennumerokirjoitti
![]()
Ajattelin vaan sitä, että meillehän tulee tietenkin samanlaiset numerokyltit kuin karavaanareilla, niin kukaan ei voi käsittää, että olen yhdistyksen alkuvaiheessa liittynyt jäseneksi, mutta jäsennumero on jo usean miljardin luokkaa...(JP-800 @ Huhti. 16 2004,14:47) kirjoitti
©
Kts. aikaisemmat viestit.kirjoitti
JYSÄRI:in ja TUSARIin ei ole tulossa pääsymaksua niinkuin ei aikaisemminkaan ole ollut, vaikka mielestäni Jyväskylän ja Turun porukka voisi meiltä vaivanpalkkaa järjestelyistä ottaakkin. Ei meinaan esim. JYSÄRInkään järjestäminen ole enään mikään pikkujuttu jos tänä vuonna on paikanpäälle arvioitu tulevan 250 - 300 pyörää.
Rata-ajopäivät järjestää ORG ei MotOrg Ry ja Ry:n jäsenet saavat tuosta alennusta.
Mutta tiedätkös mikä on siellä? Tämä sivusto, jonka takia Ry on perustettukkin (kts. aikaisemmat viestit)
Oi voi. Jos ei tuo JP olisi noin rauhallisesti itse suhtautunut kaikenmaailman epäilijöihin, olisin saattanut räväyttää parinkin neliön arvoista tekstiä. Nymmää sanovvaan että orottakaa ny jumankekka ja valittakaa sittekku aihetta on!
Yhdistys on ollut olemassa muutaman päivän ja jo on jos jonkinlaista edunvalvojaa. Perustakaa rutisijat oma örkkinne jos luulette sillä rahaa tahkoavanne mitään tekemättä!
Sillee. Hieno ajokeli. Hyvää viikonloppua kaikille. Ihan kaikille!![]()
* Arctic Ranger *
Hienoa että joku jaksaa tehdä töitä hyvän asian puolesta.
Tililtä löytyy raahaa kannatukseen.![]()
KTM 950 Adventure -06
Ei tohon 12 numeroiseen tarvita kovin kummoista vartta kun 178 senttinenkin sen saa(JP-800 @ Huhti. 16 2004,14:47) kirjoitti
![]()
Eipä voi muuta tehdä, kuin nostaa hattua yhdistystä perustaneille. Se ei ole kaikkein kiitollisin ja helpoin homma, kun esim. ne yhdistyksen säännöt voi tulla bumerangina takaisin yhden pienenkin sanan taikka muotovirheen takia. Jäseneksi liityn ja tuen sivujen ylläpitoa heti, kun vaan onnistuu (sivustot valitettavasti hiukka nurin, no kyl ne siit)
Haukkukaa ja moittikaa vasta, kun siihen on aihetta: alku on aina kankeaa ja hidas prosessi (kestäähän sen kakarankin pukkaaminen ensin 9kk....)
Nimim. Yhden yhdistyksen perustajajäsen...
toi oli hyvä, itekin savolaisena varmaan noin sanoisin, mutta täytyy nyt katsoa vielä tilannetta...(kawaboy @ Huhti. 15 2004,19:14) kirjoitti
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Nostan hattua virallisen yhdistyksen perustajille; tiedän omasta kokemuksesta sen olevan aina sangen vaikeaa puuhaa ( nimittäin olla kaikille mieliksi ). Yhdistyksen omat säännöt sekä yhdistysrekisterin edellyttämät viralliset kokoukset, tulo-ja menosuunnitelmat, tilinpäätökset ja niiden tarkistamiset yms. takaavat jäsenmaksujen käytön ko. yhdistyksen periaatteen mukaiseen toimintaan. Suomessa on mahdollisuus saada kaupungeilta tai kunnilta toiminta-avustuksia tms. koulutukseen, hankintoihin tai talkootyötä vaativiin investointeihin. Näitä ei voi hakea kuin virallisesti rekisteröidyt ry:t.
Vaikka maksankin tällä hetkellä kahden Smotoon kuuluvan mp-kerhon jäsenmaksua sekä kahden epävirallisen kerhon jäsenmaksua, harkitsen vakavasti myös tähän uuteen ry:hyn liittymistä. Vaikka jäsenmaksuja kerätään, ei systeemi pyöri kuin rankalla talkootyöllä, siitä asianomaisille syvä *![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
OT mutta tsot tsot... älkää omiko örkkejä itsellenne, MC Örkki on jo olemassa(rico @ Huhti. 16 2004,19:36) kirjoitti
![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Mikä mahtaa olla ensimmäisen viikon aikana kasaan saatu jäsenmäärä?
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Rauhallisesti päätettiin lähteä liikkeelle, eli alle tuhat jäsentä vielä toistaiseksi...(basic @ Huhti. 21 2004,08:49) kirjoitti
Karvan yli sata taitaa olla aika tarkka luku..
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
Minä maksoin kannatuksen vuoksi jäsenmaksun
Tuskin paljon hyödyn alennushinnoista täällä Oulussa.En aja radalla(Intikalla).Mutta luen ja vastailen foorumissa.Jo se riittää mulle syyksi liittyä MotOrg:iin.Näin hyvää ja asiallista sivustoa ei juuri löydy.Ystäviä on tullut ORG:in kautta ympäri suomea.Kiitos kaikille jotka ovat olleet ja ovat yhä mukana ORG sivustossa.
-janne63-
Kyllä ry perustaminen voi auttaa alennusten saamisessa,minulla on muutama tuttu prätkäliikkeessä duunissa..
Heille ei mene jakeluun kysymys,saako "orggilainen" alennusta?
He eivät näe netissäkirjoittelun antavan aihetta erikoishintoihin,tietenkin hintoja voidaan pyöristää alemmas,jos asiakas kysyy..
Tarviiko kaikesta aina niin paljon sitten hyötyä ? Itse liityin ja maksoin enempi kannatuksen vuoksi ja tätä toimintaa tukeakseni.
Erinomaista, rakas Watson... *kirjoitti
Rahallista hyötyä en ole edes miettinyt, saa toki tulla jos on tullakseen.
Mulla hyötyy enempi toi henkinen puoli.
![]()
Go Org GoMaksu on maksettu pelkästä kannattamisen periaatteesta!
Just over do it
No nih. Nakkaanpa tästä omankin ajatuksen kehiin, kun on aivonystyrät sen verran nyt jopa raksuttaneet. *Ry tuottaa .org portaalin muiden (ja itsensä) käyttöön ja saa mainetta ja kunniaa sen kautta. Miettiä saa millainen "mainosarvo" sivustolla on näkyvyyden ja laajuuden kannalta mainostajia ajatellen. Mainostajia --> rahaa RY:lle (kuluja varten) !!!
.ORG jäsenenä en ole ollu kauaan, mutta heti kun kuulin ry:stä ajattelin että tuohon vois liittyä, kun en missään vastaavassa ole. Mutta nyt olen Org Ry:n jäsen, pyydän jo valmiiksi anteeksi kaikilta kaikkea mahdollista. *Korttia odottelen.
Ja kaikki mitä muita etuja, alennuksia ja ym. matkan varrella tulee niin ei ne varmaan ketään haittaa.
Ja kiitos kaikille sivuston tekijöille, ylläpitäjille, ry touhuajille ynnä muille asiaankuuluville. *![]()
Tosi mauton mutta sopii tyyliin
Kakskybää ei tunnu suussa eikä pers**sä![]()
Paljon tyhmempäänkin sen on investoinut![]()
Ei ehkä sulla...mutta kaikilla tilanne ei ole sama.(Köpi @ Touko. 12 2004,10:39) kirjoitti
Mielipide:
org ry:n kautta varojen kerääminen kulujen peittämiseksi on varmasti tarpeellista. Alkuvaiheessa JP ja muutamat muut ovat varmasti laittaneet rahaa omasta pussistaan tolkuttomasta työmäärästä puhumattakaan. Näin on aina aluksi.
Jossakin vaiheessa tulee väsymys ja "kuherruskuukausi" päättyy ja silloin tarvitaan rahaa ja työtä. Riittääkö ry:n kautta tuleva kassavirta muun entisen lisäksi, on hyvä kysymys.
Olen valmis maksamaan jäsenmaksun verran hyvinkin tukimaksua. Olen saanut apua ja iloa orgin palstan kautta paljon isomman verran. Varsinaista jäseneksiliittymistä edelleen harkitsen.
Eli kaikki aikailevat menkääs "postisiirtokonttoriin" ja kuvetta kaivamaan.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Itte ainaki ajattelin että voishan sitä liittyäkki... ku vain sais eka pyörän alle![]()
![]()
![]()
<p>Bussikuski ilman D-korttia</p>
Pakko sanoa että jos 20€ kaataa maan niin sitten on tuskin varaa mopoakaan omistaa saatika sillä ajella(bubblefaerie @ Touko. 12 2004,10:44) kirjoitti
![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat