Sivu: 15 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51314151617 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 607:sta
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ketjulinjaa ei kai saa oikeesti suoraan muuta kuin joku "viivotin" takarattaaseen ja siitä ketju linjaan. Meinosin joskus tehdä tollasen mutta tallisa löytyny 5mm teräspuikko ei ollukkaan niin suora, niin annoin olla.
    Kiitoksia markolle, jmh:lle ja shyhanderille hifistely-vinkeistä!

Ite oon kattonut tönärillä takahaarukan päästä ja näyttäisi olleen riittävän ok. Joku itsevaaittuva laser löytyy, mutta oli niin halpa että ei ole kauheata luottoa Tarttee yrittää googlettaa joku takarattaaseen laitettava.
    Lainaa horst kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia markolle, jmh:lle ja shyhanderille hifistely-vinkeistä!

Ite oon kattonut tönärillä takahaarukan päästä ja näyttäisi olleen riittävän ok. Joku itsevaaittuva laser löytyy, mutta oli niin halpa että ei ole kauheata luottoa Tarttee yrittää googlettaa joku takarattaaseen laitettava.
    Eräs renkaanvaihtaja kehu tätä
    https://www.louis.de/artikel/profi-l...umber=10003097

Ei oo omakohtasta kokemusta, mutta jo jolla kulla on niin kuuntelen mielelläni.
    Yamaha R6R 2007
    Lainaa E-tana kirjoitti Katso viesti
    Eräs renkaanvaihtaja kehu tätä
    https://www.louis.de/artikel/profi-l...umber=10003097

Ei oo omakohtasta kokemusta, mutta jo jolla kulla on niin kuuntelen mielelläni.
    Viitisen vuotta olen käyttänyt tuota ProFiCat laser laitetta, saa ketjut jus eikä melkein linjaan. Nopea käyttää ja tarkka.
    Taivas saa odottaa
    Mä olen ketjulinjan kanssa aina ihan neuroottinen ja mittaan työntömitalla kymmenesosmillilleen... kireyden laitan yleensä 30-31 milliä kun 25-35 on servicemanuaalin ohje ja ketju on 530.
    Kireydenmittaushifistelykalua googlettaessa tuli vastaan tämmöinen: http://www.tru-tension.com/chain-monkey/

Mielenkiintoinen vekotin, liekkö kenelläkään kokemusta moisesta?
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    No onpa hyvän sorttinen idea. Pitääpä mettiä miten tollasen vois tehdä itse
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    No onpa hyvän sorttinen idea. Pitääpä mettiä miten tollasen vois tehdä itse
    Jos teet niin tee mullekin, maksan toki
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei ehkä kannata pidättää hengitystä odottaessa.. mä kun en ole mikään metallimies. Ehkä joku L-profiilinen rauta mihin kaks pulttia apinan käsiks ja L alasakaraan reikä ja jenka.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Näyttäisi ruotsista jo saavan, http://www.tru-tension.se/
    Triumph tiger 800 Xcx - 15
    Lainaa Hoseli kirjoitti Katso viesti
    Näyttäisi ruotsista jo saavan, http://www.tru-tension.se/
    Kiitoksia! Pistin jo lomakkeen kautta mailin firmaan, mutta tod.näk. tuo on oikea paikka.
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    ^Oonko jotenkin yksinkertainen vai enkö vaan ymmärrä. Eikö ihan etusormi aja saman asian.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    ^Oonko jotenkin yksinkertainen vai enkö vaan ymmärrä. Eikö ihan etusormi aja saman asian.
    Kai tossa pointti on se että ei tartte etusormella koittaa, kun apinan avulla jää haluttu löysyys kiristettäessä ketjut tappiin asti.
    YZF600R -> RSV1000R
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikkom kirjoitti Katso viesti
    Kai tossa pointti on se että ei tartte etusormella koittaa, kun apinan avulla jää haluttu löysyys kiristettäessä ketjut tappiin asti.
    Katsoin tuon youtube videon ja jos tuossa riittää ruuvin pituus niin kait se toimii, ei ainakaan tarvitse likastaa sormea

Tosin jos 35 000km välein joutuu ketjut kiristämään niin tarviiko se tuommoisen.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toi on vaan näis vänhois pyörissä kun säätö menee aina uusiks kun takapyörän irroittaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Toi on vaan näis vänhois pyörissä kun säätö menee aina uusiks kun takapyörän irroittaa.
    Ok. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niin tai en mä tiedä, saako sen ketjun pois takarattaalta ilman ketjun löysäämistä Ku vetää vaan akselin pois niin… helvetti… olenko mä nähny aina iahn turhaa vaivaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Niin tai en mä tiedä, saako sen ketjun pois takarattaalta ilman ketjun löysäämistä Ku vetää vaan akselin pois niin… helvetti… olenko mä nähny aina iahn turhaa vaivaa.
    Olet
    Drz
    Huomasin, että olen näköjään ostanut Motulin ketjurasvasta sekä rr että offroad versiot. Mikä lienee oleellisin ero noissa? Ristiin on tullu käytettyä, kun en aikasemmin asiaa huomannut.
    Putoline O-rengasketjuspray. Samaten Bilteman ja Motoxin ketjusprayt. Ja mineraalivaihteistoöljyt. Joskus sprayvaseliinia. Kaikki toimii. Vahaa en laittaisi.
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    Huomasin, että olen näköjään ostanut Motulin ketjurasvasta sekä rr että offroad versiot. Mikä lienee oleellisin ero noissa? Ristiin on tullu käytettyä, kun en aikasemmin asiaa huomannut.
    Eikö yleensä nuo offroad versiot ole notkeampia ja vähemmän tahmeita ettei hiekka jää kiinni. RR sitten sitten pyrkii pysymää paremmin kiinni välittämättä mukaan tulevista partikkeleista.
    990 adv, VF750F, ZX-12R
    WD-40 ja rätti putsaukseen, peräöljyä pensselillä voiteluun. Näin on toimittu meillä jo 6 vuotta. Minun puolesta ketjuspräyt ym ruutulipputökötit saa jäädä motonetin hyllyyn.
    R1 crossplane
    Vaihteistoöljyä tai sitten Bilteman ketjurasva. Vahoista en välitä.

Joo, sotkeehan noi mutta öljyämisen jälkeen ajaa 30km, pysähtyy ja pyyhkii rätillä vanteen kun öljy ei ole vielä jämähtänyt. Eikä tarvi hetkeen rasvailla

Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
    mites moottorisahan teräketju öljy ,jos vaik laittaa rasvariin
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
    Itelle mieluisia ovat castrollin o-renkaille tarkotettu rasva ja hondan purkki bike worldista.

Mahtaako wd40:sen liuottimet olla ärhköitä putsaamisen, ketjujen o-rankaita vaan mietin. Ite pesen polttoöljyllä ja hammasharjalla sillon tällön
    Lainaa juhakoo kirjoitti Katso viesti

Mahtaako wd40:sen liuottimet olla ärhköitä putsaamisen, ketjujen o-rankaita vaan mietin. Ite pesen polttoöljyllä ja hammasharjalla sillon tällön
    Tuo ja vastaavat yleisöljyt ovat periaatteessa valopetrolia, johon sekoitettu öljyä. WD40 on lisäksi hajustettu. Petroli auttaa tunkeutumaan ja öljy vähän voitelee. Ei noista luulisi haittaa olevan. Halvemmalla pääsee kun ostaa valopetrolia, kaataa sitä vähän rättiin ja jynssää ketingin sillä. Naftakin käy ja on vielä halvempaa, mutta haisee miehekkäämmälle. Voiteluun on parasta paksu öljy. Itse käytän jytäkkää Shell Tonna 220 työstökoneiden johdeöljyä työsuhde-etuna. Puolen litran purkilla mennään 10v suunnilleen nykyajoilla.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    ei muistaakseni suositella. olikohan pro-oilerin ohjeissa että haurastuttaa putkistoa tms vastaavaa. mutuna taas mennään. monta vuotta siitä kun asentanut sen paikoilleen ja ohjeet lukenut.

5w-50 oli jonkun kesän, sotki liikaa, nyt vaihteistoöljyä oilerissa.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    Mutulla veikkaisin oikein hyväksi ketjuöljuksi. Jäykkää ja sitkeää. Paskat mitään haurastuta, ihan normaalia jäykkää voiteluöljyä se on. Sahoissakin on samanlaiset muoviletkut ketjun voitelussa. Toki oileri haluaa myydä omaansa premium-hinnalla. Bioöljyistä pysyisin erossa, eli kunnon mineraalia.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Lainaa juhakoo kirjoitti Katso viesti
    Itelle mieluisia ovat castrollin o-renkaille tarkotettu rasva ja hondan purkki bike worldista.

https://www.youtube.com/watch?v=Fzyk4nq3ug0

Ei vaikutusta o-renkaisiin.
    Motul chain cleanilla puhtaaksi harjan kanssa ja motul factory line road racing ketjuöljyä perään Kuka vittu jaksaa leikkiä jonkun vaihteistoöljyn kanssa, kun kunnon aineisiin menee vuodessa maks 25€ ?
    1199S Panigale
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Motul chain cleanilla puhtaaksi harjan kanssa ja motul factory line road racing ketjuöljyä perään Kuka vittu jaksaa leikkiä jonkun vaihteistoöljyn kanssa, kun kunnon aineisiin menee vuodessa maks 25€ ?
    Kuka jaksaa harjailla ja rasvailla ketjuja kun sen voi hoitaa oilerilla ja ketjutkin kestää tupla kilsat kun rasvailee vaihteistoöljyllä.
  30.  
    Jaa että oilerilla aina vaan lisää öljyä ketjuun ja hyvin menee? Ehkä puhtaalla asfaltilla jonkin aikaa, mutta pikkuhiljaa ketjun peittää rasvan ja hiekan sekoitus. Eikä pelkästään ketjua.
    Puhdistukseen on paljon halvempi käyttää lamppuöljyä, jolla voi oikeasti huuhtoa ketjun. Motulin kanssa kyllä menee rahaa. Enkä oikein tykkää siitä valkoisesta öljystäkään kullitetun ketjun päällä.
Sivu: 15 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51314151617 ... ViimeinenViimeinen