Kiitoksia markolle, jmh:lle ja shyhanderille hifistely-vinkeistä!
Ite oon kattonut tönärillä takahaarukan päästä ja näyttäisi olleen riittävän ok. Joku itsevaaittuva laser löytyy, mutta oli niin halpa että ei ole kauheata luottoaTarttee yrittää googlettaa joku takarattaaseen laitettava.
Eräs renkaanvaihtaja kehu tätä
https://www.louis.de/artikel/profi-l...umber=10003097
Ei oo omakohtasta kokemusta, mutta jo jolla kulla on niin kuuntelen mielelläni.
Yamaha R6R 2007
Kireydenmittaushifistelykalua googlettaessa tuli vastaan tämmöinen: http://www.tru-tension.com/chain-monkey/
Mielenkiintoinen vekotin, liekkö kenelläkään kokemusta moisesta?
No onpa hyvän sorttinen idea. Pitääpä mettiä miten tollasen vois tehdä itse![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ei ehkä kannata pidättää hengitystä odottaessa..mä kun en ole mikään metallimies. Ehkä joku L-profiilinen rauta mihin kaks pulttia apinan käsiks ja L alasakaraan reikä ja jenka.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Näyttäisi ruotsista jo saavan, http://www.tru-tension.se/
Triumph tiger 800 Xcx - 15
^Oonko jotenkin yksinkertainen vai enkö vaan ymmärrä. Eikö ihan etusormi aja saman asian.![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Toi on vaan näis vänhois pyörissä kun säätö menee aina uusiks kun takapyörän irroittaa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Niin tai en mä tiedä, saako sen ketjun pois takarattaalta ilman ketjun löysäämistäKu vetää vaan akselin pois niin… helvetti… olenko mä nähny aina iahn turhaa vaivaa.
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Huomasin, että olen näköjään ostanut Motulin ketjurasvasta sekä rr että offroad versiot. Mikä lienee oleellisin ero noissa? Ristiin on tullu käytettyä, kun en aikasemmin asiaa huomannut.
Putoline O-rengasketjuspray. Samaten Bilteman ja Motoxin ketjusprayt. Ja mineraalivaihteistoöljyt. Joskus sprayvaseliinia. Kaikki toimii. Vahaa en laittaisi.
WD-40 ja rätti putsaukseen, peräöljyä pensselillä voiteluun. Näin on toimittu meillä jo 6 vuotta. Minun puolesta ketjuspräyt ym ruutulipputökötit saa jäädä motonetin hyllyyn.
R1 crossplane
Vaihteistoöljyä tai sitten Bilteman ketjurasva. Vahoista en välitä.
Joo, sotkeehan noi mutta öljyämisen jälkeen ajaa 30km, pysähtyy ja pyyhkii rätillä vanteen kun öljy ei ole vielä jämähtänyt. Eikä tarvi hetkeen rasvailla![]()
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
mites moottorisahan teräketju öljy ,jos vaik laittaa rasvariin
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Itelle mieluisia ovat castrollin o-renkaille tarkotettu rasva ja hondan purkki bike worldista.
Mahtaako wd40:sen liuottimet olla ärhköitä putsaamisen, ketjujen o-rankaita vaan mietin. Ite pesen polttoöljyllä ja hammasharjalla sillon tällön
Tuo ja vastaavat yleisöljyt ovat periaatteessa valopetrolia, johon sekoitettu öljyä. WD40 on lisäksi hajustettu. Petroli auttaa tunkeutumaan ja öljy vähän voitelee. Ei noista luulisi haittaa olevan. Halvemmalla pääsee kun ostaa valopetrolia, kaataa sitä vähän rättiin ja jynssää ketingin sillä. Naftakin käy ja on vielä halvempaa, mutta haisee miehekkäämmälle. Voiteluun on parasta paksu öljy. Itse käytän jytäkkää Shell Tonna 220 työstökoneiden johdeöljyä työsuhde-etuna. Puolen litran purkilla mennään 10v suunnilleen nykyajoilla.
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mutulla veikkaisin oikein hyväksi ketjuöljuksi. Jäykkää ja sitkeää. Paskat mitään haurastuta, ihan normaalia jäykkää voiteluöljyä se on. Sahoissakin on samanlaiset muoviletkut ketjun voitelussa. Toki oileri haluaa myydä omaansa premium-hinnalla. Bioöljyistä pysyisin erossa, eli kunnon mineraalia.
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
https://www.youtube.com/watch?v=Fzyk4nq3ug0
Ei vaikutusta o-renkaisiin.
Motul chain cleanilla puhtaaksi harjan kanssa ja motul factory line road racing ketjuöljyä peräänKuka vittu jaksaa leikkiä jonkun vaihteistoöljyn kanssa, kun kunnon aineisiin menee vuodessa maks 25€ ?
![]()
1199S Panigale
Jaa että oilerilla aina vaan lisää öljyä ketjuun ja hyvin menee? Ehkä puhtaalla asfaltilla jonkin aikaa, mutta pikkuhiljaa ketjun peittää rasvan ja hiekan sekoitus. Eikä pelkästään ketjua.
Puhdistukseen on paljon halvempi käyttää lamppuöljyä, jolla voi oikeasti huuhtoa ketjun. Motulin kanssa kyllä menee rahaa. Enkä oikein tykkää siitä valkoisesta öljystäkään kullitetun ketjun päällä.