Eikös se iso-D ole maailman paras voiteluaine, joten mitä sitä muuta edes miettimään. *
Ite tykkään elää vaarallisesti ja käytän moottorissa shell mp-ölppää ja ketjuihin ruikkinu motonetin ketjuöljyä. Saas nährä koska kone leikkaa ja ketjut katkee.
Honda CB600F Hornet
Louisilta tilaan useamman purkin, tarvitkos? Taitaa löytyä himasta ylimääräistäkin...(Jassu @ Heinä. 15 2011,14:46) kirjoitti
Tuoltakin saa jos kotomaasta haluaa. http://purolachoppers.shop.wosbee.com/Publish....0004199(Köpi @ Heinä. 15 2011,15:19) kirjoitti
Mitäs Louissilla muuten maksaa purkki?
Itse olen käyttänyt hondan punaista Pro Chain Lubea.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Motulin Road on itsellä käytössä, on ainakin paljon parempaa kuin Motorexin rasva. Motulia saa vaikkapa motonetistä.
Ex: KTM 990 SM R
Ex: VTR1000F FireStorm
Ex: VFR750F
Dear All
Ketjut ja rattaat on kulutustavaraa. Niiden huoltaminen toki lisää niiden elinikää. Sen maksimaalisen eliniän tavoittelemiseen kuluu hirveästi vaivaa. Itse pesen ketjut CRC.n ketjuöljyllä, samalla kun se itse öljyäminen tulee suoritettua. Sit vaan loka toinen talvi rattaat ja ketjut uusiksi, ei se sen kummempaa vaadi.
Peräpää ylös pukille ja rätti kouraan. Näpit tulee likaiseksi, mutta se lienee hyväksyttävä tosiasia.
Se, että mikä on paras öljy, se ei tule esille, kun paketin vaihtaa loka toinen talvi.
Paras öljy lienee se, loka tekee harrastajan tyytyväiseksi.![]()
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Itse olen käyttänyt Hondan "pro ketju-ölyä" tjsp.. Sotkee paikat aika hyvin, etenkin kun tykkään pitää vitjat reilussa rasvassa. Vaan ei haittaa, mopo keskijalalle ja vanteen putsaus ajeluiden jälkeen, vie melkein 2 minuuttia.![]()
Vanne vielä menee mutta Kotari kuorruttaa sillä vasemmanpuoleisen änkkärin alapuolelta ja se palaa siihen kiinni... suunnittelijan mielestä varmaan pidempi ketjusuoja olisi sotinut muotokieltä vastaan.(Mikko76 @ Heinä. 16 2011,00:25) kirjoitti
Ex: KTM 990 SM R
Ex: VTR1000F FireStorm
Ex: VFR750F
Samma här.Mut ei sitä kukaan varaderossa huomaa että leovince on ihan rappautunut. Jos ei työnnä päätä sinne renkaan ja lokarin väliin.
Mutta tiukassa tuntuu olevan tahna siinä putkessa, pakko myöntää.
MITÄH EIKS KUKAAN OO DELVACIA EHDOTTANU...?![]()
![]()
Mie oon ruiskinu silloin tällöin ketjuihin tälläistä ölppää...
![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
OHO! *Onpas taajoja voiteluvälejä. 50 km,100 km,200 km...
Itte laitan öljyä joskus kun muistan.
Juuri takarenkaan vaihdon yhteydessä pesin ketjut hyvin ja ihan mukavassa kunnossa nuo olivat. Ei jäykkiä paikkoja tai muutakaan ja rattaat ok kunnossa. Kilsoja alkaa bladessa olla noilla tilkkeillä 16 tkm.
Eli nyt on tullut tuon pesin ja öljyämisen välissä noin 1000 kilsaa ja en vielä ala sinne ruikkimaan mitään...Tänään tosin sataa joten voi olla että tulee laitettua.
Ja on varmasti happea mopo saanut riittämiin.
Ja sekin mitä olen niihin ruiskinut on honkkarin halpis ketjurasvaa ja ihan hyvin se toimii.
En sitten tiedä kuinka paljon niitä kilsoja tulisi lisää ylettömällä lutraamisella... Enkä taida haluta edes koittaa. Sitä öljyä kun ei jaksa putsailla sieltä koko aikaa milloin mistäkin.
Kukin tavallaan. *
Fun,right?
Wurthin Dry lubea on tullut käytettyä nyt vuoden verran,eikä kyllä muuksi vaihdu,aivan kuningas aine(Bobo @ Heinä. 16 2011,12:44) kirjoitti
![]()
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Motorrad lehden testinumerossa 2011 testattiin ketjurasvoja. Dr. Wack S100 ja Caramba olivat parhaat. Castrol ja Motul huonoimmat.
Taivas saa odottaa
Bel Rayn uusi Blue Tac - rasva on kuulemma parasta. Ostin purkin kokeeksi, katsotaan onko!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Jaa, että unohdit synteettisen vaseliinin? Sultahan toi idea tuli (vai oliko se sun iskältä)(Athene @ Heinä. 16 2011,13:58) kirjoitti
![]()
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011
Tämä testi varmaan kyseessä?(BlackCat @ Heinä. 16 2011,13:45) kirjoitti
Yksi siellä näyttää olevan vielä selkeästi Castrolin ja Motulin alapuolella...
Motorrad kettenspray test
Ex: KTM 990 SM R
Ex: VTR1000F FireStorm
Ex: VFR750F
Hupsista
2800 kilsaa on tullu ajettua ja olen kerran suihkuttanu ketjuihin jotain sprayta joka tuli pyörän mukana satulan alla. Vissiin pitäs alkaa rasvaamaan useammin kun tätä ketjua lukenut *Kaiken muun pyörään liittyvän olen kyl syynänny ja puunannu pirun tarkasti, mutta ei ketjut tullu sitten mieleen lainkaan ku pärrä kulkenu ja ei oo outoi äänii tullu
Toi Loobman vaikuttais aika näppärältä ja vissiin sinne pittää tuota vaihteistöljyä sitten lorauttaa.
Edit: Samahan tuo on, pistin Loobmanin tilaukseen. Oliko se vaihteistoöljy yleisesti ottaen "idioottivarma" voiteluaine? Jaksais hirveästi säätää ja onko niissä nyt niin kauheasti eroja, kunhan voitelee ja pysyy jotenkin kiinni?
CBR600F4i
Paperilehdessä ei ollut lainkaan mainittu tuota Profi Dry Lubea.(kooma @ Heinä. 16 2011,16:04) kirjoitti
Taivas saa odottaa
Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräisenä purkkia Wurthin tai Profin dry lubea? Pitäis saada suht nopeaan.
Kawasaki ZX-6R -99
Paras:
![]()
Parasta kun ei taida ollakkaan.. ?
Mutta tätä tulee suihkittua jos reissun päällä ollaan
KLIKS
Ihan kotioloissa menee mikä tahansa nestemäinen rasva sinne ketjulle. Eikä sitä ihan ämpäristä kaadeta, tippakannulla lämpimiin ketjuihin takasta kädellä pyörittäen.
Menny joskus isoD ja vaihteistoölppiäkin. *
Edit:
EN osta tuota prismasta, sattu menee vaan linkki sinne prismaan *
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Joskus norjan reissun erehdyin liikkeen suosituksesta (piti saaha pikku pullo ja tuo oli "parasta") ajamaan tuolla Hondan öljyllä. Oli koko pyörän perä niin öljyssä ettei koskaan. Voitelihan se kyllä ketjunkin ok mutta sotki ihan käsittämättömästi.(grandi67 @ Heinä. 16 2011,13:29) kirjoitti
Aikasemmin käytin monet vuodet Shellin ketjuvahaa, muuten hyvää muhjua mutta sotki jonkin verran ja ketjun putsaus aika työlästä kun kertyi ketjun päälle kerrokseksi. Sitten vaihdoin Panolin Raceen joka vaikuttaa melkeen samalle kuin Shellin aine, toimii ok, sotkee hieman ja on aika tiukka pestä pois. Viime kesänä hommasin Würthin Drylubea ei tarvi ihan heti enää muuta ostaa. Niin ja nykyiseen pyörään oli käytetty ex-omistajan toimesta Würthin HSS 2000:ia ja koko ketjulinjan seutu oli öljyn peitossa.
Miksei silikonia, kun x ja o-renkaat on kuitenki kumia? Castrolia ostin purkin, mut nyt saa kyllä vaihtua. Liuottimen haihduttua on juuri tuollasta kaameeta tervaa, joka ei irtoa kuin jarrukliinerillä, mutta kuitenkin imee pölyä ja muuta itteensä. Ja vanteeseen päätyy kuitenkin osa.
990 SM -08
Kauanko mennyt Loobmanin tilanneilla, siihen että tuote saapunut perille? Tuli tuossa putsattua ketjuista aivan tajuton määrä paskaa ja turhaa vahamaista tököttiä. Tilalle vaihteistoöljyä ja kyllä nyt kiiltää, eikä rallata ketjut.
CBR600F4i
Sellainenkin tuli mieleen noista vahoista että mikä mahtaa olla ketjun vastus vahalla vs. notkea vaiheistoöljy?
Kun laitetaan viimeisten hevosvoimien viilailuun paljon rahaa ja sitten hukataan tehot ja tuhotaan ketjut kuivavahoilla ;P
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tätä CRC:tä on tullut käytettyä jo vuosia. Parhaasta tiedä, mutta tuntuu toimivalta. *![]()
GSX 1100F › Honda CBR 1100XX
"Kaikki jotka ajavat sinua lujempaa ovat raivohulluja
ja kaikki jotka ajavat hitaammin ovat taukkeja tientukkoja!"
Maali pensselillä vaihteisto öljyä niin kyllä ketju tykkää ja halpaa on litran purkki 5-7 e ja kestää koko kesän normi käytöllä. Varsinkin O-Rengas ketjuille kaikenmaan "tökötit" kerää hiekan ja pölyn ja ei oo pitkä ikäinen ketju/hammasrattaat![]()
<p> </p><p><strong>Yamaha FZ6S HONDA 1000 VTR HONDA 1100 XX</strong></p>
Eikös o, z ja zw ketjuissa ole tiivisteet joilla olis tarkoitus pitää rasvat sisällä ja muut paskat ulkona? Öljyn, tai mielummin rasvan tarkoitus on tehdä ja pitää suojaava kalvo ettei törkyjä mene rullien väliin. Sekä voidella rullat.
Näin minä olen tämän ketjuasian tulkinnut, ja DID:n hoito-ohjeista lukenut.
Peräöljy 80w on ihan oivallinen aine, joskin sotkee vähän paikkoja. Ja saattaahan noissa spray purkeissakin olla ihan hyviä liemiä. Ja välillä ne ketjut on hyvä harjata puhtaaksi hiekasta yms..., tiivisteitä särkemättä ja EI mitään liuotin aineita käyttäen.
Moottoriöljyt on liian notkeita ja lentävät heti pos ketjuista.
Keppiveto![]()
Murjaanien kuningas!
Täältä myös ääni tälle tavaralle.
http://share.ovi.com/media....?sort=0
Ja lisää samaa kamaa.
http://share.ovi.com/media....?sort=0
Ja takapää.
http://share.ovi.com/media....?sort=0
Sitten hommiin.
http://share.ovi.com/media....t=0http
Toinen ilta ja toinen pää ja toiset kaksi tuntia alkaa.
http://share.ovi.com/media....?sort=0
Ja loppusuora koittaa-> vain tunti jäljellä.
http://share.ovi.com/media....t=0http
Ja enää vähän hommia jäljellä.
http://share.ovi.com/media....?sort=0
No niin kaikki voivat tahollaan yrittää tunnistaa tavaraa millä kaikki toi schaisse ja hiekka on tuonne kerätty.
Niin ja laite on jo vuoden vanha ja melkein 5300 km ajettu.
Itse haluan välttää ko. tavaraa.
Jos vaikka jotain ohuempaa vaikka useamminkin.
Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
Tauko 16/17.
Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
Ihan ok 2018 ja 2019.