Mistähän tuota wurthia voi Suomessa ostaa ?(makemich @ Touko. 31 2006,14:14) kirjoitti
Kaikki nuo ketju Vaxxit ja sprey mömmöt ja peräöljyt sotkevat muutakin kuin pelkän ketjun. Omasta kokemuksestani voisin sanoa että joudun valitsemaan parhaiten voitelevan ja huolettomimman välillä ja kas kummaa löysin viimein molemmat ominaisuudet täyttävän laitteen eli PRO-OILERIN.
Kokeillut olen Scott-oileria, Loobmania, ja runsaasti erimerkkisiä ketju vahoja ja rasvoja.
Scott-oiler on aika hyvä mutta liian vanhan aikasta ja epämääräisesti toimivaa tekniikkaa verrattuna Pro-Oileriin joka on jo jonkinmoista digitaali aikaa. Suosittelen lämpimästi Pro-oileria, se takaa varman ja huolettoman voitelun ketjulle ja lisäksi siinä käytetään aivan tavallista perä öljyä voitelu aineena.
"oikeassa momentissa"
Itse käytän ketjuvetoisessa jo kolmatta kesää Bilteman motskarin ketjurasvaa, 4,5 e purkki. Hintansa arvoista. 27 000 km takana vitjoilla ja vielä hyvässä kunnossa.
Bel ray on kans ok, mutta castroll ketjuvaha mielestäni ei voitele tarpeeks hyvin.
vaihdelaatikkoöljyäkin on joskus tullut käytettyä
3 Kawaa ja Honda
motorexiä vihreestä pullosta.
Hyvin on toiminut. monia mönjiä olen testannut sen parhaaksi todennnut. Pahemmalti ei paskaa.
Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
Paremmalla puoliskollani on ketjuvetoinen pyörä, Suzuki GR 650, *johon tulee vuodessa melko vähän matkaa, pyöreästi kolmisen tuhatta kilometriä.
Voitelen ko. ketjut kerran vuodessa paksulla laakerivaseliinilla, ja päälle pari kertaa vuodessa bilteman ketjuspraytä. En muista paljonko ketjuilla on ajettu (kauan eli paljon), mutta koskaan ei ole ollut tarvetta kiristää.
Ilman lapsia ei ole huomista.
Onkos kukaan testannut Mobil 1 ketjusprayta? Eilen tarttui mukaan huoltoasemalta, kallista oli, mutta pakko oli jotain saada ja muuta ei ollut tarjolla. Tuli tuota ketjuun ruiskittua (ja vähän takavanteeseenkin) ja rasvaiselta se vielä tänä aamuna näytti. Rasvauksen jälkeen ajoa on tullut ehkä 10 kilometriä, joten sen perusteella ei vielä kovin paljoa voi sanoa.
FZS 600 Fazer, -00
Ittellä motulin chain lube off roadia. ei mitään pahaa sanottavaa, mutta eihän tuo öljy niissä ketjuissa loputtomiin pysy. 200-300 kilsan välein tulee rasvailtua ketjut.
Kawasaki ZX-6R 636 -06 R.I.P
Tuata Tuata.... Mobil 80-90 sae vaihteistoöljy
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Samaa mieltä ja sama pätee vahan lisäksi myös oikeaan rasvaan.(Rosso @ Touko. 31 2006,14:49) kirjoitti
Viime kesänä käytin Castrolin vahaa ja siihen vittuunnuin monestakin syystä. Siispä vaha sai jäädä ja tämän kevään olen käyttänyt Castrolin oikeaa ketjurasvaa.
Siinä ei ole juuri muuta valittamista kuin tuo voitelemattomuus, mutta se ei olekaan ihan pieni ongelma. Vaikka ketjuille antaisi rasvaa oikein isän kädestä niin ne ovat hetkessä kuivat. Tuntuu siltä, että ketjuja pitäisi rasvata kerran päivässä vaikkei pyörällä edes ajettaisi.
Nyt olen tullut siihen tulokseen, että tuo Castrolin rasva on täysin kelvotonta pidempiä reissuja ajatellen, joten pitänee käydä hakemassa purkki paljon kehuttua Motorexin vihreää.
Eri sprayvahoista parhaimmaksi olen todennut Shellin tuotteen. Se pysyy kiinni, voitelee hyvin eikä sotke - kunhan et suikuta sitä vanteille. Jos sitä siihen vanteeseen pääsee, niin sitä kestää jynssätä...
Suosittelen lämpimästi Scottoileria (kauppias puhuu) ja siihen sen omaa öljyä tai moottorisahan ketjuöljyä. Moottorisahaöljyn ongelma on sen kova tarttuminen vanteeseen, kun Scottoiler lähtee fairilla ja vesipesulla.
Tuossa juttua Scottoilerista ja Loobmanista:
http://www.ducatibikes.com/index.php..._Universal_Kit
http://www.ducatibikes.com/index.php/Loobman
Loobman on ratkaisuna halpa, mutta samalla hivenen köykänen.
Terve tein tuossa mopoon perusteellisen huolen ja siinä ohessa heitin ketjut odottelemaan vanhoihin koneöljyihin harjailin hiukan ensin pesuaineella eikä erota uusistapyyhin turhat öljyt jamuuten käyttänyt valvolinen ketjrasvaa ja vahaa("kunhan ei pese painepesurilla").olen vaihtanut rattaiden loppuessa. rasva on parempi mutta "vaha tosin sotkee vähemmä".![]()
hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
Mä käytän ainoastaan vahaa ja se tuntuis ihan hyvin pysyvän.
Näillä mennää!
hahaa kokeilimpa viime vkl 2-tahti öljyä ketjujen rasvaukseen
no muutahan ei ollut siihen hätään saatavilla susirajan tuollapuolen..
onko kukaan muu ikinä testannu? mulla toimi ainaki 200km![]()
Itse olen käytelly Bel-Rayn vahaa, valkoisena nakee hyvin miten laittaa ketjulle,vahat pysyy hyvin sateella.Muuten olen sitä mieltä,että jos ketjussa on sitten rasvaa,vahaa ,vaseliinia tai vaikka pulun paskaa,siihen ottaa pöly yms.kiinni.Kyllähän ketjun rulla voi kiillellä kauniisti öljyämisen ja 150 km ajon jälkeen,mutta ei siinä rullan pinnassa ole kyllä öljyäkään... Siitä voi tietty keskustella pitäiskö sitä siinä ollakaan.
Yks ääni automaateille, varsinkin kun ei oo keskitukea.
Kaverin kans talvella tehtiin voitelu kone: Jäykkä 3.0. (Mc jäykät)
sellanen scotoiler/prooiler hybridi:
Säädettävä ajastin ohjaa pumppua ja letkut ja suutin scot/Pro-oiler tyyppisesti takarattaalle. käynnistyy kun sivujalka nousee ylös tai kun pistää valot päälle. Ja kehtaa näyttää kehtaa näyttää kevereille, pitsi et on niin hyvin piilossa...
Kun sopivat säädöt löytyi, ei tartte kun kovaa ajoa, vääntää nupista kelille/ajolle sopivan säädön ja tankkaa ehkä kerran tai kaks kesässä. 20W50 tai 30W öljy (4-5e/l) näyttää pysyvän ok ja voitelee hyvin ja leviää laippoihin kostutuskyvyn takia: suojaa ruostumiselta erittäin hyvin. Roiskuu pikkusen mut ei niin et merkittävästi sotkisi muuta kuin ketjunsuojaa ja swingin mutkaa.
Ja motoriöljy lähtee pesussa vanteista ja muista hyvin.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Ja ei muuta kuin rakennusohjetta kehiin
Hmm...se yksi hyvä, joka tosiaankaan ei sottaa/roisku on Profi Dry Lube![]()
Ostin eilen motorexin 662 strong ketjuöljyä ison sekä pienen purkin ja mielestäni siinä on todella näppärä se täytettävä pikku pullo joka mahtuu hyvin penkin alle. Monet on kehuneet myös itse öljyä, mutta aika näyttää onko se hyvää.![]()
Ahdettu 1216
Olen käyttänyt myös tuota samaa Motorex:n rasvaa ja hyvin pysyy kiinni ketjuissa. Nyt n.500 km jälkeenkin sormenpää jää kiinni ketjuun kuin taikinaan, kun kokeilee ketjujen kireyttä. Joten mitä ilmeisimin hyvä aine?
Missä tuota myydään ja paljonko maksaa?(finnman @ Kesä. 02 2006,09:15) kirjoitti
CBR 1000 F vm 1990
KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
KTM EXC 530 vm 2008
Tuo motorex 662 strong maksaa iso pullo 12,5€ sekä pikku pullo 6€ ja niitä myy Storm
Ahdettu 1216
Eikös levitykseen käy spraypullo jota on kotikäyttöön mainostettu, OBH -nordica. Pullolla levitetään paistirasva pannulle tasaisesti. Hintaa n. 20 euroa. Tulee ohuelti ja on täytettävä, toimiva siis.(hemuli @ Huhti. 14 2004,14:49) kirjoitti
Oletettavasti myös hiekka ja muu paska tarttuu ketjuun sitten ihan yhtä hyvin kun sun sormi... Omiaan tuhoamaan ketjun.(Honsuheikki @ Kesä. 02 2006,12:20) kirjoitti
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Itelläni pienessä 50ml:n pullossa nimenomaan luontoystävällistä moottorisahan teräketjuöljyä. Toimii varsin hyvin vaikka vähän sotkeekin, eikä pilaa o- tai x-renkaita. Ja lisäaine ehkäisee kuumentuneen pihkan tarttumista ketjuun.(whosia @ Huhti. 26 2004,01:37) kirjoitti
Sadekelillä on aivan sama mitä ketjuihin laittaa, öljyä, vahaa tai vaikka rasvaprässillä vaseliinia tai ihan mitä vaan, sadan kilsan jälkeen siitä tuskin on mitään jäljellä. Pääasia ett jotain laittaa...
Valitettavasti oma ajotyylini on niin repivää ett ketjut ei kestä kuin 20.000 km, pitäis varmaan tehdä jotain tolle liian usein ilmenevälle "rannekrampille" joka nykäisee tupin nurin...
* Yamaha Tenere 700 -22
* KTM 200 EXC -10
* KTM 250 EXC-F -10
* KTM 300 EXC Six Days -11
* Husqvarna TE 450 -10
* Yamaha YZ 250 -00
* Suzuki Bandit 1200 GSF -04
* Honda Transalp 600 -96
Näin täälläkin(Hartza @ Touko. 14 2004,12:53) kirjoitti
Päivitystä: ScottOilerilla nyt menty 2008 kesästä ja poies en vaihda
GSX 1400 -06
"Oletettavasti myös hiekka ja muu paska tarttuu ketjuun sitten ihan yhtä hyvin kun sun sormi... Omiaan tuhoamaan ketjun. "
Ehkä näinMutta jos se rasva ei pysy ketjuissa niin mitä hyötyä siitä sitten on? Itse en kyllä ala pyörän takapäätä jatkuvasti liuottimilla pesemään moottoriöljyistä ja siksi ainoa järkevä aine on no. ketjuissa pysyvä "taikina"... Ja mitä olen seurannut, niin ei hiekka ja muu paska tartu kovin hyvin pyörivään ketjuun;se on nääs fysikaanlain vastaista. Mutta toisinpäin kylläkin öljy lentää kaaressa ulos ja sekin on fysiikan lain mukainen ilmiö
![]()
Würthin HHS 2000 olen käyttänyt. Ennen sitä lotrasin monilla ketjuöljyillä ja vahoilla, mutta nyt käytän ainostaan HHS:ää. Hyvää tavaraa on. Suikutettaessa ihan litkua, mutta jähmettyy hetken kuluttua sitkeäksi rasvaksi. Jos et usko niin ruikuta sormiin ja huomaat, kun joukseva öljy muuttuu hetken kuluttua sitkeäksi rasvaksi. Yleensä ostan tätä jostakin tarjoustalosta tai vastaavasta halpamarketista. En muista mitä maksaa, mutta ei se ihan ilmaista ole.(veekaks @ Huhti. 28 2004,12:21) kirjoitti
elektroniikasta ei ei oo vielä documentaatiota jukaisu valmiina, muuten tarinaa ja kuvia projektista (ja lyhyesti edellisistä painovoima toimisista):(miksuvaittinen @ Kesä. 01 2006,12:38) kirjoitti
http://www.24.fi/mcjaykat/
, siellä kalusto - automaattinen ketjunvoitelulaite
Kuhan saadaan materiaali kasaan niin sit voi tulla kytkikset yms, ehkä nimellistä korvausta vastaan... aikaa ja ennen kaikkea kaljaa tuohon on menny ihan kotitarpeiksi. rahaakin sen verran et noi 2 kpl ei tullu hirveesti halvemmaksi ku ostaa valmiina, mut eiköhän noita muutama tuu tehtyä tutuille.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Juu, Wurtsi ihan hyvää päivittäin työssäni käytän, MUTTA...!(Harri @ Kesä. 07 2006,09:11) kirjoitti
Oletkos kokeillut uutta HHS Drylubea?...on muuten tarkoitettu ihan moottoripyöriin.
Wurthin mies lykkäs pullollisen kouraan, kun tietää mopoihmiseksi...
En raaskinut kertoa, että mulla on kardaani...
Tuoteseloste; synteettinen kuivavaha.Ei vahingoita O-renkaita, suojaa ja hoitaa elastomeerejä.Erittäin hyvä tunkeutuvuus.Kestää hyvin keskipakoisvoimaa kuivuttuaaan.Ei sisällä silikoonia, hartsia tai happoja.Kestää roiske- tai merivettä, heikkoja happoja ja emäksiä.Lämmönkesto -30...+100, lyhytaikaisesti +180.NLGI-luokka 3
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Viimeviikolla käpäilin juurikin noita HHS -purkkeja hongkongissa, täytyy kai kokeilla seuraavaksi.
wurth
Tuonne vaan hakusanaksi HHS.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.