Sivu: 6 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 607:sta
    Eikös se iso-D ole maailman paras voiteluaine, joten mitä sitä muuta edes miettimään. *
    Ite tykkään elää vaarallisesti ja käytän moottorissa shell mp-ölppää ja ketjuihin ruikkinu motonetin ketjuöljyä. Saas nährä koska kone leikkaa ja ketjut katkee.
    Honda CB600F Hornet
    Lainaa (Jassu @ Heinä. 15 2011,14:46) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 15 2011,14:26) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 01 2006,12:46) kirjoitti
    Hmm...se yksi hyvä, joka tosiaankaan ei sottaa/roisku on Profi Dry Lube
    Ketuttahan tuo rasvailu taas, mutta ku Diana on muuten niin kiva mopo...niin ja takaisin Profissa, edelleen hyvä aine.
    Mistä ostat tota?
    Louisilta tilaan useamman purkin, tarvitkos? Taitaa löytyä himasta ylimääräistäkin...
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 15 2011,15:19) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Heinä. 15 2011,14:46) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 15 2011,14:26) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 01 2006,12:46) kirjoitti
    Hmm...se yksi hyvä, joka tosiaankaan ei sottaa/roisku on Profi Dry Lube
    Ketuttahan tuo rasvailu taas, mutta ku Diana on muuten niin kiva mopo...niin ja takaisin Profissa, edelleen hyvä aine.
    Mistä ostat tota?
    Louisilta tilaan useamman purkin, tarvitkos? Taitaa löytyä himasta ylimääräistäkin...
    Tuoltakin saa jos kotomaasta haluaa. http://purolachoppers.shop.wosbee.com/Publish....0004199
    Mitäs Louissilla muuten maksaa purkki?
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Itse olen käyttänyt hondan punaista Pro Chain Lubea.

Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Motulin Road on itsellä käytössä, on ainakin paljon parempaa kuin Motorexin rasva. Motulia saa vaikkapa motonetistä.
    Ex: KTM 990 SM R
    Ex: VTR1000F FireStorm
    Ex: VFR750F
    Dear All

Ketjut ja rattaat on kulutustavaraa. Niiden huoltaminen toki lisää niiden elinikää. Sen maksimaalisen eliniän tavoittelemiseen kuluu hirveästi vaivaa. Itse pesen ketjut CRC.n ketjuöljyllä, samalla kun se itse öljyäminen tulee suoritettua. Sit vaan loka toinen talvi rattaat ja ketjut uusiksi, ei se sen kummempaa vaadi.
    Peräpää ylös pukille ja rätti kouraan. Näpit tulee likaiseksi, mutta se lienee hyväksyttävä tosiasia.

Se, että mikä on paras öljy, se ei tule esille, kun paketin vaihtaa loka toinen talvi.

Paras öljy lienee se, loka tekee harrastajan tyytyväiseksi.
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Itse olen käyttänyt Hondan "pro ketju-ölyä" tjsp.. Sotkee paikat aika hyvin, etenkin kun tykkään pitää vitjat reilussa rasvassa. Vaan ei haittaa, mopo keskijalalle ja vanteen putsaus ajeluiden jälkeen, vie melkein 2 minuuttia.
    Lainaa (Mikko76 @ Heinä. 16 2011,00:25) kirjoitti
    Sotkee paikat aika hyvin, etenkin kun tykkään pitää vitjat reilussa rasvassa. Vaan ei haittaa, mopo keskijalalle ja vanteen putsaus ajeluiden jälkeen, vie melkein 2 minuuttia. *
    Vanne vielä menee mutta Kotari kuorruttaa sillä vasemmanpuoleisen änkkärin alapuolelta ja se palaa siihen kiinni... suunnittelijan mielestä varmaan pidempi ketjusuoja olisi sotinut muotokieltä vastaan.
    Samma här. Mut ei sitä kukaan varaderossa huomaa että leovince on ihan rappautunut. Jos ei työnnä päätä sinne renkaan ja lokarin väliin.
    Mutta tiukassa tuntuu olevan tahna siinä putkessa, pakko myöntää.

Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    MITÄH EIKS KUKAAN OO DELVACIA EHDOTTANU...?

Mie oon ruiskinu silloin tällöin ketjuihin tälläistä ölppää...
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    OHO! * Onpas taajoja voiteluvälejä. 50 km,100 km,200 km...
    Itte laitan öljyä joskus kun muistan.
    Juuri takarenkaan vaihdon yhteydessä pesin ketjut hyvin ja ihan mukavassa kunnossa nuo olivat. Ei jäykkiä paikkoja tai muutakaan ja rattaat ok kunnossa. Kilsoja alkaa bladessa olla noilla tilkkeillä 16 tkm.
    Eli nyt on tullut tuon pesin ja öljyämisen välissä noin 1000 kilsaa ja en vielä ala sinne ruikkimaan mitään...Tänään tosin sataa joten voi olla että tulee laitettua.

Ja on varmasti happea mopo saanut riittämiin.
    Ja sekin mitä olen niihin ruiskinut on honkkarin halpis ketjurasvaa ja ihan hyvin se toimii.

En sitten tiedä kuinka paljon niitä kilsoja tulisi lisää ylettömällä lutraamisella... Enkä taida haluta edes koittaa. Sitä öljyä kun ei jaksa putsailla sieltä koko aikaa milloin mistäkin.

Kukin tavallaan. *

Fun,right?
    Lainaa (Bobo @ Heinä. 16 2011,12:44) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 15 2011,23:47) kirjoitti

Tuota itsekin aina käyttänyt, mutta alkanut v...aa se sotkujen putsaus vanteista ja pyrstöstä. Muutaman kerran nyt suihkuttanut synteettistä vaseliinia ketjuihin, ei sottaa. Mitä mieltä tästä olaan?
    Wurthin Dry lubea on tullut käytettyä nyt vuoden verran,eikä kyllä muuksi vaihdu,aivan kuningas aine
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
    Motorrad lehden testinumerossa 2011 testattiin ketjurasvoja. Dr. Wack S100 ja Caramba olivat parhaat. Castrol ja Motul huonoimmat.
    Taivas saa odottaa
    Bel Rayn uusi Blue Tac - rasva on kuulemma parasta. Ostin purkin kokeeksi, katsotaan onko !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Lainaa (Athene @ Heinä. 16 2011,13:58) kirjoitti
    Bel Rayn uusi Blue Tac - rasva on kuulemma parasta. Ostin purkin kokeeksi, katsotaan onko !
    Jaa, että unohdit synteettisen vaseliinin? Sultahan toi idea tuli (vai oliko se sun iskältä)
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011

Lainaa (BlackCat @ Heinä. 16 2011,13:45) kirjoitti
    Motorrad lehden testinumerossa 2011 testattiin ketjurasvoja. Dr. Wack S100 ja Caramba olivat parhaat. Castrol ja Motul huonoimmat.
    Tämä testi varmaan kyseessä?

Yksi siellä näyttää olevan vielä selkeästi Castrolin ja Motulin alapuolella...

Motorrad kettenspray test
    Hupsista

2800 kilsaa on tullu ajettua ja olen kerran suihkuttanu ketjuihin jotain sprayta joka tuli pyörän mukana satulan alla. Vissiin pitäs alkaa rasvaamaan useammin kun tätä ketjua lukenut * Kaiken muun pyörään liittyvän olen kyl syynänny ja puunannu pirun tarkasti, mutta ei ketjut tullu sitten mieleen lainkaan ku pärrä kulkenu ja ei oo outoi äänii tullu

Toi Loobman vaikuttais aika näppärältä ja vissiin sinne pittää tuota vaihteistöljyä sitten lorauttaa.

Edit: Samahan tuo on, pistin Loobmanin tilaukseen. Oliko se vaihteistoöljy yleisesti ottaen "idioottivarma" voiteluaine? Jaksais hirveästi säätää ja onko niissä nyt niin kauheasti eroja, kunhan voitelee ja pysyy jotenkin kiinni?

CBR600F4i
    Lainaa (kooma @ Heinä. 16 2011,16:04) kirjoitti
    Lainaa (BlackCat @ Heinä. 16 2011,13:45) kirjoitti
    Tämä testi varmaan kyseessä?

Yksi siellä näyttää olevan vielä selkeästi Castrolin ja Motulin alapuolella...

Motorrad kettenspray test
    Paperilehdessä ei ollut lainkaan mainittu tuota Profi Dry Lubea.
    Taivas saa odottaa
    Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräisenä purkkia Wurthin tai Profin dry lubea? Pitäis saada suht nopeaan.
    Kawasaki ZX-6R -99
    Parasta kun ei taida ollakkaan.. ?

Mutta tätä tulee suihkittua jos reissun päällä ollaan
    KLIKS

Ihan kotioloissa menee mikä tahansa nestemäinen rasva sinne ketjulle. Eikä sitä ihan ämpäristä kaadeta, tippakannulla lämpimiin ketjuihin takasta kädellä pyörittäen.

Menny joskus isoD ja vaihteistoölppiäkin. *

Edit:
    EN osta tuota prismasta, sattu menee vaan linkki sinne prismaan *

Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Lainaa (grandi67 @ Heinä. 16 2011,13:29) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Heinä. 16 2011,12:44) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 15 2011,23:47) kirjoitti

Tuota itsekin aina käyttänyt, mutta alkanut v...aa se sotkujen putsaus vanteista ja pyrstöstä. Muutaman kerran nyt suihkuttanut synteettistä vaseliinia ketjuihin, ei sottaa. Mitä mieltä tästä olaan?
    Wurthin Dry lubea on tullut käytettyä nyt vuoden verran,eikä kyllä muuksi vaihdu,aivan kuningas aine
    Joskus norjan reissun erehdyin liikkeen suosituksesta (piti saaha pikku pullo ja tuo oli "parasta") ajamaan tuolla Hondan öljyllä. Oli koko pyörän perä niin öljyssä ettei koskaan. Voitelihan se kyllä ketjunkin ok mutta sotki ihan käsittämättömästi.

Aikasemmin käytin monet vuodet Shellin ketjuvahaa, muuten hyvää muhjua mutta sotki jonkin verran ja ketjun putsaus aika työlästä kun kertyi ketjun päälle kerrokseksi. Sitten vaihdoin Panolin Raceen joka vaikuttaa melkeen samalle kuin Shellin aine, toimii ok, sotkee hieman ja on aika tiukka pestä pois. Viime kesänä hommasin Würthin Drylubea ei tarvi ihan heti enää muuta ostaa. Niin ja nykyiseen pyörään oli käytetty ex-omistajan toimesta Würthin HSS 2000:ia ja koko ketjulinjan seutu oli öljyn peitossa.
    Miksei silikonia, kun x ja o-renkaat on kuitenki kumia? Castrolia ostin purkin, mut nyt saa kyllä vaihtua. Liuottimen haihduttua on juuri tuollasta kaameeta tervaa, joka ei irtoa kuin jarrukliinerillä, mutta kuitenkin imee pölyä ja muuta itteensä. Ja vanteeseen päätyy kuitenkin osa.
    990 SM -08
    Kauanko mennyt Loobmanin tilanneilla, siihen että tuote saapunut perille? Tuli tuossa putsattua ketjuista aivan tajuton määrä paskaa ja turhaa vahamaista tököttiä. Tilalle vaihteistoöljyä ja kyllä nyt kiiltää, eikä rallata ketjut.
    CBR600F4i
    Sellainenkin tuli mieleen noista vahoista että mikä mahtaa olla ketjun vastus vahalla vs. notkea vaiheistoöljy?
    Kun laitetaan viimeisten hevosvoimien viilailuun paljon rahaa ja sitten hukataan tehot ja tuhotaan ketjut kuivavahoilla ;P
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    PikkuNiilo:n avatar
    Liittyi May 2004
    Kahden ison järven välissä
    Tätä CRC:tä on tullut käytettyä jo vuosia. Parhaasta tiedä, mutta tuntuu toimivalta. *
    GSX 1100F › Honda CBR 1100XX
    "Kaikki jotka ajavat sinua lujempaa ovat raivohulluja
    ja kaikki jotka ajavat hitaammin ovat taukkeja tientukkoja!"
    Maali pensselillä vaihteisto öljyä niin kyllä ketju tykkää ja halpaa on litran purkki 5-7 e ja kestää koko kesän normi käytöllä. Varsinkin O-Rengas ketjuille kaikenmaan "tökötit" kerää hiekan ja pölyn ja ei oo pitkä ikäinen ketju/hammasrattaat
    <p>&nbsp;</p><p><strong>Yamaha FZ6S HONDA 1000 VTR HONDA 1100 XX</strong></p>
    Eikös o, z ja zw ketjuissa ole tiivisteet joilla olis tarkoitus pitää rasvat sisällä ja muut paskat ulkona? Öljyn, tai mielummin rasvan tarkoitus on tehdä ja pitää suojaava kalvo ettei törkyjä mene rullien väliin. Sekä voidella rullat.
    Näin minä olen tämän ketjuasian tulkinnut, ja DID:n hoito-ohjeista lukenut.

Peräöljy 80w on ihan oivallinen aine, joskin sotkee vähän paikkoja. Ja saattaahan noissa spray purkeissakin olla ihan hyviä liemiä. Ja välillä ne ketjut on hyvä harjata puhtaaksi hiekasta yms..., tiivisteitä särkemättä ja EI mitään liuotin aineita käyttäen.

Moottoriöljyt on liian notkeita ja lentävät heti pos ketjuista.

Keppiveto
    Murjaanien kuningas!
    Täältä myös ääni tälle tavaralle.
    http://share.ovi.com/media....?sort=0
    Ja lisää samaa kamaa.
    Ja takapää.
    Sitten hommiin.
    http://share.ovi.com/media....t=0http
    Toinen ilta ja toinen pää ja toiset kaksi tuntia alkaa.
    Ja loppusuora koittaa-> vain tunti jäljellä.
    http://share.ovi.com/media....t=0http
    Ja enää vähän hommia jäljellä.

No niin kaikki voivat tahollaan yrittää tunnistaa tavaraa millä kaikki toi schaisse ja hiekka on tuonne kerätty.
    Niin ja laite on jo vuoden vanha ja melkein 5300 km ajettu.
    Itse haluan välttää ko. tavaraa.
    Jos vaikka jotain ohuempaa vaikka useamminkin.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  30.  
    Mobil. Voitelee. Oikein.

Hyvin toimii, tippakannuun vaan ja levittelemään
Sivu: 6 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen