crc ketju-öljy. siis piste
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
paras ketjurasva ikinä on mobil vaihteistoöljy SAE 80-90
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Aikaisemmin Motul offroad ketjuöljy, sittemmin Castrol chain lube, ketjut kokoajan paskaset, seuraava taas Motul
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Musta paras
On kokeiltu Louis, C... , W... kamat mut toi on musta paras ja siistein lisäksi isosta pullosta voi täyttää matka pullon.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Motulin karting tai cross ketjuspräy. *Pari tankillista ajaa hienosti niin että ketjut pysyy selvästi märkinä. *Ei juuri edes roisku. Edes sade ei huuhtele sitä pois. Kannattaa toki tehdä niin, että rasvaa reilulla kädellä ja sitten pyyhkii rätillä ylimääräiset pois.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Pro-Oiler(Lake @ Huhti. 14 2004,14:19) kirjoitti
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Motul Road katupyörään, toimii eikä scheissenna koko pyörää.
BelRayta kokeilin yhden kerran ja meni liuotinpesuun koko mopo.
R1
Ennen tuli aina laitettua sitä mitä sattu tallissa tippakannussa olemaan. Yleensä Farmoilia kun sitä meillä oli aina 200L tynnyreissä, mutta nyt kun ei oo sitä mahdollisuutta ni erehdyin ostamaan Castrolin mitälieketjurasvapaskaa ja nyt pyörän kiihtyvyys on kärsinyt huomattavasti johtuen ketjujen/takavanteen mukana pyörivistä erinäisistä piennisäkkäistä.
Hyllyssä olis kyllä purkki Profin Dry Lubea. Vois kopasta sitä seuraavaks tai sitten siirtyä suoraan taas vaihteistoölppään.
...
bilteman fillarin ketjurasvalla pysyvät about 400km öljyisen näköisinä ja eikä tule konkurssia. Saatanan likanenhan tuo perä pyörässä kyllä on mutta aivan sama
10W-40 moottoriöljyä pensselillä lähes uudesta saakka ja nyt 50 tkm takana.![]()
Suzuki Gs 125 -84
GSF 600S -97
GSF 1200S -97
GSX 1400 -06
Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
Parhaiten ketjun voitelee moottoriöljy, vaihteistoöljy, moottorisahan teräketjuöljy.
Itse levitän öljyn pensselillä, ei mene niin paljoa öljyä hukkaan kuin tippakannulla. Seuraavaan pyörään ehkä hankin scottoilerin tai pro-oilerin jos keskiseisonta tukea ei seuraavasta pyörästä löydy.
Tulipahan sitten sekoitettua 80w90 vaihteistoöljy ja entinen 10w40 moottoriöljy(oli about 100ml jäljellä), loput bilteman mp ketjurasvasta litran öljypurkkiin. En raaski heittää hyvin käytettäviä öljyjä pois vaan mieluummin käytän ne loppuun vaikka ketjun voiteluun.
Ääni tälle... Toki, kokemusta ei vielä ole kuinka toimii pitkässä juoksussa, mutta ketju näyttää ja tuntuu kivalta ja öljyiseltä... Ja vanne pysyy puhtaana... Kokeilinpa erään Hontramiehen(slaideri @ Elo. 30 2008,13:08) kirjoitti
litkuja tuossa lapin keikan yhteydessä ja hetkohta koko mopon takaosa oli sen litkun peitossa
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Mä käytän Valvolinen White sythetic ketjurasvaa, ja ihan hyvin pysyy enempiä roiskumatta.
Nyt olen laittanut n. tankillisen välein, ~300km., mutta näyttää siltä, että voisi helposti venyttää rasvausväliä.
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Silkolenen rasva on nääs niin laatutietoista, että päätti poistua kyydistä ennenkuin matkustaa Kasawialla.(TeeVee @ Elo. 31 2008,07:52) kirjoitti
Tuota on nyt tullu muutama purkki käytettyä ja hyvin on pelannu, vaikka kieltämättä vähän paikkoja sotkeekin
Motulia meillä on käytetty lähinnä leikkuunesteenä![]()
BMW F800GS -11
Komppaan, voitelee ja kestää hyvin kiinni ketjussa(Jadexia @ Elo. 29 2008,21:01) kirjoitti
![]()
wyrtiltä löytyy yllättävän hyviä rasvoja esim.HSP5000 tai synteettinen avohammaspyörärasva en muista tyyppiä.
Joku viisas on väittänyt että öljy venyttää ketjuja...? mutta venyy ne muutenki. Saa sieltä myös hyvää pesusprayta ketjuille jos haluaa peseskellä. Toi crc kerää vaselinimaista tököttiä seisontajalan juureen, muuten hiton hyvää!
www.sr-kp.com
Iron Butt Association
Ei ketjut oikeasti edes veny. *Lenkkien tapit tulevat väljiksi reikiin ja siitä tämä venyminen johtuu. *Tai sitten reiät kuluvat, mutta tuosta tapin ja reiän välyksestä se "venyminen" johtuu. *Tältä pohjalta funtsittuna öljy tuskin voi ketjuja venyttää.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
tulipa kokeiltua tota lootaöljyä..paremmin pysyy kuin tavallinen moottoriöljy.(wesba @ Elo. 30 2008,14:19) kirjoitti
sihisuhirasvoja en oo kokeillu,eikä taida olla enää tarviskaan
SV1000 Naked
Tallista löytyy pari tölkkiä ihan ylimääräsenä Redline SAE 75W90 vaihteistoölppää, raadin juttujen mukaan tuo vois olla ihan passeli ketjuihin?
Sinne vaan, pyyhi ylimääräinen rättiin, niin pysyy vanne puhtaampana.(aol @ Elo. 31 2008,21:05) kirjoitti
![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Kunhan siinä ei lue HYPOID, se haisee ketunkuselle...(aol @ Elo. 31 2008,21:05) kirjoitti
![]()
Tuota on tullu ruikittua oman mopon ketjuille viime aikoina ja on hyvä rasva, ei sotke. Ainut miinus on se et toi drylube ei kestä vettä ollenkaan. Myös shellin valkonen ketjurasva on hyvää tavaraa. Motulin rasvan kiroon minäkin alimpaan helvettiin. Kerää paskaa aivan järkky määriä eikä meinaa lähteä irti sit millään.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Samaista tavaraa on tullut nyt pari kesää käytettyä ja hyväksi havaittua.(pma @ Syys. 01 2008,18:37) kirjoitti
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Aluksi käytin Castrolin ketjuvahaa, mutta nyt on tullut siirryttyä Shellin 80-90 vaihteistoöljyyn. Pysyy kohtuullisen hyvin kiinni kun sivelee rätillä lämpöisiin ketjuihin.
ex-Suzuki GSX-R 750 K8
Sitten sulla on vaan väärät aineet. *Lähtee rätillä pyyhkäisemällä pois, kun suihkutat esim. wd40 spraytä tahroihin ja pyyhit vaan pois. *Myös bräckleenillä lähtee hyvin helposti. *Kaikki öljyt keräävät paskaa kovasti, jos sitä on liikaa. *Kannatta rätillä/sienellä pyyhkiä ylimääräiset pois.kirjoitti
Edit:
Juuri tänään tempaisin tku-hämeenlinna-tku + 3x20min alastaron rataa ja kotona oli ketjut vielä märät.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Aiheesta ja ehkä aiheen vierestäkin. En tiedä miltä vuodelta kirjoitus on, enkä tiedä mitä muita rasvoja testattiin Hondan lisäksi, mutta paljon hyvää asiaa voitelusta.
Linkki
buell xb12s -> ktm superduke
Ketjuille sopivaan aineeseen ei taida kovin selvää yksimielisyyttä olevan. Jokainen suosittelee vähän eri juttua, erilaisia moottoriöljyjä, vaihteistoöljyjä, mitälieöljyjä/rasvoja jne.
Oman Yammun huoltomanuskassa puhutaan SAE 30 ja SAE 50 moottoriöljyistä, joten ei varmaan pahasti mene metsään? Noista vahoista sentään on jonkinlainen yhteisymmärrys, ettei niitä tule ketjuihin sotkea.
Huomaako tuon nyt kuinka selvästi, jos se öljy häviää ketjuista samantien? Eikös se mene kuitenkin vähän niinkuin sinne ketjun sisään, eikä jää vapaasti ketjun ulkopinnalle?
<p>Honda VFR 800 -99</p>
Ketuttahan tuo rasvailu taas, mutta ku Diana on muuten niin kiva mopo...niin ja takaisin Profissa, edelleen hyvä aine.(Köpi @ Kesä. 01 2006,12:46) kirjoitti
Mistä ostat tota?(Köpi @ Heinä. 15 2011,14:26) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat