Sivu: 5 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 607:sta
  1. #121
    crc ketju-öljy. siis piste
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  2. #122
    paras ketjurasva ikinä on mobil vaihteistoöljy SAE 80-90
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  3. #123
    Aikaisemmin Motul offroad ketjuöljy, sittemmin Castrol chain lube, ketjut kokoajan paskaset, seuraava taas Motul
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  4. #124
    Musta paras
    On kokeiltu Louis, C... , W... kamat mut toi on musta paras ja siistein lisäksi isosta pullosta voi täyttää matka pullon.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  5. #125
    Motulin karting tai cross ketjuspräy. *Pari tankillista ajaa hienosti niin että ketjut pysyy selvästi märkinä. *Ei juuri edes roisku. Edes sade ei huuhtele sitä pois. Kannattaa toki tehdä niin, että rasvaa reilulla kädellä ja sitten pyyhkii rätillä ylimääräiset pois.



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  6. #126
    Lainaa (Lake @ Huhti. 14 2004,14:19) kirjoitti
    Lainaa (Fannitozu @ Huhti. 14 2004,14:07) kirjoitti
    Millä te sitä vaihteistoöljyä levittelette? Ihanko sutilla vai tippakannusta.
    Scottoiler.
    Pro-Oiler
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  7. #127
    Motul Road katupyörään, toimii eikä scheissenna koko pyörää.
    BelRayta kokeilin yhden kerran ja meni liuotinpesuun koko mopo.
    R1
  8. #128
    Ennen tuli aina laitettua sitä mitä sattu tallissa tippakannussa olemaan. Yleensä Farmoilia kun sitä meillä oli aina 200L tynnyreissä, mutta nyt kun ei oo sitä mahdollisuutta ni erehdyin ostamaan Castrolin mitälieketjurasvapaskaa ja nyt pyörän kiihtyvyys on kärsinyt huomattavasti johtuen ketjujen/takavanteen mukana pyörivistä erinäisistä piennisäkkäistä.

    Hyllyssä olis kyllä purkki Profin Dry Lubea. Vois kopasta sitä seuraavaks tai sitten siirtyä suoraan taas vaihteistoölppään.
    ...
  9. #129
    bilteman fillarin ketjurasvalla pysyvät about 400km öljyisen näköisinä ja eikä tule konkurssia. Saatanan likanenhan tuo perä pyörässä kyllä on mutta aivan sama
  10. #130
    10W-40 moottoriöljyä pensselillä lähes uudesta saakka ja nyt 50 tkm takana.
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  11. #131
    Parhaiten ketjun voitelee moottoriöljy, vaihteistoöljy, moottorisahan teräketjuöljy.

    Itse levitän öljyn pensselillä, ei mene niin paljoa öljyä hukkaan kuin tippakannulla. Seuraavaan pyörään ehkä hankin scottoilerin tai pro-oilerin jos keskiseisonta tukea ei seuraavasta pyörästä löydy.

    Tulipahan sitten sekoitettua 80w90 vaihteistoöljy ja entinen 10w40 moottoriöljy(oli about 100ml jäljellä), loput bilteman mp ketjurasvasta litran öljypurkkiin. En raaski heittää hyvin käytettäviä öljyjä pois vaan mieluummin käytän ne loppuun vaikka ketjun voiteluun.



  12. #132
    Lainaa (slaideri @ Elo. 30 2008,13:08) kirjoitti
    Motul Road katupyörään, toimii eikä scheissenna koko pyörää.
    BelRayta kokeilin yhden kerran ja meni liuotinpesuun koko mopo.
    Ääni tälle... Toki, kokemusta ei vielä ole kuinka toimii pitkässä juoksussa, mutta ketju näyttää ja tuntuu kivalta ja öljyiseltä... Ja vanne pysyy puhtaana... Kokeilinpa erään Hontramiehen litkuja tuossa lapin keikan yhteydessä ja hetkohta koko mopon takaosa oli sen litkun peitossa
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  13. #133
    Mä käytän Valvolinen White sythetic ketjurasvaa, ja ihan hyvin pysyy enempiä roiskumatta.
    Nyt olen laittanut n. tankillisen välein, ~300km., mutta näyttää siltä, että voisi helposti venyttää rasvausväliä.
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
  14. #134
    Lainaa (TeeVee @ Elo. 31 2008,07:52) kirjoitti
    Lainaa (slaideri @ Elo. 30 2008,13:08) kirjoitti
    Motul Road katupyörään, toimii eikä scheissenna koko pyörää.
    BelRayta kokeilin yhden kerran ja meni liuotinpesuun koko mopo.
    Ääni tälle... Toki, kokemusta ei vielä ole kuinka toimii pitkässä juoksussa, mutta ketju näyttää ja tuntuu kivalta ja öljyiseltä... Ja vanne pysyy puhtaana... Kokeilinpa erään Hontramiehen litkuja tuossa lapin keikan yhteydessä ja hetkohta koko mopon takaosa oli sen litkun peitossa *
    Silkolenen rasva on nääs niin laatutietoista, että päätti poistua kyydistä ennenkuin matkustaa Kasawialla.
    Tuota on nyt tullu muutama purkki käytettyä ja hyvin on pelannu, vaikka kieltämättä vähän paikkoja sotkeekin

    Motulia meillä on käytetty lähinnä leikkuunesteenä
    BMW F800GS -11
  15. #135
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 29 2008,21:01) kirjoitti
    crc ketju-öljy. siis piste
    Komppaan, voitelee ja kestää hyvin kiinni ketjussa
  16. #136
    Lainaa kirjoitti
    Toki, kokemusta ei vielä ole kuinka toimii pitkässä juoksussa, mutta ketju näyttää ja tuntuu kivalta ja öljyiseltä... Ja vanne pysyy puhtaana...
    Hyvin se toimii.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  17. #137
    wyrtiltä löytyy yllättävän hyviä rasvoja esim.HSP5000 tai synteettinen avohammaspyörärasva en muista tyyppiä.
    Joku viisas on väittänyt että öljy venyttää ketjuja...? mutta venyy ne muutenki. Saa sieltä myös hyvää pesusprayta ketjuille jos haluaa peseskellä. Toi crc kerää vaselinimaista tököttiä seisontajalan juureen, muuten hiton hyvää!



    www.sr-kp.com
    Iron Butt Association
  18. #138
    Ei ketjut oikeasti edes veny. *Lenkkien tapit tulevat väljiksi reikiin ja siitä tämä venyminen johtuu. *Tai sitten reiät kuluvat, mutta tuosta tapin ja reiän välyksestä se "venyminen" johtuu. *Tältä pohjalta funtsittuna öljy tuskin voi ketjuja venyttää.



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  19. #139
    Lainaa (wesba @ Elo. 30 2008,14:19) kirjoitti
    Lainaa (samu69 @ Elo. 29 2008,21:06) kirjoitti
    paras ketjurasva ikinä on mobil vaihteistoöljy SAE 80-90
    +1, ja rättiin ylimääräinen ölppä ennemmin kuin vanteelle.
    tulipa kokeiltua tota lootaöljyä..paremmin pysyy kuin tavallinen moottoriöljy.
    sihisuhirasvoja en oo kokeillu,eikä taida olla enää tarviskaan



    SV1000 Naked
  20. #140
    Tallista löytyy pari tölkkiä ihan ylimääräsenä Redline SAE 75W90 vaihteistoölppää, raadin juttujen mukaan tuo vois olla ihan passeli ketjuihin?



  21. #141
    Lainaa (aol @ Elo. 31 2008,21:05) kirjoitti
    Tallista löytyy pari tölkkiä ihan ylimääräsenä Redline SAE 75W90 vaihteistoölppää, raadin juttujen mukaan tuo vois olla ihan passeli ketjuihin?
    Sinne vaan, pyyhi ylimääräinen rättiin, niin pysyy vanne puhtaampana.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  22. #142
    Lainaa (aol @ Elo. 31 2008,21:05) kirjoitti
    Tallista löytyy pari tölkkiä ihan ylimääräsenä Redline SAE 75W90 vaihteistoölppää, raadin juttujen mukaan tuo vois olla ihan passeli ketjuihin?
    Kunhan siinä ei lue HYPOID, se haisee ketunkuselle...
  23. #143
    Tuota on tullu ruikittua oman mopon ketjuille viime aikoina ja on hyvä rasva, ei sotke. Ainut miinus on se et toi drylube ei kestä vettä ollenkaan. Myös shellin valkonen ketjurasva on hyvää tavaraa. Motulin rasvan kiroon minäkin alimpaan helvettiin. Kerää paskaa aivan järkky määriä eikä meinaa lähteä irti sit millään.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  24. #144
    Lainaa (pma @ Syys. 01 2008,18:37) kirjoitti
    Tuota on tullu ruikittua oman mopon ketjuille viime aikoina ja on hyvä rasva, ei sotke. Ainut miinus on se et toi drylube ei kestä vettä ollenkaan. Myös shellin valkonen ketjurasva on hyvää tavaraa. Motulin rasvan kiroon minäkin alimpaan helvettiin. Kerää paskaa aivan järkky määriä eikä meinaa lähteä irti sit millään.
    Samaista tavaraa on tullut nyt pari kesää käytettyä ja hyväksi havaittua.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  25. #145
    Aluksi käytin Castrolin ketjuvahaa, mutta nyt on tullut siirryttyä Shellin 80-90 vaihteistoöljyyn. Pysyy kohtuullisen hyvin kiinni kun sivelee rätillä lämpöisiin ketjuihin.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  26. #146
    Lainaa kirjoitti
    Kerää paskaa aivan järkky määriä eikä meinaa lähteä irti sit millään.
    Sitten sulla on vaan väärät aineet. *Lähtee rätillä pyyhkäisemällä pois, kun suihkutat esim. wd40 spraytä tahroihin ja pyyhit vaan pois. *Myös bräckleenillä lähtee hyvin helposti. *Kaikki öljyt keräävät paskaa kovasti, jos sitä on liikaa. *Kannatta rätillä/sienellä pyyhkiä ylimääräiset pois.

    Edit:
    Juuri tänään tempaisin tku-hämeenlinna-tku + 3x20min alastaron rataa ja kotona oli ketjut vielä märät.



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  27. #147
    Aiheesta ja ehkä aiheen vierestäkin. En tiedä miltä vuodelta kirjoitus on, enkä tiedä mitä muita rasvoja testattiin Hondan lisäksi, mutta paljon hyvää asiaa voitelusta.

    Linkki
    buell xb12s -> ktm superduke
  28. #148
    Ketjuille sopivaan aineeseen ei taida kovin selvää yksimielisyyttä olevan. Jokainen suosittelee vähän eri juttua, erilaisia moottoriöljyjä, vaihteistoöljyjä, mitälieöljyjä/rasvoja jne.
    Oman Yammun huoltomanuskassa puhutaan SAE 30 ja SAE 50 moottoriöljyistä, joten ei varmaan pahasti mene metsään? Noista vahoista sentään on jonkinlainen yhteisymmärrys, ettei niitä tule ketjuihin sotkea.

    Huomaako tuon nyt kuinka selvästi, jos se öljy häviää ketjuista samantien? Eikös se mene kuitenkin vähän niinkuin sinne ketjun sisään, eikä jää vapaasti ketjun ulkopinnalle?
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  29. #149
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 01 2006,12:46) kirjoitti
    Hmm...se yksi hyvä, joka tosiaankaan ei sottaa/roisku on Profi Dry Lube
    Ketuttahan tuo rasvailu taas, mutta ku Diana on muuten niin kiva mopo...niin ja takaisin Profissa, edelleen hyvä aine.
  30.  
  31. #150
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 15 2011,14:26) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 01 2006,12:46) kirjoitti
    Hmm...se yksi hyvä, joka tosiaankaan ei sottaa/roisku on Profi Dry Lube
    Ketuttahan tuo rasvailu taas, mutta ku Diana on muuten niin kiva mopo...niin ja takaisin Profissa, edelleen hyvä aine.
    Mistä ostat tota?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Sivu: 5 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen