Procycle dry lube kettenspray. kuivavoitelu ei roisku. ketjua ei tarvi ikinä pestä, koska niihin ei tartu mitään.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
On kokeiltu, tippakannulla tuli annosteltua varmaan liikaa, roiskui aika paljon mutta toisaalta tosi helppo putsata pois - kokeilu jäi yhteen kertaan tosin.
Itse en ole tuosta Dry Lubesta hirmu kiihottunut, mutta onhan samaa ainetta muillakin toimijoilla, esim Wurth HHS Dry Lube. Liqui Molyn ketjurasvaspray tuntuu ihan hyvältä aineelta.
Kronoby Racing Team
Joo, posti ei kuleta niitä enää, joten Louis ei lähetä. Muuttui vuoden vaihteessa, jäi aineet saamatta.
Vastaavia kuivavoiteluaineita saa Suomestakin, toi Sonax toimii vastaavasti, on vähän paksumpaa, näkyy helpommin et mihin on suihkinu, mut ei silti kerää paskaa erityisemmin.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/60305...tjuspray-400ml
Puuilossa huomasin crc kuiva/erkois-voiteluaineen semmosessa crc'n perinteisenvärisessä pikkupullossa, onko se 200-250 ml.
Siinä ei mp-ketjua mainittu, ketjut, suuretnopudet, yms kehuttiin, saattopa olla vielä maininta että on o-renkaille sopivaa.
En tiedä onko samaa kuin tuossa pullossa, tuo on liukasta kyllä myös, mut jos muista, niin aika uhutta, tunkeutuu hyvin, mut ei jää kovin vahvaa kerrosta. Muovit liukastuu kyllä hyvin tuolla:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/60307...ivavoiteluaine
Ja hinta tietosille... En tosin ole tuota koskaan kokeillu mihinkään.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/00564/AT-Teflonspray
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Tainnut joskus aiemminkin kirjoittaa aiheesta.. Laitanpa vielä, kun monilla näyttää olevan väärät käsitykset moottoriöljyjen / vetopyörästö-öljyjen sae-luokituksista.
Vetopyörästö-öljyjen viskositeettiluokkien numerointia ei voi suoraan verrata moottoriöljyjen viskositeettiluokitukseen.. Perä / vaihteistoöljyjen suuremmat numeroarvot on aikoinaan määritelty erilaisiksi siksi, että öljyn käyttötarkoituksen tunnistaisi jo pelkästä sae-merkinnästä Ajatuksena siis, ettei kukaan laittaisi vahingossa peräöljyä moottoriin, tai moottoriöljyä vetopyörästöön.
Vetopyörästö-öljy SAE 80W-90 vastaa viskositeetiltaan kutakuinkin SAE 20W-50 moottoriöljyjä. Tavallista moottoriöljyä paksumpaa pahanhajuinen peräöljy ei siis ole ja sen suhteen on ihan sama kumpaa käyttää.
Noista ketjujen rasvauksista mitään ymmärrä, enkä ota kantaa mikä on paras voiteluaine. Itse käyttäisin kyllä jotain muuta kuin pyörän ja pahimmillaan ajokamppeetkin sotkevaa öljyä..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Bel-Rayn ketjurasvaa laitan kun kaveri sitä edullisesti myy varaosaliikkessä ja harrastaa itsekin kalustoa.![]()
-06 Ducati 999s
Polaric w80 peräöljy(olikohan mineraalia) on huoneen lämmössä selvästi paksumpaa kuin synteettinen 15w50 moottoriöljy, huomaa mm voitelukoneen pomppauksessa, pisara muodostuu selvästi hitaammin, mut en kistä tuota viskositeetti juttua tuo 15w-50 pitäs ollakin juuri viileässä ohuempaa kuin w20-50.
Kun voitelukone on säädöissään moottoriöljykin toimii ihan hyvin ja sotkematta . (kokeiltu, vähän herkempi roiskimaan ylisyötöllä) Ilman konetta varmaan käyttäisin purkkikamaa - ja varmaan kohta käytän taas kun toi kotitekoinen kone alkaa takkuilla näin 10 v käytön jälkeen.
Toisekseen huomattavan edullista oli tuo polaric.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Mä oon käyttäny moottorisahan teräketjuöljyä.
Ei maksa paljon. Sotkee(?) takavanteen mutta putsaa ketjun. Vanne on helpompi putsata kuin ketju.
Euron hintasella pensselillä oon sutinu neljä vuotta 500 km:n välein (tai sateen jälkeen) ketjun sisäpuolelle ja kuivannu ylimääräiset rievulla. Keskipakoisvoima huolehtii muusta.
Nyt on Busan orggisketjuilla rullailtu 52 tkm(!), välillä rivakastikin, eikä ole näkyvää venymää eikä jumiutuneita lenkkejä.
Suosittelen!
Automaattivaihteistoöljyä.
EDIT: Niin ja paras ketjurasva, mitä mä oon käyttänyt, on VP Servicen kuivavoiteluspray. Varmaan muutkin kuivavoiteluaineet on ihan yhtä hyviä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
juurikin läträttävää öljyä
esim tässä.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/59021...automaattioljy
Horo Elää !
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
täältä ite viime viikolla tilasin ei oo tullu viellä. tuskinpa asenus mitään raketiedettä on suutin rataalle ja pullo haluamaansa paikkan http://www.loobman.co.uk/buy.asp
zzr1400
Just se. Hiton hyvää kamaa.
Edit: eiku sorry, nyt meni Pincot sekaisin. Se mitä mulla oli, oli MoS2-pohjaista. Tätä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ostin nyt purkin wurthin hhs drylubea ja sillä meinasin alkaa voiteleen uutta ketjua. Makso 20€ 400ml purkki. Ennen käytin castrolin ketjuöljyä ja tuntui että se tahmasi aika paljon
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Purkissa voi tuntua samalta mutta ei ketjuissa. 80w90 pysyy selkeästi sitkeämmin ketjuissa kuin yksikään moottoriöljy. Oscon kanssa kun hitassa vauhdissa rasvaa ketjut niin tämän huomaa, moottoriöljyt lentää pisaroina pois ketjuista kun 80w90 lentää ketjuista "hämähäkinseittinä". Öljyn kiinni pysyvyys on myös 80w90 öljyllä parempi.
Kylätason kurapyöräilijä.
15tkm vedin wurthin hhs drylubella, noin 500km välein laitoin enkä tänä aikana pessyt ketjua kertaakaan.
Hyvältä tuntui kunnes sitten pesin ketjun ja laitoin pensselillä öljyä, kylläpä alkoi pyörä rullaamaan kevyesti .
2017 R1200GS Rallye
Bel-Ray Super Clean käytössä, ei sotke, ja on helppo annostella, koska on valkoista. Ketjukin tuntuu rullaavan ihan kivasti. 300km välein olen tykännyt voidella. Aika näyttää onko tästä sitten mihinkään.
...
Jotain faktaa.... Motorrad testasi ketjuspraytä numerossa 20/2010. Ainakaan Profin Drylubellä ei näyttäisi tekevän oikein mitään.
Tässä koko juttu, Google Chrome tai Translate kääntää toiselle kotimaiselle tarvittaessa:
http://www.motorradonline.de/sonstig...rgleich/329338
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08