Sivu: 9 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101119 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 607:sta
  1. #241
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Procycle dry lube kettenspray. kuivavoitelu ei roisku. ketjua ei tarvi ikinä pestä, koska niihin ei tartu mitään.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  2. #242
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Procycle dry lube kettenspray. kuivavoitelu ei roisku. ketjua ei tarvi ikinä pestä, koska niihin ei tartu mitään.
    Tämähän sopii mulle kun kuitenkin olen laiska putsaamaan kettinkejä.

    Muoks. Ois varmaankin pitänyt ostaa kardaanivetoinen mopo.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  3. #243
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Procycle dry lube kettenspray. kuivavoitelu ei roisku. ketjua ei tarvi ikinä pestä, koska niihin ei tartu mitään.
    Kuinkas usein kannattaa tuo kettinkien kuivavoitelu sitten tehdä tällä ihmeaineella?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  4. #244
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas usein kannattaa tuo kettinkien kuivavoitelu sitten tehdä tällä ihmeaineella?
    Purkissa sanotaan että 400km välein. Ja rankoissa olosuhteissa 200km. Ton aineen ongelmahan on se että lisäystarvetta ei näe samalla tavalla kuin perinteisillä öljyillä. Olen ratkaissut ongelman lisäämällä sitä joka Perjantai.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  5. #245
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Purkissa sanotaan että 400km välein. Ja rankoissa olosuhteissa 200km. Ton aineen ongelmahan on se että lisäystarvetta ei näe samalla tavalla kuin perinteisillä öljyillä. Olen ratkaissut ongelman lisäämällä sitä joka Perjantai.
    Ok kiitoksia. Googlella sitten varmaankin löytyy ostopaikka.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  6. #246
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Ok kiitoksia. Googlella sitten varmaankin löytyy ostopaikka.
    louis.de.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  7. #247
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    louis.de.
    Joo kiitoksia. Sieltähän sitä saa. Kun olen nyt enklannissa niin vois katella täältäkin. Tosin tuo ketten spray on germaanikielellä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  8. #248
    Lainaa whosia kirjoitti Katso viesti
    Ei oo kukaan kokeillu teräketjuöljyä?
    On kokeiltu, tippakannulla tuli annosteltua varmaan liikaa, roiskui aika paljon mutta toisaalta tosi helppo putsata pois - kokeilu jäi yhteen kertaan tosin.

    Itse en ole tuosta Dry Lubesta hirmu kiihottunut, mutta onhan samaa ainetta muillakin toimijoilla, esim Wurth HHS Dry Lube. Liqui Molyn ketjurasvaspray tuntuu ihan hyvältä aineelta.
    Kronoby Racing Team
  9. #249
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    louis.de.
    Joku kirjoitteli ettei vaarallisten aineiden kuten esim. kettinkisprayn toimitus enää onnistu Saksasta. Entäs Eidem joka kuulemma myy Louisin kamaa?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  10. #250
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Joku kirjoitteli ettei vaarallisten aineiden kuten esim. kettinkisprayn toimitus enää onnistu Saksasta. Entäs Eidem joka kuulemma myy Louisin kamaa?
    Joo, posti ei kuleta niitä enää, joten Louis ei lähetä. Muuttui vuoden vaihteessa, jäi aineet saamatta.


    Vastaavia kuivavoiteluaineita saa Suomestakin, toi Sonax toimii vastaavasti, on vähän paksumpaa, näkyy helpommin et mihin on suihkinu, mut ei silti kerää paskaa erityisemmin.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/60305...tjuspray-400ml


    Puuilossa huomasin crc kuiva/erkois-voiteluaineen semmosessa crc'n perinteisenvärisessä pikkupullossa, onko se 200-250 ml.
    Siinä ei mp-ketjua mainittu, ketjut, suuretnopudet, yms kehuttiin, saattopa olla vielä maininta että on o-renkaille sopivaa.

    En tiedä onko samaa kuin tuossa pullossa, tuo on liukasta kyllä myös, mut jos muista, niin aika uhutta, tunkeutuu hyvin, mut ei jää kovin vahvaa kerrosta. Muovit liukastuu kyllä hyvin tuolla:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/60307...ivavoiteluaine

    Ja hinta tietosille... En tosin ole tuota koskaan kokeillu mihinkään.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/00564/AT-Teflonspray
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  11. #251
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti

    Vastaavia kuivavoiteluaineita saa Suomestakin, toi Sonax toimii vastaavasti, on vähän paksumpaa, näkyy helpommin et mihin on suihkinu, mut ei silti kerää paskaa erityisemmin.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/60305...tjuspray-400ml
    OK, kiitoksia. Taytyypi kokeilla tuota Sonaxia kun motonet on sopivan mopomatkan paassa (muutama mutkakin osuu reitille). Kokeilemallahan tuo kai sitten selviaa mista rasvasta tykkaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  12. #252
    Tainnut joskus aiemminkin kirjoittaa aiheesta.. Laitanpa vielä, kun monilla näyttää olevan väärät käsitykset moottoriöljyjen / vetopyörästö-öljyjen sae-luokituksista.

    Vetopyörästö-öljyjen viskositeettiluokkien numerointia ei voi suoraan verrata moottoriöljyjen viskositeettiluokitukseen.. Perä / vaihteistoöljyjen suuremmat numeroarvot on aikoinaan määritelty erilaisiksi siksi, että öljyn käyttötarkoituksen tunnistaisi jo pelkästä sae-merkinnästä Ajatuksena siis, ettei kukaan laittaisi vahingossa peräöljyä moottoriin, tai moottoriöljyä vetopyörästöön.

    Vetopyörästö-öljy SAE 80W-90 vastaa viskositeetiltaan kutakuinkin SAE 20W-50 moottoriöljyjä. Tavallista moottoriöljyä paksumpaa pahanhajuinen peräöljy ei siis ole ja sen suhteen on ihan sama kumpaa käyttää.

    Noista ketjujen rasvauksista mitään ymmärrä, enkä ota kantaa mikä on paras voiteluaine. Itse käyttäisin kyllä jotain muuta kuin pyörän ja pahimmillaan ajokamppeetkin sotkevaa öljyä..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  13. #253
    Bel-Rayn ketjurasvaa laitan kun kaveri sitä edullisesti myy varaosaliikkessä ja harrastaa itsekin kalustoa.
    -06 Ducati 999s
  14. #254
  15. #255
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    .

    Vetopyörästö-öljy SAE 80W-90 vastaa viskositeetiltaan kutakuinkin SAE 20W-50 moottoriöljyjä. Tavallista moottoriöljyä paksumpaa pahanhajuinen peräöljy ei siis ole ja sen suhteen on ihan sama kumpaa käyttää.
    Polaric w80 peräöljy(olikohan mineraalia) on huoneen lämmössä selvästi paksumpaa kuin synteettinen 15w50 moottoriöljy, huomaa mm voitelukoneen pomppauksessa, pisara muodostuu selvästi hitaammin, mut en kistä tuota viskositeetti juttua tuo 15w-50 pitäs ollakin juuri viileässä ohuempaa kuin w20-50.
    Kun voitelukone on säädöissään moottoriöljykin toimii ihan hyvin ja sotkematta . (kokeiltu, vähän herkempi roiskimaan ylisyötöllä) Ilman konetta varmaan käyttäisin purkkikamaa - ja varmaan kohta käytän taas kun toi kotitekoinen kone alkaa takkuilla näin 10 v käytön jälkeen.
    Toisekseen huomattavan edullista oli tuo polaric.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  16. #256
    Mä oon käyttäny moottorisahan teräketjuöljyä.

    Ei maksa paljon. Sotkee(?) takavanteen mutta putsaa ketjun. Vanne on helpompi putsata kuin ketju.

    Euron hintasella pensselillä oon sutinu neljä vuotta 500 km:n välein (tai sateen jälkeen) ketjun sisäpuolelle ja kuivannu ylimääräiset rievulla. Keskipakoisvoima huolehtii muusta.

    Nyt on Busan orggisketjuilla rullailtu 52 tkm(!), välillä rivakastikin, eikä ole näkyvää venymää eikä jumiutuneita lenkkejä.

    Suosittelen!
  17. #257
    Lainaa Pilvi Liimatta kirjoitti Katso viesti
    Mä oon käyttäny moottorisahan teräketjuöljyä.

    Ei maksa paljon. Sotkee(?) takavanteen mutta putsaa ketjun. Vanne on helpompi putsata kuin ketju.

    Euron hintasella pensselillä oon sutinu neljä vuotta 500 km:n välein (tai sateen jälkeen) ketjun sisäpuolelle ja kuivannu ylimääräiset rievulla. Keskipakoisvoima huolehtii muusta.

    Nyt on Busan orggisketjuilla rullailtu 52 tkm(!), välillä rivakastikin, eikä ole näkyvää venymää eikä jumiutuneita lenkkejä.

    Suosittelen!
    en suosittele juuri tuon sotkemisen vuoksi.
    kun kerta säkin läträät niin testaa atf:ää.
    Horo Elää !
  18. #258
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    en suosittele juuri tuon sotkemisen vuoksi.
    kun kerta säkin läträät niin testaa atf:ää.
    Kertokaas ny mullekin mikä tuo ATF on. Onkos se jokin läträttävä öljy? En oikein viitsis ruveta öljyjen kanssa läträämään, olen enemmän noita dry lube miehiä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  19. #259
    Automaattivaihteistoöljyä.

    EDIT: Niin ja paras ketjurasva, mitä mä oon käyttänyt, on VP Servicen kuivavoiteluspray. Varmaan muutkin kuivavoiteluaineet on ihan yhtä hyviä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  20. #260
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas ny mullekin mikä tuo ATF on. Onkos se jokin läträttävä öljy? En oikein viitsis ruveta öljyjen kanssa läträämään, olen enemmän noita dry lube miehiä.
    juurikin läträttävää öljyä
    esim tässä.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/59021...automaattioljy
    Horo Elää !
  21. #261
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    juurikin läträttävää öljyä
    esim tässä.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/59021...automaattioljy
    OK, kiitoksia. Taidan pysyä noissa dry lube mömmöissä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  22. #262
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Automaattivaihteistoöljyä.

    EDIT: Niin ja paras ketjurasva, mitä mä oon käyttänyt, on VP Servicen kuivavoiteluspray. Varmaan muutkin kuivavoiteluaineet on ihan yhtä hyviä.
    Meilläkin on töissä VP servicen Pinco Kuivateflon purkkeja, lukee että "tahraamaton kuivavoiteluaine.

    Sit löytyy Certifiedin tekemä Lube Release, ptfe pohjainen kuivavoiteluaine.

    Noit on ollu hyllyssä joutilaana vuosikaudet, kävisköhän ketjunvoiteluun...
    Kawasaki ZRX 1200 R
    Kawasaki KLR 650 Tengai
    Kawasaki GPZ 750 R
    Yamaha RD 350 YPVS
    Suzuki RG 125 Gamma
    Helkama AX
    Helkama Raisu
  23. #263
    täältä ite viime viikolla tilasin ei oo tullu viellä. tuskinpa asenus mitään raketiedettä on suutin rataalle ja pullo haluamaansa paikkan http://www.loobman.co.uk/buy.asp
    zzr1400
  24. #264
    Lainaa 4tuoppi kirjoitti Katso viesti
    Meilläkin on töissä VP servicen Pinco Kuivateflon purkkeja, lukee että "tahraamaton kuivavoiteluaine.

    Noit on ollu hyllyssä joutilaana vuosikaudet, kävisköhän ketjunvoiteluun...
    Just se. Hiton hyvää kamaa.

    Edit: eiku sorry, nyt meni Pincot sekaisin. Se mitä mulla oli, oli MoS2-pohjaista. Tätä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  25. #265
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Just se. Hiton hyvää kamaa.

    Edit: eiku sorry, nyt meni Pincot sekaisin. Se mitä mulla oli, oli MoS2-pohjaista. Tätä.
    Siis mopon kettinkeihin?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26. #266
    Ostin nyt purkin wurthin hhs drylubea ja sillä meinasin alkaa voiteleen uutta ketjua. Makso 20€ 400ml purkki. Ennen käytin castrolin ketjuöljyä ja tuntui että se tahmasi aika paljon
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  27. #267
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Vetopyörästö-öljy SAE 80W-90 vastaa viskositeetiltaan kutakuinkin SAE 20W-50 moottoriöljyjä.
    Purkissa voi tuntua samalta mutta ei ketjuissa. 80w90 pysyy selkeästi sitkeämmin ketjuissa kuin yksikään moottoriöljy. Oscon kanssa kun hitassa vauhdissa rasvaa ketjut niin tämän huomaa, moottoriöljyt lentää pisaroina pois ketjuista kun 80w90 lentää ketjuista "hämähäkinseittinä". Öljyn kiinni pysyvyys on myös 80w90 öljyllä parempi.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  28. #268
    15tkm vedin wurthin hhs drylubella, noin 500km välein laitoin enkä tänä aikana pessyt ketjua kertaakaan.
    Hyvältä tuntui kunnes sitten pesin ketjun ja laitoin pensselillä öljyä, kylläpä alkoi pyörä rullaamaan kevyesti .
    2017 R1200GS Rallye
  29. #269
    Bel-Ray Super Clean käytössä, ei sotke, ja on helppo annostella, koska on valkoista. Ketjukin tuntuu rullaavan ihan kivasti. 300km välein olen tykännyt voidella. Aika näyttää onko tästä sitten mihinkään.
    ...
  30.  
  31. #270
    Jotain faktaa.... Motorrad testasi ketjuspraytä numerossa 20/2010. Ainakaan Profin Drylubellä ei näyttäisi tekevän oikein mitään.



    Tässä koko juttu, Google Chrome tai Translate kääntää toiselle kotimaiselle tarvittaessa:
    http://www.motorradonline.de/sonstig...rgleich/329338
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
Sivu: 9 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101119 ... ViimeinenViimeinen