lisäyksenä vielä, että mexican ketsuppipullossa on tietty säädettävä ilmanottoaukko, sekin lasaretinsairasvuoteenmallinen ns. tippalaskuri, sen takia, että öljylle tullakseen pitää olla korvausilmaa saatavilla.
siis ketsuppipullossa on yksi ylimääräinen reikä, saman asian ajanee nuppineula tai klemmari, josta edellä mainittinkin, nuppineulasta nääs.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Pompsautetaas tää aihe taas pinnalle. Tämmöisen mää tein:
Ketjurasvari
HiFlexistä magneettiventtiili ja kela, jotain 30 egee. Vähän letkua, pieni muovipullo, rele ja katkaisija, hinta ei juuri mitään. *Lopputuloksena tuli sähköisesti käsiohjattava voitelija, jolla kytkimestä napsauttaen lirautetaan öljyä putkeen silloin tällöin (about 30-50 kilometrin välein 4-5 sekuntia) ja se sitten tippuu ketjulle hissukseen. Toimii tämäkin patentti oivasti, kuten kaikki muutkin...
// Honda Blackbird 1100 XX
No. Mikäettei???(Bandu @ Kesä. 10 2004,21:28) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250SA Bandit -07
-12 vuotta ilman mopoa-
Honda CBR 1100XX -99
Kawasaki ZZR600 -91
Yamaha RD125LC -86
Millos sarjatuotanto alkaa ?-) Mä voisin tilata tollasen(Bandu @ Kesä. 10 2004,21:28) kirjoitti
![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Ei ikuna *(Jassu @ Kesä. 10 2004,22:22) kirjoitti
. Sanoin kyllä HiFlexissä,että voi olla että saattavat saada muitakin ketjurasvari-asiakkaita, jahka ehdin nettiin oman viritykseni julkaisemaan. Niih ja sähköisesti kun toimii, niin nyt joku elektroniikkamestari vois tehdä päälle jumalattoman hienon ohjausjärjestelmän joka sniffaa ilman lämpötilan, kosteuden, sateen, käytetyn öljyn koostumuksen, ajonopeuden, siirretyt tehot jne. ja ohjaa sitten voitelua sen mukaan *
![]()
// Honda Blackbird 1100 XX
Ohjetta nettiin vaan - tahtoo tollasen
Voisit muuten tehdä hyvin rahaa myymällä "rakennussarjaa" missä olisi noi kaikki mainitut rensselit mukana![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Olisko mahdollista saada vähän yksityiskohtaisempi seloste laitteesta, mielellään jopa kytkis. Miten tuo magneettiventtiili toimii?(Bandu @ Kesä. 10 2004,21:28) kirjoitti
Tässäpä muutamia linkkejä aiheeseen liittyen (osa englanniksi ja osa saksankielisiä):
Scottoiler
Loobman
Loobman-infoa
Pro-Oiler
Hawkeoiler
Lubetronic
CLS200
McCoi-Kettenöler
Kettenoeler.com
McCoi-Kettenöler #2
McCoi-Kettenöler #3
McCoi Kettenöler #4
Motorbike-News
AndersReisen
Reissuverkko
"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
- Leif Segerstam, kapellimestari
Mullakin on tollainen itsetehty "beta-versio" ketjunrasvauslaitteesta(Jassu @ Kesä. 22 2004,18:39) kirjoitti
3000 km jo takana ja hyvin näyttäis toimivan...
Ei enää mopoa allaGsx1400 lähti uuteen kotiin...
No olisiko sinulta mahdollista saada jotain kaavioita tai ohjeita, kenties jopa kuvia?kirjoitti
Yksi ääni lisää Hondan spraylle!(Fastm8 @ Huhti. 15 2004,09:11) kirjoitti
![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Mullakin on itse tehty rasvari systeemi. Tosin hiukan erilailla kuin tuo.(laapotti @ Loka. 12 2004,01:13) kirjoitti
Tarvikkeet:
Moottorisahan terävoitelusäiliö
Magneettiventtiili
Neulaventtiili
4mm nylonletkua
rautalankaa
nippusiteitä
Säiliö on takapenkin alla josta lähtee letku magneettiventiilille. Magneettiventtilille sähkö on otettu takavalolta joten on auki aina kun on valot päällä. Magneettiventtililtä mennään neulaventtiilille jolla säädetään öljyn virtaus ketjulle. Neulaventtiililtä sit letku vaan ketjun päälle. Ketjun sisään työnnetään rautalanka jolloin saadaan letku pysymään halutussa asennossa. Sit vaan säädetään neulaventtiilistä virtaus sopivaksi. Mulla se on säädetty suunnilleen silleen että tiputtaa tipan/30 sekuntia.
Sit vaan kovaa ajoa ja öljyä välillä lisää säiliöön.
Sepe
<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
<span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
+1(Athene @ Loka. 13 2004,16:53) kirjoitti
Kokeiltujen listalla muunmuassa Gastrolin öljy ja vaha, Shell, Motul ja täytyy sanoa että toi Honda on ihan omassa luokassaan. 954:n orkkisketjut oli 25 tkm jälkeen, jossa joku 25 ratapäivää joukossa, vielä loistokunnossa. Gastrolin ketjupesu on kyllä ihan jeesh.
Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
Jaa, zori etten oo tullut huomanneeksikaan, että täällä jotain kysellään...(laapotti @ Heinä. 05 2004,18:26) kirjoitti
Nii, tossa mun härpättimessä ei ole mitään niin ihmeellistä, että siitä edes kytkentäkaaviota olisin haaveillut. Öljy valuu omalla painollaan satulan alla olevasta pullosta alaspäin. Magneettiventtiilillä päästetään aina sopiva liraus silloin tällöin letkuun, se tippuu pienestä suuttimesta hiljalleen. Jos nyt jotain voisi oppia omasta ratkaisusta, niin (parkkipaikalle) jälkitippumisen ehkäisemiseksi venttiilin pitäisi olla mahdollisimman lähellä suutinta. Mutta tuokin on tapakysymys, kunhan muistan öljytä ketjut matkalla, enkä juuri ennen parkkeeraamista niin...
Magnettiventtiilin kytken päälle releellä, joka taas saa ohjausvirran valojohdosta ryöstäen tankin ja katteen raossa olevan kytkimen kautta. Eli siis toimii vain kun valot on päällä (ei haittaa vaikka joku parkkisella räppäis kytkintä).
Eli nippu johtoa ja parit ryöstöliittimet. Releen ja johtokasan saa halvalla myytävistä lisävalojohtosarjoista. Tosin tuon kelan teho on vain 5W, ei siinä mitään relettäkään oikeasti tarvittaisi. Kunhan nyt laitoin... Bandiitissa ei prkl ole relettä edes ajovaloissa (hävytöntä). Moposta riippuen sijoitus onnistuu helposti tai sitten ei, bandiitissa venttiilille, letkuille ja öljypullolle löytyi paikka helposti. Pikkuinen 100ml pullo riittää pitkään ja täyttö käy helposti kun pullon saa satulan alla olevasta kolostaan napattua pois täyttöä varten (letkun sallimissa rajoissa tietty)
Nii, magneettiventtiili oikeasti on aika sikakallis sikseen. Mutta siitä tuo ratkaisu nyt muuten syntyi niin helposti. Venttiilin päälle lätkäistään kela ja aina kun kelaa ruokkii 12V jännitteellä, niin venttiili päästää öljyä, muuten se on kiinni. Valmiin venttiili/kela-paketin saa esmes just tuolta HiFlexistä.
Vaihtoehtoisia ratkaisuja on ainakin tuollaisen valojen mukaan vetävän neulaventtiilillä säädettävän tiputuksen teko, kuten tuossa on aiemmin mainittu. Ja voi siihen eteen laittaa vaikka tietokoneen ohjaamaan öljyämistä, jos nyt haluaa hifistellä (ja miksei haluaisi)
// Honda Blackbird 1100 XX
Taisinkin sulta saada aikanaan vinkin tuon rakenteluun - kiitos *(Sepe @ Loka. 14 2004,10:14) kirjoitti
Kannattaa muuten liittää tuohon öljyntiputusletkun loppupäähän pätkä jarruputkea - saa nimittäin taivutella sen sitten sopivalle kohdalle. Mulla tiputtaa eturattaan luokse taaksepäin rullaavan ketjun yläpuolelle. Saikohan tuosta mitään selvää *![]()
Ei enää mopoa allaGsx1400 lähti uuteen kotiin...