Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    Olen nähnyt lähinnä englantilaisilla web-sivuilla mainoksia automaattisista ketjujen rasvauslaitteista. Niissä on ljoku pullo satulan alla ja sieltä saadaan öljyä ketjuille alipaineella tai puristamalla pulloa. On kai niitä joitain sähkölläkin toimivia. Onko kenelläkään käyttö- tai muita kokemuksia näistä laitteista?
  2. #2
    Pistähän hakuun näiltä sivuilta vaikka nyt scottoiler niin luulisi löytyvän.
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  3. #3
    Juu, Scottoiler on on ollut käytössä jo muutaman vuoden, ja ei voi kun suositella. * *
  4. #4
    Hei,

    Mistä scottoiler mallista kokemuksesi ovat (touring/universal)?
    Just More
  5. #5
    Lainaa (Lake @ Huhti. 13 2004,07:36) kirjoitti
    Pistähän hakuun näiltä sivuilta vaikka nyt scottoiler niin luulisi löytyvän.
    Samalla maahantuojalla (Crossi-Pyörä Oy) on myös modernimpi elektronisesti ohjattu rasvauslaite. Kuulema säätö ja asennus helpompi. Nimeä en muista.
  6. #6
    Se on se cls jotain. Moto-lehdessä oli ko. laitteesta juttua Suzuki SV 650 -käyttötestin yhteydessä. Tais olla pelkkää positiivista kerrottavaa. Meinasin ite käydä hakemassa ton vehkeen joskus lähiaikoina kun tuollapäin mopoilen. Kertoilen sitten käyttökokemuksia, jos toi tulee haettua.

    Mua kiinnostaa toi Scottoileria enemmän, koska asennus akkuun kuulostaa mukavammalta kuin Scottoilerin kaasaritsydeemi. Lisäksi sarvissa hanikka josta säädetään voiteluaineen tiputustiheyttä... ai vähä cool!
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  7. #7
    Itsellä on touring malli. Tosin touring/universal mallit ovat täysin sämat. Ainut ero on, että touring mallissa tulee mukana isompi lisäsäiliö öljylle, joka asennetaan rekisterikilven taakse. Eli kun jättää ko. säiliön asentamatta, niin jäljelle jää universal malli. * *

    Se mitä tuohon säätämiseen tulee, niin eipä sitä tarvise juurikaan säädellä, kun on kerran säätänyt sen kohdilleen, niin se on siinä, ja voi keskittyä ajamiseen. * * Ei sitä tarvitse koko aikaa olla ruuvaamassa. Tietty, jos ajaa pitemmän aikaa kaatosateessaa, niin öljyn tiputusta voi vähän lisätä, mutta sekin hoituu sitten tarvittaessa samalla kun tankkaa pyörän. Se mikä on Scottoilerin selkeä etu noihin uusiin elektronisiin tulokkaisiin, on sen "pommin varma" rakenne, joka toimii kuin junan vessa. * *Ei ole juurikaan rikkoutuvia/kosteudelle alttiita osia. Asennus "kaasari systeemiin" on yhtä helppo kuin akkuun, ellei jopa helpompi. Eli yksi alipaine letku poikki ja siihen mukana tullut T-kappale väliin ja sen on siinä. *
  8. #8
    Scottoiler, universal. Helppo asentaa ja taisi vaikeinta olla sen kaksihaaraisen syöttimen paikalleen laitto tai lähinnä sen telineen modifiointi. Aikaa kuitenkin kului ehkä varttitunti. Toinen hankaluus tuossa oli löytää paikka jossa se ei näy mutta kuitenkin näkyy eli on tarkastettavissa ja säädettävissä vaikka ajon aikana ollen kuitenkin vähän piilossa.

    Parisataa takana ja toimii kuin rasvattu
    Tuo mikroprosessori ohjattu voi kanssa olla oiva kapistus, oman oilerini sain sen verran edukkaasti että en sitten muita ruvennut edes katsastamaan. Toisaalta miksi tehdä yhtään sen monimutkaisemmaksi kuin on pakko?

    Toi kaksihaarainen syötin on ihan ykkönen.
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  9. #9
    Tietääkö joku, mistä noita scottoilereita kannattaisi kysellä suomesta? Tiedän, että Crossi-Pyörä tuo niitä maahan, mutta onko suomessa jälleenmyyjiä ko. tuotteelle? Toki vois tilata saksastakin, mutta tahtois heti hakea semmosen...



    Honda VTR 1000F
  10. #10
    Ite kysyisin tuolta krossipyörästä... Tai sitten louisilta motovelhojen kautta. Siis jos on yhtään aikaa. Kuitenkaan tietääkseni tuo Louis ei myy noita haarotus palikoita jotka (mielestäni) on must.
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  11. #11
    Lainaa (domus @ Huhti. 14 2004,14:01) kirjoitti
    Tietääkö joku, mistä noita scottoilereita kannattaisi kysellä suomesta? Tiedän, että Crossi-Pyörä tuo niitä maahan, mutta onko suomessa jälleenmyyjiä ko. tuotteelle? Toki vois tilata saksastakin, mutta tahtois heti hakea semmosen...
    Jos oikein muistan, sekä Motovelhot että Orgshop, kumpikin myivät Scotoileria.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  12. #12
    ORGshopista yritin löytää, mutta tuloksetta. Italo valaiskoon asian suhteen jos siellä jossain niitä on.
    Honda VTR 1000F
  13. #13
    Just vaihdoin ketjut ja rattaat. Sen verran teki kipeetä , että Scottoilerilla olis kysyntää. Louisilla hinta 130 egee, mihin hintaan te olette näitä saaneet härmästä ?
    Just More
  14. #14
    Jos välttämättä haluaa käyttää noita spray-öljyjä/-vahoja, niin kannattaa kyllä kokeilla Honda merkin alla myytävää spraytä. * * * **Sen jälkeen nimittäin kiertää Castrollit yms. tököttimet todella kaukaa. *
  15. #15
    siihen sopivaa öljyä on vaikee löytää..
  16. #16
    Lainaa (kawa123 @ Huhti. 16 2004,07:21) kirjoitti
    siihen sopivaa öljyä on vaikee löytää..
    Kuten jo täällä jossain aiemmin tuli sanottua että toi oilerin öljy on ihan samaa kamaa kuin vaihteistoöljykin on. Eli sitä sisään ja homma toimii.
    Tai sitten tilaat louisilta, käy se niinkin jos haluaa maksaa...
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  17. #17
    Ei se vaihtestoöljy nyt ihan saamaa ole kuin Scottoilerin oma - öljyä tosin molemmat, perusolemukseltaan. * *GL-5 luokan vaihteistoöljy on kuitenkin todettu käytännössä heiman peremmaksi. *Sen viskositeetti kestää paremmin lämpötilänvaihteluita, kuin scottin vastaava. => Scottoilerilla on nykyään kahta erilaista öljyä saatavilla, juurikin erilaisiin käyttölämpötiloihin. *Toinen asia mikä on hyvä ottaa huomioon vaihteistoöljyä käytettäessä, on sen laatuluokiutus - niissä on nimittäin mm. lisäaineistuksessa eroja. Eli kanattaa sitten käyttää (vain) GL-5 lukiteltua. * *

    Scottoilerin omaa öljyä löytyy ainakin Tampereelta RM Heinolta, hyllystä. Toisaalta Scottoilerissa voi käyttää ihan mitä öljyä tahansa - ei se valita jos sinne laittaakin esim. mottoriöljyä, eikä scottin omaa. *
  18. #18
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 13 2004,22:31) kirjoitti
    Se on se cls jotain. Moto-lehdessä oli ko. laitteesta juttua Suzuki SV 650 -käyttötestin yhteydessä. Tais olla pelkkää positiivista kerrottavaa. Meinasin ite käydä hakemassa ton vehkeen joskus lähiaikoina kun tuollapäin mopoilen. Kertoilen sitten käyttökokemuksia, jos toi tulee haettua.

    Mua kiinnostaa toi Scottoileria enemmän, koska asennus akkuun kuulostaa mukavammalta kuin Scottoilerin kaasaritsydeemi. Lisäksi sarvissa hanikka josta säädetään voiteluaineen tiputustiheyttä... ai vähä cool!
    CLS200 se on. Mulla toinen menossa, eka meni edellisen mopottimen mukana. Sikahyvä peli, toimii kun junan vessa ja tiputtelua saa säätää potikasta ajon aikana. Suosittelen.
    Jaaniijjuuja kun pari vuotta sitten Dortmundin messuilla niitten CLS:n ukkojen kaa jutskailin niin olivatten hirmukiinnostuneita saamaan jälleenmyyjiä Suomeen. Org!-shoppiin?



    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  19. #19
    Taisin tänään ajatella ääneen scotoileria kun vaimo tokas että jos ei jaksa itse laittaa rasvaa mopon ketjuihin vaan pitää olla tuhannen mummon automaatti niin voi lopettaa mopoilun... En sitten uskaltanut enää jatkaa että sellaista itsekin miettinyt kun on kardaanin ja hihnan kanssa tottunut aikaisemmin niin helpolle...
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  20. #20
    Lainaa (FXD @ Huhti. 16 2004,23:11) kirjoitti
    jos ei jaksa itse laittaa rasvaa mopon ketjuihin vaan pitää olla tuhannen mummon automaatti niin voi lopettaa mopoilun
    Sitten täytyy vaan mennä Etolaan, ostaa tarvikkeet vitosella ja tehdä itse.
  21. #21
    Lainaa (Ytsför @ Huhti. 17 2004,01:08) kirjoitti
    Lainaa (FXD @ Huhti. 16 2004,23:11) kirjoitti
    jos ei jaksa itse laittaa rasvaa mopon ketjuihin vaan pitää olla tuhannen mummon automaatti niin voi lopettaa mopoilun
    Sitten täytyy vaan mennä Etolaan, ostaa tarvikkeet vitosella ja tehdä itse.
    Onx jollain hyviä vinkkejä tähän? Lähinnä kai sopiva suutin ja hana/säätöjärjestelmä lienevät ne kulmakivet. Vapaasti tiputteleva vai tarkemmin säädeltävä? Mihis noiden kaupallisten rasvareiden toiminta perustuukaan, säädetäänkö niissä virtaus niin, että silloin tällöin tipahtaa vai ohjaako ne jotenkin täsmällisemmin, että esimerkiksi kerran minuutissa lirautetaan? Nyt rupes just houkuttelemaan kotitekoisen rasvarin kyhäys...
    // Honda Blackbird 1100 XX
  22. #22
    Lainaa (Bandu @ Huhti. 20 2004,21:29) kirjoitti
    Lainaa (Ytsför @ Huhti. 17 2004,01:08) kirjoitti
    Lainaa (FXD @ Huhti. 16 2004,23:11) kirjoitti
    jos ei jaksa itse laittaa rasvaa mopon ketjuihin vaan pitää olla tuhannen mummon automaatti niin voi lopettaa mopoilun
    Sitten täytyy vaan mennä Etolaan, ostaa tarvikkeet vitosella ja tehdä itse.
    Onx jollain hyviä vinkkejä tähän? Lähinnä kai sopiva suutin ja hana/säätöjärjestelmä lienevät ne kulmakivet. Vapaasti tiputteleva vai tarkemmin säädeltävä? Mihis noiden kaupallisten rasvareiden toiminta perustuukaan, säädetäänkö niissä virtaus niin, että silloin tällöin tipahtaa vai ohjaako ne jotenkin täsmällisemmin, että esimerkiksi kerran minuutissa lirautetaan? Nyt rupes just houkuttelemaan kotitekoisen rasvarin kyhäys...
    Joku on värkännyt pissapojan moottorista rasvarin. Myös perämoottorin bensaletkusta tutun puristelupumpun olen nähnyt omatekoisessa ketjunvoitelulaitteessa (periaatteessa saman asian ajaa kuin Loobmanin muovinen öljysäiliö).
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  23. #23
    Itse juuri tein automaattisen Scottoilerin korvikkeen, meni puoli iltaa suunnitellessa ja pari tuntia tehdessä.. Kustannukset: 4,90€, 1 litra vaihteistoöljyä. Lisäksi (romu)varaston arvo aleni palttiarallaa 2€

    Pikatestin jälkeen vaikuttaisi toimivalta. *

    Seuraavat kamat tarvittiin:

    -1m ohutta muoviletkua
    -pari muovista neulaventtiiliä (asensin sarjaan, toisella suljetaan ja avataan, toisella säädetään tiputus)
    -20cm jäykähköä rautalankaa (tiputusletkun tiputuspään sisälle, jotta on hyvä säätää pysymään kohdillaan)
    -1 muovinen letkun T-kapple tiputuspäähän, jottei kaikki rasva menisi vain ketjun keskelle
    -10 nippusidettä
    -1 desin vetoinen tyhjä muovipurnukka, jossa sopiva nokka letkun kiinnitykselle (tähän tarvittiin kyllä lisäsovite paksummasta letkusta ja suurennus/pienennyskappaleesta)
    -1 nuppineula (reikä nurinpäin asennetun muovipurnukan pohjaan jotta öljy juoksee)

    Vielä kun hommaisi 12v magneettiventtilin tuon toisen neulaventtiilin tilalle, niin sitten alkaisi olla jo aika asiallinen

    Voin ottaa huomenna muutaman kuvan jos jotakuta kiinnostaa.



    .
  24. #24
    Lainaa (Kemppi @ Huhti. 21 2004,22:33) kirjoitti
    Voin ottaa huomenna muutaman kuvan jos jotakuta kiinnostaa.
    Juu, otappa kuvia rupee olee noi kustannukset sitä luokkaa, että tommosen vois jo harkita rakentaa
    Marko
    Kawasaki ZZR 1400 & Yamaha YZ400F
    Nothing is so simple that it cannot be misunderstood!
  25. #25
    Jep,
    Etuisa oli! Ja eipä nuo osat montaa euroa maksa vaikka ne nyt aivan tätä tarkoitusta varten olisi hankkinutkin.

    No niin.. tulipa sitten todettua sen magneettiventtiilin tarpeellisuus.. manuaalinen tippa on kiusallisen helppo unohtaa auki. Se vain nostaa vekottimen kokonaishintaa aika radikaalisti. - olisko jollakulla hyvää vinkkiä mistä sellaisen sähkötoimisen sulkuventtilin saisi ylijäämä/purkuosana, tai ylipäätään järkevällä hinnalla?
    .
  26. #26
    Lainaa (lammmar @ Huhti. 22 2004,00:44) kirjoitti
    Juu, otappa kuvia rupee olee noi kustannukset sitä luokkaa, että tommosen vois jo harkita rakentaa
    Kyllä tollaisen varmaan virittelee kun katselee vaikka scottoiler asennusohjeita niistä voit saada just sun pyörään vinkkejä miten asentaa laitteet. Täytyypi alkaa itse varmaan myös virittelemään voitelulaitetta kun ei viitsisi noiden öljyjen ja spraytten kanssa pelata ja ajella pitäis *
    Palkka juoksee....minä en
  27. #27
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tuossa joku jo aiemmin kyseli että mistä scotoileria saa tietojenne mukaan edukkaimmin hommattua? Voisi itseäkin kiinnostaa moinen...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  28. #28
    Mulla on hihnavetoinen kawa ollut nyt vähänaikaa, eikä ole aienpaa kokemusta hihnavedosta. Kertokaa mielipiteitä, risuja ja ruusuja kyseisestä härvelistä. Kysyy nimimerkillä kartaani on must.
  29. #29
    Lainaa (Kemppi @ Huhti. 22 2004,18:42) kirjoitti
    No niin.. tulipa sitten todettua sen magneettiventtiilin tarpeellisuus.. manuaalinen tippa on kiusallisen helppo unohtaa auki. Se vain nostaa vekottimen kokonaishintaa aika radikaalisti. - olisko jollakulla hyvää vinkkiä mistä sellaisen sähkötoimisen sulkuventtilin saisi ylijäämä/purkuosana, tai ylipäätään järkevällä hinnalla?
    Hep,

    Kelpaiskohan tällainen magneettiventtiili? SP-Elektroniikka
  30.  
  31. #30
    väkertelin ja sovittelin itse kans oman huslappoilerin, äläkää kysykö mistä nimi tulee, se vaan tulee ja menee.


    tarpheet:

    1.heinz mexican ketschup 400ml, se pienempi plo. sopii zetorin takalokeroon penkinalle, myös tavallinen käy, keltaista en ole kokeillut.

    2. eripaksuisia, osittain toisiinsa sisäkkäin meneviä muoviletkuja, läpinäkyviä seurannan vuoksi, yhteensä noin reilu metri.

    3. sähköteippiä rullallinen, mustaa.

    4. rautalankaa, ohutta ja paksua, jokunen metri, liitosten vahvistamiseen ja öljynulostulopään ohjailuun letkusta ketjulle.

    5.pari tippajarrua, mallia leikkauspöytä, yksi kolmitiehana, jossa ilmausmahdollisuus. yksi tippajarru on persuksenvieressä, voi säädellä ajonaikana, tosin säädön vaikutusta on vaikea kurkkia ajossa.

    6. muutama kumihanska pullon ja letkunulostulonväliin tiivisteeksi.

    7. yksi nippuside korkin sisälle letkun ja kumihanskan päälle kiristimeksi, jotta öljy valuu vain letkuun, eikä ohi letkun ulkopuolelta, kuten aluksi teki kun tein ns. prototyypin.

    kustannuksia ei laskettu, alle 10 euroa jokatapauksessa.

    suurin osa tarvikkeista ns. jäteroinaa ja poisheittokamaa, paitsi teippi ja rautalangat.

    öljynä vaihteistoöljyn ja moottoriöljyn sekoitusta, motoroili sen takia, että juoksevuus ohuiden hanojen ym. läpi olisi kohtalaista.

    toimii.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen