Mulle ei tule muut mieleen kuin BMW, Schuberth, Shoei ja HJC. Olisko vielä muita minkä malleja katselis jos avattavaa umpipottaa tekee mieli ostaa?
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Airoh´illa on mielenkiintoinen (ja edullinen) tuttavuus tälle vuodelle:
Nolanilta löytyy ja samoin X-Liteltä.
Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Unohdin mainita että hinta sveduissa on tuolle Airoh SV 55 vain 2399 SEK, löytyy mustana ja hopeana...ulkonäkö on aika "cool" ja herkkuna tuo "aurinkovisiiri"![]()
Mulla on Caberg. Ollut jo useamman vuoden enkä vielä ole keksinyt yhtään huonoa puolta siitä.
Misteepä sen tietää mihinkä pystyy ennen kun kokkeiloo.
Eiköhän olisi helpompi sanoa millä meillä myytävällä merkillä ei ole avattavaa umpipotta?
Arai ja Bandit.(jjp @ Huhti. 21 2004,18:49) kirjoitti
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Saako tuota aurinkovisiiriä käännettyä piiloon vai joutuuko illaksi ruuvaamaan irti? Paljonko tuo hointa on suunnilleen euroina?(Köpi @ Huhti. 21 2004,18:13) kirjoitti
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Muuten hyvä, mutta hakusessa olisi VALKOINEN avattava ns. polliisipotta. Shoein omalta webbisivulta löytyy jopa kuva Syncrotec II White mallista, mutta shopeista ei tahdo löytyä... En haluaisi 'tyytyä' hopeaan *
EDIT: siis tällainen (courtesy of shoei-europe.com)
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Aurinkovisiirin idea on nimenomaan se, että sen saa potan ulkopuolelta ajon aikana (hanskat kädessä) esiin taikka piiloon (esim. kun aurinko paistaa tai on pilvessä vuorotellen, tai tunneleihin ajettaessa jne)... Schuberthissa samanlainen nerokas systeemi, ei tarvi miettiä onko "arskat" mukana tai ei (ja ylipäätään kaikkiin kypäriin ei tahdo saada edes "arskoja" mahtumaan)...(Transalp @ Huhti. 21 2004,19:56) kirjoitti
Päivän SEK kurssin mukaan hinta on noin 262 EUR (ja tuo on ovh hinta, tingittyäkin saa...) Suomeen tulosta en tiedä, mutta Tukholmaanhan pääsee helposti (voi ostaa ne "juomatkin" samalla reissulla)
Helsingin stormissa oli/on tarjouksessa Nolanin N100 avattavia umpipottia... jäljellä on tosin enää xs/s/m/xxl kokoja kun viimeksi kävin. Itse hain jo jonkun aikaa sitten sieltä kypärän itselleni. Hyvältähän tuo on tuntunut![]()
Pegaso IE
Mulla on kanssa N100, mutta olis mukava koittaa välillä uuttakin kypärää.(Cobretti @ Huhti. 22 2004,19:50) kirjoitti
Aurinkolaseja ei koskaan muista ottaa mukaan kun niitä tarvis, joten tuo aurinkolippa tuntus hyvältä...
Nolanin huono puoli on etuosan lukitusmekanismi, joka on kahdella napilla avattava. Aluksi oli vaikeaa pikkuvauhdissa avata sitä, mutta nykyään sen kyllä saa yhdellä kädellä aukeamaan.
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Kävin kokeilemassa kaikkia merkkejä ja Schuberth istui mulle parhaiten, mutta sehän on tietysti bollasta kiinni mikä tuntuu mukavimmalta.Pidän myös hyvänä kypärän sisäistä aurinkovisiiriä.![]()
Ainakin Nolanilta ja Suubertiltä löytyy valkoista pottaa.
Tulin, näin, koitin
Itsellä umpikypäränä avattava Bieffe ja avona Yammun customkypärä![]()
(...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
tuo nolanin n100 on ollut tosiaan tarjouksess monessakin paikassa...itellä ollut kakkospottana käytössä..muuten ihan ok mut melko terävät suhinat on ku reilumasti ajelee...riippuu tietenki mihin vertaa ykköspotta on shoei xr800...