Valoa ei ole koskaan liikaaOnkos kukaan virittänyt afrikkalaisestaan oikeaa lähilankaa palamaan vasemman kanssa ja kuinka helposti homma käy? Yksi rele lisää mihin virransyöttö ja heräte vasemman polttimon johtosarjasta vai...? Mä olen kuullut jotta joissain malleissa tuo modifikaatio olisi helpompi kuin toisissa, riippuen siitä mihin maahan pyörä alunperin on tehty. Mulla on sakuversio vuosimallia -94.
Katselin tuossa kaverin pyörästä vm. 95 umpioiden mallia, siinä on oikea umpion lasi täsmälleen samanlainen kuin mulla ja ko. pyörässä lähivalot on tuplattu. herää kysymys onko tuohon ysifemmaan tehty modifikaatio itse vaiko saiko ne valot olla tuolloin tuplattu ihan pykälien puolesta..? Jos tuo -95 pyörä on tehtaan linjalta lähtenyt tuplalähivaloilla niin silloin mun pyörässä olisi kanssa umpiot valmiiksi lailliset.
Mulla on sellainen tunne että tuplavalot päivällä auttaisi sokeitakin kotilokuskeja havainnoimaan pyörän paremmin vähentäisi ehkä noita vastapalloon ohittamaan lähteviä **
KTM
itse itselleni vastaten...
http://www.atic.org/faq/lights.html
täällähän on oikeen sanottu että germaaniversiossa on tuo ylimääräinen rele (kyllä, muistan vielä kun ihmettelin miksi mun pyörässä on yksi musta möykky enemmän vs. kaverin pyörä..)! Pitää kommentoida tänne miten modifikaatio onnistui kun saan tehtyä!
KTM
Itselläni -95 saksasta tuotu at ja piti kanssa viime talvena tutkia tuota valojen tuplausta, mutta yllättäen jäi tutkimatta *. Laitappa tosiaan kommenttia tänne miten homma onnistu! Kummankin umpion lasit ovat erilaiset eli toista lasia ei ole lähivaloille tarkoitettu, mutta haitanneeko tuo mitään.
SE
Kylläpä melkein kannattaisi varmistaa että umpiossa lukee HCR ennen kuin lähivaloa alkaa kytkemään. Ei siitä muuten mitään muuta hyötyä ole kuin vastaantulojoiden häikäiseminen...(kasper @ Huhti. 23 2004,14:42) kirjoitti
![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Kannattais varmaan laittaa vielä katkaisija, josta lisävalon kytkettyä päälle/pois aina tarpeen mukaan. Näin voisi välttää pimeän aikaan vastaantulijoiden häikäisemisen. Siis näin jos se on ongelma.
@, AT, RD07A