Itse kun huoltaa niin tietää että on varmasti tehty muutakin kuin valohoitoa.![]()
Ja jos ei osaa itse huoltaa, tietää varmasti sen, mitä liikkeen huollon jälkeen aina epäilee, että mitään ei tehty![]()
Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
Itse rupesin huoltamaan crossia viimekesänä ja kyseinen pyörä on vieläkin osina tuolla tallissa.![]()
Kyllähän sen kasaan sais jos vaan ottais itteä niskasta kiinni, mutta todennäköisesti jäis aikamoinen mutterikasa käteen.![]()
Toivottavasti kohta pääsee![]()
![]()
![]()
<p><strong>Triumph Speedtriple</strong></p>
Niin, eipä tarvi miettiä miten homma on tehty kun ite huoltaa. Ja pitäähän motoristin tuntea oman pyöränsä, itse en ainakaan vois kuvitella ajavani ajoneuvolla jossa en tiedä mitä kaasuttaessa tapahtuu.... No, eihän sitä tarvi olla mitenkään erityisen kätevä käsistään että saa tehtyä pyörälleen saman kuin Hondan merkkiliike teki TM:n testissä (eli vaihto tulpat ja jotain muuta pientä mutta kuten esim. ketju ja jarrusatula jäi kiristämättä
) Mutta uskon että tuo liike oli poikkeus, löytyy niitä hyviäkin liikkeitä muualta.
Aina on omat huollot onnistunu ja kunhan tekee ne "useat" määräaikaishuollot itse, ei välttämättä tarvi isompia huoltoja sitten tehdäkkään ennenkuin joku osa yksinkertaisesti tulee liian kulunneeksi.![]()
- "No! It's not a Harley" -
Mulle ainakin pyörän parissa näprääminen ja huoltaminen
on osa harrastusta. Ja oppiihan siinä tuntemaan moponsa paremmin (läpikotaisin). Voinee siitäkin joskus olla hyötyä...
Tylsäähän se olisi jos hakisi pyörän kaupasta ja se olisi siinä..![]()
Mitä sitä sitten talvisin tekisi?![]()
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Itehän sitä huolletaan ja jos jotain liian teknistä niin isäukko apuun ja ihmetellään yhdessä. Eipä oltu aikaisemmit etupumppuja purettu, niin tietenkin niin piti tehdäJa saatiin vielä kasaankin ja todettiin että loppujen lopuksi aika helppo homma
![]()
Maybe it was just a dream
Sometimes things ain´t what they seem
Better not fool with things you don´t understand
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (antti @ Huhti. 05 2003,10:35)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mulle ainakin pyörän parissa näprääminen ja huoltaminen
on osa harrastusta. Ja oppiihan siinä tuntemaan moponsa paremmin (läpikotaisin). Voinee siitäkin joskus olla hyötyä...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Sama vika minussakin!
Die, spamming faget.
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Juke @ Huhti. 04 2003,22:16)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Itse kun huoltaa niin tietää että on varmasti tehty muutakin kuin valohoitoa.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Jeps hyvähän se on itse tehdä mut ne ketä tietää ettei osaa itse niin jättäis sit homman kokonaan tekemättä...
On meinaan aika ikävää jatkaa siitä mihin teeseitse miehen rahkeet on loppuneet...![]()
Suomalaisista mailman parhaista pyöristä kun aika usein huomaa et taitava teeseitse on suomalaisugrilaisia metsäremontteja tehnyt...![]()
Pitäisi vaan aina muistaa että jättää korjauksen tekemättä jos ei ole täysin varma siitä miten se tehdään. Itse tulee uudelle pyörällekkin tulpat, suodattimet ja öljyt vaihdettua, mutta tulee jätettyä isommat hommat ammattimiehille niin välttyy suuremmilta laskuilta kun jokin meneekin pieleen.![]()
Tekemällä oppii ja kun on todella huolellinen, ei satu vahinkoja.
Muille en mopoani anna käsiin, teen ihan kaiken itse ja en edes laske sen varaan että ryssisin jotain niin, että vaarantaisin mopon kunnon tai oman henkeni (kop-kop-kop).
Ainoastaan renkaan vaihdot vanteelle saa tehdä joku muu, sillä siihen minulla ei ole kunnon laitteita.
Huoltaisihan sitä itsekkin, mutta kun pitäisi saada leimat huoltokirjaan takuunalaiseen mopottimeen.![]()
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jjn XX @ Huhti. 05 2003,22:17)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Huoltaisihan sitä itsekkin, mutta kun pitäisi saada leimat huoltokirjaan takuunalaiseen mopottimeen.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Eihän ne kuitenkaan hajoa ennen takuuajan loppumista. Koettu uudessa pakettiauto mersussa jossa lämmitys meni hajalle pari kuukautta takuuajan päättymisen jälkeen. Menipä onneks kuitenkin valmistusvirheen piikkiin.
Eli huolla jo tässä vaiheessa pyörä ite, ellei tietenkin jos huollot kuuluu kauppahintaan niin liikkeeseen äkkiä
![]()
MUlla jätettiin tampereella huollossa etujarrusatulan
ruuvit irti ja jarrut katos ristyksessä. Nykyään huollan
itse tai sellasessa huollossa jossa voin olla itse seuraamassa
mukana.
Kukaan saa##nan kädetön dementoitunut örveltäjä ei mun pyörää enää säätele ...kele.![]()
Kesä ilman pyörää on kuin talvi ilman vaatteita...
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Strictly Ace 750 @ Huhti. 06 2003,04:10)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Eihän ne kuitenkaan hajoa ennen takuuajan loppumista.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
4v. / n. 70 000 - 80 000 km. *???
Ainakin Yamahan kirjassa lukee että teetä huollot hyväksytyssä liikkeessä niin takuut pysyy voimassa, siis jos takuut on yleensä enää voimassa...
Ite ne pitää tehdä. säästää monta taalaa.
Niin kyllä huollot kannattaa tehdä itse, siinä säästää selvää rahaa...mulle ei tulis mielenkään viedä mihinkää liikkeeseen esim. öljynvaihtoon.![]()
Sitä paitsi mulle se pyörän jynssääminen ja korjaaminen on iso osa koko harrastusta![]()
Honda VTR 1000F
Moi
Kiitos kommenteista. Aihe tuntuu kiinnostavan. Kyllä minulle kin on osa harrastusta pyörän huoltaminen, tarkoitan ketjun vaihto rattaineen öljyn ja suodattimen vaihto, jarrupalat *vaihto jne. pikkujutut. On varma olo ajaessa kun on huolellisesti varmistanut joka mutterin.
Uusi pyörä on tietysti takuineen eri asia.![]()
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jjn XX @ Huhti. 06 2003,10:05)</td></tr><tr><td id="QUOTE"><span id='postcolor'>Strictly Ace 750,Huhti. 06 2003,04:10 kirjoitti
Murphyn laki.. Ootko kuullu ikinä???
juu itsekin huollan pyöräni itse kuuluu mielestäni osana harrastukseen,ja jos ei osaa niin kyllä siinä oppii kunhan vaan on tarkkana.Eri asia tietenkin jos on uusi ja taakuun alainen pyörä,ei muuta kuin korjaus kirjaa ostamaan ja itse huoltamaan
niin voi vahingossa säästää mutaman euronkin![]()
Huollan ja korjaan sen minkä osaan, mutta tietyt hommat on parempi jättää ammattilaisille. Toisaalta huoltojen tekeminen on osa harrastusta.
Elämäni hyödyllinen opetus on se, että idiootit ovat yleensä oikeassa.
Heinäsen (Haynes..) tms. huoltomanuaalit on poikaa jos meisseli pysyy kourassa, mutta ei ole varma, että kumpaan suuntaan pitäisi veivata. Perus arvot, momentit, "kuinka puran, korjaan ja kasaan" sektioita kuvien kera yms. Koko rahalla asiaa, jos itse laittelee. Jotkut valittavat että painokset ovat englanniksi, mutta se on ihan henkilökohtainen heikkous, johon voi vaikuttaa. Itse olen kiitollinen saatuani kohdata onnen käyttää tehtaan söövis manuaalia. Tjaa, noh eipä tuohon ole paljoa tarvinut tehdäkään...
Tee se itse meiningistä...
Uusi huolto ja tee-se-itse halli on avattu Nummelaan...Hallin sivut
Paikalla on prätkä nosturit, työkaluja, painepesuri jne...
Orggilaiset saa alennusta siellä...![]()
![]()
<br />
renkaiden vaihto tee-se-itse työnä onnistuu, mutta tasapainotus ei onnistu tee-se-itse periaatteella... mutta siis kyllä suht edullisesti saa ne tasapainotettua siellä...
<br />
Kuis moni on kokeillut/on vaihtanut crossipyörän renkaita ilman konetta...? , mitäs tuli?![]()
C B R
Ite sitä tietty tehdään melkein kaikki. Kai sitä jotain pientä voi jäädä jota ei ite pystyis tekemään, mutta suurin osa kuitenkin ite.![]()
Tyyli ratkaisee ja asenteella ajetaan
- http://www.iki.fi/rigor/index.htm -
(Meisseli @ Huhti. 22 2003,11:45) kirjoitti
Enska ja crossipyöriin vaihtelin silloin kun niitä vielä oli. Ensialkuun tulee reikiä mutta kyllä sen siitä oppii. Ja piikkikumien kanssa välillä näpit naarmuilla.
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Juu se onnistuu ihan kivasti noilla 18"-21" pyörillä. Mutta voi taivas että semmosia 12"-14" pyöriä saa kyllä kissittää ihan todenteolla että ne saa paikalleen.(antti @ Huhti. 22 2003,17:36) kirjoitti
Pyörät oon huoltanu aina itte, menestys oli alkuaikoina, hmmm, vaihteleva. Tietenkään kaikkea ei pysty tekeen kotivälineillä, mutta sen mitä pystyy. Ja sitte tietää että ne jarrutkin on kiristetty..
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Joo tosiaan, itsekkin huollan kyllä pyörän pääosin itse, kun tuppaavat nuo ammattimiehet olemaan aika (liiankin) harvassa nykyään, kaikki ovat jotain oppisopimuksella työskenteleviä poropeukaloita jotka menestyisivät taidoillaan paremmin romuttamolla purkuhommissa, kun näyttää siltä että ne saavat kaiken muun hajalle paitsi ehkä rautakiskonpätkän! en sitten tiedä, mutta täälläpäin ainakin on sellaisia kolmenpisteen säätäjiä jokalähtöön että kannattaa vähän katsoa mihin korjaamolle rakkaansa vie!
C B R