Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    Otin tässä hiljakkoin kylmiä tyyppejä sv650s:llä ja jotenkin ajoasento tuntu aika etukenoselta,eikös siinä katteettomassa ole perinteinen ohjaustanko verrattuna s:n cliponiin.Niihin nakuihin en oo liikkeissä törmänny joten en oo päässy vertaileen.
    Lehdet (bike) ainaski suosittelee katteellista versioo mut onko se naku raskas ajettava pitemmän päälle? Pikkupleksi auttaa?
    Mä itse oon kallistumassa nakuun mut kaipaisin kokemuksia.
    tinke
    Nii-iin *
    Itselläni on toi S malli missä on kate ja kyllähän se kivasti tuulta ohjaa pois ukosta varsinkin kun olen tällänen matala malli (170 cm), niin katteen taakse on *hyvä kyykistyä. Toisaalta taas kate / ajoasento haittaa takarenkaalla ajaessa näkyvyyttä. Mutta sellaista en missään tapuksessa itse harrasta *

Toisaalta taas se katteettoman mallin ajo-asento on ehkä mukavampi jos ei pidä kevyestä etunojasta mutta silloin ei ole katetta mikä ohjais tuulta pois päin. Mun mielestä ne lisätarvike pleksit ei anna niin hyvää suojaa.

Suosittelisin että kävisit koeajamassa molempia ja tekisit sitten päätöksen.

Kaikista parastahan ois että ois varaa moneen mopoon.
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
    Paljaaltaan aina parempaa

Jätä suosiolla se tuppervaara siitä keulasta poies, niin mopos on komiampiki

Mutta samakai se miten asiassa päädyt ratkaisuun, pää-asia on kuitenki
    .ORG -kanava IRC:ssa - #moottoripyora @ IRCnet
    Kiitos informaatiosta
    Kyllä nakuilu on varmaan kivaa
    Täytyy käydä mopoliikkeissä kattelemassa
    tinke
    Lainaa (tinke @ Huhti. 07 2004,20:50) kirjoitti
    Kyllä nakuilu on varmaan kivaa
    nakumalliseen sv:hen löytyy ainakin aikasta magean näköisiä streetfighter osia...itselläni on katettu versio ja olen ollut valintaani ihan tyytyväinen makuasia...
    Ostin hiljattain S -mallin. Vakuutukseen vasta huomenna, eli ei ole ajokokemuksia. Varmaan käyttötarkoituskin jonkun verran vaikuttaa siihen, kannattaako valita katettu vai naku.

Itse sen verran ajan matkaa, että katettu sopii minulle paremmin. Edellinenkin oli katettu. Kaupunkipörräyksessä naku on varmaan mukavampi ajoasentonsa puolesta ?! Ei vanhempi (-01) "koppanen" mikään äärikyykky ole ajoasentonsa puolesta, joten eiköhän silläkin kaupungissa pärjää.

Keulimiseen naku on varmasti parempi
    Piaggio Vespa LX125 -05
    Suzuki SV650S -03
    Suzuki SV650S -02
    Yamaha XJ600 Diversion -94
    Yhdellä nakupyörällä ajo riitti kirkastamaan asian, että katteita pitää olla. Eli ehdottomasti katettuun SV650S päätyisin
    ..kettu kuittaa
    Lyhytkin vierailu motarilla riittää vakuuttamaan että nakuilu on syvältä (tai sitten oot masokisti)
    Vanha myyntimiesten sanontakin sen jo sanoo. Katetta pitää olla. Nakuilua voi harrastaa jossain muualla...
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
    On se kyllä hienompi toi naku. Tuskin se sen pahempaa voi olla, kun enskalla ajaminen, tottumis kysymys.
    Puolensa ja puolensa.

Itse ajoin viitisen kautta "puolikyykkyllä" katetulla, sitä ennen yhden kesän enskalla ja kaksi kyykkypiikillä. Nyt sitten tulin vaihtaneeksi katuenskaan, onhan tosin tuollanen lipan tapainen lampun päällä ja se taitaa kyllä keventää, mutta ei juurikaan säältä suojaa.

Toisaalta vanhassa oli hienoa kun pystyi ajelemaan motareita vaikka viikon putkeen ja sadekkaan ei tuntunut niin pahalle. Mutta toisaalta nykyisellä tuntee ajavansa jo pienemmissä vauhdeissa, ja en pidä ratkaisua hullumpana. Mutta molemmissa siis on puolensa.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
    No en mä tota keulimisjuttua kyllä pitäis ainakaan hirveen tärkeenä asiana mopoa valitessa. vähän korkeemmalle ku sitä nokkaa nostaa, niin ei näe eteenpäin millään vehkeellä. Mut sit pitää kattoo eteenpäin siitä mopon sivusta. Ja jos ei taho kuikkia sieltä kainalonsa alta maailman menoa, niin sit voi nousta seisomaan. Ja sit jos taas on niin lyhyt, ettei seistenkään nää eteenpäin, niin sit voi nousta penkin päälle seisomaan ja vaikka varvistaa pikkasen... silloin luulis jo näkevän Toisaalta nakumallin pystympi ajoasento tekee kyllä sen, että se keulii helpommin. Toisaalta taas katemallin laittaminen nakuksi on halvempaa ku toisinpäin, siinä saa molempien pyörien edut tarvittaessa. Mut jos mä ite ostasin, niin se ois ehdottomasti naku. (Nyt tulee iso provo) Kumma juttu ku kaikki ämmät käy täällä valittamassa, että ei jaksa pitää kiinni kahvoista motarilla... hommatkaa, vaikka moposkootteri, niin ei tarvi narukäsiä ja -niskoja rasittaa moisella rääkillä
    Lainaa (MadMan @ Huhti. 12 2004,16:33) kirjoitti
    (Nyt tulee iso provo) Kumma juttu ku kaikki ämmät käy täällä valittamassa, että ei jaksa pitää kiinni kahvoista motarilla... hommatkaa, vaikka moposkootteri, niin ei tarvi narukäsiä ja -niskoja rasittaa moisella rääkillä
    Vastaprovo:

Jos se ajoviima on niin penteleen ihanaa, miksette ajele avoautolla talvella?
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 12 2004,16:54) kirjoitti
    Ajellaanpas, ainaki ajoittain
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 12 2004,17:54) kirjoitti
    Vastaprovo:

Siks ku mä ajan talvenkin mopolla

Ja sitäpaitsi mulla ainakaan ei oo autokatosta, enkä jaksa lapioda autosta aamusin lunta pois...

Vastaprovon vastaprovo: Jos se ajoviima on niin penteleen kamalaa, niin miksette ajele vaan autoilla?
    Lainaa (MadMan @ Huhti. 12 2004,18:02) kirjoitti
    Vastaprovon vastaprovo: Jos se ajoviima on niin penteleen kamalaa, niin miksette ajele vaan autoilla?
    Ei tarvi, koska mopoja saa myös katteilla varustettuna

Mutta kyllä, ne ovat katettuina kalliimpia kuin nakuina ("hapanta sanoi köyhä konjakista")
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 12 2004,17:36) kirjoitti
    Ei tarvi, koska mopoja saa myös katteilla varustettuna

Mutta kyllä, ne ovat katettuina kalliimpia kuin nakuina ("hapanta sanoi köyhä konjakista")
    Toi nyt johtuu vaan siitä, että ns. hitech-muovi maksaa ja tyhmiltä riistetään rahat pois ja konjakin kanssa asialla ei muuten sitte ole mitään tekemistä
  18.  
    Lainaa (pete @ Huhti. 12 2004,18:40) kirjoitti
    Toi nyt johtuu vaan siitä, että ns. hitech-muovi maksaa ja tyhmiltä riistetään rahat pois ja konjakin kanssa asialla ei muuten sitte ole mitään tekemistä
    Ja siitä, että vanhat narukätiset sedät ja muutkin naismaisen hentoiset muovimopojen kuljettajat ovat valmiita maksamaan mukavuudestaan (miks tällanen sana ees liitetään moottoripyöräilyyn, sehän on MIESTEN hommaa???) niin paljon kuin massia vaan irtoaa. Oishan se toisaalta sääli, että motoristien määrä tippuis kymmenesosaan jos katteet kiellettäis. Mut toisaalta sillä ois myös työllistävä vaikutus ku ambulanssimiehet sais kerätä motarien varsilta mopojensa kyydistä tippuneita kahvipullasorsia kuin leskenlehtiä ikään

Ja konjakki on pahaa!