Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Eli 19000km ajetun vm-96 TRX:n löysin sopivaan hintaan ja kaupat tuli. Sen verta oli epäonnea matkassa, että kotimatkalla onnistuin keräämään takarenkaalla ruuvin tieltä, mutta onneksi selvisin pelkällä paikkauksella. Nyt tässä puolentoista vuorokauden omistuksen aikana on reilu 500km tullut lisää mittariin ja hyvin pelittää. Juuri mitään huonoa sanottavaa ei pyörästä ole. Mahtava vekotin kertakaikkiaan ja ne äänet... .





  2. #2
    Onnea vaan, TRX on hieno peli ja ei tule joka nurkalla samanlaista vastaan. Kuvia kehiin!!!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  3. #3
    Hyvin pelittää ja murisee edelleen. Lähtee käyntiin ilman ryyppyä kylmänäkin näillä keleillä. Hieman to do listaa tullut kerättyä talven varalle.

    1. Kaatumatateille pitää keksiä joku paremman näköinen viritelmä. Pelkästään pois ottamalla ei homma hoidu sillä silloin noiden valkoisten tattien kohalle jää pystyyn sojottaan tapit.
    2. Rekkariteline/lokasuoja on osittain rikki ja edellinen omistaja sitä koittanut hieman räpeltää ehjemmäksi. Vaihtoehdot joko hommata uusi alkuperäisen tapainen tai sitten koittaa itse tehdä jokin fiksun näköinen.
    3. Kuskin penkin "selkänoja" on erittäin kulahtanut ja kaipaa kunnostusta. Samoin en ole aivan vakuuttunut, että tuo tankin ja etumuksen väliin jäävä pehmuke on aivan sen näköinen, kun sen haluaisin olevan.
    4. Tarvii katsella josko peileille löytäisi paremman näköiset korvikkeet, tosin eivät nuo nykyisetkään pahimmat mahdolliset ole. Sama homma vilkuille.

    Mitään en ala ennen talvea tekemään sen enempiä pyörälle, kun aikaa ei yksinkertaisesti ole. Nyt kaikki ylimääräinen aika menee ajellessa ja sitäkään ei hirvittävästi kerkiä töiltä tekemään.
  4. #4
    Hieno peli, pidä hyvää huolto. Tuo on mahtava kone mikä siinä on. Kerjää oikein pääsyä mutkatielle.
  5. #5
    Ei kun kilsoja alle!
    Retired
  6. #6
    Kuinkas on pyöräs pelittänyt? ?
    Har Har Har Yamahaa
  7. #7
    Onkos sulla tuossa alhaalla katetta? ku ei oikeen saanut silmään...
    Itse kävin eilen ostamassa -97 40tkm ajetun.....

    Ja ainoa asia mikä häiritsee siin pyörässä ku joku onneton polttanut kengät putkiin.....

    eikä lämmöt tosiaankaan paljoa nouse...
    Har Har Har Yamahaa
  8. #8
    Ei ole alakatetta enkä sitä kaipaakkaan. Itse olen myös onnistunut hieman sulattelemaan kenkiä noihin pakoputkiin, mutta ne jäljet saa kyllä poies. Tarvii varmaan keksiä siihen kriittisiin kohtiin pienet suojat. Hyvin on pelittänyt vehje. Ainut että myös pyörä oli sitä mieltä, että ne kaatumatapit olivat rumat ja ravisteli toisen jonnekkin matkan varrelle.

    Ja onneksi olkoon hyvästä pyörävalinnasta. Mistäs kävit omasi hakemassa, jos saa udella?
  9. #9
    Talvi on edennyt pitkälle ja mopo on käynyt atomeina ja pikkuhiljaa alkaa oleen uudelleen läjässä. 24 000km:n huolto on tullut isän kanssa tehtyä ja tänään lähti mukavasti käyntiin. Takalokasuoja/rekkariteline olikin sitten katkaistu ja sen jälkeen korjailtu takaisin epämääräisesti. Ilmeisesti siitä oli yritetty tehdä toisenlainen, mutta todettu liian hankalaksi projektiksi. Se on nytten korjattu lähes alkuperäistä vastaavaksi. Uudet kaatumatapit on vielä muotoiltavana yhdellä tutulla ja niistä pitäisi tulla ihan fiksut (ainakin toivottavasti). Myös se "selkänoja" on käynyt suutarilla päällystettävänä. Näillä näkymin alkaa rukkailut talvelle riittää ja kohta alkaa vain ajokelien odottelu.
  10. #10
    Olen ajatellut samanlaista pyörää. Haluaisin tietää pyörän etuja haittoja. XJ600.
    tunturi supersport
    nv 150 vm.1952
    yamaha xj 600 s
    suzuki vz 800 marauder
    Yamaha xj 900 diversion
  11. #11
    Kirjoitellaan nytten sitten kokemuksia moposta muidenkin nähtäville..

    Pyörä on todella helppo käsitellä ja käyttäytyy mielestäni tilanteessa kuin tilanteessa todella nöyrästi. Kohtuullinen paino yhdistettynä melko matalaan painopisteeseen tekee siitä kevyen käsitellä hitaassakin vauhdissa. Ja pyörä on todella vakaa kovemmassakin menossa eikä pistä hanttiin mikäli ajolinjaa haluaa vaihtaa mutkassakin. Tasainen vääntökäppyrä takaa, että vääntöä löytyy jo alhaisilta kierroksilta ja ettei moottoria tarvitse kierrättää turhan takia ja ohitukset onnistuu mukavasti ilman vaihteiden räveltelyä. Hyvin tuo pyörä viihtyy mutkateillä, kaupungissa ja pitemmilläkin matkoilla. Ajoasento on yllättävän rento, vaikka se näyttää melko kyykyltä. Varsin mukava pyörä kaikenkaikkiaan. Hyväksi puoleksi luettakoon vielä hinta. Omastani maksoin 4500e (sain kypärän vielä kaupan kylkiäisiksi) ja se oli varsin hyvässä kunnossa ja ajettu vain sen 19 000km. Missään nimessä en ko. vehkeestä yli 5000e maksaisi.

    Huonoja puolia varsinaisesti mopossa ei ole, ennemminkin ominaisuuksia. 3-4 tuhannen kierroksen välillä on pieni tehokuoppa, jota tosin ei välttämättä huomaa ellei tiedä asiasta. 3 vaihde pitää hieman ääntä, sellaista rallatusta. 1 vaihde on melko pitkä alkuperäisvälityksillä ja se hieman vaikeuttaa hidasajoa varsinkin kylmällä koneella (tähän tottuu hyvin nopeasti). Öljyvä kone saattaa syödä jonkin verta ja öljypintaa kannattaakin pitää silmällä (omassa yksilössä en ole todennut kyseistä ominaisuutta). Kakkosistuin mopossa toki on, mutta vielä siellä ei ole viihtynyt kuin pienempi pikkusiskoni (13v). Kuulemma tärisee vähän. Itseäni ei tuo häiritse, mutta kaveri jolla on tonninen cb sanoi että tärisee, mutta tuo kuuluu asiaan kun kaksi isoa mäntää liikkuu. Tehoja ei mitään hirveätä määrää ole, mutta eipä se ainakaan minua haittaa. Nuo vajaa 80 konia riittää minulle varsin hyvin ja tuntuvat kovasti pirteiltä hevosilta. Mutta jos korkeaa huipputehoa mopolta haluaa niin trx on väärä valinta.



  12. #12
    Lainaa (TomiF @ Helmi. 11 2008,15:18) kirjoitti
    Nuo vajaa 80 konia riittää minulle varsin hyvin ja tuntuvat kovasti pirteiltä hevosilta.
    Tätä minäkin olen "ihmetellyt" - Omassa on kyllä muutama hevoinen enemmän dynokäppäryn mukaan, mutta edellisen pyörän reilusti yli 100hv tuntuivat paljon laiskemmilta koneilta kuin TRX:n alle sata. En tiedä johtuuko lyhyestä kierrosalueesta (4000-8000rpm on kait se herkullisin alue) vai mistä, mutta TRX todella tuntuu ripsakkaammalta kuin mitä sen numeroiden puolesta pitäisi olla.

    Toki sen myönnän minäkin, että jos teho on se pääasia, kannattaa TRX unohtaa.
    Retired
  13. #13
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    T-Rex, japanin "ducati". Hyvä pärrä, itte olin joskus aikeissa ostaa TDM,n.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  14. #14
    MInulla oli -97 TRX kolme kesää. hyvät muistot jäi, vähän matka ajoa, kaksi kautta drag racingin sm sarjaa sb luokassa. ym. HYvä ajoasento ,riittävästi tehoa useimmille, vahva kone omaan ei tarvittu muuta kuin öljyn ja suodattimen vaihdot. Välitystä kun tiuhentaa muuttuu paljon mukavammaksi. olis mukava radallakin jos vaihtais etujousituksen parempaan, se on huono käytannössä ilman säätöjä
    jouni
  15. #15
    Hieman ollut ongelmaa ja myös edistystä pyörän kuntoonlaitossa. Tänään laitettiin jäähdytysnesteet koneeseen ja katteet&valo kiinni. Kun otin mopon alas pukilta sivutuelle niin kannen päällä olevan metallisen vesijohdon juuresta tuli nestettä pihalle kunnolla. Homma onneksi korjaantui vaihtamalla isompi tiiviste paikalle (alkuperäinen hukkui jonnekkin kantta irrottaessa). Toinen takaisku tuli, kun ajattelin hieman hioa pakoputkista pahimpia pikiläikkiä irti. Pakoputket eivät suostuneetkaan irtoamaan kovin helposti sylinterinkyljestä ja annoin sen olla kiinni, mutta kun oli tarkoitus laittaa moottorin alla oleva pultti kiinni niin eipäs se reikä osunutkaan kohilleen ja tallilla ei tietenkään ollut tarvittavia vehkeitä jolla olisi saanut pakoputkea pakotettua kohilleen. Jarrujen ilmauskaan ei oikein onnistunut, mutta siinä olikin vain ilmaustekniikassa luultavasti puutteita ja huomena uutta yritystä. Toivottavasti huomenna riittää tunnit, jotta tuon mopon saisi vihdoin ajokuntoon.

    Edistystäkin on sentäs hieman tapahtunut. Sain äänenvaimentajat hiottua ja lopputulos oli yllättävänkin hyvä. Kaikki naarmut mitä niissä oli lähti pois ja pinnasta tuli sopivan mattapintainen, mutta ei kuitenkaan naarmuinen. Saa nähdä kuinka lika sitten tarttuu tuohon. (oli muuten melko miehekkäät äänet, kun käytin pyörän lämpöiseksi ilman vaimentajia
  16. #16
    brand X,

    mites kun kävit TRX ällä suoraa kiihdyttämässä niin teitkö kytkimelle mitään jippoja, vakiona se huutaa kuin sammakko äkeen piikissä kun ottaa ripeämmän lähdön. jossakin kerrottiin että napaan pitää porata lisää voitelureikiä. varmaan välitysten lyhentäminenkin auttaa tuohon.
    saathan sinä paljastaa kaikki muutkin salaiset kikat jotta voimme nöyryyttää twineillä noita tusinasurinapyöriä.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  17. #17
    Eipä ollut mitään salaisia kikkoja. pyörä oli täysin vakio, lukuunottamatta välitysten vaihtoa ,eli yksi piikki pienempi eturatas. sillä muutoksella tippui 0,3 sekuntia varttimailin ajasta
    jouni
  18. #18
    minkäs moisia aikoja tuli ajettua?
    TRX850 -96
    XT500 -80
  19. #19
    12.053/177 oli paras. Helppo sillä oli ajaa. Mutta ton ajan alle vaikea päästä vakiolla, tehoa ei ole kovin paljon niin kuin loppunopeudesta näkee.
    jouni
  20. #20
    Noniin mopo olisi jarrujen ilmausta ja etukatteen paikalleen laittoa vaille valmis. Ei tuottanut tulosta ilmaus vieläkään ja tarvii koittaa sitä nestettä väkisin tuupata ilmausruuvista, jos sillälailla onnistuisi, mutta nyt ei taasen ole aikaa mopoa ropata muutamaan päivään. Jos jollakin on hyviä kikkoja tohon ilmaukseen niin niitä otetaan vastaan. Ilmaa siellä tuntuu olevan sen verta paljon, ettei tavallisesti pumppaamalla tahdo tulla ulos.
  21. #21
    kun vaihdoin omaani punosletkut niin ajan kanssa naputtelin letkuja jotta ilma nousi ylös ja sidoin jarrukahvaa ihan aavistuksen verran kiinnipäin niin aina sieltä säiliön nestereiästä kuplia tulla pullahteli, ja sitten normaali ilmaus proseduuri päälle niin tuli hyvä
    TRX850 -96
    XT500 -80
  22. #22
    väännä meisselillä jarrupuristimien männät sisään. se työntää ilmaa pois sieltä ylös säiliöön.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  23. #23
    Voi hemmetin hemmetti.. kuinka tyhmä sitä ihminen oikein voi olla.. Siinä jarrunestesäiliössähän se loiskesuoja on umpinainen. Olin katsonut että se ei ole kuin siellä reunalla vain ja että keskellä olisi reikä ja en sitä sitten tajunnut ottaa irti. Nyt ne jarrut ilmautuivat varsin helposti. Kiitoksia vain kaikille vinkeistä.

    edit: Kysymys tuosta keulasta. Jos se ei tuosta nyt noilla öljynvaihdoilla paljoa parantunut niin kertokaapa kokemuksia mikä on fiksuin ratkaisu. Öhlinsiltä saisi jäykempää jousta siihen ja vissiin olikos fzr:n keula joka menisi melko helposti tuon tilalle. Eli tuleeko tuolla öhlinsin pelkällä jousella keulasta niin paljon parempi että se kannattaisi laittaa vaiko kannattaako sitten laittaa siihen hieman enempi rahaa ja vaihtaa koko hoito parempaan laitokseen (siis keula).



  24.  
  25. #24
    Thundercatin keula muistaakseni sopis aika helposti, siitä saa ainakin rakentamalla aika hyvän. Alkuperäisestä ei taida hyvää saada
    jouni