Olen kuolannut SpeedTriplen perään jo hetkisen ja kysyisinkin sellasen omaajilta seuraavaa:
Kuinka tiivismittainen fillari oikein on? Itse olen 185 pitkä ja karvan yli 100 kiloa massaa, joten miten on selkään mahtumisen laita???
Jokatapauksessa tarttee käydä koeajamassa lähiaikoina.
Kehukaas tai moittikaas fillaria muutenkin (olen lukenut jo alemman ketjun).
SpeedTriple voisi olla aika hyvä aihio CafeRaceriksi (vaikka omaakin yhden ylimääräisen sylinterin, tsekkaa kuva niin ymmärrät mitä tarkoitan), toinen vaihtoehto on tällä hetkellä MotoGuzzi V11 (Thruxton 900 ei taida käydä, on se sen verran tehoton, vaikka onkin parhaimman näköinen vempain).
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Duunikaverilla raameja hiukka vielä enemmänkin, ei ainakaan ole valittanut ettei mahtuisi...
Hyvin siihen mahtuu, 186/90 mittaa. Akseliväli on aika lyhyt, keula tahtoo pyrkiä ylös koko ajan...
Cafe racerin rakennusta voisi miettiä Daytonastakin, katteet vain pois ja mittaristo ja valot uusiksi. Tosin Triplen moottori on käytökseltään ja ulkonäöllisesti parempi.
Tuo Stepkowskin versio on kyllä pirun nätti.
Moittia en voi, en vaihtaisi mihinkään tällä hetkellä. Jos vaan kasassa kestää (koputtaa puuta) niin todennäköisesti edessä on pitkä yhteinen tulevaisuus. Jos nyt jotain niin keskitukea kaipaan, huoltopukin hankinta on edessä.
Kuvasta sen verran, että näyttää hiukan jakomieliseltä... Perä ei oikein istu cafe raceriin. Muuten todella upea mopedi.
Desmo Jugend
Onko noissa moottoreissa muuta eroa, kuin sylinterien väri ja öljynlauduttimen sijoitus?(wantti @ Huhti. 05 2004,21:09) kirjoitti
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Triplen kone on vähän kesytetty versio
Dytona
· Maximum Power 149PS (147bhp) at 10,700 rpm
· Maximum Torque 100Nm (74ft.lbf) at 8,200 rpm
Triple
· Maximum Power 120PS (118bhp) at 9,100 rpm
· Maximum Torque 100Nm (74ft.lbf) at 5,100 rpm
Tuo sana "kesytetty" on ehkä hieman harhaanjohtava (vaikkakin osittain totta)...
Huipputehoa on laskettu, mutta alakierrrosvääntöä lisätty, makuasia kumpaa arvostaa enemmän...
Tämä on rakennettu Daytonasta. Muuta eroa kuin tuo väri ja lauhdutin ei ulkonäössä taida olla.(wama @ Huhti. 06 2004,00:07) kirjoitti
Käytöksen "paremmuus" on tietysti makuasia. Itse pidän alaväännöstä.
Olisko kellään Triplen ja Daytonan dynokäyriä vertailtavaksi?
Näyttää nyttemmin siltä että Daytonasta tulee se aihio. Tarjonta on parempi, joten hinnat ovat myös ystävällisempiä. Eikä tartte stongaa vaihtaa. Mutta katsotaan nyt kumpi jää haaviin vai jääkö kumpikaan.
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Tuolla on jotain käyriä, tosin S3:n käyrä näyttää vähän turhankin hyvältä. Huomaa mittayksiköt.
Daytonan kanssa on se etu että saattaa tulla vähän halvemmaksi ja teettää vähemmän duunia nimenomaan tuon ohjaustangon takia.
Olipa sulla hyvä esimerkki. Laite on täsmälleen samalainen, kuin mun mopo. Hmm, jos sitä ensi talvena keksin, miten peilit irtoaa, niin keväällä laite voi olla tuon näköinen.(wantti @ Huhti. 06 2004,12:13) kirjoitti
Aiheeseen mitenkään liittymättä, niin miten S3:n kone lämpenee liikennevaloissa seisoessa? Daytonassa lämpötila nousee 103:een ja tuuletin pärähtää pyörimään muutamien minuuttien seisoskelun jälkeen. Vähän ajattelin tiputella katteet pois, mikäli kesällä lämpötilat nousee samaan, kuin viime kesänä.
Hyvin lämpenee, ei tartte näilläkään keleillä pitkään seisoskella niin 100 astetta on taulussa. Tosin kyllä viileneekin hyvin kun liikkeelle pääsee.
Tuo on -02 Daytona. Muissa malleissa on yksipuoleinen takahaarukka ja ainakin => 02 CE ja -03 190/50 ( leveämpi vanne ) takanakki(wantti @ Huhti. 06 2004,12:13) kirjoitti
Nyt kun asiaa tarkemmin katsoo niin olisiko tuo kuvan pyörä myös tehty Daytonasta? Lähinnä päätellen jäähdyttimistä?
Daytona se taitaa olla. Daytonan pakokäyrät ovat pinnoiltaa aika tummat verrattuna Triplen.(wantti @ Huhti. 07 2004,08:53) kirjoitti
![]()