Elikkäs nyt kun on aamuisin vielä todella kylmää niin kytkin luistaa jonkin aikaa kunnes kone lämpeää ja ongelma katoaa. Voiko johtua vain jäykistä öljyistä? Levyt on uudet ja tällä viikolla tulee vielä jäykemmät kytkinjouset, että katsotaan lähteekö kipu..
1290 Super Duke R
Varmista, ettei kanna. En tiedä, millä Jammulla ajelet, mutta monissa malleissa on koneen poskessa säätöruuvi. Lukkomutteri auki, löysätään ruuvia pari kierrosta, tämän jälkeen kiristetään, kunnes alkaa tuntua vastus ja tästä kohdasta takaisin auki 1/4 - 1/2 kierrosta. Ja katso, että vaijerissa on himppa löysää, ennenkuin alkaa tapahtua, eli kytkinkahvassa alussa hieman tyhjää.
Thundercatillahan mä ajelen...
Niin missä kohtaa tarkalleen siinä koneen kyljessä semmonen ruuvi on?
1290 Super Duke R
Auttaako toi sama säätö oman pyöräni vaivaan. Vika on semmoinen kun laittaa ykköse päälle, niin pitää kolauksen (ei varmaan irrota täysin kytkintä) vai onko jokin muu vika, vaiko ominaisuus. Pyörä on thundercat vm. 2000![]()
vaihda öljymerkkiä. kylmänkään koneen ei pitäisi luistattaa kytkintä. ei yhtään.(Juspa @ Huhti. 05 2004,09:29) kirjoitti
nyt sun uudet levyt menöö paskaksi eikä jäykistä jousista ole kuin hetkellinen lohtu
... anna kuin arvaan... castrol GPS?
eniveis. suosittelen vaihtamaan öljyt uudestaan. castrol RS / teboil superbike on ainakin mun fzr mosassa toimineet moitteetta ilman luistoa.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Kyllä, Castrol GPS pyörii koneessa...
Just tossa kaverikin haukku kyseisen öljyn ihan paskaks..
Täytyypä vaihtaa merkkiä, kuulemma hondan oma öljy olis hyvää.
1290 Super Duke R
On se ihme juttu kun joillakin on ongelmia tuon Gastrol GPS:n kanssa ja toisilla ei. Itsellä ollut viimeiset 2 vaihtoa GPS:t sisällä eikä mitään ongelmia ollut koko viime kesänä. Ei lipsunut kytkin kylmänä eikä kuumana. Jos niitä Gastrolleja on käyttänyt siellä ennekin niin ei sen pitäisi yhtäkkiä alkaa luistamaan. No tämä on taasen vain minun mielipide jonka voi jättää omaan arvoonsa.
En tiedä noista isoista mopoista niin, mutta kuramopoissa tuommonen "vika" tulee kytkinkorin kulumisesta. Eli massalevyt on hakannu urat kytkytinkoriin ja ne ei pääse purkautumaan sitten. Kun ovat niissä omissa urissaan. Jos kori on ehjä niin öljy siihen sitten jää vaihtoehdoksi, huonosti säädetyn kytkimen toiminnan lisäksi.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Tunnustan tietämättömyyteni, kun en ole yhtään Cattia purkanut tai edes huoltanut...(Juspa @ Huhti. 05 2004,13:52) kirjoitti
![]()
Märkä monilevykytkin ei koskaan irroita täysin 100%, eli ilmiö on ihan normaali, etenkin kylmänä. Oma Fjärräni ja jok'ikinen omistamistani Jammuista & Suitsista on tehnyt ihan saman. Mikäli pyörä pyrkii ryömimään kykin pohjassa ykkönen päällä ja/tai vapaan löytyminen paikallaan tuottaa suuria vaikeuksia, silloin kytkin irroittaa liian huonosti ja säätö on ajankohtainen.(milla98 @ Huhti. 05 2004,19:22) kirjoitti
Minullakin on ollut uudesta asti GPS:t koneessa eikä mitään ongelmia ole ollut.(JP_445 @ Huhti. 06 2004,12:38) kirjoitti
Mitäs mieltä olette? Kannattaako noita öljymerkkejä silloin vaihdella jos kerran hyvin pelaa. Olen aina pyrkinyt käyttämään samaa öljymerkkiä kun eri merkeissähän on erilaisia lisäaineita ja mites ne sitte taas reagoi keskenään. Varsinkin tuolla kytkimessä.
En mie ainakaan vaihtais, jos kerta toimii moitteettomasti. Miul on ollu kans GPS:t konees, eikä mitään ongelmia oo ollu...(Kawamaki @ Huhti. 06 2004,14:25) kirjoitti
Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää!
-Timo Rautiainen-
suzuki gsxr 1100 ja aina käyttänyt GPS öljyjä. Viime kesänä vaihdoin ihan normallisti öljyt ja yhtäkkiä luisti joka vaihteella ... ei auttanut muu kun vaihtaa merkkiä ja taas mentiin.
Noh noh, eipäs aleta.... Kyllähän olet lukenut jo että öljyssä vika...(Mr.Saki @ Huhti. 06 2004,15:38) kirjoitti
![]()