Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Nyt ois tarvetta saada tietoa vanhoilta ja viisailta motoristeilta.

    Olen ostamassa (ehkä) vanhaa Kawaa ja muistan joskus lukeneeni, että niiden venat ja/tai venttiilikoneistot olisivat pyörän ongelmakohta.

    En löytänyt haku-toiminnolla tietoa foorumilta, joten olisin kiitollinen jos joku voisi kertoa asiasta mahdollisimman tarkkaan.Mitä hajoaa? Kallis korjata? Huoltoväli/tarve? Ja tärkeimpänä:jos vikaa on niin mikä on helpoin tapa huomata se purkamatta konetta? Muu kuin ääni.

    Erityisesti mallista GPZ600R kaipailen tietoa.

    Kiitos jo etukäteen!
    Superbike #7
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Sorry tää uus aihe. Löytykin topicci tuolta Kawa-talkin puolelta kun vähän tarkemmin katto.
    Superbike #7
  3. #3
    Itellä oli ekana pyöränä tollainen.
    Olin ihan tyytyväinen,tehoa oli mukavasti ja mentiin sillö 2 päälläkin hyvin.
    Kytkinkellon kolinasta ÄLÄ huolestu, se kuuluu asiaan.On melko kovaääninen,joku joskus sanoi et jos kawa ei kolise ja kilise on siinä jotain vikaa .
    Mulla oli ajettu 75tkm ja venttiilileissä oli vielä säätövaraa,muista tarkistuttaa ne venttiilit ainakin 5tkm välein kun on kyse vanhasta pyörästä.
    Kyllä sen alkaa huomaamaan kun toi käynnistyminen lämpimänä ei meinaa onnistua, silloin alkaa kantamaan.
    Kyllä se siitä
  4. #4
    Mullakin oli ekana "isona" mopona aikoinaan tuollainen. Silloin puhuivat että melkein kaikiin ole tehty vena remontti jossain 40tKm paikkeilla. Niin siihen munkin yksilöön. Sen jälkeen ei pitäisi olla ongelmia, kunhan muistaa tarkastaa tarpeeksi usein(n.5tKm).
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  5. #5
    Mulla tällä hetkellä GPX 600R. viime kesän ajelin täysin ongelmitta, 13000 km jälkeen säätelin venat, kaikkia sai hiukan löysätä, mut ei viel mikään kantanut sentään, * tiedä sitten onko vanhan omistajan toimesta kansia korjailtu. kun näissä kawoissa ilmeisesti seetit on jääneet liian ohuiksi, ja sen takia kova säätö tarve ilmeisesti. * ne vena viat pitkälti käyttäjästäkin kiini kawa ainakin kannattaa käyttää lämpimäksi ennen kovia kierroksia, sillä säästyy muutenkin turhilta murheilta kaikissa muissakin peleissä. *



    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  6. #6
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Nyt on käyty pyörää katsomassa ja ostopäätöstä kypsytellessä pari kawan ominaisuutta askarruttaa mieltä.

    1. Kawan etuhaarukan ns. antidive-systeemi. Tiedän että kyseistä järjestelmää on jossain vaiheessa käytetty runsaastikin ja sen pitäisi estää keulan painuminen jarrutuksissa. Nyt tulikin mieleen kysyä, että kuinka se vaikuttaa iskareiden toimintaan. Nimenomaan silloin kun pyörä on paikoillaan. Pitäisikö keulan painua ja minkä verran perinteisellä etujarrupohjaan ja tyrkkäys-menetelmällä? Onko suurikin vika jos ei painu?

    2. Vaihdelootikko: Onko kawassa todellakin sellainen ominaisuus, ettei kakkonen mene päälle jos pyörä ei ole liikkeessä. Sellainen reilu kävelyvauhti.

    Niin ja mallihan oli GPZ600.

    Toivoisin pikaista vastausta, on meinaan toi pyöräkuume lähes sietämätön. Ettei tulis tehtyä huonoja kauppoja.
    Superbike #7
  7. #7
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 06 2004,09:42) kirjoitti
    2. Vaihdelootikko: Onko kawassa todellakin sellainen ominaisuus, ettei kakkonen mene päälle jos pyörä ei ole liikkeessä. Sellainen reilu kävelyvauhti.
    Jep, tuo on ihan normaalia käytöstä kawalta. Se oli oikein jokin patentoitu tms. systeemi. Omassa EN:ssä kakkonen meni silmään jo hieman pienemmässäkin vauhdissa, mutta tiedä sitten siitä. Kakkonen ei paikallaan ollessa kuitenkaan silmään mene.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  8. #8
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 06 2004,09:42) kirjoitti
    Nyt on käyty pyörää katsomassa ja ostopäätöstä kypsytellessä pari kawan ominaisuutta askarruttaa mieltä.

    1. Kawan etuhaarukan ns. antidive-systeemi. Tiedän että kyseistä järjestelmää on jossain vaiheessa käytetty runsaastikin ja sen pitäisi estää keulan painuminen jarrutuksissa. Nyt tulikin mieleen kysyä, että kuinka se vaikuttaa iskareiden toimintaan. Nimenomaan silloin kun pyörä on paikoillaan. Pitäisikö keulan painua ja minkä verran perinteisellä etujarrupohjaan ja tyrkkäys-menetelmällä? Onko suurikin vika jos ei painu?

    Niin ja mallihan oli GPZ600.
    On se, vika. Siinä on ilmaus, jolla jonkin verran saa pehmeyttä käytökseen. Ilmasitko? Onko keulaöljyt joskus vaihdettu?
    Ne jouset putkien sisään maksaa about 75 egee kappale +vaihto. Toi on vissiin yleistä gpz:n keulalle. Koeajossa sitten hiffaa, vaikuttaako jo ajamiseen. Oli olevinaan vähän sama ongelma, mutta keula ei koskaan lähtenyt alta. Monet lisäksi kehottivat purkamaan koko anti-diven. Toimii kuulemma paremmin. En purkanu, eli ei oo vertailupohjaa.
    Siis ajelin n. 15000 aika jäykällä ilman ongelmia.

    Muita GPZ immeisiä ?? huhuu
    ... jotain piti muistaa
  9. #9
    Moni samaa ihmetellyt ostaessa et onko laatikossa jokin vika.En tiedä mitä hyötyä sillä saavutetaan

    Keula oli mullakin hieman löysä, mutta ei se pohjannut ajossa kovin helposti.Seku on oikeassa noissa hinnoissa.Maksaa sen 75e&#92;kpl+työt ja hyvä vaihtaa hieman jäykemmät keulaöljyt samalla.
    Kyllä se siitä
  10.  
  11. #10
    Lainaa (capital @ Huhti. 06 2004,12:11) kirjoitti
    Moni samaa ihmetellyt ostaessa et onko laatikossa jokin vika.En tiedä mitä hyötyä sillä saavutetaan
    Saavutetaan tolla vaihteiston "Positive neutral finder" zydeemillä se etu ettei tarvi arpoa liikennevaloissa meneekö vapaalle vai kakkoselle, menee aina paikoillaan ollessa ykköseltä vapaalle.
    Vetoakselissa on 4. vaihteen rattaan alla koloissaan 3 pientä teräskuulaa, joista joku on aina 120 asteen jaosta johtuen akselin ja rattaan välissä, kunnes keskipakoisvoima heittää 4.rattaan sisällä oleviin koloihin, jolloin 2. vaihde pääsee kytkeytymään päälle.
    Saahan ne kuulat lootan purkamalla sieltä poiskin, jolloin loota toimii "normaalisti", vaan vapaan löytyminen paikallaan toisi vaikeaa, kokemusta on.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91