Onko minkälaisia kokemuksia pyörästä? Kannattaako ostaa ensimmäiseksi pyöräksi? Ilmeisesti pyörä on aika harvinainen, joten ei tulisi ainakaan joka mutkassa vastaan samanlaista.
kun olen
En tiedä ko. pyörästä mitään, mutta huippuharvinaisten härpättimien kanssa kannattaa olla varovainen. Saatko tarvittaessa varaosia/huoltoa, jälleenmyyntiarvo...
Kasvankohan mä ikinä isoksi?
Eikös tämä ollut se joka muistuttaa V-Maxia.
Kone on muistaakseni sama kuin 750 fz:ssa joten varaosia löytynee sinne osastolle aikas vaivatta. Silloin voipi tulla ongelmaa jos/kun kaatuu ja jotain muoviosia tms. koristeita menee rikki, ni niitä saattaa olla vaikea metsästellä.
Onkos tässä kartaani vai ketjut?
Pyörä on "pikku v-max", FZ:n koneella ja ketju vetoinen. No tämä on vasta ajattelua... Kun näillänäkymin ostan ensimmäisen (kolmannen) katupyörän, ja oikeastaan ei kyykky kiinnosta kauhesti ja ei oikein chopperikaan. Tuo menisi väliin..
Juu kerran jos ketjut niin sama kone siis on kun fz:ssa. En ihan tarkasti muista onko sitä kuristettu verrattuna em. fz:aan. Jos on, niin kaasarien suuttimet tai jotain sinnepäin on erilaista. Eli kuten mainittu varaosia löytyy.
Näitähän on kaksi versiota. On 700 ja 750 kuutioista. 700-kuutioiset ovat jenkeistä tuotuja ja 750 ovat joko
Suomi-pyöriä tai sitten euroopasta tuotuja. Erona näissä on iskunpituus.
Itelläni -kuten nimestä voi päätellä- on XJ 700 Maxim X jossa on sama kansi kuin fz/fzx:ssä ja alapää on xj900:sen (vesipumppu lisänä). Siihen oli alussa vaikea löytää varaosia. Kunnes tajusin että pyöränvalmistajat käyttävät samoja osia eri malleissa (tässä auttoi partsfish ja bikebandit nimiset webbisivut, joista löytyy räjäytyskuvat ja osanumerot.)
No juu. Eli henk. koht. uskon että tähän pyärään löytyy varaosia. Ajettavuudesta en sano mitään kun en oo kokeillu. Pahaa en kuitenkaan ole kuullut. Päinvastoin.
Voin lämpimästi suositella ensimmäiseksi pyöräksi, itse ostin jenkkiversion eli 700:sen ekakseni syyskuussa.
Omani on vm -86 ja muuta vikaa ei ole ilmennyt kun että pakkasaamuna(-2c) ei suostunut käyntiin lähtemään.
Näppärä ja ketterä, helppo ajettava kait kun tällanen alottelija neitokainenkin sen kanssa pärjää... *Kaasukahvan kanssa pitää muistaa (ainakin minun, ainakin vielä) varoa, lähtee melko rivakasti kun enemmän kääntää.
Juuri tiistaina ajelin n. 500 km lenkin, eli toimii hyvin sekä matka- että kaupunkiajossa, tosin katteiden puute aiheuttaa sen että juurikaan 120 km/h lujempaa ei ole mukavaa pitkää matkaa ajaa. Mutta eihän Suomessa lujempaa saa ajaakkaan! *
Varaosia en vielä ole tarvinnut, mutta niitä pitäisi löytyä melko helposti koska tosiaan Yammun muissa malleissa on samoja osia käytössä.
Ainoa syy jonka takia harkitsisin vaihtoa on pyörän pieni koko itselleni, pituutta on sen verran että isompi pyörä istuisi paremmin alleni. Mutta kyllä olen ainakin tämän kesän ajatellut nauttia FZX:stä. Ja jälleenmyynnistä sen verran että kolme ostajaa pyörälläni olisi jos vain siitä haluaisin luopua. Että tuntuu kelpaavaan. Liikenteessä en vielä ole yhtään samanlaista tullut vastaan.
Käy koeajamassa ja ihastu! Tai jos et niin ehkä teitä vaan ei oltu tarkoitettu yhteen... *![]()
-nomen est omen-
Jep, fzx750 on ainakin ihan kiva kaupunki pyörä... itse en sillä kyllä mihinkään saksan baanoille lähtis.. ns. Ärrällä käyntipyöränä hyvä ja, ainakin mulle, kivan pihavirkee peli on..omani on kans -86:nen ja samoja oireita tuntuu olevan kun Kriisillä, tänä aamuna sai apuvirtaa tarjota, ku meinas olla nihkee lähtemään pakkasyön jäljiltä.. täytyy varmaan käydä akkukaupassa...
ja yhen toisenkin olen täällä keskisessä suomessa olen nähnyt...
jos tämmösen hankit niin et rahojasi kyllä hukkaan heitä, jälleenmyyntiarvosta sen verran että kyllähän noita kyykkyjä on kaikki paikat täynnä, joten need I say more...![]()