Sitä vaan aattelin, et kannattaako alkaa ehjää korjamaan eli, jos kone ei oireile mitenkään niin kannattaako alkaa venttiileitä säätelemään? On niin laiska ettei viittis millään ruveta ropaamaan. Mistä tietää ku venat alkaa kantamaan?![]()
GSX1300R ´07
Korjaaminen ja huolto on tiätty hieman eri asia. Ennakoivalla tarkastuksella ja huollolla ehkäistään tarvetta korjata. Kantavat venttiilit johtavat nopeasti arvokkaaseen venttiiliremonttiin, joten ehkä noita tosiaan aika ajoin kannattaa tarkastella.
<p>2002-2014</p>
Kannattaako alkaa odottelemaan että pyörä alkaisi oireilemaan? Eikös huoltojen tarkoitus ole ennalta ehkäistä juuri oireilut ja pitää pyörä toimintakunnossa. Kyllähän pyörä toimii pitkäänkin huoltamatta, mutta omaa oksaa tossa vaan sahaa, jos ei aikanaan huolla.
Venttiilien kantaminen lie pahin, mitä säätämättä jättäminen tekee. Ilmenee vaikeutuneina kylmäkäynnistyksinä. Ainahan se kone nätisti käy kun välykset alkaa olla vähissä, kunnes ...
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
jos on niin laiska et ei ite viitti tarkistaa,säätää niin kandee antaa homma osaavan korjaamon tehtäväks![]()
![]()
elä ja anna muiden roudata
Venttiilinvälysten tarkastus ei useinkaan ole kovin monimutkainen operaatio. Tarkistus kannattaa tehdä määräajoin. Jos tarkastuksessa ilmenee, että välyksiä pitää säätää, on se hieman suurempi homma (palasäätöisissä), mutta onnistuu kyllä kotikonstein esim Haynesin manuaalin avulla.
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"