Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Onkohan kukaan selvitellyt mitä öljyä tuo K&N:n huoltopakkauksessa hirvittävällä hinnalla myytävä öljy on?
    Pullon kyljessä on maininta mineraaliöljystä, mutta onko kenelläkään tietoa, mikä muu kaupasta saatava halvempi öljy ajaisi saman asian tällaisessa puuvillasuodattimessa.

    K&N:n huoltosarjan pesuaine on ilmeisesti tavallista laimeata vesiliukoista liuotinpesuainetta?
  2. #2
    Kuinkahan moneen pesukertaan siitä yhdestä huoltosatsista mahtaa riittää? Meinaan vaan, että onko se taloudellisempi pitemmän päälle kuin paperisuodatinten ostaminen.

    Miksikähän ei katu/maantiepyöriin valmisteta "foam" suodattimia kuten crosseissa ja enduroissa on. Suodattaa ainakin hyvin, eikä virtausvastuskaan varmasti suuri ole. Öljyksikin käy melkein mikä tahansa moottoriöljy. Suodatinkin kestäisi varmaan katukäytössä isältä pojalle.
    @, AT, RD07A
  3. #3
    Mä oon käyttäny JR:n vapaavirtaus suodattimessa BelRay spraytä, soveltuu siis fiber suodattimille, ei foamille. Sai ainakin pari vuotta sitten allraitista eikä ollu kallistakaan mutta hell**tin riittoisaa kylläkin. Hyvää kamaa.

    Pesuun oon käyttäny ihan lämmintä vettä, tais filsun paketissakin lukea ettei saa käyttää mitään puhdistusaineita. Joten tuskin se K&N:n pesuaine mitään järin tehokasta ole. (mutu)
    Arlen who?
  4. #4
    Lainaa (888 @ Maalis. 25 2004,18:23) kirjoitti
    Onkohan kukaan selvitellyt mitä öljyä tuo K&N:n huoltopakkauksessa hirvittävällä hinnalla myytävä öljy on?
    Tuo K&N:n filtterin huoltopakkaus maksaa kaiketi Suomessa 16 euroa, ja sisältää juuri oikean pesuaineen sekä juuri oikean öljyn tuontyyppiselle suodattimelle. Onko se tosiaan "hirvittävä hinta" siitä että ko. suodatin toimii kuten valmistaja on tarkoittanut? *
    K&N ilmoittaa suodattimen pesuväliksi 50000 mailia normaalissa katukäytössä, itse olen pessyt sen kerran kesässä (16 tkm). Eli tulee halvemmaksi kuin paperiset.
    Jos on harrastus tuosta kiinni niin... *
    -Artsi-
    100 m/s Club Member
  5. #5
    Vaikka äärimmäisen nuuka mies olenkin, en laittaisi K&N:ään muuta kuin omaa öljyä. Vaahtomuovisuodattimen liisterit tukkivat K&N:n ja öljy pitäisi olla haihtumatonta, joten tavallinen moottoriöljykään ei taida käydä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  6. #6
    Lainaa (juh@ @ Maalis. 25 2004,21:32) kirjoitti
    Miksikähän ei katu/maantiepyöriin valmisteta "foam" suodattimia kuten crosseissa ja enduroissa on. Suodattaa ainakin hyvin, eikä virtausvastuskaan varmasti suuri ole. Öljyksikin käy melkein mikä tahansa moottoriöljy. Suodatinkin kestäisi varmaan katukäytössä isältä pojalle.
    Hyvä kysymys, ennen kaikki oli paremmin. Meinasin laittaa kymppiin K&N:n, mutta alkuperäinen kestävä ja pestävä foam-suodatin oli puolet halvempi, eikä mene ainakaan säädöt sekaisin...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  7. #7
    Lainaa (B12 @ Maalis. 25 2004,22:31) kirjoitti
    Vaikka äärimmäisen nuuka mies olenkin, en laittaisi K&N:ään muuta kuin omaa öljyä. Vaahtomuovisuodattimen liisterit tukkivat K&N:n ja öljy pitäisi olla haihtumatonta, joten tavallinen moottoriöljykään ei taida käydä.
    Vain sitä orkkista! Kerran vuodessa...
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  8. #8
    Äkkiä se ihtensä maksaa se kooännä. Ja tuosta pesupullosta ja öljystä riittään ainaki ny 30 pesukertaa. Itellä on pesuväli noin 4000 eli aika monta kertaa kesäsä. Joskus vielä usemmin, riippuu reittivalinnoista.

    No eihän se hinta siinä mitään mutta ko se öljy pullo on niin perseestä. Valskaa ja kusee mihin sattuu. Luulis saavan jonku muunki pullon tuohon asiaan ko shampoo pullon. Onhan niitä tosiaan semmosia spreijattavia suodatin öljyjäki. Taidan ite hankkia semmosen sitte ko tuo joskus loppuu. Ihan mukavuus syistä.
  9. #9
    Onkohan missään vertailtu suodatinten virtausvastusta esim. alkup. paperisuodatin vs. K&N ym.? Ei luulisi olevan vaikeaa, kytketään vain sopivan tehokas "imuri" suodattimeen ja mitataan alipaine. Tämä toistetaan eri suodattimien kanssa ja pienimmän alipaineen omaava on virtaavin.

    Ylipaine ajaisi varmasti saman asian.

    Erityisesti kiinnostaisi tuo foam -suodattimen virtaavuus
    @, AT, RD07A
  10. #10
    Lainaa (888 @ Maalis. 25 2004,18:23) kirjoitti
    Onkohan kukaan selvitellyt mitä öljyä tuo K&N:n huoltopakkauksessa hirvittävällä hinnalla myytävä öljy on?
    Pullon kyljessä on maininta mineraaliöljystä, mutta onko kenelläkään tietoa, mikä muu kaupasta saatava halvempi öljy ajaisi saman asian tällaisessa puuvillasuodattimessa.

    K&N:n huoltosarjan pesuaine on ilmeisesti tavallista laimeata vesiliukoista liuotinpesuainetta?
    Aiheesta oli viime vuonna Söhmissäkin (siis uutisryhmä sfnet.harrastus.mp) pitkä keskustelu ja sielläkin vannotettiin että K&N pitää pestä ja öljytä VAIN valmistajan omilla aineilla jotta lopputulos olisi perfect. Oli jopa määristä, että öljyä laitetaan minimaalisen vähän jne....
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  11. #11
    Lainaa (Peltsi @ Maalis. 26 2004,11:39) kirjoitti
    -klips-

    No eihän se hinta siinä mitään mutta ko se öljy pullo on niin perseestä. Valskaa ja kusee mihin sattuu. Luulis saavan jonku muunki pullon tuohon asiaan ko shampoo pullon. Onhan niitä tosiaan semmosia spreijattavia suodatin öljyjäki. Taidan ite hankkia semmosen sitte ko tuo joskus loppuu. Ihan mukavuus syistä.
    Mulla on ainakin K&N suodatinöljy spraypullossa. Ei kuse, ei valskaa.
    Control is nothing without power...
  12. #12
    No onneksi olkoon. Tuo satsi on kolme vuotta vanha tai neljä. Jospa siinä on tullut tuotekehityksen tulokset näkyviin.
  13. #13
    Lainaa (juh@ @ Maalis. 25 2004,21:32) kirjoitti
    Miksikähän ei katu/maantiepyöriin valmisteta "foam" suodattimia kuten crosseissa ja enduroissa on. Suodattaa ainakin hyvin, eikä virtausvastuskaan varmasti suuri ole. Öljyksikin käy melkein mikä tahansa moottoriöljy. Suodatinkin kestäisi varmaan katukäytössä isältä pojalle.
    Ainakin 80-luvun alun 750-Kawoissa oli vakiona foami-suodatin. Pesu käy Fairy-liuoksella ja öljyäminen tavallisella moottoriöljyllä.
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  14. #14
    Pesuainetta pidän tarpeettomana...lämmin vesi ajaa saman asian...muttä kyllä tuo öljy tietysti saa olla ilmansuodattimelle tarkoitettua.Omani näytti olevan Bellrayta.Purkki varmaan kestää yhtä kauan kuin Kawakin.Pari kesää jo käyttänyt ja purkki tuntuu täydeltä vieläkin...
    Vaikka tuntuu kalliilta ostettaessa, niin voi lohduttautua, ettei heti tarvitse olla uutta ostamassa.
  15.  
  16. #15
    Mitä muilta foorumeilta olen kommentteja lukenut, niin tuon spraypullon pitäis riittää sikapitkään. Tuskin siis tulee pitemmän päälle hirveen kalliiks, vaikka käyttää juurikin kyseiseen suodattimeen tarkoitettua tavaroo... Orgin shopin kautta ite huoltosatsin tilasin K&N:ään, R.M. Heinolta olis saanu halvemmalla huomasin jälkeenpäin.
    punaiset on nopeimpia