taas kysyy tyhmä maalainen mutta jos viitsitte valaista miten käytännössä suutinsarjojen laitto vaikuttaa pyörän vääntöihin/tehoihin...? jos voisitte kokemuksia kertoa... kannattaako sijottaa se n. 250 egua asennuksineen!?
Ite harkitsemassa suutinsarjaa -00 mallin R6:een mutta sen verran minäkin tiedän että vaikutukset on suurinpiirtein samat jokaiseen pyörään...
kiitos ja anteeksi....![]()
ärrää sen olla pittää...
No pelkkä suutinsatsi ei saa kuin koneen juopumaan tai hoikalle, mutta kun laitat putkistoa ja jne. niin alkaahan sitä tehoa tulemaan tasaisemmin ja samoin vääntöä.
Jos pelkkää suutinsatsia havittelet niin rahasi menevät hukkaan, mutta jos laitat sliparin tai kokoputkiston niin asia on sitten lähes välttämätön.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Omassa pyörässäni on slipari ja Dynojet-suutinsatsi vakio ilmanputsarilla. Laitoin pienimmät mukana tulleet suuttimet (vakiota suuremmat) *ja vein penkkiin seosten mittaukseen. BW:n kaveri totesi käyvän yläpäässä rikkaalla, joten jouduin laittamaan vakiosuuttimet takaisin. Tilanne saattaisi ehkä muuttua vapaavirtausilmansuodattimen asennuksella, mutta ainakin nykykokoonpanolla koen, että suutinsarjan osto oli hukkaanheitettyä rahaa. Merkittävää tehon nousuakaan en ole havainnut.
Pyörä on YZF 750 R.
Omaan -00 R6:seen laitettiin Siukolalla "suutinsarja" josta käytettiin pelkästään neulat.
Eli pyörässä oli neulat vaihdettu ja Acran slipari niin takanakilta löyty 105 heppaa, ajossa ei muuta huomannu kun että rupes röpöttään 5000 kohdalla ja lasku oli 150EUR.
"That which does not kill you makes you stronger."
-Friedrich Wilhelm Nietzsche
joo no ton kyllä minäkin tiesin ja pyörästä kyllä löytyy Devilin kokoputkisto että siitä ei ole kiinni....(parjan_fin @ Maalis. 27 2004,23:39) kirjoitti
mutta luulempa muutaman kommentin jälkeen että taidan jättää sarjan ostamatta! reilu 300 egua olis paikallinen pyöräliike ottanu suuttimista ja asennuksesta!
ehkä jätän sen hamaan tulevaisuuteen....
ärrää sen olla pittää...
Kaverin kutoseen laitettiin pari viikkoa sitten dynojetti,k&n ja devilin slipari,niin lopputulos oli 102hv ja pientä röpöttelyä välikierroksilla.Hyöty siis aika mitätön.
Edelliseen 'kutoseen' laiton 'race' tyyppisen MIG sliparin ja dynossa mittasivat ja laittoivat pienemmät suuttimet.
Motokeitaan dynokisaan osallistuin ihan vaanb huvin vuoksi ja kahvi-vedon voimalla erästa 6 kawaa vastaan. Lopputulos toisiks eniten tehoo alle 600 sissa? Voittajana Kiiran 636 :-)
Samaan aikaan oli toinen kuutos Yammu jossa oli slipari, vapaavirtaus suodatin ja kuningas osa SUUTINSARJA ja sillä olikin ihmettelemistä ku siinnä oli vähemmän tehoo ku mulla :-)
Eli vie dynoon muutosten jälkeen ja sen mukaan suuttimet.
Usein suutinsarjasta tosiaan ei oo käyttökelposta ku neulat.
Oon aina ihmetelly miten joku jossain ihan muissa olosuhteissa pystyy määrittelemään suuttimet pyörään jossa ilmasto ja polttoiaine on ihan erillainen kuin ko paikassa??
Ku kireemmissä pyörissä joutuu suuttimia muuttelemaan jo sää vaihtelujen takia.
LIFE'S TOO SHORT NOT TO BE
* *-jokaisen motoristin sisällä asuu se pieni bomberi-
-joka muuta väittä valehtelee tai ei käytä moottoripyörää-
www.gamblerracing.eu
www.bombermagazine.com
www.riding.fi