Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Olisko kellään kokemusta Acen/Catin mittarivalojen polttimoiden vaihdosta???
    Millainen homma??Tarttis talven aikana vaihtaa ja vinkit/neuvot olis tervetulleita
    Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
  2. #2
    Catista vaihdoin kesällä: pleksi pois, mittarinkehysmuovi pois ja hehkuihin pääsi käsiksi.

    ps: kannattaa kayttää yamahan alkuperäisiä polttimoita, kestävät parhaiten.



  3. #3
    Mä vaihdoin viime talvena, ei mikään paha homma, Rottenin mainitsemien lisäks mä jouduin kyl ottaa ite mittariston irti (kaikki taustavalot oli pimeenä, merkkivalot ehjinä) Sen verran kannattaa varoa, että ainakin mulla (-96 Catti) oli pleksi kiinni sellasilla muoviruuveilla jotka rupeaa helposti pyörii tyhjää.... Samalla kannattaa pestä paikat kunnolla kun on etupäätä auki.
    Polttimot tuntu olevan aika kulutuskamaa, joten ei välttämättä kannata vaihtaa joka kerta ku yks pimenee, vaikka koitinkin sekä Jammun omia että tarvikkeita. Nyt ois Ässässä sama edessä.....
    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  4. #4
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Cattiin pitäisi tuo tehdä nyt, yksi polttimo pimeänä ja tietenkin se on nopeusmittarista. Pimeällä näkymä nopeusmittariin aika vähissä...

    Pitänee kattoa meneekö sormi suuhun
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  5. #5
    Kuten tuossa aiemmin jo todettiin, niin kannattaa tosiaan olla tarkkana niiden pleksin muoviruuvien kanssa. Itse kullakin on katkennut kannasta kun on kiristänyt. Vaikka kuinka varovasti yrittää niin silti napsahtaa herkästi. Ja yleensä se on just se viimeinen, jota kiristää...
    Honda VTR 1000F
  6. #6
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Nonih, nyt on valot vaihdettu ja kuten mainittu niin hieman siinä sai purkaa roinia ennenkuin lamppuihin käsiksi pääsi.

    Suurin ongelma oli löytää oikeankokoisia polttimoita, kaikissa autotarvikeliikkeissä oli ainoastaan 1,2w ja 2w:n polttimoita ja noidenkun piti olla 1.7w. No neljän autotarvikeliikkeen (Autopaikka, Osaset, Hessumobiili, Biltema) jälkeen oikeanlaisia löytyi sitten Tuusmotorista - hinta vaan oli aika suolainen 2,60€/kpl kun noiden autotarvikepolttimoiden hinnat liikkuivat linjastolla 40-60c/kpl.

    Eli vinkkinä catin/acen omistajille: kannattaa ostaa pari noita polttimoita varastoon koska sillonkun niitä palaa niin saattaa olla kiven alla löytää uusia...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  7. #7
    Tuskimpa sillä isompaa merkitystä on laittaako orkkiksen 1,7w vai tarvikkeen 2 w. Palaa vaan aavistuksen kirkkaammin.
    Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
  8.  
  9. #8
    Laittaapi mieluummin sen 1,2W lampun. 2W palaa kirkkaammin, lämpenee enemmän ja kärvähtää aiemmin. Ja tuo 1,2 W taas kestää vastaavasti kauemmin.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.