Katso äänestykset tulokset: Ketju, keppi vai remmi - Mitä vetotapaa pidät parhaana?

Äänestäjät
548. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ketju

    248 45,26%
  • Keppi

    253 46,17%
  • Remmi

    47 8,58%
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 127:sta
  1. #1
    Mitä vetotapaa pidät parhaana ja miksi?
  2. #2
    Eipä ole kokemusta kuin ketjuista
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  3. #3
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mieluiten keppi, mutta ketjuilla kitkutetaan itse kuitenkin.

    Kepin helppous on se kova sana, ei tarvii hinkata viikottain vitjoja.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  4. #4
    Joka toinen vuosi öljynvaihto n. 10 min ja muuten ei tartte välittää eikä rasvailla. Eikä hajoa ikinä (Kawasaki Z1100!).
    Mikäpä voisikaan olla enää parempi?

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  5. #5
    Ketju löytyy, keppi ois helppo.
    Pojat ajaa mopoilla
  6. #6
    Parhaasta en tiedä, kun ei ole vertailu pohjaa. Itsellä aina ollu pelkkiä ketju käyttöisiä pyöriä.
    Ehkä otin ehkä en!
  7. #7
    Keppiin siirtymässä, syykin lienee selvä...ketjunrasvaus rassasi
  8. #8
    Keppi ehdottomasti. Aina vaan itsellä ollut ketjuvetoisia nämä kaksipyöräiset.
    GSX1300R ’10
    ex: CB125 '73, CB750 '72, GPZ500s '89, GSX-R750 '92, R6 '99, GSX1300R '99, ZZR1400 '06, S1000RR '12, H2 '15, K1600GT '14
  9. #9

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Jotenkin vaan se ketjuvetoisuus ikäänkuin kuuluu moottoripyörään. Keppi tekee pyörästä vähemmän urheilullisen tuntuisen. Mulla ollut vain ketjuja.
  10. #10
    Ketjuja vaan on ollu, mutta remmi vois olla hyvä. Eikös se ole kuin ketju ilman rasvaushuolia? No vähän ehkä turhan leveä supersportteihin mutta kaikissa muissa sais olla remeli...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  11. #11
    turhaa nyky ketjuilla enää kartaanista höpöttää .
    vanhenee se kartaanikii ja sit maksaa
    hyvät ketjut hyvin hoidettuna kestävät nykyisin pitkään
    kaikki voimansiirrot vaatii huoltonsa ja ikuista kun ei ookkaan
    Triumph Tiger 800 XRX

  12. #12
    Aki Opivlo:n avatar
    Liittyi Feb 2006
    Entinen Vehkalahti, nykyään Haminaa sekin
    Remmiä pidän parhaana vaikka ketjupeleillä ajelenkin, hiljainen helppohoitoinen ja kestävä häviötä vissiin kyllä enempi kuin ketjussa.
    Erinäisillä mopoilla ja moottoripyörillä on tullut tuhrailtua jo vuodesta 1979 alkaen.
  13. #13
    Jos vaan mahdollista niin keppi sen helppohoitoisuuden takia.
    Remmistä muuta kokemusta kun kersana faija joskus antoi.
    Ketju on muuten ihan Ok, mutta en ole vielä löytänyt sellaista ihme ainetta joka ei rähmäisi kaikkia paikkoja.
  14. #14
    Edellisessä pyörässä oli keppi ja kyllä se oli tosi mukava ja huoleton peli, eikä tahrinut vannetta. Vaikka nykyisessä on ketjut, on muuten mukavampi mopo, joten kyllä ne rasvailut yms siinä sivussa menee.
  15. #15
    ketju tietysti no jos olis remmi niin sais kyllä kumin palamaan pienilläkin tehoilla
    1100 ajelen ja 1000 muistelen
  16. #16
    Keppi olis aika hyvä, mutta ketjuvetoisella ajellaan, koska ei ole mieleistä keppivetoista vielä vastaan tullut.



    Ahdettu 1216
  17. #17
    Molempia on ollut, siis metallivetoisia ja pisteet kepille. Kuminauhaveto kokeilematta.
  18. #18
    "Molempia on ollut, siis metallivetoisia ja pisteet kepille. Kuminauhaveto kokeilematta. "

    Niimpä. Minusta tuntuu että kellä keppi on joskus ollut niin tietää sen parhaaksi (paitti V-Max ja katkeilevat kardaanit ).

    Ja parasta vetotapaahan kai nimenomaan kysyttiin, eikä pyöränmallia?
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  19. #19
    Ketju ja remmivetoisen omistaneena ja kepin kanssa jonkin verran touhunneena täytyy sanoa, että remmi on kyllä aivan omaa luokkaansa. Ei huolia eikä murheita kuluneista rattaista rasvauksista tai ylipäätään mistään.

    Karrikoidusti sanottakoon että siinä saa ketjuvedon hyvät puolet kepin huoltovapaudella. Ainoa miinus tulee siitä, että remmin vaihdon yhteydessä joutuu takaswingin purkamaan. Toisaalta vaihtoväli on kyllä pääsääntöisesti jotain ihan muuta kuin ketjuvetoisilla.



    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  20. #20
    kyllä se keppi ainakin tuntuu hyvältä. naurettu aina kun sateella mennään kahville niin kaverin ekat sanat " pyöritä vähän"
  21. #21
    Lainaa (Pena @ Maalis. 05 2006,21:32) kirjoitti
    Ketju on muuten ihan Ok, mutta en ole vielä löytänyt sellaista ihme ainetta joka ei rähmäisi kaikkia paikkoja.
    Löytyy Profi DryLube, myy esim. Louis.

    Mulle jäi kaapin nurkkaan ko. ainetta, kaffekupillisella saat lunastettua että pääset kokeilemaan.
  22. #22
    Nyt on ketjuja ja keppi eikä hihnasta ole kokemusta mutta äänestin sitä, koska kokonaisuus on siro, kaunis, puhdas ja helppo korjata eikä vaadi huoltoa juurikaan.

    Ketjussa en henkilökohtaisti näe omassa käytössä mitään etuja. On vain paljon huoltoa vaativa ja paikkoja sotkeva.

    Kartaani on muuten hyvä mutta mutta häviää hihnalle ulkonäössä ja mahdollisen semontin sattuessa kustannuksissa ja on työläämpi korjata, kokemusta on.

    Äänestinköhän vain sen takia hihnaa ettei siitä todellakaan ole omakohtaista kokemusta eli en edes tiedä sen heikkouksista? Kertokaa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  23. #23
    Lainaa (kava10 @ Maalis. 05 2006,19:38) kirjoitti
    Jotenkin vaan se ketjuvetoisuus ikäänkuin kuuluu moottoripyörään. Keppi tekee pyörästä vähemmän urheilullisen tuntuisen. Mulla ollut vain ketjuja.
    Lainaan suoraan joka sanan.
  24. #24
    Tallista löytyy noi kaikki vaihtoehdot... Keppi on se vaivattomin yksilö, hihna on myös siisti, mutta sadekelillä vingahtelee, ketjuja joutuu hoitamaan ja vaihtamaan... Laitoin täpän kuitenkin hihnan kohdalle...
  25. #25
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 06 2006,09:05) kirjoitti
    Lainaa (Pena @ Maalis. 05 2006,21:32) kirjoitti
    Ketju on muuten ihan Ok, mutta en ole vielä löytänyt sellaista ihme ainetta joka ei rähmäisi kaikkia paikkoja.
    Löytyy Profi DryLube, myy esim. Louis.

    Mulle jäi kaapin nurkkaan ko. ainetta, kaffekupillisella saat lunastettua että pääset kokeilemaan.
    Jos ei muille kelpaa testiyksilö niin mulle kelpaa, eli pistä köpi korvan taakse
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  26. #26
    Ketju. Aito asia ja pääsee ratastamaankin.
  27. #27

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (Jassu @ Maalis. 06 2006,09:37) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 06 2006,09:05) kirjoitti
    Lainaa (Pena @ Maalis. 05 2006,21:32) kirjoitti
    Ketju on muuten ihan Ok, mutta en ole vielä löytänyt sellaista ihme ainetta joka ei rähmäisi kaikkia paikkoja.
    Löytyy Profi DryLube, myy esim. Louis.

    Mulle jäi kaapin nurkkaan ko. ainetta, kaffekupillisella saat lunastettua että pääset kokeilemaan.
    Jos ei muille kelpaa testiyksilö niin mulle kelpaa, eli pistä köpi korvan taakse
    Voitaisko sopia, että eka viikkokokoontumiseen tulijat saisivat kaikki kokeilla ao. ainetta. Vai moneenko ketjuun sitä riittää?
  28. #28
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (kava10 @ Maalis. 06 2006,09:45) kirjoitti
    Voitaisko sopia, että eka viikkokokoontumiseen tulijat saisivat kaikki kokeilla ao. ainetta. Vai moneenko ketjuun sitä riittää?
    Eiköhän tuo vaadi pari käyttökertaa että mitään kyseisestä aineesta irti saa.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  29. #29
    Lainaa (OULA @ Maalis. 05 2006,20:47) kirjoitti
    turhaa nyky ketjuilla enää kartaanista höpöttää .
    vanhenee se kartaanikii ja sit maksaa
    hyvät ketjut hyvin hoidettuna kestävät nykyisin pitkään
    kaikki voimansiirrot vaatii huoltonsa ja ikuista kun ei ookkaan
    En vertailisi ketjun ja kepin kestävyyttä keskenään. Kumpaakin joutuu huoltamaan, toista 30000 km välein, toista aika paljon useammin.
    Itse olen ajanut samalla keppipelillä (-80) vuodesta -85, yli varttimiljoona kilsaa mittarissa takana, eikä yhtään osaa ole keppiin tarvinnut vielä vaihtaa, että se sen kalleudesta ja vanhenemisesta. On tainnut keppi jonkun kerran maksaa itsensä takaisin ketjurataspaketien hinnoissa, huolettomuudesta puhumattakaan.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  30.  
  31. #30
    Keppi olisi helpoin. Se vaan painaa ja taitaa tehohäviötäkin tulla, joten rasvataan niitä ketjuja..
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen