Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Mitä öljyä porukka käyttää 2v boksereissa?

    Itse olen käyttänyt tähän asti Teboilin 20W/50 mineraalia, mutta sitä ei ilmeisesti enää saa.. Viime kesänä ostin sitä 10l pytyn varastoon, mutta se ei enää moneen huoltoon riitä.

    Joten joku toinen pitäisi löytää, ehdotuksia?
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  2. #2
    Sitä samaa mietittiin kaverin kanssa hänen R 80:n tiimoilta. Öljytila kun on aika pieni niin öljy käy suht lämpöisenä. Mites toi Delvac 1300 15W-40... Sitä me tuumailimme. Paljonko käytät vaihtovälinä? Suosittaavat 4000 km normaali öljytilalla.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    Paljonko hänellä mahtuu öljyä?
    Mulla menee suunnilleen 4 litraa, alkuperäisenä GS:ään taitaa mennä huomattavasti vähempi, mutta tuossa on katu vehkeen syvä öljypohja.(=normaali?)

    Vaihtovälinä on ollut n. 5tkm, tosin tuo on ollut vasta viime kesän minulla.

    Tuo Delvac voisi kuulostaa hyvältä, jos kokeilisi sitä alkuunsa yhden vaihtovälin.

    Ja tästä päästään aasinsiltaa perä- ja vaihteistoöljyihin. Tähän asti olen kaatanut entiseen K- sarjalaiseen ja nykyiseen tyytyväisenä perus (auton)laatikkoöljyjä, kokisinko ison ahaa-elämyksen jollain tietyllä öljyllä? Aika tiuhaan olen niitä vaihdellut, yleensä pari kertaa kesässä.



    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  4. #4
    Alkuperäinen tilavuus on 2V-malleissa noin 2,5 litraa eikä niissä ole ollut vakiona isompia. Paljon on ainakin GS-malleihin niitä vaihdettu. Öljynjäähdytinhän niissä on ollut kuitenkin kuten joissakin kakettuissa katumalleissakin.
    Vaihteistöljyhän pitää olla GL-5 -mallia ja itysekin olen tavan Mobilia käyttänyt iät ajat. Ei taida vaihtamalla muuksi muuttua ainakaan kesäkelissä. Vaihtovlihän oli K-sarjalaisissa 15000 km ja 4V-boksereissa laatikossa 20000 km ja perässä 40000 km/2 vuotta. Mutta kerran vuoteen olen aina vaihtanut ja niin taitaa riittää 2V:ssäkin. Taitaa olla tuo 15000 km siinäkin.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  5. #5
    Lainaa (r1150r @ Maalis. 24 2004,11:16) kirjoitti
    [snips...]
    ¨
    Vaihteistöljyhän pitää olla GL-5 -mallia ja itysekin olen tavan Mobilia käyttänyt iät ajat. Ei taida vaihtamalla muuksi muuttua ainakaan kesäkelissä. Vaihtovlihän oli K-sarjalaisissa 15000 km ja 4V-boksereissa laatikossa 20000 km ja perässä 40000 km/2 vuotta. Mutta kerran vuoteen olen aina vaihtanut ja niin taitaa riittää 2V:ssäkin. Taitaa olla tuo 15000 km siinäkin.
    Ainakin itselläni noi peräöljyt menivät kahdessa kesässä ja 20tkm:ssa erittäin mustaksi tökötiksi. Päätinkin alkaa noita vaihdella joka talvi... Se ei pari desiä ole säästön väärtti...

    Olettekos muuten tosiaan 4v-boksraattoreissakin käyttäneet paksumpia öljyjä? Itse en ole vielä keksinyt ensimmäistäkään syytä ajella Rally-Formulaa (5w50)kummemmilla öljyillä...



    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Tyhmä kysymys: Käytetäänkö laatikossa ja perässä samaa öljyä?
  7. #7
    Laatikossa ja perässä käytetään samaa öljyä. 4V-koneessa olen käyttänyt tähän saakka Casrolin GTX 5 Lighteciä mutta nyt on pönttö Delvaci Super 1300 15W-40 -öljyä, josta riittää taas hetkeksi.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  8. #8
    Olen ajanut monta vuotta Mobil Delvac 30w öljyllä,ei ongelmia.On myös suositeltu Mobil synteettisiä,kokeilen kesällä.Laatikossa 90-120 w ja perässä raskaan kaluston öljyä.Mitä olen vuosien mittaan kuullut niin koneeseen voi kaataa kaikkea mikä voitelee ja aina käy.
  9.  
  10. #9
    Itse olen käyttänyt Motulin 20W-50 öljyä, hyvin on koneessa pysynyt ja konee käy mielestäni kauniimmin kuin oikein ohuilla litkuilla. Eikä ole edes pahan hintaista!