IMG_20210622_113726.jpg
Älyttömät ja maailmaa tärisyttävät 101.4 hv itelles.![]()
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
KTM 690 SMC-R -14 ja paikkana jälleen kerran Gatemania.
Vireinä perus hommia, eli avarampi putsarinkansi, remus vaimennin ja säätö omaan ecuun.
62,24hp/77,74nm
Hauskasti vetää heti alhaalta, kaheksaakymppiä ajamalla tiellä isolla vaihteella hirveä täristinsmc690.jpg
2003 Bläkäri PC3 + Akra
https://drive.google.com/file/d/1iOB...ew?usp=sharing
2008 1000cc K8 tuli käytettyä dynossa. Akran kokoputki ja K&N filtteri löytyy.
Samalla lähti pois PCIII ja X-Tre moduli.
......
GSX-R 1000 K7, Werx -(vaimennin), K&N ilmansuodatin. Edellinen omistaja oli käyttänyt dynossa...
2012-mallinen Aprilia Tuono tuli huollon yhteydessä mitattua. Race-ecu, gpr-slipari ja K&N.
Hep,
C1800R Intikkaan uudet Gman ilmanottokotelot + KN-suodatin.
Lisäksi venttiilit säädetty ja nokkaketjut vaihdettu, mahtaa
silti suurin vaikutus olla ilmanotolla.
Mutta lisävääntö 3000 rpmn liepeillä tuntui kyllä heti![]()
CBR1000RR/C1800R - SS2000
ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
-01 Suzuki gsx1300 Hayabusa Gen2 tekniikalla ja rusetilla 0,8 ahdoilla. +1mm pakoventtiilit ja muuta kannen parannusta, vesi plenumia plus muuta höystettä. Muutos katsastettu kyseisille vireille, ihan mukavasti kulettaa vakioon tai isolohkoon verrattuna
A2F1F994-945A-4679-A706-68D1106DA06B.jpg
It's not so easy if you dont know what you are doing.
Ex.Suzuki GSX1475R Hayabusa
Suzuki Hayabusa GSX1300R Turbo
Rataleluna Yamaha YZF R1 -06
Jääradalle KTM SXF450
Sentään ääni hiljeni...
Pohjilla 02 RSV Mille: portatut Gen1 kannet, nokat ajoitettu (vissiin, ajoitus tuntematon), 57 läppärunko, Jollyn avoin ilmaboksi, PC3.
Vetojen tekninen ero:
2-1 Akra evo5 titaani, Falcon lastu (Falcon sytkäkartta)
2-2 Akra, Fiona lastu (Gabron sytkäkartta)
2-1 veto tehty kevyemmällä vanteella ja kireämmillä välityksillä (15-45 vs 16-43)
jossain voittaa, jossain häviää... Ehkä sitä jaksaa ottaa kunnon verrokinkin joskus nykyisillä väleillä, renkaalla ja vanteella, koska toinen lastu on toisessa ECUssa, vanha commanderin kartta on tallella, ja putkisto on nopeahko vaihtaa.
Tuota keskialueen dippiä lähdin hyllystä löytyneellä putkistolla poistamaan, mutta hivenen yllätti ainakin tämän vertailun turpasaunat yläjengoilla.
Frey 2-1 vs 2-2.jpg
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
It's not so easy if you dont know what you are doing.
Ex.Suzuki GSX1475R Hayabusa
Suzuki Hayabusa GSX1300R Turbo
Rataleluna Yamaha YZF R1 -06
Jääradalle KTM SXF450
Eihän sen pitäiskään.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hep,
ruisku-bläkkäri, Akran kokoputki, DNA-filsu, PC3 Akran kartalla.
Hyvin on viellä maksimivoimaa tällä setupilla,
149,7 hp/126,4 nm takarenkaalta 107 tkm ajetussa pyörässä.
Tuossa 2500 rpmssä ja 5000 rpmssä kuopat vääntökäyrässä,
alempi rpmkuoppa näkyy täys ja osakaasulla, ylempi paremmin osakaasulla.
Seoksissa menee näillä kohdin lähelle 11, muutoin 12,5-15, eli onkos se sitten
rikkaalla. PCn kartassa noilla main miinus-arvoja, pitäiskö lisätä vaikka -5 lisää?
Vai antaa olla, en kyllä itse oikein tunne mitään noissa ajaessa....
CBR1000RR/C1800R - SS2000
ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
Kawasaki Z1000 vm.2010, K&N ilmanputsari, LeoVincen sliparit, katalysaattori korvattu Y-putkella ja Power Commender, ihmeen hyvät väännöt irtosi, 140hv ja 124Nm takapyörältäkun vakiona pitäisi olla koneesta 138hv ja 111Nm. Tosin penkki taitaa olla vähän optimistinen.
Kawasaki Z1000 2010
Honda CBR1100XX Blackbird 2000
Kawasaki Z1000 2010
Honda CBR1100XX Blackbird 2000
Litraisessa vaparissa 124Nm on jo kampiakselilta tosi kova vääntö, mutta ei kyllä väännä sitä takapyörältä. Valitettavasti ei voi pitää paikkansa, tai sitten on keksitty jotakin mitä kukaan moottorivalmistajakaan ei ole keksinyt.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
^Aattelin mennä Alkoon ja merkata tussilla muutamaan kossupulloon '55%', ja katsoa miten nopeasti ne häviävät hyllystä.
1043cm3, ei litranenei vaan, onhan toi vähän ihmeen iso luku. Penkittäjä sanoikin ohimennen että penkki on vähän optimistinen. Onko kukaan ottanut vertailulukuja Prätkäpajan penkin vs joku muu penkki?
Aikanaan Kawa 1100ZRX:stä (1052cm3) sain irti vajaa 115Nm takapyörältä eli joku 125Nm kampiakselilta(?) Gatemanian penkissä, kokoputkisto, suutinsarja, K&N kartioilmanputsarit, sekin aikanaan tuntui isolta lukemalta.
Kawasaki Z1000 2010
Honda CBR1100XX Blackbird 2000
On otettu. Prätkäpajan penkki on antanut takarenkaalta saman tehon mitä Vittaniemen penkki moottoritehoa. Eli takaselta molempien tehot oli PP: 207hv vs Vittaniemi: 187hv.Tosin samasta pyöräyksilöstä ei ollut kyse, molemmilla oli ajettu saman verran (n. 30tkm) ja olivat samoja vuosimalleja. Tosi kyseessä ei ollut sama mittauspäivä, mikä voi aiheuttaa pientä eroa ja aina on mahdollisuus mittavirheeseen.Onko kukaan ottanut vertailulukuja Prätkäpajan penkin vs joku muu penkki?
-- Brake later and open the gas earlier --
Teho on karkeasti kierrokset x vääntö, niin penkki sitten vain mittaa väännön jotenkin väärin tai käytetty jotakin väärää korjauskerrointa tms. Kierroksia ei oikein voi väärin mitata, jos kipinästä otetaan.
Noita hupipenkkejä kun ei tarvitse millään kalibroida, niin ne voivat näyttää mitä tahansa. Tärkeintähän on toki katsoa, että seokset eivät heittele ja vääntökäytä on tasainen. Kieltämättä erikoisen hyvä lukema nostaa karvoja rintaan ja saa omistajan ylpeäksi ratsustaan. Siksi "optimistinen" penkki saattaa kaupallisessa mielessä myydä vähän paremmin.
Huipputehosta on vaikea sanoa tarkasti kenenkään, mutta max vääntö/litra kertoo suoraan koneen täytöksen, eli volumetrisen hyötysuhteen. Siihen on vaparikoneissa tietyt rajat, jonka yli ei pääse edes nuoruuden innolla. Max vääntömomentti/litra jos on ihan mahdoton, alkaa olla aika epäillä mittausta. Ihan nyrkkisääntönä bensavapareissa, jos on vähintään 100Nm/litra, niin kone hengittää normaalisti, eikä ole kuristettu. 115Nm/litra alkaa olla jo uudehkon pakoputkiviritteisen tonnikyykyn lukema. 120Nm on jo MotoGP luokkaa. Näiden yli jos mennään, alkaa olla aihe epäillä mittausta.
Huipputeho tulee sitten siitä, kuinka korkealle kone kiertää ja kuinka se hengittää yläkierroksilla. Siihen ei ole oikeastaan ylärajaa, mutta vääntöön on.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21