Sivu: 6 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 685:sta
  1. #151
    Mulla irtosi matkabemarista (K1200S) Leovincen sliparin kanssa takapyörältä 146,5 db-killerin kanssa ja ilman 152 heppaa. Väännöt oli 117,7 ja 121,1 newtonmetriä.

    En sitten tiedä onko tuo niitten Dynojet sitten kovin "tiukka" penkki, mutta kaipa siellä on kaikki kotona, koska eihän tehdaskaan lupaa kuin 167 kampuralta.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  2. #152
    Lainaa (Ekku @ Kesä. 05 2008,22:21) kirjoitti
    Mulla irtosi matkabemarista (K1200S) Leovincen sliparin *kanssa takapyörältä 146,5 db-killerin kanssa ja ilman 152 heppaa. Väännöt oli 117,7 ja 121,1 newtonmetriä.

    En sitten tiedä onko tuo niitten Dynojet sitten kovin "tiukka" penkki, mutta kaipa siellä on kaikki kotona, koska eihän tehdaskaan lupaa kuin 167 kampuralta.
    Dynojet ennemminkin "löysä"
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
  3. #153
    Lainaa (pena1 @ Kesä. 06 2008,11:23) kirjoitti
    Lainaa (Ekku @ Kesä. 05 2008,22:21) kirjoitti
    Mulla irtosi matkabemarista (K1200S) Leovincen sliparin *kanssa takapyörältä 146,5 db-killerin kanssa ja ilman 152 heppaa. Väännöt oli 117,7 ja 121,1 newtonmetriä.

    En sitten tiedä onko tuo niitten Dynojet sitten kovin "tiukka" penkki, mutta kaipa siellä on kaikki kotona, koska eihän tehdaskaan lupaa kuin 167 kampuralta.
    Dynojet ennemminkin "löysä"
    Ei tod. Dynojet ole "löysä". Suomen tiukimmat penkit ovat Dynojetin. Ihan testienkin mukaan.. Kannattaa vilkaista esim. tämä:
    http://www.bomber.fi/modules....#438687

    Toki senkin saa näyttämään enemmän käyttämällä eri standardeja tms..

    Elikäs sen takia aina kun kertoo minkä verran tehoja tuli, olisi fiksu kertoa onko se esim. SAE vai DIN.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  4. #154
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 07 2008,11:03) kirjoitti
    Elikäs sen takia aina kun kertoo minkä verran tehoja tuli, olisi fiksu kertoa onko se esim. SAE vai DIN.
    Kun ei ollut kumpiakaan vaan jonkun kolmannen standardin mukaan, olisko ollut joku EC tai jotain sinne päin. Kuulemma antaa niitä vähemmän kun DIN-heppoja.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  5. #155
    Mitä helvettiä nuo jutut "tiukoista" ja "löysistä" dynoista oikein ovat? Ai sitä, että kaikki näyttävät enemmän tai vähemmän väärin?

    Ai että pitäisi mennä tietylle salille penkkaamaan, koska siellä tulee parhaat tulokset? Tai että kikkeli pitäisi mitata jollakin tietynmerkkisellä mitalla, koska sillä saa eniten senttejä? Eikö se metri voi olla samanpituinen joka paikassa ja hevosvoima samoin.

    Inertiapenkin rullan laskeminen ei kovin korkeata matikkaa ole kuten eivät sae/din korjaimetkaan.

    Laitetaan nyt vielä käppyräkin: Trumppa 1050



    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  6. #156
    Lainaa (Ekku @ Kesä. 07 2008,19:14) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 07 2008,11:03) kirjoitti
    Elikäs sen takia aina kun kertoo minkä verran tehoja tuli, olisi fiksu kertoa onko se esim. SAE vai DIN.
    Kun ei ollut kumpiakaan vaan jonkun kolmannen standardin mukaan, olisko ollut joku EC tai jotain sinne päin. Kuulemma antaa niitä vähemmän kun DIN-heppoja.
    Olisiko ollut juurikin tuo EC. Se on euroopassa käytettävä mittaus-standardi. ECE taas muistaakseni näyttää vähän kovempia lukemia kuin DIN.
    Käytitkö pyörääsi muuten Huolto-kaksikolla jämsässä?
    Siellä on dynojetin 250i penkki ja käsittääkseni käyttävät juuri tätä EC standardia.
    Siellä oli muuten uudesta busasta mitattu slipareilla+commanderilla säädettynä jonkun verran yli 180hv renkaalta, joten mitenkään erikoisen pieniä lukemia ei tunnu näyttävän.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  7. #157
    Lainaa (B12 @ Kesä. 07 2008,19:35) kirjoitti
    Mitä helvettiä nuo jutut "tiukoista" ja "löysistä" dynoista oikein ovat? Ai sitä, että kaikki näyttävät enemmän tai vähemmän väärin?

    Ai että pitäisi mennä tietylle salille penkkaamaan, koska siellä tulee parhaat tulokset? Tai että kikkeli pitäisi mitata jollakin tietynmerkkisellä mitalla, koska sillä saa eniten senttejä? Eikö se metri voi olla samanpituinen joka paikassa ja hevosvoima samoin.

    Inertiapenkin rullan laskeminen ei kovin korkeata matikkaa ole kuten eivät sae/din korjaimetkaan.

    Laitetaan nyt vielä käppyräkin: Trumppa 1050
    Oma pointtini on nimenomaan se, että numeroilla ei ole väliä. Vaan se, että saa sen pyörän säätöihin. Siinä nyt vaan tuntuu olevan melkoisesti eroa, ilmeisesti johtuen säätäjien asenteesta duuniinsa, ammattitaidosta sekä laitteistosta yms.

    Se on vaan ihan järkevää hahmottaa, että mitä joku toinen penkki näyttää verrattuna toiseen.. Ettei sitten tuli turhia vuodatuksia että "miks ei tullut enempää, kun kaveri sai samanlaisesta pyörästä xxxhp".
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #158
    Lainaa (Pahkasika @ Kesä. 07 2008,20:16) kirjoitti
    Käytitkö pyörääsi muuten Huolto-kaksikolla jämsässä?
    Siellä on dynojetin 250i penkki ja käsittääkseni käyttävät juuri tätä EC standardia.
    Siellä oli muuten uudesta busasta mitattu slipareilla+commanderilla säädettynä jonkun verran yli 180hv renkaalta, joten mitenkään erikoisen pieniä lukemia ei tunnu näyttävän.
    Siellä kävin joo.

    Tuota Busan lukemaa mainostivat ja paljoltahan se kuulostaa.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  9. #159
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 07 2008,21:56) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Kesä. 07 2008,19:35) kirjoitti
    Mitä helvettiä nuo jutut "tiukoista" ja "löysistä" dynoista oikein ovat? Ai sitä, että kaikki näyttävät enemmän tai vähemmän väärin?

    Ai että pitäisi mennä tietylle salille penkkaamaan, koska siellä tulee parhaat tulokset? Tai että kikkeli pitäisi mitata jollakin tietynmerkkisellä mitalla, koska sillä saa eniten senttejä? Eikö se metri voi olla samanpituinen joka paikassa ja hevosvoima samoin.

    Inertiapenkin rullan laskeminen ei kovin korkeata matikkaa ole kuten eivät sae/din korjaimetkaan.

    Laitetaan nyt vielä käppyräkin: Trumppa 1050
    Oma pointtini on nimenomaan se, että numeroilla ei ole väliä. Vaan se, että saa sen pyörän säätöihin. Siinä nyt vaan tuntuu olevan melkoisesti eroa, ilmeisesti johtuen säätäjien asenteesta duuniinsa, ammattitaidosta sekä laitteistosta yms.

    Se on vaan ihan järkevää hahmottaa, että mitä joku toinen penkki näyttää verrattuna toiseen.. Ettei sitten tuli turhia vuodatuksia että "miks ei tullut enempää, kun kaveri sai samanlaisesta pyörästä xxxhp".
    Niin, alanahan tuo tehonmittaus on täysin villi, eikä sitä varmaankaan säätele mikään lainsäädäntö. Hinnoitteluun vaikuttavat mittalaitteet pitää kalibroida säännöllisesti esim. kauppojen vaa'at. Toisaalta käytetäänhän noita penkkejäkin esim. piikkien ja 25kW pyörien kuristuksiin, jolloin luulisi niidenkin olevan jonkinlaisen kalibroinnin piirissä. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole, vaan dyno saa näyttää ihan mitä hyvänsä.

    Jos tuollaista tehonmittausliiketoimintaa harjoittaa, kannattaa penkki laittaa näyttämään himpun yläkanttiin. Niitäkin ihmisiä on varmasti paljon, joille se numeroarvo on tärkein ja harmi kova jos jää alle netikeskustelujen keskiarvon.

    Jos nuo mittavehkeet olisivat kohdallaan, ei olisi tarvetta sille ikuiselle väännölle siitä, onko se nyt oikeasti tehokas kun se on mitattu paikassa x, joka tunnetusti antaa kovat numerot samaan hintaan. Tai onko tässä nyt jotain vikaa, kun ei ollut tämän enempää löylyä. Nyt toinen puoli huvista on kinastella tulosten luotettavuudesta ja arvuutella paljonko olisi tullut jossakin toisessa paikassa.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #160
    Lainaa (B12 @ Kesä. 08 2008,09:55) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 07 2008,21:56) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Kesä. 07 2008,19:35) kirjoitti
    Mitä helvettiä nuo jutut "tiukoista" ja "löysistä" dynoista oikein ovat? Ai sitä, että kaikki näyttävät enemmän tai vähemmän väärin?

    Ai että pitäisi mennä tietylle salille penkkaamaan, koska siellä tulee parhaat tulokset? Tai että kikkeli pitäisi mitata jollakin tietynmerkkisellä mitalla, koska sillä saa eniten senttejä? Eikö se metri voi olla samanpituinen joka paikassa ja hevosvoima samoin.

    Inertiapenkin rullan laskeminen ei kovin korkeata matikkaa ole kuten eivät sae/din korjaimetkaan.

    Laitetaan nyt vielä käppyräkin: Trumppa 1050
    Oma pointtini on nimenomaan se, että numeroilla ei ole väliä. Vaan se, että saa sen pyörän säätöihin. Siinä nyt vaan tuntuu olevan melkoisesti eroa, ilmeisesti johtuen säätäjien asenteesta duuniinsa, ammattitaidosta sekä laitteistosta yms.

    Se on vaan ihan järkevää hahmottaa, että mitä joku toinen penkki näyttää verrattuna toiseen.. Ettei sitten tuli turhia vuodatuksia että "miks ei tullut enempää, kun kaveri sai samanlaisesta pyörästä xxxhp".
    Niin, alanahan tuo tehonmittaus on täysin villi, eikä sitä varmaankaan säätele mikään lainsäädäntö. Hinnoitteluun vaikuttavat mittalaitteet pitää kalibroida säännöllisesti esim. kauppojen vaa'at. Toisaalta käytetäänhän noita penkkejäkin esim. piikkien ja 25kW pyörien kuristuksiin, jolloin luulisi niidenkin olevan jonkinlaisen kalibroinnin piirissä. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole, vaan dyno saa näyttää ihan mitä hyvänsä.

    Jos tuollaista tehonmittausliiketoimintaa harjoittaa, kannattaa penkki laittaa näyttämään himpun yläkanttiin. Niitäkin ihmisiä on varmasti paljon, joille se numeroarvo on tärkein ja harmi kova jos jää alle netikeskustelujen keskiarvon.

    Jos nuo mittavehkeet olisivat kohdallaan, ei olisi tarvetta sille ikuiselle väännölle siitä, onko se nyt oikeasti tehokas kun se on mitattu paikassa x, joka tunnetusti antaa kovat numerot samaan hintaan. Tai onko tässä nyt jotain vikaa, kun ei ollut tämän enempää löylyä. Nyt toinen puoli huvista on kinastella tulosten luotettavuudesta ja arvuutella paljonko olisi tullut jossakin toisessa paikassa.
    Esim. Dyno-Mightin penkkiä ei ilmeisesti saa näyttämään heidän käyttämällään standardilla enempää. Penkki on toki kalibroitu ohjeiden mukaan, mutta sen antamaa tehoa ei pääse muokkaamaan. Ei ole siis mitään muita kertoimia kuin sääaseman automaattisesti antama. Ainakaan he tai maahantuoja eivät tiedä, miten sen näyttämää lukemaa voidaan säätää.. Eli se näyttää nyt sen mitä näyttää, "kikkailu" ei onnistu.

    Se on sitten vaan ihan hyvä tietää, että esim siellä Dyno-Mightissa tulee numeroarvoiltaan todella vaatimattomia lukemia. Uskoisin sanoa, että on tällä hetkellä Suomen tiukin penkki. Näyttää nimittäin vähemmän kuin Bike Doctorin penkki, joka näytti MP Maailman testin mukaan vähiten.

    Sen takia on ihan hyvä tiedostaa penkin näyttämä muihin verrattuna, ettei sitten tule pettymyksiä ja pystyy edes jotenkin vertailemaan lukemia.

    160hp renkaalta on vielä rikkomatta Dyno-Mightin Dynojetissa, vaikka siellä on käynyt uusia kilosia slipareilla ja kokoputkistoilla. Vaikkapa MJP:n penkissä näistä parhaista olisi ollut luultavasti lähelle 180hp tehoja.

    Tuosta olen täysin samaa mieltä, että joku kontrolli pitäisi saada. Jos kerran jotain mitataan, niin kaikkien mittareiden tulisi näyttää samaa. Muuten sillä numeroarvolla ei tosiaan ole juuri mitään virkaa, jos ei pysty vertailemaan eri penkkien antamia tuloksia edes jollain tarkkuudella. Eli kaikille sama standardi käyttöön ja lisäksi kerran vuoteen kalibrointi.

    Koska näin ei kuitenkaan ole, ja tuskin tulee pitkään aikaan olemaan, niin ei se auta kuin jatkaa näin. Koitan ainakin itse hahmottaa, miten penkkien antamat lukemat suhtautuvat toisiinsa...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  11. #161
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 08 2008,10:26) kirjoitti
    Se on sitten vaan ihan hyvä tietää, että esim siellä Dyno-Mightissa tulee numeroarvoiltaan todella vaatimattomia lukemia. Uskoisin sanoa, että on tällä hetkellä Suomen tiukin penkki.
    Ei se penkki sen "tiukempi" ole kuin muutkaan. Se vain näyttää enemmän päin persettä kuin muut, eikä siis edes pysty kalibroimaan kohdalleen. Mitä tuollaisella tekee?

    Testin tiukkuudella tarkoitetaan testin läpäisyn vaatimustasoa, eli kuinka vaikea testi on läpäistä. Näissä penkeissä ei ole kyse muusta kuin mittaustarkkuudesta, joka tunnetusti vaihtelee.

    Yleismallisissa dynosoftissa rullan inertia joko ilmoitetaan suoraan tai softa laskee sen rullan mittojen ja materiaalin tiheyden perusteella. Kun rullan hitausmomentti tiedetään, ei tiettyyn kulmakiihtyvyyteen vaadittavan tehon/momentin laskeminen ole mikään ameriikan ihme. Penkkihän tunnetusti mittaa tätä rullan nopeuden muutosta per aikayksikkö. Perinteisessä dynamometrissä taas mitataan jarruttavaa momenttia ja moottorin pyörimisnopeutta.

    Tuskin noilla motskarin tehonmittausvehkeillä koskaan päästään mihinkään labratarkkuuteen, mutta luulisi paremmaksi kuin tuo nykyinen +-10%.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #162
  13. #163
    Lainaa (B12 @ Kesä. 08 2008,10:57) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 08 2008,10:26) kirjoitti
    Se on sitten vaan ihan hyvä tietää, että esim siellä Dyno-Mightissa tulee numeroarvoiltaan todella vaatimattomia lukemia. Uskoisin sanoa, että on tällä hetkellä Suomen tiukin penkki.
    Ei se penkki sen "tiukempi" ole kuin muutkaan. Se vain näyttää enemmän päin persettä kuin muut, eikä siis edes pysty kalibroimaan kohdalleen. Mitä tuollaisella tekee?

    Testin tiukkuudella tarkoitetaan testin läpäisyn vaatimustasoa, eli kuinka vaikea testi on läpäistä. Näissä penkeissä ei ole kyse muusta kuin mittaustarkkuudesta, joka tunnetusti vaihtelee.

    Yleismallisissa dynosoftissa rullan inertia joko ilmoitetaan suoraan tai softa laskee sen rullan mittojen ja materiaalin tiheyden perusteella. Kun rullan hitausmomentti tiedetään, ei tiettyyn kulmakiihtyvyyteen vaadittavan tehon/momentin laskeminen ole mikään ameriikan ihme. Penkkihän tunnetusti mittaa tätä rullan nopeuden muutosta per aikayksikkö. Perinteisessä dynamometrissä taas mitataan jarruttavaa momenttia ja moottorin pyörimisnopeutta.

    Tuskin noilla motskarin tehonmittausvehkeillä koskaan päästään mihinkään labratarkkuuteen, mutta luulisi paremmaksi kuin tuo nykyinen +-10%.
    Se on nimenomaan "tiukempi" ihan siinä mielessä, miten normaalisti ihmiset asian käsittävät.

    Rautalankaa, sama pyörä samoissa säädöissä ja samat olosuhteet:
    1. Pyörä käy penkissä nro 1 ja tuloksena 180hp
    2. Sama pyörä käy penkissä nro 2 ja tuloksena 155hp

    Normi puhekielessä penkki 1. on tiukka ja penkki 2. on löysä. Kaikki muu on saivartelua.

    Lainaa kirjoitti
    Se vain näyttää enemmän päin persettä kuin muut, eikä siis edes pysty kalibroimaan kohdalleen. Mitä tuollaisella tekee?
    Tuohon en osaa ottaa kantaa, mikä näyttää päin persettä ja mikä ei. Dyno-Mightin Dynojet nyt näyttää noin.

    Vastauksena kysymykseesi "Mitä tuollaisella tekee?"; sillä säädetään pyöriä. Se on työkalu. Ja varsin hyvä sellainen.

    Numerot ovat toissijaisia, sitä tässä on koitettu sanoa. Varsinkin nyt kun heittoa lukemissa on tosiaan ainakin se 10%.

    Mulle on selvillä miten dynoissa lasketaan tehot ja mihin koko homma perustuu. Kyse on tosiaankin yksinkertaisesta asiasta. Mutta jatka toki perusteiden latelemista, koska ei se varmasti kaikille ole selvillä. Menee tosin hiukan ohi aiheesta, mutta tuskin sillä on väliä *



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #164
    Eräs tehopenkki mistä ei myöskään lahjahevosia (liiallista hyvää olon tunnetta ) irtoa on Vittaniemen Samin penkki espoossa...monet takapyörätehot muuttuvatkin yllättäen konetehoiksi!!! totuus sattuu, sanotaan....
    ZX12R vm.2004
    muzzy 1427cc yms.
  15. #165
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 08 2008,10:15) kirjoitti
    Rautalankaa, sama pyörä samoissa säädöissä ja samat olosuhteet:
    1. Pyörä käy penkissä nro 1 ja tuloksena 180hp
    2. Sama pyörä käy penkissä nro 2 ja tuloksena 155hp

    Normi puhekielessä penkki 1. on tiukka ja penkki 2. on löysä. Kaikki muu on saivartelua.
    Luulisi olevan toisinpäin....
    Dixi et animam levavi
  16. #166
    Lainaa (ek@ @ Kesä. 08 2008,16:43) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 08 2008,10:15) kirjoitti
    Rautalankaa, sama pyörä samoissa säädöissä ja samat olosuhteet:
    1. Pyörä käy penkissä nro 1 ja tuloksena 180hp
    2. Sama pyörä käy penkissä nro 2 ja tuloksena 155hp

    Normi puhekielessä penkki 1. on tiukka ja penkki 2. on löysä. Kaikki muu on saivartelua.
    Luulisi olevan toisinpäin....
    Juurikin näin, kiitos typon korjauksesta
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #167
    Eiköhän se penkin tärkein ominaisuus ole kuitenkin vetojen toistettavuudessa oleva mittaus tarkkuus, joka nykypäivän elektroniikalla on jo riittävän hyvä.

    Tarkalla vetojen toistettavuudessa olevalla penkillä pienetkin muutokset moottorin säädössä saadaan huomioitua.

    Se mitä se penkki näyttää max. tehoa on toisarvoista, koska varmaan joka penkin ohjelmassa on jonkunlainen mahdollisuus kalibroida se näyttämää mitä haluaa.

    Ainoa todellinen mitattava suure on telalle siirtyvä teho, kaikki muu perustuu jonkinlaiseen laskennalliseen arvioon renkaan ja telan välisestä hävikistä, vaikka sitä yriteittäisikin esimerkiksi vapaasti rengasta pyörittämällä mitata.

    Eri valmistajien penkeissä on aivan käsittämättömiä hattuvakioita takarenkaan ja telan välisen vierintävastuksen/kitkan kompensointiin ja se juuri aiheuttaa suurimat erot tehoissa eri penkkien välillä.

    Se, että miksi jotkut penkit ovat laitettu näyttämään itse "liikaa" johtuu varmaankin siitä, että paljon penkkifirmojen asiakkaista on sellaisia, joille riittää hyvänmielen saamiseksi suuret teholukemat, jolloin asiakkaita riittää.

    Toinen joka on osaltaan sotkenut ns. rehellisen mittauksen, on nämä foorumeissa suureen ääneen saarnaavat totuudentorvet, jotka jostain syystä ovat saanneet käteen lapun jossa esim. pelkällä säädöllä saadaan lähes 10 hp:tä lisää teho ja silti tehokäyrä on esimerkiksi noussut tasaisesti kauttaaltaan.

    Näillä säätäjilläkin olisi varmaan paljon helpompaa kuin asiakkaalla olisi realistiset odotukset säädön vaikutuksesta tehoon, silloin hekään eivät tuntisi oloaan kuin olisivat varkaissa, kun laskuttaa asiakasta xxx euroa pelkästä parin kolmen hevosvoiman noususta pelkällä säädöllä, vaikka naapurifirman penkkiguru pystyykin taikomaan suuremmat nousut säädöllä samaan rahaan.

    Jutellessa yhden säätögurun kanssa, hänen kommentit olivat erään tonnisen kokoputkella olleen gsxr säädössä parhaan huippu tehon tuottava AFR arvo olevan alueella n. 12,9-13,2 ja taas seoksen ollessa hieman rikaamalla 11,7-12,4 teho tippui vain 2-3 hevosvoimaa ja laihemmalle mentäessä 13,9-14,7 teho tippui 2 hevosvoimaa, vasta seoksen ollessa yli 17,0 hevosvoimia tippui 6-7.

    Moottoriin on tehtävä aika radikaaleja muutoksia, että seoksen säädöllä saavutettaisiin sellaisia lähemmäksi 10 hp:n tehonnousuja, pelkkä putkiston vaihto ei siihen vakiopyörässä riitä, että säädöllä päästäisiin sellaisiin lukemiin.

    Ja onpa näitä suuria tehonnousuja pelkällä säädöllä saatuja pyöriä mitattu myös uudestaan ottamalla esim. commanderi pois käytöstä ja mitattu sen jälkeen vielä suuren tehonnousun olevalla kartalla, jolloin totuus tehonnoususta on ollutkin aivan jotain muuta.

    Se huonopuoli inertiapenkeissä on, kun käteen et saa yleensä muuta kuin lapun jossa näkyy täydenkaasun veto ja se on ainoa todiste siitä mistä olet maksanut sen xxx euroa. ei osata arvostaa sitä, että tärkeintä on kuitenkin se osakaasualueiden säätö, jolloin pyörästä saadaan miellyttävämpi ajaa.

    Tätä mitä Standardia tulisi käyttää ilmaolosuhteiden korjauksessa din sae jne.. mielestäni din on lähimpänä oikeaa suomen ilmaolosuhteissa keskimäärin, silloin korjauskerroin on yleensä kaikkein lähimpänä yhtä.

    Tämä Tylyn mainitsema penkkien tulosten seuranta, on ainoa keino millä edes jotenkin pystyy vertailemaan eri penkkien tuloksia eri pyöristä, koska tuskinpa penkkifirmat lähtevät mihinkään yhteiseen standardin ja pelkän telalle siirtyvän tehon ilmoituskäytäntöön, jos joku instanssi ei sitä erikseen määrää.

    Jos jollain tuli paha mieli näistä yllättävän pienistä tehonnousuista säädön yhteydessä ja väittää aivan jotain muuta, pystyn järjestämään mittausmahdollisuuden ainakin kahdessa eri penkissä väitteeni tueksi ja sitten hävinnyt saa tarjota ravintolaillan.

    Haasteita odotellessa.



  18. #168
    Mihin tässä voi enää luottaa kun maailmassa kaikkien pyörävalmistajien antamat tehot valehtelee ja kaikki maailman penkit valehtelee.



  19. #169
    Lainaa (Timo3 @ Kesä. 09 2008,21:48) kirjoitti
    Eiköhän se penkin tärkein ominaisuus ole kuitenkin vetojen toistettavuudessa oleva mittaus tarkkuus, joka nykypäivän elektroniikalla on jo riittävän hyvä.

    Tarkalla vetojen toistettavuudessa olevalla penkillä pienetkin muutokset moottorin säädössä saadaan huomioitua.

    Se mitä se penkki näyttää max. tehoa on toisarvoista, koska varmaan joka penkin ohjelmassa on jonkunlainen mahdollisuus kalibroida se näyttämää mitä haluaa.

    Ainoa todellinen mitattava suure on telalle siirtyvä teho, kaikki muu perustuu jonkinlaiseen laskennalliseen arvioon renkaan ja telan välisestä hävikistä, vaikka sitä yriteittäisikin esimerkiksi vapaasti rengasta pyörittämällä mitata.

    Eri valmistajien penkeissä on aivan käsittämättömiä hattuvakioita takarenkaan ja telan välisen vierintävastuksen/kitkan kompensointiin ja se juuri aiheuttaa suurimat erot tehoissa eri penkkien välillä.

    Se, että miksi jotkut penkit ovat laitettu näyttämään itse "liikaa" johtuu varmaankin siitä, että paljon penkkifirmojen asiakkaista on sellaisia, joille riittää hyvänmielen saamiseksi suuret teholukemat, jolloin asiakkaita riittää.

    Toinen joka on osaltaan sotkenut ns. rehellisen mittauksen, on nämä foorumeissa suureen ääneen saarnaavat totuudentorvet, jotka jostain syystä ovat saanneet käteen lapun jossa esim. pelkällä säädöllä saadaan lähes 10 hp:tä lisää teho ja silti tehokäyrä on esimerkiksi noussut tasaisesti kauttaaltaan.

    Näillä säätäjilläkin olisi varmaan paljon helpompaa kuin asiakkaalla olisi realistiset odotukset säädön vaikutuksesta tehoon, silloin hekään eivät tuntisi oloaan kuin olisivat varkaissa, kun laskuttaa asiakasta xxx euroa pelkästä parin kolmen hevosvoiman noususta pelkällä säädöllä, vaikka naapurifirman penkkiguru pystyykin taikomaan suuremmat nousut säädöllä samaan rahaan.

    Jutellessa yhden säätögurun kanssa, hänen kommentit olivat erään tonnisen kokoputkella olleen gsxr säädössä parhaan huippu tehon tuottava AFR arvo olevan alueella n. 12,9-13,2 ja taas seoksen ollessa hieman rikaamalla 11,7-12,4 teho tippui vain 2-3 hevosvoimaa ja laihemmalle mentäessä 13,9-14,7 teho tippui 2 hevosvoimaa, vasta seoksen ollessa yli 17,0 hevosvoimia tippui 6-7.

    Moottoriin on tehtävä aika radikaaleja muutoksia, että seoksen säädöllä saavutettaisiin sellaisia lähemmäksi 10 hp:n tehonnousuja, pelkkä putkiston vaihto ei siihen vakiopyörässä riitä, että säädöllä päästäisiin sellaisiin lukemiin.

    Ja onpa näitä suuria tehonnousuja pelkällä säädöllä saatuja pyöriä mitattu myös uudestaan ottamalla esim. commanderi pois käytöstä ja mitattu sen jälkeen vielä suuren tehonnousun olevalla kartalla, jolloin totuus tehonnoususta on ollutkin aivan jotain muuta.

    Se huonopuoli inertiapenkeissä on, kun käteen et saa yleensä muuta kuin lapun jossa näkyy täydenkaasun veto ja se on ainoa todiste siitä mistä olet maksanut sen xxx euroa. ei osata arvostaa sitä, että tärkeintä on kuitenkin se osakaasualueiden säätö, jolloin pyörästä saadaan miellyttävämpi ajaa.

    Tätä mitä Standardia tulisi käyttää ilmaolosuhteiden korjauksessa din sae jne.. mielestäni din on lähimpänä oikeaa suomen ilmaolosuhteissa keskimäärin, silloin korjauskerroin on yleensä kaikkein lähimpänä yhtä.

    Tämä Tylyn mainitsema penkkien tulosten seuranta, on ainoa keino millä edes jotenkin pystyy vertailemaan eri penkkien tuloksia eri pyöristä, koska tuskinpa penkkifirmat lähtevät mihinkään yhteiseen standardin ja pelkän telalle siirtyvän tehon ilmoituskäytäntöön, jos joku instanssi ei sitä erikseen määrää.

    Jos jollain tuli paha mieli näistä yllättävän pienistä tehonnousuista säädön yhteydessä ja väittää aivan jotain muuta, pystyn järjestämään mittausmahdollisuuden ainakin kahdessa eri penkissä väitteeni tueksi ja sitten hävinnyt saa tarjota ravintolaillan.

    Haasteita odotellessa.
    Tiedätkö, Timo 3, että se tehonnousu säädöllä on pyörä/putki -kohtainen. Joihinkin tosiaan tulee se 10hp.

    Kysyn, jos sinulle voidaan myös järjestää oppitunti, jossa näet sen omin silmin. Minä olen sen nähnyt. Omassa pyörässäni, ja tutun samanlaisessa, nousi kokoputkella säädettynä sen 10hp. Selitys löytyi ihan siitä, että kuinka paljon lisää bensaa se tarvitsi. Nykyisellään mulla on Commanderissa lähes +40 yksikköä täydellä kaasulla isoilla kierroksilla. Pelkällä putkella ja filsulla oli vajaa +30.

    Jos väität sitä huijaukseksi, niin otapa yhteyttä ko. säätöpajaan. Voisit antaa vaikka yhteystietosi, niin saatte helpommin toisiinne yhteyttä, kun et kuitenkaan ole sinne yhteydessä. Mielestäni on melko selkärangatonta täällä julistaa ilman minkäänlaista kokemusta, tietoa yms. asiasta, että joku firma vääristelee tuloksia.

    Tuossa muuten juuri nousi 2008 R1:ssä pelkällä säädöllä 5hp, sliparilla. Oli muuten yllättävän metsässä seokset.

    P.S. pyörä kannattaa säätää sopivaa jarrua vasten, myös 100% kaasunasento. Harvoinpa tuolla kadulla on tilannetta, jossa täyskaasulla ei ole vastusta. Pelkkä rullan inertia ei siihen riitä. Tällöin saadaan niitä erojakin seoksissa paremmin esiin. Seokset kun muuttuvat kuorman mukaan (tiesitkö edes)?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #170
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 10 2008,09:43) kirjoitti
    P.S. pyörä kannattaa säätää sopivaa jarrua vasten, myös 100% kaasunasento. Harvoinpa tuolla kadulla on tilannetta, jossa täyskaasulla ei ole vastusta. Pelkkä rullan inertia ei siihen riitä. Tällöin saadaan niitä erojakin seoksissa paremmin esiin. Seokset kun muuttuvat kuorman mukaan (tiesitkö edes)?
    Kaikella kunnioituksella tylyttäjä, mutta luulen ettei sinun kannata alkaa timo3:sta kauheasti näissä säätöhommissa neuvomaan, se on ollut asian kanssa tekemisissä jo silloin kun sinä olet lapioinut vielä kakkaa hiekkalaatikolla!!

    Mielestäni tuo kirjoitus oli täyttä asiaa ja varmasti monille siinä tuli uutta/hyvää tietoa toisin kuin tuosta sinun joutavanpäiväisestä jankuttamisesta!



    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  21. #171
    Lainaa (Pahkasika @ Kesä. 10 2008,11:27) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 10 2008,09:43) kirjoitti
    P.S. pyörä kannattaa säätää sopivaa jarrua vasten, myös 100% kaasunasento. Harvoinpa tuolla kadulla on tilannetta, jossa täyskaasulla ei ole vastusta. Pelkkä rullan inertia ei siihen riitä. Tällöin saadaan niitä erojakin seoksissa paremmin esiin. Seokset kun muuttuvat kuorman mukaan (tiesitkö edes)?
    Kaikella kunnioituksella tylyttäjä, mutta luulen ettei sinun kannata alkaa timo3:sta kauheasti näissä säätöhommissa neuvomaan, se on ollut asian tekemisissä jo silloin kun sinä olet lapioinut vielä kakkaa hiekkalaatikolla!!

    Mielestäni tuo kirjoitus oli täyttä asiaa ja varmasti monille siinä tuli uutta/hyvää tietoa toisin kuin tuosta sinun joutavanpäiväisestä jankuttamisesta!
    Timo3 sitten varmaan suoraselkäisenä kertoo nämä syytökset suoraan ko. firmoille!

    Monet "ammattilaiset" eivät valitettavasti ole todellakaan niin ammattitaitoisia tiedoiltaan/taidoiltaan kun voisi olettaa. Kaikenlaista suharia on kyllä nähty..

    Tiettyjä asioita nyt vain on ihan turha yrittää dissata/tuomita, jos se nyt sattuu olemaan faktaa. Faktaa on myöskin se 10hp nousu.

    Sinuakin olen monta kertaa kehoittanut ottamaan yhteyttä ko. firmaan jos/kun väität, että tulos on vääristelty. Vai mitä sitten väität?

    Itseasiassa, laitoin heille hetki sitten linkin tänne jotta sieltä voi ko. säätäjä katsoa mitä täällä väitetään. Sen verran alkaa ottamaan pattiin näiden tiettyjen nimimerkkien ainainen narina ja syyttely "puskista".
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  22. #172
    Minun käsittääkseni kukaan täällä ei ole ketään huijaamisesta syyttänyt, ainoastaan ollut erimieltä sinun +10hv:n tehonlisäyksistä säätämällä.

    Nämä kaksi ovat mielestäni aivan eri asioita.

    Kirjoituksistasi on ainakin minulle jäänyt kuva että tollainen +10hv:n lisäys säätämällä on enemmän sääntö kuin poikkeus esim. uusissa kilokyykyissä.

    Minulla ei ole minkään firman kanssa mitään tekemistä tämän asian suhteen, joten sinänsä asia ei minua liikuta.
    Luulen että kirjoituksistasi johtuen monille saattaa jäädä liian kovat odotukset säätämisen suhteen, se oli pointtini!!
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  23. #173
    Lainaa (Pahkasika @ Kesä. 10 2008,11:45) kirjoitti
    Minun käsittääkseni kukaan täällä ei ole ketään huijaamisesta syyttänyt, ainoastaan ollut erimieltä sinun +10hv:n tehonlisäyksistä säätämällä.

    Nämä kaksi ovat mielestäni aivan eri asioita.

    Kirjoituksistasi on ainakin minulle jäänyt kuva että tollainen +10hv:n lisäys säätämällä on enemmän sääntö kuin poikkeus esim. uusissa kilokyykyissä.

    Minulla ei ole minkään firman kanssa mitään tekemistä tämän asian suhteen, joten sinänsä asia ei minua liikuta.
    Luulen että kirjoituksistasi johtuen monille saattaa jäädä liian kovat odotukset säätämisen suhteen, se oli pointtini!!
    Älä jauha **skaa! Olet nimenomaan väittänyt, että ne minun ja tutun +10hv tulokset säätämällä eivät pidä paikkaansa.

    Tuokin on täyttä **skaa, että olen muka väittänyt sen olevan sääntö. Olen monta kertaa toistanut, että juuri tuohon pyörään ja sillä tietyllä putkella tuli se +10hp säädöllä. Olen sanonut toistuvasti myös sen, että luultavasti sen vertaa ei saa kovinkaan moneen pyörään. Yleensä liikutaan alueella +5hp, kun säätää hyvin jarrua vasten.

    Heti aletaan perumaan puheita, kun en enää jaksa lukea noita samoja narinoita!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  24. #174
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 10 2008,12:34) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Kesä. 10 2008,11:45) kirjoitti
    Minun käsittääkseni kukaan täällä ei ole ketään huijaamisesta syyttänyt, ainoastaan ollut erimieltä sinun +10hv:n tehonlisäyksistä säätämällä.

    Nämä kaksi ovat mielestäni aivan eri asioita.

    Kirjoituksistasi on ainakin minulle jäänyt kuva että tollainen +10hv:n lisäys säätämällä on enemmän sääntö kuin poikkeus esim. uusissa kilokyykyissä.

    Minulla ei ole minkään firman kanssa mitään tekemistä tämän asian suhteen, joten sinänsä asia ei minua liikuta.
    Luulen että kirjoituksistasi johtuen monille saattaa jäädä liian kovat odotukset säätämisen suhteen, se oli pointtini!!
    Älä jauha **skaa! Olet nimenomaan väittänyt, että ne minun ja tutun *+10hv tulokset säätämällä eivät pidä paikkaansa.

    Tuokin on täyttä **skaa, että olen muka väittänyt sen olevan sääntö. Olen monta kertaa toistanut, että juuri tuohon pyörään ja sillä tietyllä putkella tuli se +10hp säädöllä. Olen sanonut toistuvasti myös sen, että luultavasti sen vertaa ei saa kovinkaan moneen pyörään. Yleensä liikutaan alueella +5hp, kun säätää hyvin jarrua vasten.

    Heti aletaan perumaan puheita, kun en enää jaksa lukea noita samoja narinoita!
    En ole väittänyt, olen ainoastaan sanonut että uskon vasta kun itse näen putkiviritteiseen tonniseen tulevan säädöllä +10hv lisää.
    Jos tulee niin sitten tulee, ei se ole elämää suurempi asia minulle.
    Olen myös kertonut tämän olevan oma mielipiteeni asiasta enkä ole sitä väittänyt absoluuttiseksi totuudeksi.

    Mikä tässä nyt on niin vaikeaa??
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  25. #175
    Lainaa (Pahkasika @ Kesä. 10 2008,12:49) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 10 2008,12:34) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Kesä. 10 2008,11:45) kirjoitti
    Minun käsittääkseni kukaan täällä ei ole ketään huijaamisesta syyttänyt, ainoastaan ollut erimieltä sinun +10hv:n tehonlisäyksistä säätämällä.

    Nämä kaksi ovat mielestäni aivan eri asioita.

    Kirjoituksistasi on ainakin minulle jäänyt kuva että tollainen +10hv:n lisäys säätämällä on enemmän sääntö kuin poikkeus esim. uusissa kilokyykyissä.

    Minulla ei ole minkään firman kanssa mitään tekemistä tämän asian suhteen, joten sinänsä asia ei minua liikuta.
    Luulen että kirjoituksistasi johtuen monille saattaa jäädä liian kovat odotukset säätämisen suhteen, se oli pointtini!!
    Älä jauha **skaa! Olet nimenomaan väittänyt, että ne minun ja tutun *+10hv tulokset säätämällä eivät pidä paikkaansa.

    Tuokin on täyttä **skaa, että olen muka väittänyt sen olevan sääntö. Olen monta kertaa toistanut, että juuri tuohon pyörään ja sillä tietyllä putkella tuli se +10hp säädöllä. Olen sanonut toistuvasti myös sen, että luultavasti sen vertaa ei saa kovinkaan moneen pyörään. Yleensä liikutaan alueella +5hp, kun säätää hyvin jarrua vasten.

    Heti aletaan perumaan puheita, kun en enää jaksa lukea noita samoja narinoita!
    En ole väittänyt, olen ainoastaan sanonut että uskon vasta kun itse näen putkiviritteiseen tonniseen tulevan säädöllä +10hv lisää.
    Jos tulee niin sitten tulee, ei se ole elämää suurempi asia minulle.
    Olen myös kertonut tämän olevan oma mielipiteeni asiasta enkä ole sitä väittänyt absoluuttiseksi totuudeksi.

    Mikä tässä nyt on niin vaikeaa??
    Tuo "puskista" naureskelu ja syyttely on todella naurettavaa, varsinkin kun et tiedä ko. säädöstä yhtään mitään! Se tässä on vaikeaa.

    Ei siitä ole mitään epäselvyyksiä, mitä sinä olet kirjoitellut.
    Tuossa muutama, jos ei muistu mieleen (näitä löytyy kyllä monta lisääkin):

    Lainaa kirjoitti
    Samanlailla sekaisin se oli jokaisessa puljussa, ei se selitä niitä heittoja millään tavalla. Silti kaikkien mielestä pyörä ei edes tarvinnut säätöä vaikka oli tahallaan laitettu säädöt päin *. Lopuksi viaberin Harri sääti pyörän niin hyvin kohdalleen kuin mahdollista, tulos +5hv päin persettä olevaan. Se siitä säätämällä saatavasta +10hv:sta......
    Lainaa kirjoitti
    Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston,säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta+mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

    Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
    Lainaa kirjoitti
    En väitä yhtään ketään huijariksi....mutta oletko itse niin pro noissa penkitys asioissa että jos siinä jotain "vilppiä" tehtäisiin niin sinä varmasti sen vierestä seuraamalla huomaisit??


    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  26. #176
    Kyseisessä tapauksessa kokoputkelliseen suzukiin joka oli tahallaan perseelleen säädetty tuli 5hv lisää säätämällä, ei yli kymmentä hevosvoimaa.

    Se oli totuus tässä tapauksessa, mikä tuossa kirjoituksessa oli nyt ihmeellistä?

    Enkös noissa juuri kerro esittäväni oman mielipiteeni asiasta, en välttämättä totuutta?!

    Onko oman mielipiteen esille tuominen mielestäsi kiellettyä?
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  27. #177
    Lainaa (Pahkasika @ Kesä. 10 2008,13:03) kirjoitti
    Kyseisessä tapauksessa kokoputkelliseen suzukiin joka oli tahallaan perseelleen säädetty tuli 5hv lisää säätämällä, ei yli kymmentä hevosvoimaa.

    Se oli totuus tässä tapauksessa, mikä tuossa kirjoituksessa oli nyt ihmeellistä?

    Enkös noissa juuri kerro esittäväni oman mielipiteeni asiasta, en välttämättä totuutta?!

    Onko oman mielipiteen esille tuominen mielestäsi kiellettyä?
    Lainaa kirjoitti
    ... mutta oletko itse niin pro noissa penkitys asioissa että jos siinä jotain "vilppiä" tehtäisiin niin sinä varmasti sen vierestä seuraamalla huomaisit??
    Mitä vihjaat esim. tuossa?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  28. #178
    Timo kirjoitti paljon mutta asiaa. Vieläpä suhteellisen provosoimatta. Samoihin kummallisuuksiin olen törmännyt joskus itsekin. Kuten että teho nousee 5% kautta alueen, vaikka on vain vähän laihennettu tai rikastettu yläkierroksilla. Tavallisesti vääntökäyrä vain hyppää ylemmäs kaikkine huippuineen ja monttuineen.

    Omia pyöriä säätäessä totesin ihan saman, eli pienet seoksen heittelyt eivät vaikuta dynon näyttämään tehoon juuri mitään. Ajotuntumaan ja korvien välissä aistittavaan "herkkyyteen" sillä on enemmänkin vaikutusta. Kokemus on opettanut jättämään tietyt julistukset maailman foorumeilla omaan arvoonsa ja keskittymään oleelliseen. Valitettavasti näitä humpuukin perässä juoksijoita tulee aina riittämään, että bisnes pyörii maailmalla.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  29. #179
    Se on puhtaasti sinulle esitetty kysymys että osaatko ottaa kaikki asiat huomioon jotka mittaustilanteessa vaikuttavat saatuun tulokseen.
    Kuten itsekin tiedät niin monet asiat vaikuttavat saatuun tulokseen.
    Tuossakaan en ketään ole huijariksi syyttänyt, olen vain esittänyt sinulle kysymyksen että kuinka ammattitaitoinen mahdollisesti olet ko. asiassa.

    Onko siinä mielestäsi jotain kummallista?
    Itse en ainakaan moisesta kysymyksestä herneitä nenään vetäisi.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  30.  
  31. #180
    Lainaa (Pahkasika @ Kesä. 10 2008,13:20) kirjoitti
    Se on puhtaasti sinulle esitetty kysymys että osaatko ottaa kaikki asiat huomioon jotka mittaustilanteessa vaikuttavat saatuun tulokseen.
    Kuten itsekin tiedät niin monet asiat vaikuttavat saatuun tulokseen.
    Tuossakaan en ketään ole huijariksi syyttänyt, olen vain esittänyt sinulle kysymyksen että kuinka ammattitaitoinen mahdollisesti olet ko. asiassa.

    Onko siinä mielestäsi jotain kummallista?
    Itse en ainakaan moisesta kysymyksestä herneitä nenään vetäisi.
    Kyllä nuo sun vihjaukset on niin läpinäkyviä, että turhaan siinä enää peruuttelet. Sun mielestä +10hv nousu pelkällä säädöllä perustuu vilppiin.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Sivu: 6 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen