Jos 13.5 koko kierrosalueella on optimi seossuhde sinun pyörällesi, niin sitten on, ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Koko vänkääminen mihin viittaat lähti siitä, että onko kyseessä ylimaallinen säätäjäguru, koska osaa tehdä tasaisen seoskäyrän. No minä siihen sitten viisastelin, että se suora seoskäyrä on se kaikkein helpoin tehdä, jos sitä halutaan ja ollaan vailla, eikä se vaadi mitään erityisiä lahjoja. Ruisku on vielä niin helppo säätää, kun vain naputtelee korjaimia taulukkoon käsipelillä tai automaattisesti. Kaasareilla homma mutkistuu huomattavasti.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Honda cbr1000rr 2010
MoTestilla pikainen testi veto että laite toimii, tehoja ei varsinaisesti enenpää lähdetty mittailemaan.
Bikefoxilla oli edellinen säätö ja tehonmittaus 172.3hp.
cbr1000rr
L1 gsxr1000
Yoshin sliparit+akran y-haara ja oman boxin säätö(ei ecueditorilla.)
Nätist vääntöö kilokyykyks 100nm 6-12000rpm.
Mp-mesta joensuu penkki dynojet 250i.
Viimeksi muokannut: busai; 29.03.2018 klo 17:40.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Viimeksi muokannut: busai; 29.03.2018 klo 19:41.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Ex pyörä Hayabusa -11.
Vance&hines 4-2-2 sarja,yoshi R-77 vaimentimet,k&n , Ecueditor Sami Vittaniemi ja Nos kaasut.
246hv /9700rpm ja 213nm/8225rpm
S1000RR -12
HAYABUSA NOS -11 ,Halli 2017 331km/h
HAYABUSA -09
HAYABUSA -07
Hyvähän se on olla 100 heppaa ylimääräistä varastossa, jos tulee kiire paikka.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Mielenkiintoinen ketju. Vanha 990 vietti päivän penkissä kun vedot tehtiin 5 tai 10% kaasuportain. Harvoin jos koskaan tulee tehtyä täyskaasukiihdytystä laajalla kierroslukualueella. Tärkeämmältä tuntuisi koneen vaste kun vakionopeudesta pyydetään esim 20-30% lisää, samoin käynnin tasaisuus. Voiko noita jotenkin päätellä käppyröistä? Näin maallikkona tuntuisi että jarrudynamomeri olisi tuossa säädössä parempi kuin inertia.
SF 1098S
MTS V4S Sport
R1_005.png
Tossa on käppyrä omasta pyörästä. Tavoitteena helppo ajettavuus käyttöalueella ja venyvyys ylärekisterissä. Osakaasut kateltiin toki myös. Motivaatio penkittämiselle oli luulotauti, että voimaa ei ole ylhäällä. Luulo osoittautui oikeaksi ja ilmeisesti pakonokka oli päässyt liikahtamaan hahlossaan. Ajoitukset ennen 102/111 ja jälkeen 106/104. Huipputehoa tuli huimat 2 hevoista, mut esim. 13000rpm kohdalla +9hv.
Pyörä poistuu avauksessa ihan hyvin, tosin siihen vaikuttaa alusta enemmän.
---
Kyllä noita dynolappuja on tossa ilman nettiäkin olemassa. Kommenttini idea on se, että ylärekisteristä on saatavissa vielä lisää, kun oikein haluaa. Potentiaalia on hiukan. Ei suinkaan moittia nyt tehtyä työtä.
Jos pyörässä on HRC kit ecu, sieltä löytynee työkalut siihen tai sitten joku lisäpulikka kiinni tyyliin tämä:
http://www.bazzaz.net/index.php/z-bo...br1000rr-08-14
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Kyllä potentiaali on tiedossa,se muutaman hepan piikki ei vaikuta kierros aikaan suuntaan eikä toiseen,eikä mua kiinnosta kehuskella esson baarissa huippu tehoilla.
Lisäpurkkeja ei tule vaikka olisi vakio ecu paikallaan,samaan rahaan saa vakion säädettäväksi.
Fläshi ecusta/Kitistä löytyy kaikki tarvittava,tolla säädöllä se on hyvä ajaa.
cbr1000rr
Mitenkäs se noin rikkaalla käy? Onko koneremontin yhteydessä asennettu vakio kansipahvi tai onko ecun softa muuttunu? Eikös siinä oo kuitenkin kokoränni kiinni, että se ei oo tukkeena?
Kova pyörä radalla, mutta tuo käppyrä ihmetyttää. Ja minkä takia noita alkupään sekoiluja ei tasotettu dynossa? Tipi on kova jätkä säätää kilpapyöriä, kunhan vaan motivaatiota riittäis.
Viimeksi muokannut: T1mppa; 31.03.2018 klo 20:13.
Braaaaap
Mä en kyllä ymmärrä porukan intoo ruuvata noita lisäpurkkeja pyörään, kun kaiken pystyy tekee omaa ECU:a säätämällä. Ja Hondan vakionokat taitaa olla se isoin rajote tuon koneen kohdalla, siitä ei kovin paljon kummosempaa saa vaikka miten hieros.
Mut kyllähän tää meinaa välillä karvan harmittaa, että näistä 10-vuotta vanhoista paskoista saa virittämällä just ja just samat tehot kuin esim. Bemussa vakiona. Sit kun Iitti valmistuu niin harmittaa vielä enempi siinä pitkällä suoralla. Pitää vissiin ruveta kattelemaan Yoshin kittinokkia.
Superbike #7
Mun kohdalla ei riitä vakio ecu:n, kun on vain 3 kaasun asennon säästöä 2 kierroksen kohdalla, jos muistan oikein. Eli kun laitetaan 501cc moottoriin 32cc lisää, niin vakio ecu:n säätö ei riitä, tietysti jos saat jostain ostettua valmiin race ecu siihen pyörään, mutta se on tarkoitettu kaasari malliin ja on erinlainen nokka ja se ecu on kalliimpi kuin PC V. Eli tässä kohtaa joutu tekee päätöksen että PC V käyttööön vain, kyllähän Vittaniemi myös ihmetteli, ehdotti jos tekisi jollain muulla, eli ihan oman..No se taas menee liian "vaikeaksi"
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tuossa todettiin vaan ns. muutos ja isot linjat meni oikeeseen suuntaan. Tekijä on tosiaan lopetellut hommat ja ilman saanti on hitusen puutteellinen vs. Ajotilanne, joten näppituntumalta sanoi, että tuo on aika sinne päin. Toki sinne tänne saa hevosen kaksi lisää hieromalla, sitä en kiistä. Pyörä ei juurikaan nykäise moottorijarrulta kaasulle mentäessä, niin alhaalta saa olla tuollainen. Samat montut tuolla on ollut aina, riippuen vähän nokkien ajoituksesta. 7k rpm eteenpäin on alue, mikä isosti kiinnostaa tässä tapauksessa. Rn19 ei tietääkseni ole ihan tehtaalta tuollaista ylärekisteriä ja alhaalta se vähän kärsii noilla muutoksilla. Referenssinä onpi uutta kawaa, bemaria ja suzukia... ne pakenee hitusen, mutta ei tule ohi kovin helpolla, kuin omista virheistä.
Edit: Ajelun ohella tekniikka kiinnostaa aina enemmän ja enemmän, mutta resurssit on melko rajalliset.. ihan karkeasti ottaen normi aktiivi ratapäivä kävijän budjetti, jolla koitetaan pärjäillä kisoissa. Etenkään kisakauden alla kaikkia ns. guruja ei edes kiinnosta säädellä tälläistä rotiskoa, koska ynmärrettävästi kiinnostavampaa pyörää ja vikkelämpää kuskia on tarjolla palveltavaksi. Jos jollain ihan aikuisella ihmisellä on aikaa ja intoa ihmetellä tota varikolla ja jelppiä eteenpäin viemisessä, niin en kieltäydy![]()
---
S1000RR -12
HAYABUSA NOS -11 ,Halli 2017 331km/h
HAYABUSA -09
HAYABUSA -07
Tyttömopo.
käyrät.jpg
118.9hp@ 14269rpm
63.2nm@ 10678rpm
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Kawa Z1000 2014 ennen ja jälkeen. Säädöt vielä tekemättä, sillä pari kaakkia lisää, arvioisin. Laitettu vanhemman mallin imunokka, originaali siirretty pakonokaksi, ohuempi kansipahvi, Akran alkukäyrät, LeoVincen vaimentimet, K&N ja airboxmod. Ihan kohtuullinen tehonlisäys noinkin.
Kawasaki Z1000 2014 Stock vs. Tuned.jpg
Z1000 (vm. 2010) kävi Vittanimellä säädettävänä ja tommonen lappu sieltä tuli, 160.3hp/117.9Nm (alempi käyrä ennen säätöä).
Tehot samalla tasolla kuin C-mallin (2004) vakio 10R.
Samin laskelmien mukaan tuon kannen max virtaus on 163hp, joten muutaman hepan vois vielä saada..
Virit: Akran kokoputkisto, virinokat, kansi portattu ja laskettu, airbox mod ja vapari suodin.
Z1000_dyno_2018.jpg
ZH2 2020
Joskus muinoin oli tommonen gen. 1:sen kymppi, vm 2004 just. Viaberissa muistin mukaan mitattiin 178hp. Remuksen ränni ja PC. Oli hauska laite, ei mitään elektroniikkaa kuolemaa hidastamassa.😜
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Käytiin eilen kaverin kanssa Tampereen Piano centerissä. Tarkoitus oli tarkistaa miten talvella hankittu tekniikka toimii ja eihän se hyvin pelannut. En tiedä vuotaako suuttimet vai onko ajoitus aivan päin persettä, mutta alhaalla kävi niin rikkaalla, että lambdasta loppu asteikko. Ylhäältä veti ihan normaalisti. Kaverin K7 kilosessa oli kanssa pientä häikkää ja siitä tuli vähän reilu 163rwhp (SAE).
Näyttää aika moni pulju tulostavan lapun DIN korjauksella, jotta näyttää paremmalta? Tässä on sekä SAE, että DIN korjauksella omat mopot. K5 ratamopo oli pari vuotta sitten samassa penkissä. Tehot normaalisti takarenkaalta.
DIN korjaus
SAE
olosuhteet
![]()
Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 21.06.2018 klo 18:26.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5