Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 76:sta
  1. #31
    Tervehdys!

    Näin uutena foorumilaisena ajattelin laittaa ensimmäisen viestini Speedmaster ketjuun, kun olen ollut ko. pyörän omistaja muutaman päivän.

    Pyörä on vm. -04 ja ihmetyttää, miten ed. omistaja ei ole huomannut tai tehnyt mitään kieroille jarrulevyille. Omastani ne vaihdetaan luonnollisesti tehdastakuuna. Ilmeisesti melko yleinen "ominaisuus".

    Muuten tuntuu hyvältä ja vakaalta ajettavalta, äänet vaan on vakioputkilla todella pliisut. Laitetaan lisää kokemuksia kun kertyy.
    HD Heritage Softail Evo "Blockhead"
  2. #32
    Moi
    Mulla on 04:n viime keväänä käyttöönotettuna. Seinäjoella laittoivat ne triumph:n omat lyhyet putket kiinni.
    Kesän aikana pöristelin vain kolmisen tuhatta ilman minkäänlaista ropleemaa.
    Jarrulevyissäkään ei ole minun yksilössä huomautettavaa.

    Pölhölä pudotti uudessa vakuutusmuodossa maksujakin reippaasti.
  3. #33
    Tuo jarrulevyjen kieroontuminen tuntuu vaivaavan v2004 malleja useimmiten. Tiedossa on muutamiakin tapauksia , ja kaikki ovat takuuvaihtoina korjattuja. Itsellä -03 , ja ongelmaa ei ole ilmennyt. Levyt ovat kunnossa. Off roadit ei vaadi minkäänlaisia "tweakauksia" ilma/polttoainepuolelle , eli ovat todellakin iisit asentaa. Hintaa suomessa tuommoiset 400 eskoa.Itseltä olen poistanut Air-Injection system:in käytöstä kokonaan , tarkoitushan on saada moottorijarrutuksessa tapahtuva paukkuminen putkissa loppumaan , sinistymisen estäminen pakokäyrissä ja tulpille pääsyn helpottaminen. Tämä homma voidaan toteuttaa parillakin metodilla.Kumpikin on helppoja tehdä. Kunhan ei riko osia , jos ne vaikka joutuu joskus jonkun lakimuutoksen takia asentamaan takaisin
    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
  4. #34
    Jees
    Pääkaupungissa HDCenter varmaan myy noita triumphin osia.
    Tosin Moto-Seinäjoki myy ne varmaankin postikuluineen sulle halvemmalla. Jos nyt olisi tarve korvata noi orkkis pillit, tilaisin Raask:n putket. Ovat pitkät ja äänetkin kuulemma mahtavat.

    Tulpille on tosiaankin hankala päästä. Tulppa-avainhan on 18mm, mutta Motonetin hylsystä piti sorvata ulkohalkaisijaltaan karvan alle 25mm.

    BellaCorselta tilailin talven aikana jotain pientä, tulivat parissa viikossa.

    http://www.bellacorse.com
    http://www.raask.se/t2.htm
  5. #35
    Lainaa (misterBee @ Huhti. 25 2006,15:28) kirjoitti
    Jos nyt olisi tarve korvata noi orkkis pillit, tilaisin Raask:n putket. Ovat pitkät ja äänetkin kuulemma mahtavat.
    Raask:n putkia voi tulla halutessa Itä-Vantaalle katselemaan/ kuuntelemaan. Lisäsin lasikuituvillaa pussillisen per putki niin sain soundit siedettävälle desibelitasolle...
  6. #36
    <enkä ihan vakuuttunut Raask:in putkistakaan<

    Mikä niissä "Raaskin" putkissa epäilytti, on itselläni meininki hankkia ko putket Legendaan,



    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    Tietysti mopoja
  7. #37
    Tuohon säätöhommaan, itse olen käyttänyt Jeks' Bolts:n*sivuilta ladattua tuuning ohjetta apuna suuttimien valinnoissa.
    Pumaskasta löytyy matriisi, jossa on modifikaatiot ja niitä vastaavat "asetukset".

    http://www.triumph-bonneville.com/images/TN4.pdf

    Turengin Suvirannassa näin tänään pari muuta Speedmasteria, olikohan kukaan Teistä paikalla.
  8. #38
    Ei kai unohtunut tiiviste pois putken ja sylinterin välistä?

    Ainakin mun perus-Bonnessa tuli TOR -putkien mukana uudet suuttimet ihan pienessä pussissa. Jos Speedmasterin kitissä ei noita ollut, niin ei kai sitten tarvitse säätöjä. Bonnevilleen kyllä luvattiin + 10 hp Tor-putkien ja suuttimien vaihdolla. Tiedä sitten, tuliko niin paljoa, mutta jotain kuitenkiin.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  9. #39
    Lainaa (harald73 @ Touko. 16 2006,11:26) kirjoitti
    Mitään suuttimia sisältävää pikkupussia en ainakaan huomannut paketissa olevan eli johtopäätös siitäkin on, ettei tartte vaihtaa (kai se on sitten no re-jetting needed, lontooksi).
    http://www.bonnevilleamerica.com/forums/ubbthreads.php

    Tuolla on aihetta varmaankin käsitelty jos jaksaa viestejä hakea...
    Oma arvaukseni on ettei suuttimiin tarvitse koskea.
    Oikean värisen speden muuten hommasit...
  10. #40
    Ehkä siihen voisi laittaa jotakin tiivistemassaa. Itse laitoin, en muista mitä se oli, sain lainaksi joltakin. Sellaista jotakin tummanpunaista mönjää.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  11. #41
    Mulle laitettiin noi TOR:t kiinni Seinäjoella ennen pyörän hakua.
    Samoin havaitsin niiden vuotavan tuosta käyrän ja vaimentajan liitoksesta. Toistaiseksi en ole tehnyt asialle mitään.
    Kysyin silloin Pennalalta vaihtoivatko he suuttimet putkien asennuksen yhteydessä, sanoi ettei. Kuulemma suuttimet tulee putkien mukana, jos ne pitää isommiksi vaihtaa.

    Ajelin sitten viimekesän vakioasetuksilla ja noilla samoilla lyhyillä putkilla.
  12. #42
    Itse kyllä suosittelen että viette ne pyöränne säädettäväksi jos vaihdatte putsareita tai putkia. Jos jonkun "persedyno" on niin hyvä että tietää milloin seokset on kohdillaan, niin ei muuta kuin onneksi olkoon. Oletan kuitenkin ettei monella ole laajakaistalambdaa himassa...

    Omaan ex-speedmasteriin säätö oli jotain 200 erkkiä ja siinä oli epcon putket ja freak sekä AI poistettu. 70 hp ja 70 nm takapallolta... mutta dynoissa on eroja ja kuitenkin aika optimistinen lukema.
    Aprilia Mille R -03 & valmistuu-sitten-joskus-turbo-Daytona

    Ex. Speedmaster 2003
  13. #43
    Millainen on käytännön ero vanhemmalla 790cm2:lla ja uudella 865cm2:lla?
  14. #44
    Harald73

    Missä käytit koneen säädettävänä ?, mulla olisi asiaa samalle tohtorille.

    Muistatko mitkä kaasareiden säädöt sulla nyt on ?.

    K&N:stä, Duell:n luettelosta löytyy, eli jälläri joka myy heidän romppeita, tilannee sulle sellaisen. Hinta jotain 63 €ukkaa.
  15. #45
    Ookoo

    Ajattelin että teetätit homman ehkä juuri tuossa kaupassa, siksi kysyin. Mutta poikkean tuolta kysymässä.
    Kerrotko kuitenkin oliko säätäjällä käytössä pakokaasuanalysaattori / jarrudynamometri vai laitettiinko säädöt kohdilleen "kokemuksen" perusteella.
  16. #46
    Kommentteja hihnapaketista olisi kiva tosiaankin kuulla.
    On käynyt mielessä laittaa seuraavaksi remmi ketjun tilalle ja samalla hiukan harvemmat välitykset. American välitykset, kun tuntuu jotenkin turhan tiuhalta (hengityspaketin jälkeen), tai sitten pitäis saada 1 vaihde lisää ;)

    Onko kokemuksia remelistä?
  17. #47
    Raaskin putkilla, k&n ilmansuodattimella ja suuttimien säädöllä 11hp ja 6nm lisää. En tosin kysyny oliko eka dynorun tehty kylmällä vai lämpimällä koneella. Vaikuttaa aika realistiselta lukemalta. Nyt america rulla huomattavasti paremmin. Raaskilla on muuten suomalainen maahantuoja että tukholmaa ei tartte puhua. Hän väitti että putket valmistetaan suomessa rautaruukin tehtaalla ja raask vaan suunnittelee ne. Anyway...hyvät putket ja edulliset n. 400€. Ja jos äänet on liian kovat ni putket auki ja lisää vaimennusfylliä sisään.
  18. #48
    Uusi Triumphisti liittynyt joukkoon, Speedmasterin kotiutin tänään. Kyllä, hiukan outo aika ostella pyöriä mutta kun sattui kohdalle mielestäni asialliseen hintaan.

    Pyörä siis -06, 400km ajettuna ostettaessa. Lisävarustettakin oli, Triumphin omaa tavaraa. Jos joku kaipaa pientä pleksiä niin täältä löytyy, itse en tarvi.

    On sillä vain hyvä ajaa :-)
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  19. #49
    Lainaa (Pekko @ Syys. 28 2003,20:09) kirjoitti
    Mä ihastuin Speedmasteriin jo viime Mp-Messuilla ja tässä syksyllä sain suoritettua koeajotkin Seinäjoella (Lähempänä ei ollut kauppiailla tarjota sitä mahdollisuutta.) Americaa ne vaan tyrkytti kun se on "melkein sama." Koeajo oli sitä kuin oikeastaan osasi odotellakin. Vakaa menijä , ja customiksi ihan riittävästi suorituskykyäkin. Pitkälle kuskillekin (185 cm) ajoasento oli leppoisa (modatun intikan jälkeen ). Kaikinpuolin makea kokemus , siinämäärin että kaupatkin syntyi. Moto-Seinäjoen kaverit osasi hommansa ja palvelukykyä/halua riitti.Mopotin talvehtii pohjanmaalla ja taitaa odottavan aika tulla tällä kertaa todella pitkäksi.
    Onnea uudelle Trumpalle ja tietenkin myös omistajalle!!!
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
  20. #50
    Tiedonhalu mopon tekniikasta tarkemmin nostaa päätään ja kysyisinkin, onko tuo kone muuttunut 2005-vuodesta mitenkään? Kun tuo Alfamerin opas ajoitettu 02-05. Olettasin ettei..
    Tuota ajattelin: Alfamer/Trumppa
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  21. #51
    Ööö.. millonka tuo kuutiotilavuus kasvoi 790cc -> 865cc? Kirja antaisi ymmärtää että -02 olisi jo 865cc.

    Asiasta toiseen, onko kokemusta speedmasterin muuttamisesta hihnavetoseksi? http://www.newspeedmaster.com/html/b...onversion.html

    Tollasta kaupataan, hinta on kyllä aika suolanen? Oletteko muihin vastaaviin törmänneet? Sivuilta löytyy kaikkea muutakin turhaa/hauskaa sälää.



    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  22. #52
    Onko tuo MJL huolto valtuutettu huolto jossa voisi teettää takuuajan huollot ? Sijainti olisi ainakin lähellä.

    Tuosta AI:n poistosta, meneekö se suunnilleen näin:

    http://www.labradorretriever.se/airemoval/

    En kuitenkaan ala kikkailemaan noitten tarvikkeiden kanssa vaan sijoitan sen 24,90$ siihen AI kittiin kunhan tilaan newspeedmasterilta jotain muutakin, saan vielä kaupanpäälle hienot brittilogot pultteihin *
  23. #53
    Noinhan tuo huoltohomma nykyään taitaa olla, hyväksikoettua paikkaa mielellään suosin itsekin ja seuraavan taidan teettää MJL:ssä. Ehdin jo ensihuollon varaamaan muualta.

    Ok, uskaltaa siis ryhtyä AI hommiin - vaikuttaa aika simppeliltä. Taas tulee takuuasiat mieleen mutta saapa nuo kamat laitettua helposti takaisin jos takuuasioita tulee eteen.

    Kiitokset linkeistä, täytyy katsastaa mitä muuta tuolla olisi tarjolla.
  24. #54
    Säätelin tuossa tyhjäkäyntiä ja huomasin että varvimittari ei mene tyhjäkäyntiruuvista vähän reilu tonnin alle mitenkään vaikka kierrokset saa ruuvista kyllä tippumaan vaikka kuinka alas. Normiajossa mittari kyllä muuten liikkuu normaalisti. Eipä silti, ei tuota alle tuhannen ole säätääkkään mutta hiukka ihmetyttää.

    Liekkö vika vai ominaisuus ?
  25. #55
    Kun käytin oman SM:n dynossa, kertoi kaveri varvimittarin näyttävän 500r/min väärin, en vain millään saa päähäni kumpaan suuntaan. Sen muistan, että yleensä näyttävät toisinpäin kuin oman SM:n mittari.
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  26. #56
    Eipä sitten huolta tuosta sen enempää, ensi viikolla pitäs tulla lyhyet torrit ja AI poistokitti, noitten asennuksesta löytyikin jo tarpeeksi hyvää infoa jotta alkuun pääsee.
  27. #57
    Perskeles, hyvä kommentti jota en ehkä vielä olisi osannut alkaa miettimään...

    onkohan säätö tässä vaiheessa ihan välttämätön kun originaali airbox on vielä paikallaan ja sille puolelle ei ole muutoksia tehty ? Riskejä ei jaksa alkaa kuitenkaan ottamaan tässä asiassa.

    Luonnollisesti siinä vaiheessa viimeistään kun vaihtaa ilmansuodattimen mutta sellaisessa käsityksessä olen ollut että nuo torrit olisivat ihan heittämällä kiinni ja silläsiisti -tyylinen homma. Totta on tietysti että liian laihalla käy jo kaupan ovesta ulosajaessa vaikkei olisi tehty mitään muutoksia.


    Edit: lueskelin ketjun läpi uudelleen ja näitä samoja asioita oli jo käsitelty, enköpä vaan vie säätöön



  28. #58
    Muistakaa kysyä säätöhommalle kustannusarviota etukäteen, ettei tule ikäviä yllätyksiä mopoa hakiessa !.
  29. #59
    Onko kukaan laittanut tuota hihnavetoa Americaan/Speedmasteriin? Kiinnostaisi kovasti...
  30.  
  31. #60
    Laiskana ihmisenä laitan uuden kysymyksen.

    Ajokausi alkanut, joten huollot ovat tehty. Kysymys kuuluukin että minkäs suuruisia laskuja olette saaneet suoritetuista operaatiosta? Huoltoja kun kysellyt ja suht pyöreitä vastauksia saanut....
    1. tehty huolto?____

    nimim. speedmasterin venttiilit olisi mukava tarkastaa/säädättää näin 20tkm kunniaksi.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen