Eli onko jollain tietoo mitä kuuluu thundercatin 12 tkm tai 18 tkm huolto-hjelmaan... maksaa vaan liikkeessä alk 200€ niin tuntuu vaan aika kalliilta jos vaihdetaan vain öljyt ja tulpat + valohoitoo.
Venttiilien säätö on ainoa asia joka liikkeessä kannattaa tehdä.
Omasta tarkastutin venttillit 40 tkm kohdalla ja säätämistarvetta ei ollut. 12-18 tkm kohdalla en öljynvaihtoa kummempaa tehnyt.
Thundercatissa ei ole 12 tai 18 tkm huoltoa. Huollot on 10 ja 20 tkm kohdilla. 10 tkm huollossa pakolliset vaihtokohteet ovat öljyt ja suodatin. Muut kohdat on vain tarkastelua/uusinta tarvittaessa. Venttiilit tarkastetaan ensimmäisen kerran 40 tkm kohdalla. Kyllä toi 200 € on sikakallis, itsellä 10 tkm huolto tuli maksamaan n. 130 €.
Alla punainen -04 tupla-X
Korjataan edelliseen: vanhemmissa cateissa huoltoväli on tehtaan mukaan 6000 km. Muistaakseni 00-> on se 10 tkm
onko tietoo mitä tarkastetaan noissa huolloissa?? Ostin pyörän viime kesänä liikkeestä ajettu 9500 km ja silloin huolettu. nyt mittarissa 14500km. En ainakaan ole huomannut et mitään ois hajalla. ainut on että ohjaus laakeri on tod. näk hieman löysällä. kiristysohjeita?
Jees, eli vanhempien Cattien huoltoväli on todellakin 6000km, lähinnä öljyjen vaihto. Suodatin muistaakseni 12000km:n kohdalla mutta samallahan sen vaihtaa kun uusii öljyt. Ja homma onnistuu helposti ilman huoltoliikettä. Kannattaa katsoa myös tulpat... Onkos teillä miten ollut tarvetta säätää venttiilit??? Itellä kohta 40000km mittarissa ja oon miettiny et joko nostan koneen pöydälle ja tarkistan vai ajanko viel ens kesän. Ongelmia ei ole ollut, hyvin lähtee käyntiin eikä ääniäkään kuulu... Ens talvena olis tarkotus tehdä isompi remppa mm. väri vaihtuu..
Mul ei tarvinnu säätää venttiileitä yhtään tais olla 42tkm takana viime kesänä ! öljyt vaihettu 6tkm välein.![]()
Castrol Gps on hyväksi havaittu
Periaatteessa pitäis käydä paikat läpi, eli kaasarien *synkronoinnit, pyörien/haarukoiden laakerit, nesteiden määrät/kunto, tulpat, kiristää/rasvata vaijerit jne. Kaikki suht helposti ite tarkastettavissa. Niin ja toi 200 juuroo taitaa olla vaan huollon hinta, kaikki muu päälle, tulpatkin oli jotain 100FIM kipale, öljyt väh 30€, suodatin 15€, ilmafilsua en muista mutta Aceen oli 70€!! K&N:n vapaavirtausuodattimenkin saa halvemmalla. Tota Castrolia itekkin käyttänyt.
Mulla taitaa olla jossain Haynesin kirja Cattiin jossa huoltotaulukko lontooksi, jos faksi lähettyvillä, heitä mulle privana sen numero ja nimes, niin pistän tulee joku päivä "virallisen" listan. Jos ei niin voinhan lyödä postiinkin. Kaiva vanhoja otsikoita täst foorumista, siellä aika paljon tietoa Catista, ainakin useaan tuli viime kesänä vastailtua.
vm. -00 on vielä 6tkm huoltoväli, siitä eteenpäin Jammut 10tkm välillä
Niin ja mulle tuli Cattiin 46tkm täyteen ennen vaihtoa, muistaakseni oli kerran venttiilit tarkistettu, ei tarvinu säätöä.
Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
Ehkä kannattaisi tarkistaa. Kytkin ja vaihdelaatikko ovat heikoja kohtia ko pyörässä.(T-CatMan @ Maalis. 21 2004,10:24) kirjoitti
Hyvä laite muuten!![]()
Jep joo. Eli nyt tuli huolto tehtyä... Takahaarukka atomeiksi ja laakereihin uudet rasvat, uudet ketjut ja rattaat 150€, uudet öljyt; Castroilin GPSät 29€ ja tietenki suodatin 15€, uudet tulpat Saksasta a: 7.15€, Kaasarien synkronointi kotikonstein... *muuten rasvausta ja tarkastelua ja nesteiden vaihtoa... Eli koko jutulle hintaa noin 230€ Ku ite tehtiin kaikki... Venttiilin säätö jäi nyt sitte ens talveen tai myöhemmin kesällä suoritettavaksi... * Kannattaa siis tehdä huolto toimet itse säästää aika monta €uroa... *
*Aurinko näyttää jo siihen malliin et kohta päästään ajamaan...![]()
Kiitos tarjoksesta ace.Päätin tilata ton kirjan ku siitä on kumminki hyötyä tulevaisuudessa.
Mulla on kanssa talvella hankittu catti. n.35tkm mittarissa ja ajokuumeen kourissa pyörin. Huoltelin pyörän muuten (öljyt, suotimet, jäähdytys-/jarrunesteet, renkaat jne...), mutten vaihtanut keulan vaimenninöljyjä, enkä rasvannut takahaarukkaa. Takalinkun laakereihin laitoin rasvaa. Miten on venttiilien säädön laita ja keulan öljyjen vaihto, kannattaako tehdä ensitilassa? Missä kilometrilukemassa keulan stefat keskimäärin menee vaihtoon? Takahaarukan laakerit rasvaan ketju-/rataspaketin vaihdon yhteydessä todennäköisesti syksyllä. Miten on takahaarukan laakereiden laita olisikos pitänyt jo rasvailla, onko näissä kilometreissä vesi jo päässyt laakereihin? Haarukka kyllä liikkui kevyesti, eikä sivuklappia (luonnollisesti)ollut.(T-CatMan @ Maalis. 30 2004,10:47) kirjoitti
Kauas meni aikaa? ja montas ukoo oli asentamassa?(T-CatMan @ Maalis. 30 2004,10:47) kirjoitti
Jaa et kauanko meni aikaa... *No päivähän siin meni ku kaverin kans laiteltiin, tosin kiirettä ei tarvinnu pitää. Katteet oli valmiiksi irti talvisäilytyksen takia mut niissähän ei kauaa mene kun ne poies ruuvaa... *Takahaarukan, siis sen pääakselin sisään oli mul päässyt vesi kun stefat oli huonosti paikallaan, eikä ne nyt muutenkaa häävit stefat ollu. Et kannattaa katsoa jos viitsii... *Kaasareiden synkkauski onnistuu Catissä hyvin kotikonstein ku siel on tuotu jo alipaine letkut hyvin näkösälle. Siin samalla hyvä tutustua pyörään ja siihen mitä kaikkee se pitää sisällään... Nii ja sit vielä piti sanoo et, ite vaihdoin jo vuos sitte ku Catin hankin etupumppuihin jäykemmät öljyt.
Parantaa ajo-ominaisuuksia. Et kannattaa nekin vaihtaa sillon tällön, pysyy etukumi maassa...
*Et ei muutakun ajokelejä vaan kaikille.!!
tossa ylempänä mainittiin että huoltoväli muuttui -00, noh käsittääkseni vehkeeseen ei ole tehty muutoksia ? toisinsanoen maahantuoja on vai *päättänyt muuttaa huoltovälin 10 tkm paaluille, kun muillakin on (tällänen selitys on kuultu..) ja pätee omantunnon mukaan kaikkiin vuosimalleihin. mulla on taulukko huoltokohteista, kunhan vain löydän sen... (itse teetin merkkipajalla kenties 25tkm sakupeliini "sovelletun" 40 tkm huollon eli venavälysten tarkastus yms.. = 300 E, ei säätötarvetta) jäljelle jäi silti kuitenkin nokkaketjun kopistelulta kuulostavaa ääntä... (omatoiminen manusäätökään ei sitä poistanut, ehken osannut..)
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..