Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
    Niih, mutta kun sun mielipidettä ei kysytty.

Kysyttiin neuvoja, jos vielä muistat.
    SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
    eiköhän jokainen saa tehdä pyörälleen ihan mitä haluaa... ..turha muiden on siitä antaa mielipiteitä,jos ei ole sitä varsinaisesti kysynyt
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 18 2004,13:34) kirjoitti
    Edellisellä kommentilla tarkoitin juuri sitä, että kilven pystyy modifioimaan pyörän taakse, omaan lailliseen paikkaansa vaikka kauniilla alumiinisella/hiilikuituisella kilpitelineellä:

http://www.carpimoto.com/Prodotto.asp?idProdotto=20933

Tuollaisessa on sitten kaikki rekkarinvalon paikasta ja vilkuista lähtien kunnossa vaikka katsastukseen!
    Kuis löysitkin noin oikeeseen mopoon osuvan linkin Kun vaan vielä tietäis että käykö tommoseen myös kotomaan kilpi niin vois laittaa vaikka heti tilaukseen..
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
    Lainaa (Zia @ Maalis. 18 2004,13:57) kirjoitti
    Edellisellä kommentilla tarkoitin juuri sitä, että kilven pystyy modifioimaan pyörän taakse, omaan lailliseen paikkaansa vaikka kauniilla alumiinisella/hiilikuituisella kilpitelineellä:

Tuollaisessa on sitten kaikki rekkarinvalon paikasta ja vilkuista lähtien kunnossa vaikka katsastukseen!
    Kuis löysitkin noin oikeeseen mopoon osuvan linkin Kun vaan vielä tietäis että käykö tommoseen myös kotomaan kilpi niin vois laittaa vaikka heti tilaukseen..
    Uskoisin että Suomi-EU kilpi sopii ja jos ei reiät sovi niin voihan siihen porata uudet. Tilaukseen vaan

Itse tosin menin pidemmän kaavan kautta ja teetätin hiilikuidusta kilpitelineen, tuli sellainen kun itse halusin, vaikka kyllähän nuo valmiit (kuten kuva linkissä) ovat hienoja!

-C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
    Lainaa (Sandels @ Maalis. 18 2004,13:41) kirjoitti
    Niih, mutta kun sun mielipidettä ei kysytty.

Kysyttiin neuvoja, jos vielä muistat.
    Et näemmä ymmärrä suomea, sillä myös edellinen viestini oli neuvo. ÄLÄ tee näin!

Aluslevy vaikka hiilikuidusta, mihin pulttaat suomikilven. Aluslevyn pulttaat sitä ennen kilpitelineeseen -> Clean and Tidy
    Lainaa (Kawa600 @ Maalis. 18 2004,13:45) kirjoitti
    eiköhän jokainen saa tehdä pyörälleen ihan mitä haluaa... ..turha muiden on siitä antaa mielipiteitä,jos ei ole sitä varsinaisesti kysynyt *
    Voi voi... ettet vaan tuntenut pistoa sydämmessäsi kun joku kritisoi huonoa tekelettä

No, mielipiteitä saa olla ja terve kritiikki on aina paikallaan.
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 18 2004,14:38) kirjoitti
    Et näemmä ymmärrä suomea, sillä myös edellinen viestini oli neuvo. ÄLÄ tee näin!
    Et näemmä ymmärrä kontekstia. Edellisen viestisi informatiivinen 'neuvova' osio loppui 3 rivin jälkeen; loput olivat mielipidettä.
    SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
    Lainaa (Legolas @ Maalis. 17 2004,21:42) kirjoitti
    Tamperelaisena TEIPPAA SE SELKÄÄN! *

.......mun tietääkseni siinä täytyy olla valo ja sitten sen täytyy olla just siinä tietyssä kulmassa jne. *Mutta esim. sinne renkaan taakse sitä ei oikeen oikean asteiseen kulmaan saa vaikka valon sinne väsäisikin.
    Viime kesänä näin länsiväylällä vähän ennen Helsinkiä mopoilijan jolla rekisterikilpi oli repussa
    Lainaa (Visa @ Maalis. 18 2004,16:14) kirjoitti
    Lainaa (Legolas @ Maalis. 17 2004,21:42) kirjoitti
    Tamperelaisena TEIPPAA SE SELKÄÄN! *

.......mun tietääkseni siinä täytyy olla valo ja sitten sen täytyy olla just siinä tietyssä kulmassa jne. *Mutta esim. sinne renkaan taakse sitä ei oikeen oikean asteiseen kulmaan saa vaikka valon sinne väsäisikin.
    Viime kesänä näin länsiväylällä vähän ennen Helsinkiä mopoilijan jolla rekisterikilpi oli repussa *
    Itseasiassa Meritullissa kun toin mopon 2002 suomeen, daami antoi sen tarrarekisterikilven siirtoa varten, autoille tarkoitetun, eli suht levee ja kun kysyin mihin mä tän tungen, se vaan heitti että ainiin, sulla on moottoripyörä... laita vaikka selkään.
    Rakastan Itseäni
    Lainaa (Sandels @ Maalis. 18 2004,15:34) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 18 2004,14:38) kirjoitti
    Et näemmä ymmärrä kontekstia. Edellisen viestisi informatiivinen 'neuvova' osio loppui 3 rivin jälkeen; loput olivat mielipidettä.
    Minun osaltani tällainen vääntö päättyy tähän. Se ei johda mihinkään -> vanhempia viestiketjuja lukaisemalla se selviää...
    Eikös ton kilven voi jättää kokonaan pois ja olla vaan pysähtymättä, jos poliisit sattuu tulemaan. Mä näin sellasen "Ghost Rider" leffan missä se kuski ei jääny koskaan kiinni eikä saanu ikinä sakkoja.
    FZS 600 -99 ->
    R1 -05
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 18 2004,14:49) kirjoitti
    Lainaa (Kawa600 @ Maalis. 18 2004,13:45) kirjoitti
    eiköhän jokainen saa tehdä pyörälleen ihan mitä haluaa... ..turha muiden on siitä antaa mielipiteitä,jos ei ole sitä varsinaisesti kysynyt *
    Voi voi... ettet vaan tuntenut pistoa sydämmessäsi kun joku kritisoi huonoa tekelettä *

No, mielipiteitä saa olla ja terve kritiikki on aina paikallaan.
    voi luoja!.. * ...en tuntenut pistoa sydämessäni,koska valitettavasti pyöräni on vielä melkein orkkis-kunnossa ja täten kilpi on siinä mihin se oli alunperinkin kiinnitetty.. .sinä näköjään jonkun piston tunsit koska piti lähteä kommentoimaan. *..on se ihme ku joku jaksaa vääntää.. *
    ..idea oli alunperin se,että jos joku haluaa tehdä pyörälleen jotain ja ei kysy kenenkään mielipidettä sen ulkonäöstä,järkevyydestä,toimivuudesta jne..niin miksi pitää lähteä avautumaan ja kertoa sun "tärkeät" mielipitees asiasta.. *.....ihme provoilua täysin asialliseen alkuperäiseemn kommenttiin.
    kuten itse sanoit "_terve_ kritiikki on aina paikallaan"..joten miksi et itse sellaista harrasta?? *

..pahoittelen jo etukäteen turhaa herneen nenään vetoa..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Vaikka Jyri tuossa myöhemmässä viestissä mainitsit omalta osaltasi lopettaa tämän keskustelun, täytyy mun ainakin vielä jäädä perään huutelemaan (aika mitättömän pienistä asioista täytyy meikäläisen hakea tarkoitusta elämään)...

Kohta kohdalta:

Lainaa kirjoitti

Jaa että tuota tarkoitit kommentillasi, kiitos linkistä, jollekin tuosta saattaa olla hyötyä. Mutta ei mulle, katsos kun ei ole oikein varaa enää ostaa tommoisia kilven telineitä liikkeestä, eikä meiltä löydy kotoa alumiinilevyä tai hiilikuitua.

Enkä edes halua sitä rekisterikilpeä siihen alkuperäiselle paikalle, minkä ihmeen takia sahailen pyörää, ja tappelen lasikuidun ja minivilkkujen kanssa, jos haluan lopputuloksen näyttävän alkuperäiseltä?

Lainaa kirjoitti
    Sit niistä kilvistä siellä kurasuojassa... Edelleen sanon, että minun mielipiteeni on se, että ne on vaan todella melkoisia hölmöyksiä. "Mä haluan ajovalon etulokarin ALLE", "Mä haluan ohjaustangon etuakseliin, koska se takaa sporttisemman ajoasennon" - kuulostavat molemmat yhtä tyhmältä ja epäkäytännölliseltä viritykseltä kuin se kilpi siellä lokarissa.

Yllättävän moni niitä sinne laittoikin viime kesänä, ilmeisesti ei ole parempaakaan tekemistä ja ehkä halutaan mopedin näyttävän "kisapyörältä"... Unohtuu vaan se, että kovin harvoin se kyykkäri on "kisapyörä".
    Ihan hienoa että vaivaudut kertomaan mielipiteitäsi meille muillekkin, siitä vaan ei ole mitään hyötyä kellekkään.

Yhtä tyhmä ja epäkäytännöllinen ratkaisu? Mitä helvettiä!? Tässä nyt on talven mittaan tullut moneen kertaan mietittyä ja kokeiltua että mistä se kilpi taaksepäin näkyy ja että missä kohtaa se mun mielestä näyttää hyvältä, siis mun mielestä, ei kenenkään toisen, ainoot keiden mielipiteet tässä asia painaa on minä ja virkavalta. Ja tuon virkavallan mielipiteitä tässä on sitten etukäteen yritetty kysellä, ettei sitä tarvitse kesällä sakkolapusta maijan takapenkillä lukea. Ja miten helvetissä joku ajoasento on verrattavissa rekisterikilpeen?

Ja jos mä haluan kesällä ajella jollain käytännöllisellä, myyn pyörän pois ja ajelen vaan tolla korollan paskalla, se on käytännöllinen ja viisas ratkaisu, halpa auto, halvat kilometrit, halvat varaosat, ei tarvitse vetää helteellä kypärää päähän ja ajopukua niskaan eikä tarvitse pelätä kastumista sateella.

Jaa halutaan, että pyörä näyttää kisapyörältä? Ei helvetti mitä jauhamista, tosta 94-vuoden rohjosta on aika vaikeaa pelkän kilven paikan muutoksella ja vilkkujen vaihtamisella saada kisapyörän näköistä, kun eihän niissä kisapyörissä kilpiä ja vilkkuja pahemmin näy. Jos nyt tuota omaa pyörää rakentelen omien mieltymysteni mukaisesti, niin ei se tarkoita sitä, että haluan sen näyttävän "kisapyörältä".

Lainaa kirjoitti
    Minusta kaiken ei tarvitse todellakaan olla orggista tai lainsäädännön mukaista, mutta joskus jonkinlainen arvostelukyky surkeita teknisiä toteutuksia kohtaan on paikallaan.

Kuten jo totesin, tämä on minun mielipiteeni ja jos joku siitä vetää herneen nenään tai silti haluaa sen kilven sinne alas ripustaa, niin siitä vaan
    Mitä surkeita teknisiä ratkaisuja kohtaan sä noita arvostelujas sitten heität, jos niiden ei tarvitse edes olla lainsäädännön mukaisia? Meneekös se silleen että jos se kilpi ei nyt sun mielestä ole hieno siellä takanakin edessä, niin se muuttuu teknisesti surkeaksi? Miten ihmeessä? Putoaakos se kilpi sitten sieltä herkemmin, tai jotain?

Alunperinhän oli kyse siitä kilven sijoituspaikan ja asennon laillisuudesta, ei mistään sen ihmeellisemmästä, mielipiteet työn järkevyydestä tai hyödystä taitaa olla aika turhia, kun ne ei tässä asiassa merkkaa ainakaan mulle yhtään.

Ja mitä tuohon ulkonäköön tulee, niin niitä kuvia noista pyöristä löytyy netistä aika helvetin paljon ja jokainen voi oman mielipiteensä tämän asian suhteen tehdä niiden perusteella, sen sijaan että tarvis muiden mielipiteiden mukaan alkaa omaa pyörää rakennella.

3 kertaa olen talven aikana yrittänyt caprimotosta tavaraa tilata mutta kertaakaan ei ole mitään näkynyt... ei ole tullut edes tilauksen vahvistusviestiä sähköpostiin. Onkos joku muu saanut ne pohjolan perukoille jotain lähettämään?
    - vesku -

"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
    MadMax, j*malauta, kuinka uskallat alkaa sorkkia näin tulenarkoja aiheita!
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    Ja tuossa on lisää tästä aiheesta: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=12403

Ei välttämättä mitään uutta, mutta juttua nyt kuitenkin.
    Mulla on about mopon kilven kokoinen minikilpi ja kilven valoa ei ole ja kulmatkin on vähän mitä sattuu... Mutta mopon ulkonäkö parantui huomattavasti ja sehän on tärkeintä
    Ja yksi kaveri teetätti sellaisen noin 5x15cm kokoisen (elikkäs kuin auton kilpi vaikkakin paljon pienempi) kilven kun se sattui kaikkein parhaiten sopimaan sen uuteen undertrayhin... ja hienohan siitä tulikin
    Ja joku taisi myös mainita kilven liimaamisesta selkään... Tiedänpä yhden tyypin joka on köyttänyt kilpensä reppuun Joten ei noita lakipykäliä kannata niin tarkkaan syynätä... jos poliisi pysäyttää ja sakot tulee niin ei siinä mitn. Riskit on tiedostettu ja seuraamukset täytyy sitten vaan kärsiä.

mullakin on kilvenpaikka vaihtumassa, mutta.... tilanteen "vakavuuden" huomioiden en uskalla kommentoida
    vielä sen tarkemmin !
    sulia ootellessa *DIXIE *
    DIXIE */ *VS 1400
    " sitten kun pääsen eläkkeelle ja ei ole kiire minnekään,
    minäkin laitan harrikan "
  20.  
    No voihan nyt sianleuka..!

Oli tosiaan arka aihe mutt edelleen jatkan sen rekisterikilven sovittelua koska mielestäni sen alkuperäinen paikka, ainakaan kiinnityspaikka/-alusta ei ole eduksi pyörän ulkonäölle. Mutt sen voin luvata ett jonkun ei-orginel-paikan sille vielä löydän ja uskon ett oma silmä ainakin siinä lepää...

Pyydän vielä anteeksi jos aloittamani topic aiheutti provoilua...
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12