Onkohan kellään kokemusta esim. Klan-ajovarusteista jotka ovat sähkölämmitteisiä. Onko sotkua sähköpiuhojen kanssa jos käyttää pyörän sähkölähdettä - entä riittääkö ajovarusteen oma akku pitkään jos sitä käyttää?
Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
Itsellani ei ole ollut tarvetta viela moisia vetimia hankkia, mutta ainakin oheiset varusteet ovat saavuttaneet erittain suuren suosion taalla atlannin takana. Kaikki kuulemani kommentit ovat olleet erittain positiivisia.
http://www.gerbing.com/pages/motorcycle.html
Jyrki
Mitäs tuota turhaan kalliita osteleen...Auton akku reppuun ja navoista ohutta kuparilankaa takin alle...Vois vaikka pihvit paistella siellä povarissa matkalla. Eh, voe perkele...
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Sähköliivejä olen myös kattellut, lähinnä emännän käyttöön -
hän kun tuppaa toisinaan palelemaan. Ja olisihan tuo pidemmillä reissuilla mukava varuste, säistä kun ei tiedä.
Toisaalta, jos löytäisi vakiovastuskaapelia 0.5 ohm/m muutaman metrin, taipusaa, suojattua ja riitävän ohutta, niin asia olisi ratkaistu.
Vielä ei ole tullut vastaan kuin Ø5mm -kaapelia, joka on kyllä turhan vahvaa.
http://www.mototrip.fi/widder.html
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....köliivi
Sähkölämmitteisiä?? *hahaha* *![]()
Aasiasta saa tilattua semmoisia kertakäyttöisiä lampötyynyjä (pieniä ja ohuita)...saatavilla esim hansikkaisiin thedyt, saappaisiin, paidan alle jne... pitää lämpöä tuntitolkulla...
Kätevät pitää mukana, jos sattuisi tarvitsemaan![]()
Itsellä ei oo ollu tarvetta mutta yhdellä "viluisella" kaverilla oli lämmitettävät kahvat ja sähköliivi.
Kehui kovasti ja oli tyytyväinen....
*Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
*Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
Mulla on lämpöliivit ja kyllä niille käyttöä on ajokaden alussa ja lopussa. Välillä on niin kuuma että ne pitää kytkeä pois.
Pitkä ilmalento on hieno tunne, kun se on hallittua!
Perkele, ei mee kauaa niin normaali kamoissakin on sähkölämmitys ja ulos ei ole mitään asiaa silloin ku on vaatteet laturissa...?!?"Eiku hei, ootas, nähdään siellä vasta 2 tunnin kuluttua ku mun pöksyt on ladannu..."
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
mitä muuten maksaa kahvojen lämmittimet?
Jarrut on vauhdin surma!
Kyllä siinä muavia pitää olla!
Yamaha YZF-R1 -09
alk 35,-/pari(Kawa6r @ Maalis. 17 2004,16:21) kirjoitti
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
kyllähä ne kahvan lämmittimet olis ihan hyvät keväällä ja syksyllä, mutta taitaa jäädä välin...
Jarrut on vauhdin surma!
Kyllä siinä muavia pitää olla!
Yamaha YZF-R1 -09
Kahvanlämmittimet voisi olla ainoa juttu mitä mopooni saattaisin lisätä. Viime kesän rautaperseajon "vesisadeosuudella" räpylöissä oli ainoastaan ohuehkot "kesäajohanskat". Tilanne korjaantui teippaamalla ajohanskojen päälle tavalliset muovikassit(Kawa6r @ Maalis. 17 2004,19:22) kirjoitti
. Mutta "sähköliivit..."
Jääköön hankkimati. Jos on niin kylmä olo ettei normaalissa ajovarustuksessa tarkene, jääköön mopo kotiin ja ajellaan sitten kotilolla tai bussilla...
. (Tosin, -5 asteen pakkasessa mopoillessakaan ei kylmä olo vielä ole tullut. Johtuneeko riittävän hyvin katetusta kyykkypyörästä joka puhaltaa lämmintä ilmaa mm. polvillekin...)?
Esim sähköliiviä akku jaksaa 'poltella' n. tunnin verran. Eli käytännössä riittää helposti ainakin parin - kolmen tunnin jäätävälle ajolenkille, kun liivin voi laittaa välillä pois päältä.(Jii @ Maalis. 16 2004,18:03) kirjoitti
Hanskat lämpenevät melko mukavan miedosti - ei mitään kahvalämppäreiden tyyppistä polttelua.
Kitka miehen tiellä pitää!
Kyllä mullekin kahvanlämmittimet riittävät. Tuli ne viime syksynä ostettua ja pitäisi heti ajokauden alussa laittaa kiinni.
Sähköisistä vermeistä tulee mieleen vielä lämmitettävä visiiri. On kuulemma hyvä peli kun ajelee todella kylmillä ilmoilla ja pakkakeleillä.
Älkäähän nyt naurako. Näillä varusteilla voisi olla käyttöä muuallakin kuin pelkästään ajaessa. Vai miltä tuntuu istua mahdollisimman liikkumatta hirvipassissa ampumatornissa kymmenen asteen pakkasella kun vielä puuskainen viima käy pohjoisesta suoraan selkään. Niin ja keskimääräinen passiaika lienee koira-ajossa noin neljä tuntia... voi joskus mennä pari tuntia pitempäänkin!![]()
Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
Omaa kokemusta sähkövarusteista ei ole. Sen verran kuitenkin asia on kiinnostanut, että olen seurannut "alan" kehitystä muutaman vuoden.(Jii @ Maalis. 16 2004,18:03) kirjoitti
Widder on merkki, joka kauemmin ollut markkinoilla. Muistaakseni on kanadalainen tuote. Sitä tuodaan maahan, mutta voi tilata netinkin kautta.
Widderin vermeisiin kuuluvat liivi, hihat, hanskat ja chapsit jalkojen lämmikeiksi. Ne liitetään yhteen neppareilla, muuta sähkökytkentää ei tarvita. Widdereihin on saatavan myös temostaatti, joka pitää lämmön vakiona. Omaa akkua niihin ei ole, Toisaalta en oikein jaksa uskoa oman akun riittävyyteen käytössä.
Sähköliivien käyttäjät ovat kertoneet sen olevan verraton peli, joka jatkaa kautta molemmista päistä. Sen tehohan (lukemani mukaan) perustuu siihen, että se lämmittää verenkierron kannalta sen tärkeän lähtevän veren eli ääreisverenkierronkin pitäisi käydä lämpimämpänä.
Lämmitettävistä kahvoista on omakohtaista kokemusta, kun olen sellaiset kolmeen viimeiseen pyörää asentanut. Aiemmin asensin moottorikelkkojen kahvoihin tarkoitettuja vastuksia, mutta viimeiseen laitoin valmiin paketin. Kahvanlämmittimet ovat verraton mukavuuden lähde. Käytän niitä aina kun lämpötila viilenee kesäisenäkin iltana. Jokainen varmaan muistanee säätiedotuksista, että tuuli voimakkuudeltaa 20 m/s viilentää parinkymmenen asteen verran
Tv. tek