Vastassa on tällä hetkellä yksi näistä rasittavimmista ongelmista, mitä tulee vastaan tulevaa pyörää suunnitellessa.
Seuraavaksi mopoksi kiinnostaisi noin -00 vuosimallin 600cc kyykkypyörät kuten cbr600f, thundercat, r6, gsx600r jne. Koska asianomaiselta löytyy mittaa sellaset 195cm, en pysty sellaista hankkimaan, jonka 180 senttisenä hommaisin.
Tietääkseni thundercat on näistä parhaiten pitemmälle kaverille sopiva, mutta onko muita vaihtoehtoja minulle ehdottaa..? Varsinkin näistä vähän katu-uskottavimmista laitteista? Erityisesti omakohtaisia kokemuksia kaipaan.
Edellytyksenä 600cc ja tuorehkot vuosimallit. Mutta voihan niitä isompiakin ehdotella mikäli muilla kepeillä on samoja ongelmia.
Aika hevonen!
No mä ostin joulukuussa ´02 pikkuninjan. Se tuntui todella hyvältä istua ja tilaa riittää jaloillekin. En tietenkään voinut talvella koeajaa pyörää, mutta kesäkuuta odotellessa voisin ehdottaa koeistumista eri pyörien päällä. Olen aika lailla tasan 2000millimetriä pitkä ja kyllä jotkut tosisportitkin ihan mukavilta o tuntunut...
Hmmm... Mulla pituutta 190cm ja alla ZX-6R 636 vm. 03..
..eipä ole järin iso pyörä mutta on upea heittää mutkiin ja hallita kun tuntuu pyörä niin kevyeltä ja optimaaliselta. *![]()
![]()
..Vanhempi malli olisi varmaan kooltaan juuri sopiva ja sopii varmaan pidemmillekin kuskeille..mukaan nyt vaan "tarttui" tämä uusin...ku ei sopivaa vanhempaa löytyny...
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Noista pyöristä varmasti thunderi ja 600F olis sulle sopivat. Itellä on CBR600F ja pituutta se 190cm ja hyvä on ajaa. Mahtuu siihen toki pidempikin. Toi ei kuitenkaa oo lähellekkää sitä mitä nämä r:t ajoasennoltaan.
Epävirallinen .ORG irckanava:
#moottoripyora @ IRCNet
Current:
Honda CBR1000RR -05
Ex:
Suzuki GSX1300R -05
Honda CBR600F -00
Suzuki GSR600 -06
Suzuki GSX-R1000 -02
Honda CBR600F -94
Mä en tiä miks mulla on sellanen käsitys, että zx-6r (vm.<02) olis fyysisesti isoin kuussatku...![]()
Jarrut on vauhdin surma!
Kyllä siinä muavia pitää olla!
Yamaha YZF-R1 -09
Yeah. Vanhemmat kutoset 98-02:seen asti on kyllä todellisia touringgigaplexisohvastereotuulensuojaretkipatja-mopoja, joten älä jätä kokeilematta tätä vaihtoehtoa. Itse olen vain 185, ja tuskin ylttää jalat maahan ja kädet stongaan... ;)
JA onhan se noista vaihtoehdoista ylivoimaisesti kyrv*kkäimmän näkönen! Mjoottori vääntää hienosti jo alhaalta ja kirnuaa paketin tarvittaessa poimunopeuksiin...
SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
Itsekin 196cm pituisena aikanani kiertelin tuon kokoluokan pyöriä läpi ja yllätyin positiivisesti ZZR 600:n tiloista. MP-messujen kylmätyyppipohjalta fillari oli kuin tehty minun mittojen mukaanMutta sitten talouden realiteetit puuttuivat peliin ja muutenkin mielikin muuttui enämpi alavääntöisen tuntuiseen, ikämiehen rauhalliseen (?) V-koneeseen
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Tuon vuosimallin vehkeistä Kawa ZX-6R on ehdottomasti ajoasennoltaan tilavin. Jalat mahtuu hyvin kyytiin ja ohjaustangotkin on sopivat leveät. Lisäksi siinä on senverran kookas kate että isompikin saa suojaa edes jonkunverran ja ajovalot on muuten todella hyvät. Tyyppivikojakaan noissa ei jarrulevyjen kieroutumista lukuunottamatta ole. Laite tuntuu ikäänkuin pykälää isommalta muihin verrattuna. Myös moottorin puolesta, siinä on kuussataseksi hyvin vetoa jo keskikierroksilla. Ja huipuissahan kawa pesee muut mennen tullen. Kulutusosat kuten ketjurataspaketit, öljynputsarit ja jarrupalat tuohon on muuten alkuperäisinäkin varsin kohtuuhintaisia, tarkista vaikka sumekon sivuilta. Suosittelen tutustumaan ko. laitteeseen.(arzei @ Maalis. 15 2004,22:57) kirjoitti
Jees...Ajelin viime kesän -00 mallin Thundercatilla. Siinä on ainaki mun malliselle >190cm klopille hyvin tilaa. Eikä tullu vielä sillonkaa paniikkia, ku ~170cm parempi puolisko istu kyytiin.
En tiedä vanhemmasta gsx600r, mut meinasin kesällä heittää lenkin kaverin -03 mallin pyörällä, eikä siitä tullu mitää. Liian pitkät jalat. Jos yritti väkisin tunkea jalat tankin leikkauksee, ni ne ei sit enää sieltä mihinkää liikkunu...Jos taas otti rennon asennon, ni jalat oli tankin leikkauksen päällä *...
Mut kaikki ei sovi kaikille... Välillä on harmi olla "lipputanko"...
Taas piti...Piti taas
Kiitos vinkeistä! Nyt ensimmäistä kertaa elämässäni olen tosiaan ruvennut katsomaan myös noita kawasakeja ja ei tunnu pahalta ollenkaan. Tällä hetkellä taisto näyttäisi olevan kolmen väliltä: Thundercat, ZX-6R, CBR600F SPORT(f4).
Lapsellisesti totean että kärjessä noista on CBR sen valkean- violetin värin takia, mutta loppupeleissä en valintaa tietenkään sen pohjalta suorita.
Nykyisen pyöräni (b6) ajattelin myydä vasta kesän lopulla (mikäli siitä saan tarpeeksi pätäkkää ~ 7000e), joten kesä on aikaa vielä tyypitellä pärriä ja miettiä haetaanko pyörä ulkomailta vai kotisuomesta.
Eli GSXR600 ja R6 on pois laskuista. Mikäli ottaisivat vaihdossa vastaan myös 20 senttiä luuta, lihaa ja nahkaa valintani olisi ollut R6.
Aika hevonen!
Ite ajelen Kawasaki ZX-9R '94:llä ja oon 190cm pitkä, ja tuntuu oikein sopivan kokoiselta. Isovelikin (198cm) tykkäs ajaa sillä.
Mopot, musiikki ja lentopallo.