Mulle tapahtu eilen pieni kaato..Eli olin menossa iltavuoroon töihin, ja sitten kurvailin työpaikan parkikselle, etsien paikkaa johon pyörän saisin. Noh siitä löytyi sitten sellanen hyvä kolo scoottereiden välistä, ja ajattelin että laitan sen siihen. Noh olin ajanut pitemmälle kyseisetä paikasta, ja ajattelin että kyllä se kääntyy. Ohjaus tappiin ja liikkeelle, ja samassa huomasin että pyörä lähtee kallistumaan kyljelleen. No perkele, ei kun sitä sitten pystyyn päin vääntämään, mutta yllättävän paljon se painoikin, joten kyljelleen se kutale tahtoi mennä. Noh, onneksi sain sen laskettua hyvin varovasti ja hitaasti maahan, ei tullut mitään suurempia jälkiä, vähän vaimentimeen tuli asvalttikuviota. Sitten vaan ripeästi vilkasin ympärille, että näkikö kukaan kyseistä tapahtumaa mutta onneksi ketään ei nähnyt. Pyörä takasin pystyyn ja parkkiin. Tarvii ruveta enemmän treenaamaan rinnallevetoa, niin jospa se sitten tulevaisuudessa auttaisi vastaavassa tilanteesa.
![]()
![]()
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Ajoura tässä ei ole edes kunnolla ehtinyt käynnistyä, kun ajattelin sitten lähteä töihin pyörällä. Edellisenä iltana olin käynyt testaamassa, miten sinne työpaikan parkkiselle mennään, kun siinä on aika tiukka mutka + tasanteelle ylös. Edellisenä iltana meni hyvin, nyt sitten hieman liikaa vauhtia ja liian lähelle seinää. Vielä olisi kääntynyt, ellei seinän vieressä ole pieni uloke johon etupyörä osui ja siihen toppasi vauhti + kaatumaan. No, toisaalta pienempi paha et meni päin seinään, ettei kaatunut kunnolla. Mutta kyllä harmitti, kun takakatteeseen pieni naarmu + muoviosiin hieman naarmuja ja pakoputken suojelevyyn naarmuja. Vakuutukseenhan tuo menee, mutta kyllä harmitti. Onneksi budjettiin oli varattu parit omavastuuosuudet korjauksia ajatellen.
Nolompaa oli kuitenkin ehdä edellisenä kesänä inssinssä. Talutuskoe kunnialla läpi, kun jännityksestä jäykkänä olin sitten unohtanut laittaa jalkatuen maahan, kun pitää hypätä kyytiin. Arvaahan sen, että eipä se painava pyörä toimi kuten polkupyörä ja rämähti maahan inssin katselleessa. Noh, pyörä ylös ja uusi
talutuskoe ja sen jälkeen jatkamaan. Ja silti meni läpi kerralla
Mutta onneksi on tämä palsta, josta voi lueskella et onnistuu ne muutkin. Se häpeän tunne siinä kun onnistuu ryssiin on kyllä niin suuri, että aina sitä ajattelee, että olen ainoa...
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Ensimmäinen ja siten toistaiseksi noloin kaato 2 h sitten. Pysähdyin liikennevaloihin ja yhtäkkiä pyörä_vaan_oli_nurin. Voin tietty laittaa sen piikkiin (kun on autokoulun lätkä vielä mopossa), että pötkölleenhän se liikennevaloihin kai kuuluukin laittaa. Ja semmonen blondi-ilme päälle. *
Jesh, tästä se lähtee *. Onneksi on vielä ... yksi ... ajotunti jäljellä.
Mutta mitäs sitten teherään, kun se autokoulun raavas ope-mies ei ole sitä nostamassa pystyyn?
Olin lueskellut tätä foorumia ja löytänyt linkin miten kaatunut pyötä nostetaan ylös. Menin sitten tänään kaverille intoa puhkuen, ja kerroin miten isompikin pyörä nousee. No kuinka sattuikin, varmaan ensimmäisen kerran oli hänkin saanut pyöränsä kyljelleen pehmeään hiekkaan taluttaessaan sitä tallista ulos. *Siis raakaa miesvoimaa käyttäen hän oli kangennut 370kg ylös (varmaan adrenaliinin ja ****tuksen voimalla ) ja sanoi että kaadetaanko uudelleen niin voit nostaa.
Kieltäydyin kunniasta, mutta pienemmän ajopelin nostaminen kiinnosti. Sillä ei ollut painoa kuin 170kg ja hyvin se nousi ihan käsivoimin.
Oi onnea, pääsen tähänkin ketjuun. Tietenkin eilen kaupasta haetulla pyörällä, melkein 500km mittarissa.
Kas kun omalle pihalle pääsy vaatii aika venkoilua. Tai voisi ajaa suoraankin, mutta pyörää ei sitten mahdu kääntämään, eikä saa peruuttamalla ainakaan pois.
Käytännössä pitää siis ajaa pihapolulle, ja itse asiassa eturengas siitä ohi nurmikolle, joka on jo vähän rinnettä. Sitten kun kääntää tangon tappiin, saa juuri ja juuri hyvällä tuurilla peruutettua pihaan ilman että tarvitsee ottaa ensin vielä kerran mopoa eteenpäin "vastamäkeen". Vaikea selittää, pitäisi olla kuvia...
No toki sitten tänään etupyörä luisti tuossa nurmikolla ja mopohan oli oitis nurmirinnettä vasten nojallaan. Moottorin poski vähän naarmuuntui kun se kai jäi laatoitetun polun reunaan juuri passelisti. Kaatumatatteja ehdin jo miettiä ja etsiä ennen tuota, mutta eivätpä olisi tuossakaan mitään tosin auttaneet.
Koko pirun talven suunnittelin mitä suurellisimpia rakennusprojekteja että miten saisi pihasta sellaisen, että tuolta voimistelusirkukselta säästyisi. Ei ole vaan vieläkään oikein saanut kehitettyä mitään toimivan oloista
Onneksi naapurin tosimotoristi ei sentään ollut näkemässä
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Jostain syystä parkkipaikalla jossa loiva ylämäki päätin työntää pyörän parkkiruutuu en ajaa. Tietysti soraa pinnassa ja omat jalat lähti alta. Minä polvillani ja mopo jalkojeni päällä.
Autolla ajetaan pakosta ja pyörällä ilosta.
www.cbr.fi
Onnistuin juurikin samalla tavalla kaatamaan silloisen cebarini..enkä saanut yksin ylös - onneksi oli reippaita ja avuliaita uroita lähellä(Waterproof @ Heinä. 03 2004,14:11) kirjoitti
Tosin en jäänyt kahville kyseiselle asemalle vaikka tarkoitus oli..onneksi ei käynyt suurempia vahinkoja - mut kyllä vi***ti - ja hävetti..akka mopolla - hienosti!!!!
Honda 1000RR Fireblade 07
Mielummin ihan miten vaan ;D
No jos muut tunnustaa niin minä myös. Jospa tämä nyt jotakuta vaikka auttais tulevaisuudessa estämään moisen toilailun:
Olin menossa eräälle suurelle asiakkaalle, parkkipaikka remontissa, semmosta n 50 mm kiveä ja mursketta koko P-alue. Etsiskelin siinä sopivaa pysäköintipaikkaa, löysinkin ja koitin saada pyörää jalalle. Ei ota pysyäkseen, jalka uppoaa murskeeseen, ja mukana ei tietenkään mitään vanerinpalaa tai kurkkupurkin kantta. No laitoin sitten keskijalalle, sillä tuntui pysyvän paremmin. Tässä vaiheeessa kaikki oli vielä ok.
Palattuani *huomasin että siinähän se cebari köllöttelee oikealla kyljellä; kate naarmuilla, peilin varsi poikki ja etuvilkku repsottaa. Äh ja puh, mopo pystyyn, paikallisesta mp-liikkeestä varaosapeili, vilkku jeesusteipillä kiinni ja ei kun menoksi.![]()
Tyylilipat paikaltaan viime kesänä....oltii lähdössä miehen kanssa kiertämään saariston rengastietä aamulla 8 paikkeilla, kun piti vielä automaatilla käydä rahaa hakemassa. Sen verran nukuksissa olin vielä, että unohdin laittaa jalan alle ja tajusin asian siinä vaiheessa kun oli jo kallistunu yli 45 asteen kulman. Ei refleksit kerenny toimimaan niin nopeesti et oisin pystyssä saanu sen pidettyä vaan rysähti komeesti kyljelleen, ranne tupin pään alla. Vahingot: Peili paskana, kytkinkahva poikki ja ranne ihan helvetin kipee. Siinä todettiin vaan, ett jätetään se toinen pyörä sitte kotiin ja mennään vaan yhdellä pyörällä heittään reissu (tässä vaiheessa tajusin jo ite, ett ranne murtu, mut missään tapauksessa ei kyllä kaunista kesälomapäivää ja saaristoreissua jätetä väliin missään polilla istuessa). Reissu siis heitettiin yhdellä kädellä kyydissä istuen Buranan voimalla ja illalla sitte päivystykseen kuvattavaks. Lekuri ei kyllä mitään murtumaa siitä sillon viel löytäny, mut seuraavana aamuna soitteli nöyränä päivystyksestä, ett "siinä nyt näyttäs röntgenlääkärin mukaan pari murtumaa olevan, ett tulisitkos kipsauttamaan sen?"...tuli sitte muutama viikko (5) lisää "kesälomaa" tosin jäi kyllä heinä-elokuun ajelut tehtyä![]()
"Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
nonni eilen se sitte sattu .käväisin eilen erästä orggilaista katsomassa harjoituksissa, kun parkissa ollessani rupesin käsipaivää tarjoaan, niin hiekkaisella pihalla oikea jalka petti ja pyörä ja minä nurin ja katsojia kymmenkunta. No tulipahan tehtyä ensimmäinen kaato oikein yleisön kera .muut kyllä tuota pyörääni on kaadelleet, mutta itse tällä kertaaÄläkä H.... Naura siellä
![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
No menihän se kyljelleen kun kunnolla yritti. Klassikot osa 57 eli vauhditon kanttausharjoitus:
Töistä tullessa pihaan parkkiin, moottori sammuksiin ja sivutassu alas. Jaa, jää pyörä liian pystyyn, työnnänpä 30 senttiä eteenpäin. Ja nyt - Mihis se sivutuki jäi...? Siihen laittoi loikoilemaan.
![]()
Autotallimotoristi
(Mopoko @ Kesä. 06 2008,19:13) kirjoitti
![]()
![]()
No en mää naura
Eiku en oikiastikkaa.. mulla meinasi käydä köpelöt tuossa yhtenä päivänä kun aloin laittaan mopoa jalakselle. Nonnii.. laskin pyörää jalakselle, ja laskin.. mutta siis niinku mitä ihimettä?? Miksi pyörä vaan kallistuu ja kallistuu.. no ei hemmetti.. sivutuki ei ollutkaan kunnolla maassa.. ja nopiaa pyörää kiskoon ylös ettei pääse kaatuun koko helahoito! Kyllä löi pumppu tyhjää jonkin aikaa.![]()
Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..
****
Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
Tulihan sitten itekin saatua pyörä nurin ekaa kertaa. Kerkeshän se jo kaksi viikkoa ja 2000 km alla olemaankin =(
Tuli tossa pari päivää sitten sade niskaan.
Odottelen liikenne valoissa kolmantena ja valo vaihtuu vihreäksi. Lähdetään liikkeelle ja risteyksen keskelle päästyään päättää ensimmäinen auto kääntyä vasemmalle ja lyö lossit pohjaan keskelle risteystä. Mitään vilkkua tietenkään missään kohtaan...
Siinä sitten edessäni oleva auto yllättyy vähiintään yhtä paljon kuin minä ja jää vajaan ½ metrin päähän ensimmäisestä autosta. Itse jarrutan hieman aikaisemmin, mutta hiemen turhan kovin suojatien viivan päällä --> eturengas alta.
Pyörä liuku märällä asvaltiolla 1½ metriä ja kaatumarautaan tuli pieni jälki. Suihkaus maalia ja kukaan ei huomaa mitään.
Takista nappi muuttu metallin väriseksi.
Ihmetyttää vaan vieläkin miten helvetissä vois olla niin liukas se suojatie...
MIVVin hiilikuituputket saavat Varaderon ärjymään =)
No ni. Nysse sitten sattu. Eka kaatuminen.Hyvät puolet; hidas vauhti, ei tullu kuskille mitään, pyörään pari naarmua. Huonot puolet; sieluun sitäkin syvemmät naarmut. Eli tapaus kaatuminen: Olin tulossa ajelulta kotio ja olin juuri kaartamassa koti- oven eteen, kun jotain sattu, jota en vielä itekkään käsitä. Olin normaalisti kääntämässä oikealle pihaan ja yhtä äkkiä huomasin istuvani maassa ja pyörä makasi oikealla kyljellään. Ohi kävelevä nuori mies ystävällisesti pysähtyi ja tarjoutui auttamaan pyörän ylös, kiitos hänelle
Itte olin niin shokissa tapahtumasta, että hoin vaan koko ajan; kiitos, kiitos. No pyörä ylös ja talutus perille asti. Eka näytti, että jotkut öljyt sieltä tuli pihalle, mutta epäilen, että sieltä vaan kaasariin jäänet bensat päätti tulla pihalle. Mutta kyllä säikäytti. Jospa ne kaatumiset ois ny tässä. Toivon mukaan. Huh, huh.
ja sitten lisää kaatumisia. Onnistuin sitten saman päivän aikana kaatamaan tai toisin sanoen laskemaan kauniisti kylelleen pärrän uudelleen. Tällä kertaa toiselle kyljelle. Eli; lähdin kotua ajelemaan yövuoroon, niin eiköhän pärrä päätä sammua risteykseen itekseen, eikä lähe enää käyntiin vaikka kuinka yrittää. Sitten rupesin laskemaan pyörää sivutuelle, ja jotain taas sattui ja pärrä rupes vaan kallistumaan ja sain sitten nätisti ohjattua pärrän kylelleen maahan. Sitten onneksi avuksi pysähtyi ystävällinen mies henkilö, joka sitten ystävällisesti taluttu tai toisin sanoen juoksutti, pärrän jalkakäytävälle, roplasi sitä vähän aikaa ja sai sen käyntiin. Taas suuri kiitos, tälle ystävälliselle auttajalle. Auttaja tuumasi olevansa motoristi itsekkin niin kiva huomata miten toverit auttaa toisiaanmutta sanalla sanoen kyllä nyt vi****a ja kovasti. Sielussa on taas syvääkin syvemmät haavat, vaikka pärrä on ehjä. Jospa ne kaatumiset nyt sitten riittäisi.
Mie kans!
Lauantaina matkalla Lappeenrannan kiihdytystapahtumaan (2km kämpiltä) kävin tankkaamassa. Asemalla tulosuuntaa lähimpänä olevat mittarit varattuja, mutta niiden takana samassa linjassa kaksi vapaata. Joten u-käännös päässä ja tolpalle.
Tein käännöksen liian lähellä mittarialuetta. Siinä maa on kallistettu valumien takia. Tuhat asiaa paino mieltä, ja ajattelemattomana painoin etujarrua hieman. Paino sisällä ja pyörä nurin. Käsi vielä puristi kytkintä, ja kone käy, joten tappokatkasimesta virrat pois ja hiiop! Pyörä nousee kepeästi, eikä tankkaamassa olleet edes huomanneet. Ainakaan katseita ei tullut, niin nopeasti homma sujui.
Lopputulos: äänenvaimentimen etukulmaan aivan pieni naarmu (pahempi tulee hiekkasella kengällä raapaistaessa) ja etuvilkkuun noin neliösentin kokoinen jälki. Onneksi ei ollut uudet vilkut vielä kiinni, alkuperäiset toimivat kaatumatappeina. Liekkö pyörä suuttunut, kun suunnittelin vaihtoa![]()
CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
Ajoin kortin kaksi kesää sitten ja silloin ekana kesänä tuli kaadettua mopotin kolme kertaa, ja se noloin kerta sattui... inssiajossa!! Olin kääntymässä asutusalueella hitaasta vauhdista oikealle, kun jotenkin onnistuin räveltään kytkimen kanssa ja pyörä sammui. Tietäähän sen miten kävi, kun stonga oli oikealle käännettynä. Ja tiedätte varmaan senkin, että menikö inssi läpi vai ei??!
Viime kesänä en sitten ajellutkaan, kun toi meidän pikkuveikka asusteli masussani, joten tänä kesänä alkoi ajelut pitkän tauon jälkeen varovasti mutta nyt alkaa ajelu olemaan rentoa ja ihanaa *. Vielä ei ole pyörä kaatunut ja toivottavasti näin jatkuu mahd. pitkään *
![]()
CBR 600f -93
Oma ensimmäinen ja toistaiseksi ainoaksi jäänyt kaatuminen tapahtui kevarilla viime kauden lopussa, kun olin lähdössä kouluun ja yöllähän oli ollut pakkasta..noh siitä sitten katsoin että on ne tiet jo sulanu kun keli näytti niin hyvältä, liikenneympyrään päästyä lähti pyörä yhtäkkiä alta, ja jäätähän siinä oli, ikävintä oli kun mopopoika tuli takaa ja osoitti minua ja selvästi alkoi nauramaan kunnes lopulta päätyi viereeni makaamaan kaatuessaan itsekkin
voin sanoa että olin todellakin vahingoniloinen
Autokoulun opettajaani lainaten "On motoristeja jotka ovat kaatuneet ja on motoristeja jotka eivät VIELÄ ole kaatuneet."![]()
Yoshi
Viime kesänä navin mukaan suorinta reittiä kotio ja matkalle sattui sammaleen peittämä vanha ajo-ura. Märkä sammal, mutka ja vauhtia varmaan melkein 30km/h, kun lähti Stromi alta, kuin kuuluisa talkkari peltikatolta.
Hetken siinä tantereessa ihmetyäni, sain yllättäen mopottimen helposti pystyyn....
Vaurioiden tarkistus:kaatumaraudoissa, käsisuojissa sekä pöntössä pientä hiertymää... Sammaleen alla oli hiekkapinta joka raapi.
Mopo takaisin tulille ja kotio, jossa tarkempi tukimus: H&B kaatumaraudat sekä jarrupolin vääntyneet muutaman millin, ei haitanne menoa. Olisi ollut katteet ruvella ilman rautoja, joten kannattava hankinta oli hän.
Itse selvisin kipeällä polvella, joka helpotti parissa päivässä.
Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä![]()
Onneks ei kaatunu, mut vilkku kävi 5cm:n päässä maasta, sillon hyppäs sydän kurkkuun.. Kaikki alkoi saatanan itikasta joka lensi n. 10km/h vauhdista silmään ja ajoin pyörän sivuun ja aloin tonkimaan sitä pois silmästä niin alkoikin pyörä kaatumaan. Sain just ja just stopattua sen kaatumisen ja kaverien kanssa sitten saatiin se ylös.. Ja kaiken päälle vielä silmätulehdus joka kesti yli viikon. Onneks ei kaatunu (vielä)![]()
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Jeeajokesä pilalla. Ja millä tavalla. Olis ollu itekin helppo hyväksyä & kukkahatut olis päässy pätemään jos kyykyn ekaksi pyöräkseen hommannut olis ajanut mutkapätkällä pihalle. Sitte olis saanu korvat luimussa & käsi kipsissä odotella vahinkoarviota.
Vaan ei, joku naisihminen otti ja peruutti kotitalon edessä parkissa olleen Ninjan kumoon asfaltille ja meni niin hienosti jokainen kate hajalle + tankissa & keulassa naarmut, että taitaa olla lunastushomma. Kyllä lämmitti mieltä kun suojapeite oli revennyt ja maassa oli vihreitä katteenpalasia, oli kuin olis joulupakettia avannut kun nosti peitteen.
Kuukauden ehdinki ajaa. Seuraavaksi vissiin pääsen tappelemaan vahinkotarkastajan kanssa pyörän arvosta? Ei oo joka -03 mopo siinä kunnossa missä tuo oli, pidin sitä kuin kukkaa kämmenellä ja tässä lopputulosTekijään oltu (englanniksi) yhteydessä ja menee kait sen liikennevakuutuksesta, on mulla toki kaskokin, mutta nyt ei hirveesti kiinnostais muu kuin ajaminen, oli syy kenen oli. Jos ottaisinki rahat & tekisin siitä faitterin ja rupeaisin pampperssiksi?
Päivitys: eipä tullut tappelua, hajonneet vaihdetaan ja naarmuuntuneet maalataan, nyt jännätään enää mitä Sumekon hyllystä löytyy.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Otin kaatoni pärrällä jo autokoulussa. Kaarsin tyylikkäästi Viragolla huoltsikalle tankkaamaan. Autokoulun ope sanoi, että mene sinne missä ei ole autoja, vaikka mittarille kuusi. Mutta näkyvissä oli vain parittomia numeroita. Pikkuhiljaa blondille säteili, että kuutonen voisi olla tuossa vitosen takana. Meni käännös vähän tiukaksi, ja kun vauhtia oli noin hidasajon verran, niin minulle välähti, että vaihdehan on kakkosella. Siihen se sitten stumppasi, juuri niin kuin ekalla ajotunnilla oli opetettu. Käsivoimin en saanut pärrää pidetyksi pystössä, joten laskin pyörän hellästi maahan. Tuloksena peilin vino asento ja hivenen kolhaistu polvi, joka jäi alimmaksi rytäkässä. Suurimman paniikin aiheutti valuva polttoaine. Ei kukaan ollut kertonut, että se pahalainen valuu ulos kun pyörä on vaakatasossa.
En viiti kauheasti häpeillä kaatumisia, kun olen aina ollut jossain turvallani. Pahimmat lipat otin mönkijällä teini-ikäisenä. Ajeltiin velipojan kanssa soramontuilla ja kiihdyttelin ajouran tapaista pitkin mäkeä ylös. Se toinen puoli mäestä olikin sitten kaivettu pois. "Voiv... " maa lähestyy ja seuraava muistikuva on kun syljeskelen hiekkaa suustani ja velipoika kyselee miten kävi. Olin lentänyt ensin mönkkärin ylitse (polvien päällä mustelmat sarvikosta) ja sitten mönkijä minun ylitse (päänahkaan 10 tikkiä, ilmeisesti pakoputki raapaisi). Lisäksi olkapäässä joku iskuvamma, joka vaati kantositeen ja kiropraktikkoa useampaan otteeseen. Velipoika oli tippunut kyydistä nätisti taaksepäin ja mönkijässä ei naarmuakaan. Se käydä hyrskytti yhä kun ihmeteltiin mun vammoja. Äiti lähti taas minua kuskaamaan OYS:iin.
Mopon "siivellä" on oltu myös useasti. Kerran oltiin tulossa montuilta uimasta keskellä yötä. Kaveri istui poikakaverinsa kyydissä ja tämä poikakaveri työnsi jalalla polkupyörääni. Siinä noin 50 km/h vauhdissa joku sanoin taikasanan "poliisi". Minä kurkistin taakse ja silloin mentiin. Pajupuska vaan pölisi kun hilpasin täyttä haipakkaa ojaan. Hetken aikaa hihiteltyäni aloin kyselemään näkikö kukaan polkupyöräni satulaa. Se oli törmäyksessä taas irronnut. Itselle ei sattunut mitään eikä pyörällekään tuo kummempaa. Jos olisin selvänä saman tempun tehnyt, niin se olisi varmasti sairaalareissu tullut.
Nyt vanhempana en yhtään ihmettele, että porukat eivät minulle sitä mopoa tai kevaria ostaneet. Melkoisen porun pitivät kun kerroin moottoripyörän hommaavani![]()
Blondeilla on aina kivempaa
Onhan näitä kertynyt, hauskin tapaus tapahtui kaverin tappokoneeksi viritetyllä pvllä 15 kesäisenä. 60 cm lunta jäisen hiekkatien kummallakin puolella noin 80kmh vauhtia ja 90 asteen mutka. No kaikkihan tietää miten nämä tilanteet päättyy kun tuon kokoisella menopelillä törmää lumivalliin, 5 metriä ilmalentoa visiiri auki, ämpärillinen lunta kypärään ja kaveriporukka ympärille hihittelemään. Sen verta tuuria ettei pientä lumi-ihottumaa lukuun ottamatta hajonnut nopo eikä mies.
Kdx:n pystyssä pitäminen oikea käsi kipsissä muuten ei toimi en suosittele kokeilemaan.
Tulipas yksi ei niin hauska juttu mieleen, kaveri lainasi kdxääni kun oli omansa vetässyt rusetille viikko aikasemmin, tunnin päästä tulee puhelu "ootsä vaihtanu jarrupalat, siihen vastataten "juu eilen illalla" kaveri toteaa tähän että ens kerralla kannattaa sitten laittaa jarrusatula takas kiinni...." kahvakumi sormisuoja ja vilkku otti kipeetä ja kaveri aukoo vieläkin päätä mun mekaanikon taidoista.
Ja nyt se se lause jota ei kai ikinä pitäisi kirjoittaa, R-6 ei ole vielä toistaiseksi käynyt kyljellään mutta näitä juttuja kun muistelee ja teidän stooreja lueskelee se taitaa olla vaan ajan kysymys millon ostellaan uusia vilkkuja ja hävetään naamapunasena
Tännehän se on liityttävä kaatuneiden laulukuoroon. Täänään se "viimein" kävi...testailin uuden pärräni ohjausiskaria, mikä osottautui kokemattomalle käyttäjälle virheeksi. Säädin iskaria hieman liian kireälle ja peli oli selvä...liikeelle lähtiessä tasapaino veks kun se ohjaus ei totellutkaan. Onneksi ei ollu juurikaan vauhtia, mutta kyllä hävetti, kun ehti sitä yleisöäkin paikalle![]()
varokaa mukulakiviä... meinas tossa kuukaus sitte lentää kanttareita päi ku oman pyörän takarengas lähti luistaa alta iha kuivilla mukulakivillä kaarteessa. No sitte vaa oikea jalka maaha kiinni ja tanko alko veivaa oikeata ja vasenta. Jotenki se pysy pystys. Vauhtiakin oli rapiat 40-45km/t. Olis vaa vituttanu ku just korjaamolta tuli sen jälkee ku naapuri peruutti pyörän päälle 2 viikon omistuksen jälkeenTosin naapuri myös hoiti korjautuksen
Gessu gumollaan.Meni tänä keväänä tallissa kyljelleen,vedin keskituelle ja vastakkaisen puolen,millä itse seisoin keskituen jalka osui lattiakaivon ritilään ja kessu kallistui sinne puolelle liikaa,ei saanut pidettyä ja siihen se humahti kyljelleen.Tuloksena vitutuskäyrä kympille ja pieni naarmu kaatumarautaan ja rystyssuojaan.Ja tuli todettua,että saa 250 kiloisen kessun pystyyn,kun oikein vituttaa.
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Omalla piikillä möllikolmio-käsittelykokeessa vuonna 1990. Vähän jännitystä päällä ja etujarru hiekkakentällä lukkoon neljänkympin vauhdista. Ei nolottanut ja whiduddanut juuri lainkaan.
Gamman mustassa alakatteessa ja ohjaustangon puntissa pari hädin tuskin havaittavaa naarmua ja itelle ei käynyt mitään, mutta arvatkaa vaan menikö koe sillä kertaa läpi.![]()
Sen jälkeen en ole (vielä?) tupeloinut.
Kuulun siis noihin jo kaatuneisiin. Toivottavasti se jäi siihen.
Edit: niin ja niitä mopolla ajettuja lippoja ei kukaan varmaan pysty muistamaan. Niitähän on kymmeniä ellei satoja.
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Tunnustan ja ilmoittaudun kaataneiden joukkoon.. Lauantaina parkkeerasin pyörän kadun varressa olevan ilmoitustaulun viereen, polttelin tupakkia ja luin innokkaasti seuraavan viikonlopun sinkkutansseista ja haaveilin
En tajua mitä tapahtui, mutta yhtäkkiä huomasin, että pyörähän on menossa nurin. Ei vaan voimat riittänyt pitään mopoa pystyssä. Pyörään tulleet vahingot olivat minimaaliset, mutta ylpeydelle tommonen käy pahasti. Yleisöä ei ollut ja pyörä nousi pystyyn, mutta sainpahan muistutuksen, että tarkkana pitää olla.
Ducati 749s -06
Mun ninjalle kävi samallailla. Ei onneks menny lunastukseen, mut seiso kuukauden päivät. Peruuttaja oli myös nainen(ylläri?), eikä nähny mopoa vaikka oli ainut parkissa oleva ajoneuvo siinä rivissä. Sitä sitte selviteltiin kaikilla kielillä tota juttua.(sunshine @ Kesä. 30 2008,18:10) kirjoitti
Vituttaa vieläki, vaikka mopo jo myyty pois.
Ottiko tää kuski suhun ite yhteyttä, vai lähtikö reilusti vähin äänin pois paikalta?
Ettei vaa ollu punanen 98´ Honda CRV kyseessä?![]()
Joskus kävi näinkin.. Oltiin pikkupoikina norkoilemassa kylillä. Olihan sielä tyttöjäkin, ja piti sitten tyylikkäästi lähteä mopolla liikenteeseen. Mopo oli tuolloin Suzuki S-1. Polkaisin reteesti käyntiin ja kiksi lipes housun punttiin.. Ennenkuin ehdin edes tajuta, alkoi mopo kallistua kiksin puolelle.. Mitään ei ollut tehtävissä, vaan allekirjoittanut kaatui suoraan kyljelleen käyttäen koko kirosana kavalkaadinsa.. Pikkusen harmitti..
Kyllä mää joo joo..!