Sivu: 17 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 895:sta
  1. #481
    Veljen kevarin aikoinaan...

    Lainasin Broitsun entsa Hondaa kun oli tarve saada piparia silloiselta "Irmalta" joka asu keskellä mettää Nokian takana.
    Eka kerta mopon jälkeen tankojen taakse ja menoks, ajelin tosi varovasti ja matka menikin hyvin... pääsin perille ja kiersin talon ympäri parikertaa ykkösellä korkeilla kiekoilla että varmaan tytsi mut huomas ja säntäs ovelle reimuissaan vastaan.
    Kaasutin sitä kohti sitten kunnolla ja aattelin tehä StreetHawkit ihan eteen jarruttaen.
    Asfaltilla oli hiekkaa ja etupää petti alta ja lipat oli tuloksena, huuli halki, polvet ruvilla ja kenkä rikki.
    Eukko nauro siinä katketakseen ja jäi pesät saamatta ku se kääri mua siteisiin, arvaa harmittiko.

    Oli siinä sitten velipojaalle selittelemistä kun katteet kainalossa palautin just hankittua pyörää sille takasi.

    Alla Suzuki Intruder 1500 -98
  2. #482
    Sain kopin kaatuvasta pyörästä.

    Viimekesänä helteellä puunailin pyörää shortseissa ja sandaaleissa. Ketjut rasvattuani päätin heittää pari ympyrää parkkipaikalla. Kun sitten olin nousemassa (hiekalla) pois pyörän selästä tarttui oikean jalan sandaali kyysäystappiin. Pyörä rupesi kaatumaan päälle, mutta jotenkin sain kiskaistua jalan takaisin ja rupesin ottamaan pyörää vastaan puoliksi kyykyssä ja selkä 90 astetta kiertyneenä jalkoihin nähden *

    Kawa (200 kg) pysyi pystyssä, mutta selkä hajosi. Pari kuukautta meni parannellessa.

    Parempi romu kuski kuin pyörä *

    ps. lähden nyt hakemaan kawaa huollosta. Siinä on uudet kiekot alla, joten palailen kohta lippauutisiin.
    - Hogan -

    Kawa z750 s
  3. #483
    Dodii, no mä todella kaadoin taas pyörän *

    Olin lähdössä treeneistä himaan ja potta oli jo päässä, kun huomasin, että toinen hanska oli tippunut pyörän oikealla puolelle. Rupesin sitä nostamaan ja yhtäkkiä otin lipat toiseen suuntaan. Ei hajuakaan mitä hittoa siinä oikein tapahtu *

    Pyörä jäi stongan ja mosan varaan (ei oo katteita). Iten vedin jonkun oudon ukemin selkärepun kautta ympäri *

    750:n kyllä nousee kun nostaa, eikä onneksi tullut kuin snadit jäljet koneistoon ja stongaan.

    Koska mun ennustuksen tällä palstalla näyttävät toteutuvan, niin tässä uusi:

    Tän vuoden kaadot oli tossa.
    - Hogan -

    Kawa z750 s
  4. #484
    Hehhee!

    Pitää aloitella ajokautta muistelemalla viime kesää ja kertomalla noloudet
    Viime toukokuussa,niillä upeilla helteillä piti lähteä ajelemaan kylille vastaostetulla ninjallani.. Kawa oli mulle liian korkea, ainoastaan toisen jalan varpaat ylsi maahan pysähtyessä ja tarkoitus oli koko ajan sitä hieman madaltaa mutta ei vaan saanut aikaiseksi.. nopnop.. olin laskeutumassa kylän läpi mäkeä alas risteykseen, kääntymässä oikealle, pyörä jo kallistuneena kun hoksasin vasemmalta tulevan chevy vanin. Oiskohan ehkä pitäny laittaa kaasua, mutta tää keltanokka jarrutti ja pyörä jatkoikin kallistumistaan... koitin pitää pyörää jalan varassa ettei osu hiekkaiseen kevätasfalttiin mut minkäs teet.. tyttö pyörän alla, kawa kyljellään ja maailman eniten yleisöä pikkukylän raitilla Pääsin alta pois ja koitin nostaa pyörää maasta... kyllä hävetti kun piti pyytää viereen pysähtyneeltä autokuskilta apua nostamiseen.. vilkku roikkui, pikku naarmut peilissä ja ylpeys paskana hävisin risteyksestä melko nopeaan voi elämä miten nolotti.
    Arvaattekos miten nopeasti saatiin uudet ja pidemmät koiranluut nopoon ja näin ollen sitä matalammaksi..? aika pian

    kaikille mahottoman mukavia ajoja vuodelle 2008
    My heart is beating faster, babe, Its beating like a big bass drum You know you got me speeding, Faster than a bullet from a gun.... -Whitesnake-
  5. #485
    Piikkisellä aikoinaan kunnon highsiderit. Kaupan pihasta tielle, tuppi nurin ja takarengas asfaltin pinnalla olevalla irtosoralla. Tietysti tehopiikki just siihen paikkaan ja perä lähti sladissa oikealle puolelle. Sitten irtosora loppui ja asfaltti alkoi ja samantien takapää tuleekin vasemmalta etupyörän ohi.

    Kissamaisella voltilla tatamille tasan selälleen, eikä edes farkut revenny!

    Koitin vielä ajaa pois, mutta kun ranne meni ja oikea nilkka, niin ei saanu pyörää kicksillä käyntiin eikä kytkintä pystyny puristamaan...

    Yamaha FZS 1000 -02 => Kawasaki ZX-7R -03

    Ensin haluan olla nuori ja villi, sitten keski-ikäinen ja rikas. Lopuksi haluan olla vanha ja ärsyttää muita teeskentelemällä kuuroa.
  6. #486
    Jos muutkin, niin kyllä minäkin...
    Toissakesänä olin hyvin ansaitulla sairaslomalla, kun olin nivelsiteet saanut oikeasta jalasta rikki. Pakkohan oli mopolla ajella, kun nätit kelit oli ja eihän sitä oikeaa jalkaa juuri tossa mopoillessa tarvinnut niinpä kurvasin Helsingin keskustassa yhteen parkkihalliin ja olin pysäköimässä pyörääni, kun oikea jalkani petti ja jouduin polven varaan painon laskemaan. Siinä sitten hetken aikaa yritin koittaa nostaa pyörää sillä kipeellä jalalla, mut se vaan ei toiminut. Ei auttanut sitten muu kuin laskea pyörä nätisti kyljelleen ja nousta ensiksi pystyyn terveellä jalalla ja sit pyörä perässä ylös. Naarmuilta onneksi vältyttiin. Ei muuten kestänyt oikea jalka pyörän päälle nousua "väärältä" puolelta, joten kauniisti piti kurottaa seisontatuki alas ja hyppiä "vettä kengässä" pyörän toiselle puolelle...



    "I'm not driving fast, I'm just flying low"


    -Suzuki PV 5-v -87
    -Honda NSR 125 -91
    -Suzuki GSX-R 1000 -02
    -Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
    -Kawasaki ZX12-R -04
    -Moto Morini Corsaro Veloce -07
  7. #487
    Joo..Tapaus liittyy kuntoenskailuun, jossa alituiset lipat kuuluu lajin luonteeseen, mutta viimekeväisestä tapauksesta muistuu mieleen erityinen henkilökohtainen typeryys eli:

    ajelin kelkkareitin pohjaa pitkin aivan maantienlaidassa ja touhutessani huomasin maantiellä lähestyvän kotilon. ajattelin että no, kyllähän prätkällä autosta ohi mennään, että heilahtaa vaikka maastossa. näin myös tapahtui sillä seurauksella, että noin 90km/h:n vauhdissa rupesin katselemaan kotilokuskia, että huomaahan se nyt varmasti, että täällä on vetomies asialla > jätin huomioimatta reitillä olevan poikittaisen sivutien, jossa oli tosi syvä oja ja korkea penger > pyörä osui vastapenkkaan ja upposi tankin etureunaa myöten märkään vastapenkkaan (jäi pystyyn) ja kuljettaja teki täyden voltin melko korkealla päätyen istuma-asentoon poikittain pistävän tien toiselle puolelle ojaan. kotilokuski pysähtyi hieman hilpeissä tunnelmissa kyselemään vointia...
    - kuppa syö **tun ja katepillari vastamäen -
  8. #488
    Onhan niitä... en muista oliko mopolla vai kevarilla aikoinaan kun piti pistää jalkaa maahan, eikä oikein onnistunut kun kiksi oli haalarin lahkeen sisällä. Onneksi oli kotipihalla...

    Muutama piristävä insidentti löytyy tästä: 128 Ways To Dump Your Bike
  9. #489
    Lainaa (FW79 @ Huhti. 04 2008,11:55) kirjoitti
    Onhan niitä... en muista oliko mopolla vai kevarilla aikoinaan kun piti pistää jalkaa maahan, eikä oikein onnistunut kun kiksi oli haalarin lahkeen sisällä. Onneksi oli kotipihalla...

    Muutama piristävä insidentti löytyy tästä: 128 Ways To Dump Your Bike
    "11. Not putting your foot down when stopping at red light."

    D Onko jollekin käynyt näin? Oiskohan aika hakea dementialääkkeet jos alkaa unohtelemaan laskea jalan maahan...
    Suzuki M1800R -10, Yamaha XV535 -96
    Ex: Aprilia Pegaso 650 -00, CBR900RR -00

    1/4 mile: 10.796s, 212.10km/h, 60ft 1.888s
  10. #490
    Mulla nyt ei varsinaisesti pärrä päässyt kippaamaan mutta tapahtui seuravaa Kalliossa. Käännyin kait vaasankadulta alaspäin aleksikiventielle, siinä sit tuli jätskikauppias vastaan ja liputti tien sivuun. * Noh siinä sit pyörä parkkiin keula alamäkeen päin ja odottelemaan itse seriffiä. Siis panin kyllä vaihteen ykköselle, mutta ei se kait sitten ollut. Just kun poliisi oli noussut moponsa kyydistä, alkaa mun pärrä valuu seisontatuen varassa mäkee alas. No posliini tietty hyppäs heti mopon eteen ja sarvista kii. Siihen pysähty ja eikun vaihetta päälle, taas pyörää heilutellen. Ja kohta sama homma, tässä vaiheessa alko poskia jo punottaa. Sit kun lopulta saatiin pyörä liekaan, tsekattiin kaikki paperit. No posliini siinä ekaks totes, kun näki ajokortin "AI sä ootkin Joensuusta, mä kun arvelin että pohjanmaalta, kun siellä ei oo mäkiä mihin parkeerata. Joensuussa sentäs mäkiä kait on?" * Mä siihe että joo joo naama punasena, ja sitten kortti kukkaroon ja kohti auringonlaskua.



    Se liikkuu sittenkin!
  11. #491
    Lainaa (FW79 @ Huhti. 04 2008,11:55) kirjoitti
    Onhan niitä... en muista oliko mopolla vai kevarilla aikoinaan kun piti pistää jalkaa maahan, eikä oikein onnistunut kun kiksi oli haalarin lahkeen sisällä. Onneksi oli kotipihalla... *
    Tän mä kokeilin kanssa mopoikäisenä, hölmö tunne(saatikka miten hölmön näköistä) kun pysäyttää mopon ja kaatuu vaan kyljelleen. *



    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
  12. #492
    Oma noloin kaatumiseni tuli, kun pysäytin, otin kypärän pois ja satulassa istuessani katsoin peilistä oliko tukka hyvin ja kallistin sen verran itseäni, että mopo kallistui mukana, ja siitähän se sitten kaatui.
    on the road kunhan raha riittää... :-)
  13. #493
    Menee piikki aikoihin. Oli puoli sukua kylässä ja päätin näyttää miten pyörä käännetään pihassa. Noh, samalla käytin ekaa kertaa aurinkolaseja , laitoin reteesti lasit päähäni.... sitten takapyörää sudittamalla pyörä ympäri ja liikkeelle... Aurinkolasien takia en nähnyt koiran kaivamaa monttua maassa, etupyörä monttuun ja pyörä nurin Sukulaisilla oli hauskaa. Otin nolosti lasit pois ja rauhallisesti liikkeelle. mitä opimme... ei pidä elvistellä
  14. #494
    Taitaa valta osa olla näitä paikallaan kaatumisia. Kerrotaampa oma..

    Viime kesänä ensimmäistä harrastusvuotta viettäessä, ajoin kaverin pihaan. Vasemmalle vinoon mäkeen piti bulldoggi pysäyttää ja parkata mutta eipäs kamara löytynytkään tarpeeksi nopeasti jalan alle, ja siinä vaiheessa kun löytyi, ei enää jaksanut pitää. Sain suht siististi kumminkin saatettua sen alas. (tankki tuli viimeviikolla maalauksesta).

    Eipä tässä vielä tarpeeksi, kun suutuspäissä piti nopeasti saada pyörä ylös, ettei kaveri ehdi näkemään ikkunasta, kiskaisin kaikin voimin pyörää ylös ja eikös sitten menty toiselle kyljelle lepäämään. Ei voinut kun nauraa omaa sähläystä, tälläkertaa ei pyörään tullut onneksi nurmikolla mitään.
    Että sellaista..
    -Death heals the wounds that life makes-
  15. #495
    Lainaa (Olbert @ Huhti. 15 2008,11:24) kirjoitti
    "11. Not putting your foot down when stopping at red light."

    D Onko jollekin käynyt näin? Oiskohan aika hakea dementialääkkeet jos alkaa unohtelemaan laskea jalan maahan...
    Netissä väitetty, että Suomessakin käynyt pitkän linjan sivuvaunuharrastajille - kun ovat jostain syystä olleet sen ainoan kerran ns. tavallisella prätkällä liikkeellä.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  16. #496
    Pitääpäs kertoa omakin tapaus aiemmille kirjoituksille hihittelemisen jälkeen:

    Ensimmäisen kaatumiseni pääsin kokemaan jo ajotunnilla. Hitaasta vauhdista oli tarkoitus kurvata asfalttitielle, jonka reuna sattui olemaan ikävästi muusta maasta korkeammalla. Kokemattomana katsoin asfaltin reunaa ja ajattelin että "tuohon en ainakaan aja!", jolloin tietenkin käänsin eturenkaan suoraan sitä kohti ja sinne mentiin

    Jalalla sain hidastettua mopon kaatumista ja loppujen lopuksi hyppäsin alta pois opettajan ja lähellä olevan työmiehien katsellessa kämmäilyäni Opettaja tajusi tulla hätiin nostamaan pyörää parin epätoivoisen yritykseni jälkeen.

    Sekä minä että mopo selvisimme naarmuitta, mutta kyllä HÄVETTI selvitellä mitä tapahtui ja sopia seuraavasta ajotunnista opettajan kanssa
  17. #497
    Eka kaato viime viikonloppuna... kyllä harmitti ja lujaa *

    Himmailin risteykseen tarkoituksena kääntyä vasemmalle ja just kohdilla huomasin, että auto tuleekin oikealta. No siinä sitten jarrut pohjaan ja jalka maahan... eturengas oli jo kääntyneenä vasemmalle, niin siihen se sitten kippasi. Lähti kaatuun ennenkuin kunnolla huomaskaan. Pistin hanttiin niin lujaa, ku vaan pysty, mutta pakko oli laskee pyörä kyljelleen risteykseen.
    Siinä sitä sitten hetken kattelin, kun kyljellään pötkötteli keskellä risteystä. Pystyyn sain nostettua omin voimin, onneksi, kiinni vaan ja ylös...

    Vauriot, vasemman puolen sivulaukkuun parit naarmut, muualle ei mitään... jos ei lasketa kuskin "henkisiä" traumoja *

    Pyörä lähti käyntiin ja matka jatkui... ny on tääkin koettu...
    Suzuki Bandit 650S -05
  18. #498
    Lainaa (paivi @ Huhti. 30 2008,10:26) kirjoitti
    No siinä sitten jarrut pohjaan ja jalka maahan... eturengas oli jo kääntyneenä vasemmalle, niin siihen se sitten kippasi. Lähti kaatuun ennenkuin kunnolla huomaskaan.
    On muuten varmasti yksi vaikeimpia tilanteita hallita pyörä. Kesken käännöksen tehdä hätäpysäytys.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  19. #499
    Osui tuolla motorcyclenews.comissa silmään melko harvinainen (tai ainakin harvinaisessa paikassa sattunut) kaato. Harvemmin kaadot kuitenkaan kameralle sattuu näin osuvasti.Toivottavasti kuski on kuitenkin vielä ajokunnossa. Perään vielä linkki, mistä löytyy koko tarina kuvan kera: *motorcyclenews
  20. #500
    Eehhehe eehhehe... Itsehän todellakin aloitin tumpuloinnin jo korttia ajaessa ja useaan otteeseen. Tässä kuitenkin niistä se kaikkein hupaisin

    Oli viimeinen harjoituskerta ennen käsittelyä ja inssiä katsastusaseman pihalla. Meikäläinen ihan hirveellä tarmolla piikkisen selässä reenasi kaikkia temppuja, että varmaan menis läpi seuraavana päivänä. Sitten opettaja pysäytti jotain sanoakseen. Tietenkään en sitten siinä laittanut vaihdetta vapaalle ja unohdin sen kokonaan. Seuraavaksi säädin kättä kytkimellä huolimattomasti ja konehan ampaisi eteenpäin välittömästi, jolloin jarrun puristamisen sijaan puristin vain refleksinomaisesti kaasua ja vauhti vaan lisääntyi. Lopputuloksena pyörä ojassa ja minä pyörän alla ojan pohjalla olevassa puskassa. Mitään ei sattunut, mutta nauratti niin pirusti, että vedet vaan valui silmistä - ihan legendaarista slapstickia! Opettaja ei hienona miehenä nauranut suoraan päin naamaa, mutta jälkikäteen olen siitä saanut kuulla useaan otteeseen - ja nauranut silloinkin
    <p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 &#39;isoveikka&#39; ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri &#39;pikkusikko&#39;</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
  21. #501
    serkkupojan pihassa pehmeeltä hiekalta lähtiessä töksähti eturengas ja kone sammui...siitä sit nätisti kylelleen pitkin pihaa. ei koskenu, mut ahisti ku pelivilkku hajos. ja tietystikkään ei ollu purettavaa mallia...

    ei ihan ekana päivänä ku pyörän ostin vaan toisena

    naapurin mummot ja ukot pihatöissä. olivat jo apuun tulossa, mut v***tuksen ansiosta oli sukisuki nopeesti pystyssä ja matka kohti kotia vaurioita tutkimaan...tuli kyllä huudettua varmaan kaikki mieleenjuolahtavat kirosanat...onneks oli kypärä päässä niin ei kaikki mummot kuullu....ehkä...

    seuraavassa risteksessä sit laitoin vaistomaisesti vilkun päälle ja sulake paloi...matkaa kotia 50km ilman kiekkomittaria (no sitä ei tarvii), mut kaikki vilkut ja jarruvalot sekä takavalo pimeenä...piti ajella aika ennakoivasti joensuuhun...

    että tälläistä...
    -minä ihan ite!-
    -Yamaha FZ6s -07-
  22. #502
    Joo, aloitin minäkin sitten tämän kaatajan uran kohtuu näyttävästi tänä aamuna. Tällä hurjalla 2000 km itsetunnolla lähdin himasta ja noin 50 m kotipihasta käännyin vasemmalle pikitielle ja kohtuu varovaisesti olin lähtevinäni, mutta saman tien perä ampaisi lievään liirtoon ja lopputulos oli se, että liuin perseelläni pyörän perässä ja kasoin kun pyörä pyörii edessäni. Vauhtia kerkesi muodostua noin 30-40 km/h. Äkkiä ylös ja työnnellen takaisin kotia ja vaurioita laskemaan. Takin vasemmassa hiassa reikä, housujen parsauksissa nirhaumia, mutta äijässä ei mitään. Pyörän vasen kylki täynnä naarmuja ja halki, etuvilkussa reikä ja vaihdepoljin poikki, samoin kuin vasen kahva juurestansa. Eipä siinä muuta, kuin mototanko paikalleen kun sellainen sattuu hyllyssä olemaan ja naarmujen päälle mattamustaa. Alkaa rottaluukki löytymään.
    Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
  23. #503
    Liitynpähän minäkin kaatujien joukkoon. Vauhtia ehkä 10 km/h, ratikkakiskoon eturengas ja siitä vasemmalle kyljelle. Tuloksena, peili hajalla, vaihdepoljin poikki, kytinkahva rikki, takajalkatapit naarmuilla, tangonpääpainoon kivat naarmut. Lisäksi kypärä sai iskun takaosaan. Vakuutukseenhan osat menee mutta mitenkäs tuon kypärän laita, meneekö/saako vaatia kaskon kautta uuden. Mielestäni se menettää kyllä ominaisuutensa kovasta iskusta?? Kokeneet kertokaa.

    jake



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  24. #504
    Kypärähän on ainoa pakollinen ajovaruste niin se menee joko kaskosta tai liikennevakuutuksesta.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  25. #505
    Kevarilla aikaanaan ajoin poikien kanssa hiekkatietä no ensin ensimmäinen kaveri mutkaan ja tien reunaa hipoen pääsi siitä takana tulleelle sama juttu mutta sitten meikäläinen kyljelleen ja mopon kanssa ojaan sieltä sen nostaminen olikin sit jo aika homma jopa kolmistaan kun kaikki oli vielä sillon sellasia sillejä ettei voimaa ollut kauheemin vaikkei pyörä painanutkaan kun sen 160 kiloo.. sen jälkeen ei oo tullut hiekkatiellä kohellettua
    Nykyään: Rakenneltu GPZ/Zx 750
    Ennen: Honda NSR, Kawasaki KX
  26. #506
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 30 2008,13:35) kirjoitti
    Lainaa (paivi @ Huhti. 30 2008,10:26) kirjoitti
    No siinä sitten jarrut pohjaan ja jalka maahan... eturengas oli jo kääntyneenä vasemmalle, niin siihen se sitten kippasi. Lähti kaatuun ennenkuin kunnolla huomaskaan.
    On muuten varmasti yksi vaikeimpia tilanteita hallita pyörä. Kesken käännöksen tehdä hätäpysäytys. *
    Samaan tyyliin kippasin pari kesää sitten oman pyöräni, mopo lähti liikennevaloissa jyrkässä asfalttimäessä valumaan kun odottelin vihreitä.. Etujarru pohjaan, kun ohjaus oli hieman linkussa niin nurinhan siinä mentiin. Suurimmat kolhut tuli henkiselle puolelle
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  27. #507
    Lainaa (karian @ Kesä. 26 2007,11:44) kirjoitti
    ei oikein liity mopoihin, mutta kaato kuitenkin * eka ajotunti autokoulussa. ope kysyi osaanko yhtään ajaa, sanoin että olen sedän traktorilla ajellut. maikka totesi että hyvä vaihteet ja kytkin siis hallussa mutta muista että paineilmajarruja tarvii painaa reilusti. no sedän traktorissa piti ottaa ratista kiinni ja seistä jarruilla. käski liikeelle ja ensin vauhtia ja jarrutus. maikka istui sivuttain vieressä ilman vöitä. tempasin ratista kiinni paremmin ja painoin jarruja reippaasti maikka luiskahti penkin ja kojelaudan väliin ja jäi jumiin. hieman nauratti kun kajuutta oli papereita ilma täynnä eikä ukkoa näkynyt.. auto pois käynnistä ja keräämään sen papereita ja nostamaan ukkoa pois jalkatilasta. oli aika kiukkuinen. kaverilla oli seuraavalla viikolla tunti samalle äijälle. kertoi että maikka oli ensimmäisenä repinyt turvavyötä kiinni todeten että täällä on ollut reippaita jarrutuksia..


    Aikanaan autokoulun isoa A:ata ajaessa kostautui liika itsevarmuus pujottelua treenatessa, heitin pyörän kaikkien oppilaiden ja opettajan edessä lahjakkaasti kyljelleen, ja konttailin itse sujuvasti mopon vierellä. Onnenksi ei jäänyt käpälät alle, ja mopokin selvisi lievillä jurmuilla ja vääntyneellä kytkinkahvalla. Siinä sitten "eihän kukaan nähny" -ajatuksen säestämänä silmät päästä pullistuen nostamaan pyörää pystyyn... Onneksi en kuitenkaan tehnyt encorea inssissä... *

    Ainiin, ja toinen TOSI nolo oli kun lainasin myöhäispuberteetti-iässä pienelle lenkille kaverin piikkiä... Koitin sitten miten keulii ja tuloksena hyvin keulii-juoksua-lipat kyljelleen, ja kaverin-naapurin talon vieressä, jossa naapurit pihahommissa. Onneksi selvittiin taas naarmuilla, mitkä eivät jo-parhaat-päivät-nähneessä piikissä näkyneet, ja akun irtoaminen. Sitten vaan korvat luimussa ja polvet ruvella takaisin - "ihan hyvin se kulkee"



    "Never play cowboy in a room full of Indians."
  28. #508
    ...ja taas!

    Peruutin pyörää vanhempien pihassa pussipimeässä yössä pihakiveyksellä...VIPS...hiekkaa saappaan alla...WouOUups...tasapaino pois...kallistuu, kallistuu, kallistuu....ei pysty...RYSKIS!

    Siistihkö lasku vasemmalle kyljelle. Ja sitten,
    "ÄÄäiiiitiiiiiii, tuu nooostamaaaaan!"

    Jos olisin kipannut omaan pihaan ei olisi ollut nostajia. Yksin ei nouse. Onneksi ei ole katteita, mitkä vois hajota
  29. #509
    Täällä taas! Eikö tällä kertaa sitten otettu tuntumaa äiti-maahan mahdollisimman julkisella paikalla, kaupan parkkipaikalla meinaan...

    Vein sukulaislikkaa ajelulle lauantaina, molempien eka kerta nääs (tytölle pyörän selässä, mulla kuskina joku kyydissä) ja oltiin jo yli 30km ajettu ja päätettiin sitten käydä jätskillä naapurikunnan isohkossa kauppahelvetissä, kun oli niin kauhean kuuma. No, nätisti päästiin sinne parkkialuelle ja löydettiin mukava paikkakin ihan läheltä ovia (ei ollut inva-paikka, vaikka se olis ollut sopivampi...). Sitten kun käännän pyörää siihen ruutuun, niin kops vaan, pyörä oikealla kyljellään rautojen varassa. Kyytiläisen kanssa painopiste olikin paljon korkeammalla kuin mitä kuvittelin... 13-vuotiaan viattomuudella kyytiläinen sitten kysyy, että pitääkö viä pitää jalat tapeilla. Repesin ihan täysiä ja totesin vedet silmissä, et nyt olis kyllä kiva jos nousisit ihan kokonaan pois niin saadaan pyörä OIKEASTI parkkiin. Siinä sitten joku autoilijakin jo ehti apuun ja nostaan pyörää, mutta en koskaan ehtinyt häntä kiittää, kun poistui paikalta hän niin nopsaan. Ei sillä, että olisin siihen ketään tarvinnut, kun toi hopeanuoli on niin kevyt, mutta naisena pyörän kanssa kyllä tuntuu saavan kivasti apuja

    Miestä ei kauheasti naurattanut, kun kerroin sille tästä illemmalla, mutta mua nauratti edelleen. Onneksi on noi raudat, muuten olis ottanut pattiin ISOSTI. Nyt ei tullut vaurioita kuin henkiselle puolelle. Jatketaan pyörän pystyssäpitoharjoituksia...
    <p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 &#39;isoveikka&#39; ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri &#39;pikkusikko&#39;</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
  30.  
  31. #510
    täytyy kai nyt tännekkii kirjottaa kun viimeviikonlopulla täällä oli ktm koeajopäivät ja kävin testaa 250cc enskaa enduroreitillä. nooh ajothan siis sinäänsä meni vitun hyvin. Mut tuli neulansilmäkäännös ja "kanttari" siinä' sitten ajoin ja huomasin jottan päänkokonen kivi eessä -> vauhti nolliin ja vittu jalka ei yllä maahan kylelleenhän se meni. Nooh onni onnettomuudessa että oli ajokengät jalassa kun jalka jäi jalkatapin alle. Eipä siinä muutakun noustiin pystyyn ja jatkoin reitiiä eteenpäin.
    600rr
Sivu: 17 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen