Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Hei!

    Tarkistettaessa öljynpintaa öljyntäyttökorkissa sijaitsevasta mittatikusta on näyttämä eri, riippuen onko pyörä sivuseisontatuella vain keskiseisontatuella.

    Mittatikku näyttää keskiseisontatuella täyttä ja kun pyörän laittaa sivuseisontatuelle näyttää mittatikku tyhjää.

    Olen aiemmin mittaillut öljyjä sivuseisonta tuella varmuudenvuoksi. Pitääkö pyörän olla sivu- vai keskiseisontatuella öljyjä tarkistettaessa?

    Pyörä on Honda CB 450 S, jos se vaikuttaa asiaan.
    CB 750 Sevenfifty '94
  2. #2
    Keskiseisontatuella
  3. #3
    Tuo keskiseisontatuella ei sitten ole mikaan yleismaailmallisesti pateva ainoa oikea vastaus kaikkiin moottoripyoriin, saattaa olla ko. mopoon kyllakin. Kannattaa varmaan vilkaista manuaalia kumminko se kuuluu tarkistaa.


    nimim. meidan tallissa on kaks erilaista mopoa mista tarkistetaan oljyt sivutuella ollen
  4. #4
    Lainaa (patrika @ Maalis. 14 2004,10:15) kirjoitti
    Tuo keskiseisontatuella ei sitten ole mikaan yleismaailmallisesti pateva ainoa oikea vastaus kaikkiin moottoripyoriin, saattaa olla ko. mopoon kyllakin. Kannattaa varmaan vilkaista manuaalia kumminko se kuuluu tarkistaa.


    nimim. meidan tallissa on kaks erilaista mopoa mista tarkistetaan oljyt sivutuella ollen
    Mitkähän mopot on kyseessä kun ei ole ennen moisia eteen sattunut?
  5. #5
    Keskiseisontatuella tietty... En ole edes osaanu ajatella että muuten joku tarkistelis...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  6. #6
    Enpä minäkään ole törmännyt mopoihin, joissa öljymäärä tarkastettaisiin kallellaan. Mikä ei tietysti tarkoita että niitä ei olisi... Yksi on siis Buell..?

    Onhan se vähän vaikeampi on pitää prätkä pystyssä ilman sivutukea ja kyykkiä mittatikun tai -ikkunan vieressä. Mutta jos sivutuki onkin hieman taipunut...

    Ja jos mittatikku on täyttökorkissa, niin mun kokemuksien perusteella korkkia/tikkua ei kierretä kiinni vaan jätetään "huulille"? Vai onko tästäkin nyrkkisäännöstä poikkeuksia?
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  7. #7
    Ja lienee toi mun tekele sit se toinen missä tarkistuksen tekee parhaiten sivutuella, ja toinen muistettava ton mopon kans on, että ei täytä koskaan sitä öljytasoa ylämerkkiin. Noi tahtoo olla semmosia, että paras öljytaso on täyttää sivutuella ollen alamerkkiin. Eli siis jättää noin 3 desiä "vajaaksi". Silloin ei reippaammassakaan ajossa ala sylkeä öljyä täyttökorkin välistä pihalle.

    Ja mopo siis HD Sportster aavistuksen muokattuna.
  8. #8
    Eikös siinä hommassa vatupassii tarvitakkaan onnex on ikkuna mistä sitä oili määrää voi tihrustaa kun muistaa
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  9. #9
    Lainaa (pete @ Maalis. 14 2004,12:52) kirjoitti
    Ja lienee toi mun tekele sit se toinen missä tarkistuksen tekee parhaiten sivutuella, ja toinen muistettava ton mopon kans on, että ei täytä koskaan sitä öljytasoa ylämerkkiin. Noi tahtoo olla semmosia, että paras öljytaso on täyttää sivutuella ollen alamerkkiin. Eli siis jättää noin 3 desiä "vajaaksi". Silloin ei reippaammassakaan ajossa ala sylkeä öljyä täyttökorkin välistä pihalle.

    Ja mopo siis HD Sportster aavistuksen muokattuna.
    Eli oisko se sitte kun nostaa sen mopon pystyyn (kuvitellulle keskiseisontatuelle) siinä ylämerkissä
    Hei juu ja elämänuraa, sukat kuin peltiä housussa kuraa...
  10. #10
    Lainaa (ketku @ Maalis. 14 2004,14:26) kirjoitti
    Eli oisko se sitte kun nostaa sen mopon pystyyn (kuvitellulle keskiseisontatuelle) siinä ylämerkissä *
    Ei se ihan niin ylhäällä ole, eikä saakaan olla. Ideaali on mopon ollessa "mielikuvituksellisella keskiseisontatuella", että öljymäärä on noin puolivälissä-kolmessa neljänneksessä merkkien välissä. Toi täyttyy siis sportsterissa laittamalla sinne 2,8 litran asemesta 2,5 litraa.
  11. #11
    Lainaa (patrika @ Maalis. 14 2004,10:15) kirjoitti
    Tuo keskiseisontatuella ei sitten ole mikaan yleismaailmallisesti pateva ainoa oikea vastaus kaikkiin moottoripyoriin, saattaa olla ko. mopoon kyllakin. Kannattaa varmaan vilkaista manuaalia kumminko se kuuluu tarkistaa.


    nimim. meidan tallissa on kaks erilaista mopoa mista tarkistetaan oljyt sivutuella ollen
    Tohon Patrikan viestiin viitaten, eli teidänki (tai siis sun, Peten, ainaki) mopoissa on öljypinta ylämerkissä mopon ollessa "pystyssä", siis olettaen että sinne laittais öljyä sen mitä manuaali ehottaa... Tietty sen voi tarkistaa missä mopon asennossa tahansa, kun vaan tietää mitä sen tikun tai öljysilmän näyttämän pitää olla eri asennoissa. Onkos Buellin manuskassa ohje tarkistaa tolleen sivutuella? Kai se Patrika on kattonu!?!



    Hei juu ja elämänuraa, sukat kuin peltiä housussa kuraa...
  12. #12
    Haynes (CBR 600 F2 & F3) sanoo:

    *PLace motorcycle on its centerstand, making sure it is on level ground.

    *Start the engine and allow it to reach normal operating temperature.

    *Stop the engine and let it stand undisturbed for a few minutes to allow the oil level to stabilize.

    1. Unsrew the oil filler cap from the right side crankcase cover. The dipstick is integral with the oil filler cap, and is used to check the engine oil level. Using a clean rag or paper towel, wipe off all the oil from the dipstick.

    2. Insert the clean dipstick back into the engine, but do not screw it in. Remove the dipstick and observe the level of the oil, which should be somewhere in between the upper and lower level marks (arrows).

    3. If level is below the lower mark, top the engine up with the recommended grade and type of oil, to bring the level up to the upper mark on the dipstick. Do not over fill.


    Nämä ohjeet koskevat siis CBR 600 F2 ja F3... Täytyy tunnustaa etten tiennyt että korkkia ei pitäisi ruuvata kiinni kun tarkastetaan öljyt *

    Hyvää kun tulee tämmösiä kysymyksiä niin on syytä lukea sitä haynesin kirja joka tuli ostettu...
    Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
  13. #13
    Noniin.. vaikka varma olinkin tosta sivutukiasiasta, niin kaivoimpa manuaalin esille, ja siellahan se on; moottori kuumaksi asti, sivutuelle tasaiselle alustalle, ja sit tarkastamaan.

    Ja sit viela kumotaan toinenkin yleistys Mittatikku on kiinni korkissa, ja nimenomaan sanotaan etta kierretaan se korkki ihan kunnolla paikoilleen, ja sit auki taas lukemista varten


    Tarkeintahan tassa on vaan se etta jokainen tietaa mika on se oikea tapa omaan mopoon, oli se sit mika hyvansa, eika eleta sen oletuksen perusteella 'et niinhan se tohon toiseenkin tehdaan'


    Niijoo, ja se mopo, mahtaa olla viela toistaseks ainoa laatuaan talla foorumilla, Buell XB12S -04
  14. #14
    Lainaa (patrika @ Maalis. 14 2004,19:18) kirjoitti
    Tarkeintahan tassa on vaan se etta jokainen tietaa mika on se oikea tapa omaan mopoon, oli se sit mika hyvansa, eika eleta sen oletuksen perusteella 'et niinhan se tohon toiseenkin tehdaan' *
    JUST NÄIN
    Hei juu ja elämänuraa, sukat kuin peltiä housussa kuraa...
  15. #15
    Manuaalistahan se selviää
    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
  16. #16
    Juu, ei kantsi XB-Buellin öljyntarkistusohjeesta ottaa mallia muihin mopoihin, siinähän öljyjä säilötään takahaarukassa ja kone kuivasumppu. Heh.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  17. #17
    Joku viisas kertokoon mitä haittaa on siitä jos öljyn pinta on yli ylärajan...siis ei siitä varmasti mitää hyötyä ole mutta tuli laitettua reilummin kun piti ja ajeltu sillä on jo joku 300km...ei kai ne sieltä voi mihkää kriittisii paikkoihin ylivuotaa ?

    Mutta voiko tehä koneesta tukkosamman, siltä vähän tuntuu tai sitten muisti ei pelaa tai tehot ei enää tunnu riittäviltä

    tarttee tyhjäillä vähän ku saa ton käden käyntiin....



  18. #18
    Lainaa Bobby-Digital kirjoitti Katso viesti
    Joku viisas kertokoon mitä haittaa on siitä jos öljyn pinta on yli ylärajan...siis ei siitä varmasti mitää hyötyä ole mutta tuli laitettua reilummin kun piti ja ajeltu sillä on jo joku 300km...ei kai ne sieltä voi mihkää kriittisii paikkoihin ylivuotaa ?

    Mutta voiko tehä koneesta tukkosamman, siltä vähän tuntuu tai sitten muisti ei pelaa tai tehot ei enää tunnu riittäviltä

    tarttee tyhjäillä vähän ku saa ton käden käyntiin....



    Oon kuullu huhua jotta liika korkee öljy pinta, ni kampi akseli porskuttaa joissai kone tyypeis ilma kuplia öljyn sekaan.
    Laakereitte välis tulee kohtia mikä ei voitele
  19. #19
    Katsopa ilmanputsarit ettei ole öljyssä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  20. #20
    Voihan ne kahdentoista vuoden jälkeen vähän olla.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  21. #21
    Siellä oli kysyjä ajellut 12 vuoden ajan liian öljyn kanssa, kunnes nyt sai vastauksen
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  22. #22
    Käytännöt vaihtelee, minulla oli ennen Piaggion maxiskootteri, siinä öljynpinnan taso tarkistettiin korkki kiinni. Oli kerran MP-huollossa, siellä huoltomies tarkisti öljynvaihdon jälkeen korkki "huulilla" ja niin tuli selvä ylitäyttö. No minä sitten itse imulaitteella poistin ylimääräiset.
  23. #23
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Siellä oli kysyjä ajellut 12 vuoden ajan liian öljyn kanssa, kunnes nyt sai vastauksen
    Tänään, 03:00 praaaap life style Liittyi May 2016

    Aika hauska tämä viesti kun keijo heräs yöllä ja päätti rekisteröityä foorumille ja vastata 12vuotta vanhaan viestiketjuun.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  24.  
  25. #24
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Tänään, 03:00 praaaap life style Liittyi May 2016

    Aika hauska tämä viesti kun keijo heräs yöllä ja päätti rekisteröityä foorumille ja vastata 12vuotta vanhaan viestiketjuun.

    Suomi24 aloittanut laajentumisen...