Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Vakiokuntoisen R850R:n omistajana on tullut mieleen josko customoisin pyörääni lievästi äänenvaimentajaa ja/tai ilmanputsaria vaihtamalla. Tarvikekauppiaat lupailee lisää tehoa ja vääntöä,mutta minkälaisia todellisia kokemuksia löytyy? Onko ollut hyötyä vai haittaa? Pöntöksi esim. Remus tai Wileyco ja putsariksi BMC.+ uudet säädöt.
  2. #2
    Eipä vielä kokemusta. Pakopuolen avarrus sen sijaan on menossa ja http://www.techlusion.us/bikepages/bmw/r1100/ tulossa kunhan saan paikallisen rapakon takaisen välittäjän auttamaan hieman. Eli keväämmällä hieman viisaampi (tai ainakin kokemusta rikkaampi )

    Tuon pakarin lisäksihän tarvitset imupuolelle hieman ruiskun huijausta joko lastulla tai jollain ylläkuvatun kaltaisella härvelillä. Säätöjähän tuossa Motronic'issa ei paljoa "tarvitse" tehdä. Omassa katalysaattorittomassani tosin on potikka, jolla tyhjäkäynti-seoksia voi säätää. Se vaikuttaa jonkin verran käynnin pehmeyteen ja vääntöön aivan alakierroksilla. Joku tiesi, jotta tuota potikkaa ei ole katalysaattorimalleissa.
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Motossa on tuo Saanon Veijo noita kokkeillut. Tosin isompaan, mutta eiköhän ne suuntaa anna. Pöntön vaihdolla sai muutaman hevosin lisää. Lastun vaihdolla alle 5. Mutta vain huippuihin. Siellä käyttöalueella tehot putos. Juttua on uusimmassa Motossa tuosta lastusta. Oli eilen tullut postissa. Eli niin uusi.
  4.  
  5. #4
    Itse laitoin R1150R:ään Laserin sliparin ja väliputken, joka
    poisti katalysaattorin. Lisäksi Laserin oma chippi.
    K&N ja kireämmät nokat tuli myös.

    1. vaihe oli tuo pelkkä slipari ilman muita
    muutoksia. Tällä sai hiukan paremmat äänet, ja alavääntö
    säilyi.

    Väliputki + chippi + K&N toi reilusti potkua yläkiekoille.
    Tämä olisi ollut se paras kompinaatio.

    Nokkien vaihtamisen jälkeen koneesta tuli
    aivan liikaa 'kisakoneen' oloinen. Eli ensin
    vääntöä ei oikeen missään mutta sitten
    kapealla alueella mentiin lujaa.
    Ducati Diavel Dark